abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2005 @ 19:07:39 #51
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28485710
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:00 schreef schatje het volgende:
Het bewuste item is online te bekijken. Dan kun je zelf zien hoe ze de test hebben gedaan.

klik hier
K kijk em nu
helaas viel praxis eruit, maar dat kan de beste gebeuren (denk nu even aan die brandstofklep van Onur Air die kapotsloeg op de landingsbaan, het gebeurt de beste, het is alleen toeval dat het niet met duracell gebeurt)
dus hup, nieuwe batterijen erin, en weer opnieuw
ja lekker relevant is dat dan,... NOT
dat zou gewoon opgeschreven moeten worden als uiterst slecht. Ik koop ook geen 4 batterijen als ik er 2 nodig heb , voor het geval er 1tje het niet doet. Kom nou.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28485713
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En jij hebt juist producten van discounters.
Wat mijn stelling dus is, haalt jouw mening onderuit.

[KNIP]
Hoezo heb ik juist producten van discounters? Wat bedoel je daar mee te zeggen?
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_28485987
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Met de wijn heb ik juist hele slechte ervarigen. Maar goed, dat moet je ook niet in een supermarkt kopen.
Wijn is natuurlijk sterk smaak gebonden en sommige mensen hebben slechte reacties op bv. natuurlijke sulfiet gehalte van wijnen.
Mijn vriendin krijgt hoofdpijn van een fles rode wijn van 50 euro en geniet van een Bardolino van 3.69.
pi_28486146
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:59 schreef Yildiz het volgende:

En jij hebt juist producten van discounters.
Wat mijn stelling dus is, haalt jouw mening onderuit.
Flauwekul opmerking, hij zei helemaal niet dat hij altijd die producten gebruikt.
quote:
Als bijvoorbeeld de 3 grote merken van moederboarden voor batterijen van Maxell kiezen.
Dat doen ze toch niet omdat ze een grote naam hebben, en die van Lidl eigenlijk beter zijn?
Onzin opmerking, Lidl verkoopt geen batterijen van dat type en de batterijen van Lidl komen vermoedelijk gewoon van Varta of dacht jij nu echt dat Lidl een batterijen fabriek heeft? Bij A merk producten betaal je voor de kosten van marketing en reclame, bij Lidl niet.
quote:
Je kan mij gewoon niet wijsmaken dat Lidl, Kruidvat en Praxis beter zijn dan
Maxell, VARTA, Philips en duracell.
In tegenstelling tot smaak valt de gebruiksduur van een batterij wel goed te testen.
quote:
dat is net zoiets zeggen dat Fiat en Skoda beter zijn dan mercedes, BMW, ferrari, GM, Opel, Porsche Scania, Volvo en alle andere grote merken.
Appels en peren, is Volkswagen beter dan Skoda? Nee, want het is hetzelfde product met een andere verpakking waarbij je dus meer voor Volkswagen betaald omdat het een 'A merk' is.
  maandag 4 juli 2005 @ 19:27:00 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28486305
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:00 schreef schatje het volgende:
Het bewuste item is online te bekijken. Dan kun je zelf zien hoe ze de test hebben gedaan.

klik hier
Geweldig, aldi batterij 1 cent duurder dan de goedkoopste, maar wel de allerbeste uit de test, en dat niet omdat ie goedkoop is, het is geen prijskwaliteitsvergelijking!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 juli 2005 @ 19:36:28 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28486603
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geweldig, aldi batterij 1 cent duurder dan de goedkoopste, maar wel de allerbeste uit de test, en dat niet omdat ie goedkoop is, het is geen prijskwaliteitsvergelijking!
ik had laatst een electrische schroevendraaier als geintje/cadeau gekregen. kostte 5 euro. het ding is geweldig! aldi vind ik persoonlijk fijner dan de lidl.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 4 juli 2005 @ 19:39:10 #57
45206 Pietverdriet
pi_28486696
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik had laatst een electrische schroevendraaier als geintje/cadeau gekregen. kostte 5 euro. het ding is geweldig! aldi vind ik persoonlijk fijner dan de lidl.
Ben al jaren aldi fan.
:-)
  maandag 4 juli 2005 @ 19:40:40 #58
45206 Pietverdriet
pi_28486745
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

K kijk em nu
helaas viel praxis eruit, maar dat kan de beste gebeuren (denk nu even aan die brandstofklep van Onur Air die kapotsloeg op de landingsbaan, het gebeurt de beste, het is alleen toeval dat het niet met duracell gebeurt)
dus hup, nieuwe batterijen erin, en weer opnieuw
ja lekker relevant is dat dan,... NOT
dat zou gewoon opgeschreven moeten worden als uiterst slecht. Ik koop ook geen 4 batterijen als ik er 2 nodig heb , voor het geval er 1tje het niet doet. Kom nou.
Je kan wel lopen miepen, maar je had het dus mooi mis, de aldi batterijen zijn wel degelijk beter
  maandag 4 juli 2005 @ 19:45:58 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28486917
goed man, die aldi. zou een gigantisch concern als ahold eens mee moeten komen.

maw, ze hebben het gewoon laten liggen.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:01:35 #60
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28487492
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin opmerking, Lidl verkoopt geen batterijen van dat type en de batterijen van Lidl komen vermoedelijk gewoon van Varta of dacht jij nu echt dat Lidl een batterijen fabriek heeft? Bij A merk producten betaal je voor de kosten van marketing en reclame, bij Lidl niet.
[..]
Juist daarom!
Lidl koopt dingen die bij een of ander merk uit het magazijn puilen, ze hebben geen fabriek en dergelijk. Daarom vind ik het vreemd dat ze zo hoog uit de test komen.
Wie is dan hun zogenaamde OEM leverancier?
  maandag 4 juli 2005 @ 20:02:19 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28487526
TT verandering. Het stond zelfs zaterdag in de metro missers.
Lidl en Aldi zijn geen supers, maar discounters.
Dat scheelt
pi_28488427
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Juist daarom!
Lidl koopt dingen die bij een of ander merk uit het magazijn puilen, ze hebben geen fabriek en dergelijk. Daarom vind ik het vreemd dat ze zo hoog uit de test komen.
Wat ik ook nogal vreemd aan deze test vond is dat de batterijen niet geblindeerd worden om ook op deze manier een bevooroordeling van de waarnemer te voorkomen.

En even later zegt de onderzoeker tijden het interview dat ie denkt dat het de varta batterij was die niet werkt Terwijl hij het eerder in deze test heeft over de praxis batterijen. Verder heeft hij het er over dat je eigenlijk beter in stroomveters oplaadbare batterijen kunt gebruiken. Want juist de alkaline battrijen zijn goed voor bijvoorbeeld klokken enzo. Maar helaas hebben ze geen duurzaamheids test op deze batterijen los gelaten. 1 ding wil je absoluut niet lekkende batterijen in elketronische apparatuur.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:32:46 #63
45206 Pietverdriet
pi_28488738
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat ik ook nogal vreemd aan deze test vond is dat de batterijen niet geblindeerd worden om ook op deze manier een bevooroordeling van de waarnemer te voorkomen.
Doe een dubbel blind test.
quote:
En even later zegt de onderzoeker tijden het interview dat ie denkt dat het de varta batterij was die niet werkt Terwijl hij het eerder in deze test heeft over de praxis batterijen. Verder heeft hij het er over dat je eigenlijk beter in stroomveters oplaadbare batterijen kunt gebruiken. Want juist de alkaline battrijen zijn goed voor bijvoorbeeld klokken enzo. Maar helaas hebben ze geen duurzaamheids test op deze batterijen los gelaten. 1 ding wil je absoluut niet lekkende batterijen in elketronische apparatuur.
Ze deden 2 testen, een eigen en eentje door die onderzoeker van de TU
  maandag 4 juli 2005 @ 20:33:56 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28488789
ik denk dat als ze er niet mee eens waren, de a-merken als eerste aan de bel hadden getrokken, dat is dus niet gebeurd.
pi_28489513
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Doe een dubbel blind test.
Dat zou ik ook zeggen, maar ook dat hebben ze niet gedaan
quote:
Ze deden 2 testen, een eigen en eentje door die onderzoeker van de TU
Wel goed opletten bij het kijken, beide keren was het die frank ooms van de tu delft die dat verklaarde.
  maandag 4 juli 2005 @ 23:00:28 #66
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28494624
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:45 schreef zoalshetis het volgende:
goed man, die aldi. zou een gigantisch concern als ahold eens mee moeten komen.

maw, ze hebben het gewoon laten liggen.
Ik denk dat Ahold gewoon geen jeuk heeft aan discounten. Verder doen ze het prima binnen hun segment, kijk alleen maar naar de resultaten van de prijzenoorlog. Verder zie ik het wel gebeuren dat ze meer huismerken gaan verkopen de komende jaren, dus A-merken raken er meer uit, iets wat al flink gebeurt de laatste jaren (kijk alleen al naar het schrappen van vele merken door Unilver en momenteel Nestlé).

Overigens ben ik het met je eens dat de wijn van de Aldi (soms) prima is, ik haal er met alle plezier witte wijn (Southern Creek). Maar goed ik koop dan ook van alles op diverse plekken, zelfs met het volledige assortiment van AH kom ik niet weg, het vlees is niet te eten en het brood ook al niet (kwestie van smaak ja).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 4 juli 2005 @ 23:05:16 #67
45206 Pietverdriet
pi_28494825
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:00 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik denk dat Ahold gewoon geen jeuk heeft aan discounten.
Denk dat ze het niet kunnen. Het is geen eenvoudige toe te passen formule, en de winkel is slechts de laatste fase van het geheel.
  maandag 4 juli 2005 @ 23:15:10 #68
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28495218
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk dat ze het niet kunnen. Het is geen eenvoudige toe te passen formule, en de winkel is slechts de laatste fase van het geheel.
Niet kunnen of niet willen. Inderdaad er komt meer bij kijken dan een winkeltje vol dozen. Ik ben in ieder geval blij dat ze er beide zijn.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 4 juli 2005 @ 23:51:53 #69
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28496721
juist GOED dat er verschil is

als elke supermarkt n aldi is dan zou ik er ook geen plezier in hebben
pi_28496772
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:01 schreef Yildiz het volgende:

Juist daarom!
Nee, Lidl en Aldi kopen meestal een vastgestelde hoeveelheid van een product die ook meestal speciaal voor hun vervaardigd wordt. Uiteraard worden er ook partijen opgekocht, die gaan dan vaak voor peanuts van de hand zoals de hierboven genoemde schroeverdraaier.

Hun OEM leverancier is ongetwijfeld per product verschillend maar van de PC kant weten we dat het Medion of Promedion (laptops) is, die maken ook PC's voor andere merken en toko's als MediaMarkt en Dixons.

Wat maakt het uit wie de leverancier is, trouwens? Het gaat de consument er om of hij waar voor zijn geld krijgt en meestal is dat bij Aldi/Lidl het geval, ik koop echt niet alles bij ze maar ze hebben kwalitatief goede producten er tussen zitten die bepaald niet onder doen voor AH of A merken.
pi_32607529
quote:
Noten, zoals walnoten, cashewnoten en pistachenoten koop ik dus van me leven niet meer bij de Lidl of Aldi
Wij halen de noten altijd bij de Aldi, helemaal niks mis mee. Lidl is andere koek:

EEN Uitzondering: De walnoten van de Lidl in die rode zakken, die zijn zo goed, daar kunnen die bittere dingen van de Appie zelfs niet tegenop!!
The best firms advertise the least...
  zondag 27 november 2005 @ 00:27:25 #72
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_32608683
Ja lekker giftomaten bij de lidl en vers met chemicalien gespoten sla mjam.
En wat dacht je van de bestraalde meloenen ?? mmmmmmmmmm ik krijg al trk als ik er aan denk.
Valt het jullie niet op dat het fruit bij de lidl zo groot zijn. Is ook niet raar als ze uit Tsjernobyl komen.
Vruchtensap?? Bij Lidl 25 % vruchtensap de rest is conserveermiddel. Bij AH 100 % sap.

En maar pronken wat ben ik goedkoop uit.

Stelletje paupers
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_32608711
Aldi en Lidl bieden slechte kwaliteit en zorgen voor veel ziektes

AH biedt goede spul
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32608732
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:27 schreef TranceAction het volgende:
Ja lekker giftomaten bij de lidl en vers met chemicalien gespoten sla mjam.
En wat dacht je van de bestraalde meloenen ?? mmmmmmmmmm ik krijg al trk als ik er aan denk.
Valt het jullie niet op dat het fruit bij de lidl zo groot zijn. Is ook niet raar als ze uit Tsjernobyl komen.
Vruchtensap?? Bij Lidl 25 % vruchtensap de rest is conserveermiddel. Bij AH 100 % sap.

En maar pronken wat ben ik goedkoop uit.

Stelletje paupers
Eens
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 27 november 2005 @ 00:31:05 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32608765
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:28 schreef Meki het volgende:
Aldi en Lidl bieden slechte kwaliteit en zorgen voor veel ziektes

AH biedt goede spul
ik geloof niet dat ah betere producten heeft dan lidl of aldi. mijn verse spullen haal ik sowieso bij de grootste concurrent van ah in de toekomst. de ecoboer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')