Dat weet je dan niet meer.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:46 schreef Xebrozius het volgende:
omdat ik nogal ijdel ben namelijk.
Mijn moeder heeft anders een euthanesie verklaring voor als ze dement wordt. Dus waarom zou dat geen reden zijn. Het enige is dat je niet weet dat je lijdt. daar houdt het dan ook bij op.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:50 schreef Godlike02 het volgende:
Dementie is geen reden voor een spuitje
Dus gaat toch niet lukken.
En dat is precies het puntquote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:54 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft anders een euthanesie verklaring voor als ze dement wordt. Dus waarom zou dat geen reden zijn. Het enige is dat je niet weet dat je lijdt. daar houdt het dan ook bij op.
Ja maar dat besef lijkt me zo enorm confronterend... Je bent dement... maar krijgt nog even een helder moment en beseft dat je dement bent. En dat een paar keer per dag. Spuit me dan maar plat hoor. Wetend dat je dement bent, dat je jankend als een klein kind zult gaan rondlopen, luiers ommoet... Nee dank je..quote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:54 schreef Aurelium het volgende:
Ik zou ook voor euthanasie gaan, vanaf het moment dat je rare dingen gaat doen en elementaire dingen niet meer herinnert
Ik heb het met mijn opa meegemaakt. Als ie zich na een half uur niet meer herinnert dat je gegourmet hebt die avond, tja, jammer maar hij had het nog wel goed toen (dat hij door zijn tuin kon lopen en ervan genieten). Als je op een gegeven moment verdwaasd met je broek op je knieen in de gang staat, zou ik willen dat het voor mij afgelopen is.
(gelukkig) is hij overleden aan een overdosis pillen voordat hij echt een plant werd.
(hoewel gelukkig altijd bot klinkt natuurlijk, maar in deze situatie was het wel het beste)
Dementie bouwt zich heel gestaag op. Als je daar echt niet geconfronteerd mee wil worden kun je op je 65-ste in principe al een spuitje nemenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:59 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ja maar dat besef lijkt me zo enorm confronterend... Je bent dement... maar krijgt nog even een helder moment en beseft dat je dement bent. En dat een paar keer per dag. Spuit me dan maar plat hoor. Wetend dat je dement bent, dat je jankend als een klein kind zult gaan rondlopen, luiers ommoet... Nee dank je..
Voor sommigen zou een leeftijd van 25 al kunnen gelden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:02 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Dementie bouwt zich heel gestaag op. Als je daar echt niet geconfronteerd mee wil worden kun je op je 65-ste in principe al een spuitje nemen.
Precies!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:57 schreef Godlike02 het volgende:
En dementie is er ook in veel te veel vormen
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:05 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik wil graag dement worden; dan kan ik straffeloos de Holocaust ontkennen.
Zo is mijn gemiddelde kater ook.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:59 schreef Xebrozius het volgende:
dat je jankend als een klein kind zult gaan rondlopen, luiers ommoet... Nee dank je..
Dat accepteren we op fok gewoon en valt niet zo op hoor golferquote:
Korzakov is geen dementie hoor, en Alzheimer volgens mij ook niet. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Precies!
Alzheimer
Korzakov
en nog wat andere vormen.
Als je niet van te voren weet aan welke vorm van dementie je gaat leiden is het vrij lastig om daar een euthanasie-verklaring voor op te stellen.
Nog los van het feit dat men in PsychoGeriatrische instellingen (verpleeghuizen) daar ook bar rekening mee houdt.
Afhankelijk van het geval dus mee omgaan.
Moet het nou altijd over Yvonne gaan?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:07 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat accepteren we op fok gewoon en valt niet zo op hoor golfer
Beide vormen zijn een vorm van dementie en worden in dezelfde PG-inrichtingen opgenomen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:07 schreef heiden6 het volgende:
Korzakov is geen dementie hoor, en Alzheimer volgens mij ook niet. Maar dat weet ik niet zeker.
De symptomen zijn sowieso overeenkomstig op veel vlakken.
Ik was nog wel zo subtiel en noemde geen namenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:08 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Moet het nou altijd over Yvonne gaan?
Korzakov is een hersenbeschadiging tengevolge van slechte voeding waardoor het geheugen wordt aangetast, o.a. voorkomend bij alcoholistenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Korzakov is geen dementie hoor, en Alzheimer volgens mij ook niet. Maar dat weet ik niet zeker.
De symptomen zijn sowieso overeenkomstig op veel vlakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |