Maar goed, toch heb ik mij overgegeven aan het virus en ja ik vind STR:V best leuk, vooral met 7van9... klinkt beter in het engels, TNG is gewoon leuk en zal het ook wel blijven...geinig tijdsverdrijf
quote:
op 05-31-2000 om 03:56 PM schreef Lord Katundro het volgende:
Hmm TNG is ook wel goed
Q is cool!
maar Picard is een mietje
Precies! Afleveringen met Q, de Borg, Worf of DATA in de hoofdrol zijn meestal OK. Dit in tegenstelling tot afleveringen met Wesley, zijn moeder of Troy als onderwerp...YUK.
quote:
op 05-31-2000 om 04:00 PM schreef TARAraboemdijee het volgende:
Over Kirk gesproken:
Vanavond BBC2
The Cage, de allereerste Star Trek, nog zonder Kirk, wel al met Spock
Ja, da's wel sterk. Is dit een eenmalige actie of wordt ST volledig weer uitgezonden?
Jammer dat BBC vaak zo achteloos omgaat met CLASSICS. Kijk naar Blake's 7. Dat zonden ze vanaf februari 2000 uit, eerst op zaterdag 1600 uur, later opeens om 1300, en dan STOPPEN ze er helemaal maar mee. Jammer.
En The Cage net was ook errug leuk
Iemand hier een fan van deep space 9? Ik heb deze serie nog nooit echt goed gevolgd, behalve dan toen de serie een tijdje terug elke dag op SBS 6 was (s'ochtends)... Maar ik vond het toch minder leuk dan de andere series.
Maarja, ik ben in ieder geval een echte Voyager-fan. TNG ben ik te laat ingevallen, ik heb lang niet alle afleveringen gezien. Van Voyager allemaal, wij hebben hier in de buurt een videotheek die alle Voyager videobanden verhuurd, altijd de nieuwste. Heel Relax!
Hoeveel seizoenen van TNG zijn er eigenlijk totaal geweest?
Het waren 7 seizoenen en rond de 180 afleveringen ;-)
quote:
op 05-31-2000 om 11:42 PM schreef TARAraboemdijee het volgende:
DS9 roels vet
in het begin was het niets, begon pas toen de Dominion op kwam dagen
vanaf seizoen 4 wordt het pas echt goed
Maar of dat dan door Worf kwam?
Ja... SBS 6 zond ook alleen de eerste 2 seizoenen uit en toen kwam The Dominion pas aan het eind van seizoen 2 in beeld... die afleveringen vond ik dus wel erg cool ja. En ja, ik zag op RTL 5 dat Worf erbij zat. Hoe is dat nou zo gekomen?
En ja, ik hoop ook dat ze binnenkort weer met een nieuwe serie starten. DS9 is al een tijdj gestopt in de US, en van Voyager komen er misschien nog 2 seizoenen denk ik. Er zullen nog wel films komen van DS9?? Of misschien nog wel van TNG? Of misschien alle drie bij elkaar in 1 film, dat is helemaal cool. Alleen dan heb je zo'n grote cast.. maar je weet maar nooit. Star Trek VS The Borg & The Dominion ofzo.. haha
Voor zover ik weet zijn ze definitief gestopt met DS9. Ze zijn van plan om / of al begonnen, een nieuwe Star-trek serie te maken. Deze gaat over Star Fleet Academie en krijgt ongeveer dezelfde karakter als DS9.
quote:
op 06-03-2000 om 09:39 AM schreef Flexer het volgende:
gestopt met DS9. Ze zijn van plan om / of al begonnen, een nieuwe Star-trek serie te maken. Deze gaat over Star Fleet Academie en krijgt ongeveer dezelfde karakter als DS9.
Ugh.. dat lijkt me niet zo leuk.. SF academy. Een soort sci/fi high school serie zoals saved by the bell ofzo.. haha
Hmm.... nee, het is toch star TREK, ze moeten door de ruimte TREKKEN... dat is cool..
ST Academy is een van de ideeen! De serie is nog lang niet on air, dit zal pas gebeuren wanneer Voyager de aarde heeft bereikt. Paramount pictures heeft te kennen gegeven dat dit nog wel, op zijn minst, een seizoen zal duren... voor Nederland dus drie seizoenen.
Maar goed, back on track: Andere ideeen voor de nieuwe ST serie zijn:
Star Trek Klingon Empire
We zien hoe de Klingon Empire is ontstaan.
Star Trek Federation
We zien de beginjaren van de Federation. Hoe deze is ontstaan enzo. Let op: dit is de tijd voor TOS!
Er gaan geruchten dat alvorens deze serie on air gaat, eerst nog een tiental TNG afleveringen te zien zullen zijn. Dit zou dan over de future Enterprise moeten gaanm die een oorlogsschip is geworden. De serie dient als afscheid te dienen. Daarna nooit meer The Enterprise...
Ze wilden in ieder geval niet weer een schip met een crew hebben die de galaxy verkent. Dit hebben we nu wel gehad na TOS, TNG en Voyager.
quote:
op 06-03-2000 om 01:46 PM schreef Xhorder het volgende:
Ugh.. dat lijkt me niet zo leuk.. SF academy. Een soort sci/fi high school serie zoals saved by the bell ofzo..![]()
quote:
op 06-03-2000 om 05:36 PM schreef ShowMaster het volgende:
Ik weet niet waar jullie deze info vandaan hebben, maar dit is dus echt niet waar!ST Academy is een van de ideeen! De serie is nog lang niet on air, dit zal pas gebeuren wanneer Voyager de aarde heeft bereikt. Paramount pictures heeft te kennen gegeven dat dit nog wel, op zijn minst, een seizoen zal duren... voor Nederland dus drie seizoenen.
Dat zeiden we ook niet. als dat al op Tv zou zijn dan wist ik het allang..
quote:
Maar goed, back on track: Andere ideeen voor de nieuwe ST serie zijn:Star Trek Klingon Empire
We zien hoe de Klingon Empire is ontstaan.
Hmm.. Persoonlijk ben ik niet zo dol op Klingons. Maar misschien een hele Klingon serie.. dat zal wel geinig zijn.
quote:
Star Trek Federation
We zien de beginjaren van de Federation. Hoe deze is ontstaan enzo. Let op: dit is de tijd voor TOS!
Ik vind dat ze verder moeten gaan NA Voyager met een normale serie (dus in die tijd), en misschien een mini serie ofzo van de beginjaren van de Federation.
quote:Er gaan geruchten dat alvorens deze serie on air gaat, eerst nog een tiental TNG afleveringen te zien zullen zijn. Dit zou dan over de future Enterprise moeten gaanm die een oorlogsschip is geworden. De serie dient als afscheid te dienen. Daarna nooit meer The Enterprise...
Worf en Geordie zullen er dan wel niet in voorkomen.. Die zitten allebij ergens anders.. Worf in ieder geval op DS9 en Geordie is een captain zoals in Voyager ooit eens te zien was...
quote:
Ze wilden in ieder geval niet weer een schip met een crew hebben die de galaxy verkent. Dit hebben we nu wel gehad na TOS, TNG en Voyager.
Ik dacht zelf een leuk idee. Van die tijdschepen die ze in Voyager ook eens hadden. Dat zou cool zijn... In Voyager was dat omdat ze met het tijdscontinuem (waaaaattt?? ) aan kloten waren..
Ahum.. in ieder geval... iets met tijdreizen dus. erg leuk en je kan er veel mee doen. ze hoeven niet elke keer door de tijd te gaan reizen... maar het is weer wat meer dan alleen maar de ruimte te verkennen.
Starfleet Academie is een van de drie mogelijkheden voor een nieuwe serie. Toch schijnt het dat S.A. de meeste kansen heeft als nieuwe serie.
quote:Nog een jaar wachten dus...
Apparently, Phillips provided fans with info on the fifth Star Trek series, currently scheduled to launch in Fall 2001. Phillips said that the series would be set about 100 years before the time of Captain Kirk, seemingly confirming the 'Birth of the Federation' reports that first appeared about a year ago. Again according to Phillips, the cast would contain of five regular characters, a change from the current Trek series - three men and two women.
vooral met de dokter (hij is superdroog), met de Borg of die species 235235235 .. Cewle serie, zolang het maar niet te soft is vinnik het te goed..
quote:En aangezien het de laatste tijd alleen maar soft is, is het dus ff niet zo koel (maar de Borg zijn in aantocht!!!)
Op 19 december 2000 20:40 schreef RemCow het volgende:
Cewle serie, zolang het maar niet te soft is vinnik het te goed..
quote:Gisteren en vorige week waren toch goede afleveringen... Gisteren was gewoon grappig, maar goed, dat mag ook eens. De borg komen over 2 weken.. (of 3, VOY zal wel niet met kerst komen)
Op 19 december 2000 20:44 schreef MuadDib het volgende:
En aangezien het de laatste tijd alleen maar soft is, is het dus ff niet zo koel (maar de Borg zijn in aantocht!!!)
quote:Ja, Saved by the Bell Stardate: 4100 ofzo..
Op 19 december 2000 20:51 schreef MuadDib het volgende:
Als de nieuwe serie inderdaad over het ontstaan van de Federatie zal gaan lijkt me dat beter dan Starfleet Academy, dat zou een soort Melrose Place zijn geworden.
quote:Ja, vind ik ook. Er zijn genoeg leuke dingen die je kan verzinnen in de tijd na VOY of DS9. Ze willen het deze keer anders laten verlopen. Ik kan het wel begrijpen, aangezien de series best wel gelijk aan elkaar waren.. op DS9 na dan... die was toch best anders, maar ze zullen wel bedoelen dat ze iets anders willen dan afleveringen zoals "een holodeck afl", "door de tijd reizen", "Borg" etc etc... de onderwerpen zijn toch grotendeels hetzelfde, ze willen dus een andere kant op... Hoe ze het doen ben ik wel benieuwd naar!
Op 19 december 2000 21:05 schreef MuadDib het volgende:
Ze zouden er inderdaad beter een soort miniserie van kunnen maken en gewoon een nieuwe serie beginnen, zo'n 100 jaar na Voyager of DS9 of zoiets.
quote:100 jaar na Voyager heeft de Federation alleen nog maar Time-ships en dus alleen nog maar afleveringen met "door de tijd reizen".
Op 19 december 2000 21:11 schreef Xhorder het volgende:
, maar ze zullen wel bedoelen dat ze iets anders willen dan afleveringen zoals "een holodeck afl", "door de tijd reizen", "Borg" etc etc... de onderwerpen zijn toch grotendeels hetzelfde, ze willen dus een andere kant op...
En wat ik me ook afvraag: hoe zit dat met de Vulcans en de Romulans? Ik bedoel, het was vroeger toch 1 ras?
Dat zijn wel interessante dingen om een serie over te maken... maar toch... is het wel leuk? Ik bedoel, TNG is m.i. nog altijd het vetst: beetje rondvliegen, beetje knokken, beetje diplomatie, beetje soap. Maar een serie over het begin van de Federation... tsja dat gaat toch meer de Babylon 5 kant op (vond ik een schitterende serie hoor), en minder ST-achtig. Vind ik jammer.
Maar ja, om nou weer een spaceship of een station te doen.
Ik dacht dat ik ook nog ergens gehoord had dat een nieuwe serie mogelijk over een soort Federation Taskforce zou gaan. Maar dat is nu blijkbaar achterhaald.
In ieder geval, als ze het doen: niet zoals in DS9 in elke aflevering een belangrijke ontwikkeling, maar een beetje afwisselen en langzaam, zoals in TNG. En uitgebreid de First Contacts met de Romulans, Klingons etc. beschrijven.
een leuke site hierover is:
http://www.theborgcollective.com/
groeten
Zo dom: in TNG vliegen ze als een gek weg wanneer er zo`n schip aankomt, en 1 zo`n schip vernielt de halve vloot... en in Voyager knalt Janeway Borgschepen bij bosjes af. Echt belachelijk vind ik dat... de hele spanning van 'We are the Borg. You will be assimilated' is er helemaal afgegaan.
quote:3 weken.. met kerst (maandag) komt het niet geloof ik...
Op 20 december 2000 17:41 schreef Flexer het volgende:
Over twee weken weer een confrontatie met mw. Borg-queen. In twee afleveringen.
quote:
Op 21 december 2000 14:44 schreef Xhorder het volgende:
3 weken.. met kerst (maandag) komt het niet geloof ik...
"Star Trek Lost Episodes" transcript
[Picard] "Mr. LaForge, have you had any success with your attempts at
finding a weakness in the Borg? And Mr. Data, have you been able to
access their command pathways?"
[Geordi]"Yes, Captain. In fact, we found the answer by searching
through our archives on late Twentieth-century computing technology."
[Geordi presses a key, and a logo appears on the computer screen.]
[Riker looks puzzled.] "What the hell is 'Microsoft'?"
[Data turns to answer.] "Allow me to explain. We will send this
program, for some reason called 'Windows', through the Borg command
pathways. Once inside their root command unit, it will begin consuming
system resources at an unstoppable rate."
[Picard] "But the Borg have the ability to adapt. Won't they alter
their processing systems to increase their storage capacity?"
[Data] "Yes, Captain. But when 'Windows' detects this, it creates a new
version of itself known as an 'upgrade'. The use of resources increases
exponentially with each iteration. The Borg will not be able to adapt
quickly enough. Eventually all of their processing ability will be
taken over and none will be available for their normal operational
functions."
[Picard] "Excellent work. This is even better than that 'unsolvable
geometric shape' idea."
. . 15 Minutes Later . . .
[Data] "Captain, We have successfully installed the 'Windows' in the
command unit and as expected it immediately consumed 85% of all
resources. We however have not received any confirmation of the
expected 'upgrade'."
[Geordi] "Our scanners have picked up an increase in Borg storage and
CPU capacity to compensate, but we still have no indication of an
'upgrade' to compensate for their increase."
[Picard] "Data, scan the history banks again and determine if their is
something we have missed."
[Data] "Sir, I believe there is a reason for the failure in the
upgrade'. Appearently the Borg have circumvented that part of the plan
by not sending in their registration cards.
[Riker] "Captain we have no choice. Requesting permission to begin
emergency escape sequence 3F . . ."
[Geordi, excited] "Wait, Captain I just detected their CPU capacity has
suddenly dropped to 0% !"
[Picard] "Data, what does your scanners show?"
[Data] "Appearently the Borg have found the internal 'Windows' module
named 'Solitaire' and it has used up all the CPU capacity."
[Picard] "Lets wait and see how long this 'solitaire' can reduce their
functionality."
. . Two Hours Pass . . .
[Riker] "Geordi whats the status on the Borg?"
[Geordi] "As expected the Borg are attempting to re-engineer to
compensate for increased CPU and storage demands, but each time they
successfully increase resources I have setup our closest deep space
monitor beacon to transmit more 'windows' modules from something called
the 'Microsoft fun-pack'.
[Picard] "How much time will that buy us ?"
[Data] "Current Borg solution rates allow me to predicate an interest
time span of 6 more hours."
[Geordi] "Captain, another vessel has entered our sector."
[Picard] "Identify."
[Data] "It appears to have markings very similar to the 'Microsoft'
logo"
[Over the speakers] "THIS IS ADMIRAL BILL GATES OF THE MICROSOFT
FLAGSHIP MONOPOLY. WE HAVE POSITIVE CONFIRMATION OF UNREGISTERED
SOFTWARE IN THIS SECTOR. SURREDER ALL ASSETS AND WE CAN AVOID ANY
TROUBLE. YOU HAVE 10 SECONDS"
[Data] "The alien ship has just opened its forward hatches and released
thousands of humanoid shaped objects."
[Picard] "Magnify forward viewer on the alien craft"
[Riker] "Good God captain! Those are humans floating straight toward
the Borg ship with no life support suits! How can they survive the
tortures of deep space ?!"
[Data] "I don't believe that those are humans sir, if you will look
closer I believe you will see that they are carrying something
recognized by twenty-first century man as doe skin leather briefcases,
and wearing Armani suits"
[Riker and Picard together horrified] "Lawyers !!"
[Geordi] "It can't be. All the Lawyers were rounded up and sent
hurtling into the sun in 2017 during the Great Awakening."
[Data] "True, but appearently some must have survived."
[Riker] "They have surrounded the Borg ship and are covering it with
all types of papers."
[Data] "I believe that is known in ancient venacular as 'red tape' it
often proves fatal."
[Riker] "They're tearing the Borg to pieces !"
[Picard] "Turn off the monitors. I can't stand to watch, not even the
Borg deserve that."
Maar eniewhoe... ik heb nog ut allerliefste een nieuwe enterprise met een nieuwe bemanning...
quote:Ja.. de oude decors worden hergebruikt.. Lekker low-budget allemaal zodat ze wel 120 seizoenen kunnen maken voor hetzelfde geld als 7 seizoenen voyager..
Op 22 december 2000 14:26 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
Pff... dat Klingon academy en Sweet starfleet highspreekt me totaal niet aan... dan die 'the beginnings' maar... lijkt me wel 'interesant' ofzow... (krijgen we dan ook weer van die goedkope TOS decors?
)
Maar om nou nog meer Enterprise te zien... zal wel leuk zijn, maar misschien een mini-serie ofzo... Ook zou DS9 en voyager ook wel eens mee mogen doen in een ST film... Misschien de volgende film? (de tiende toch alweer?)
Cast bestaat uit 3 mannen en 2 vrouwen.
quote:Waar kan ik dat nalezen?
Op 24 december 2000 22:05 schreef cptmarco het volgende:
Herfst 2001 moet serie V in US in premiere gaan. Speelt ong. 100 jr voor Kirk. Iemand van uit de verre toekomst wil ontstaan Federatie voorkomen.Cast bestaat uit 3 mannen en 2 vrouwen.
quote:Ja.. dat wordt gesuggereerd... Hoeft niet waar te zijn natuurlijk...
Op 25 december 2000 09:36 schreef cptmarco het volgende:
Officiele NL-homepage.
startrek.nl, ga naar articels.Veel details staan er trouwens niet.
The doctor is helemaal cool, vooral die aflevering van vorige week, waarin hij die dubbel-rol speelde!
Helemaal te gek!
Zo, heb weer even gespuid!
Greetzzz
Faithy
quote:http://guides.ign.com/guides/11735/Walkthrough/walkthrough.html
Op 27 december 2000 18:40 schreef the-O het volgende:
iemand hier die het spel voyager elite force speelt?
godzakker wat is dat moeilijk, kben er niet zo handig in geloof ik
hulp is zeer welkom
dan gaat het vast beter. je kan ook de cheats aanzetten. ~god enzo.
quote:sorrie
Op 31 mei 2000 15:56 schreef Lord Katundro het volgende:
Hmm TNG is ook wel goed<BR>Q is cool!<BR>maar Picard is een mietje
bij voorbaat dank
quote:IS er niet een video box The Borg Collection ofzo van ST? Of was dat een Seven of Nine collection (grote kans dat de Borg ook meedoet
Op 30 december 2000 13:03 schreef the-O het volgende:
heeft er iemand een overzicht met de afleveringen met de borg erin?
ik geloof dat het begon met first contact, in de videotheek hebben ze er veel maar een overzicht zou handig zijn bij het zoekenbij voorbaat dank
Ik vind de laatste paar aflevringen van Voyager trouwens weer steeds beter worden... ze komen weer uit hun dip, met als dieptepunt de Fair Haven afleveringen.
quote:op volgorde:
Op 30 december 2000 13:03 schreef the-O het volgende:
heeft er iemand een overzicht met de afleveringen met de borg erin?
ik geloof dat het begon met first contact, in de videotheek hebben ze er veel maar een overzicht zou handig zijn bij het zoekenbij voorbaat dank
quote:STVOY: Blood Fever (hoewel ik dit niet zeker weet)
Op 30 december 2000 16:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
STVOY: een heleboel, daar kom ik op terug, begint dacht ik bij Scorpion
en de rest van seizoen 7 weet ik nog niets vanaf
quote:mijn excuses, ik ben eentje vergeten
Op 30 december 2000 17:43 schreef the-O het volgende:
geweldig!mijn dank is groot tara
nogmaals dank
quote:In de laatste aflevering met Species "pick a number" is er vrede gesloten tussen de crew van Voyager en die Species.
Op 31 december 2000 15:20 schreef Xhorder het volgende:
Ik vind het inderdaad jammer dat de Borg tegenwoordig zo makkelijk te verslaan is. Wanneer komen Species "pick a number" weer terug? Die zijn nu de een moeilijke tegenstander.
quote:damn.. das waar ook! Helemaal vergeten...
Op 31 december 2000 21:11 schreef DixonHill het volgende:
In de laatste aflevering met Species "pick a number" is er vrede gesloten tussen de crew van Voyager en die Species.
Dus die moeilijke tegenstander kan je nu ook weer wegstrepen.
Hier alvast een voorproefje.
quote:Dat was een aflevering getiteld In the flesh.
Op 02 januari 2001 14:39 schreef micebec het volgende:
Heeft voyager een afspraak met species 8472?
Heb ik iets gemist?
Ik vond het niet zo'n erg sterke aflevering.
quote:Als je de afleveringen uit de VS download dan heb je 'm een tijdje geleden al gezien.
Op 02 januari 2001 13:27 schreef Flexer het volgende:
Unimatrix zero. Volgende week komt ie ervoor geloof ik. Schijnt veelbelovend te zijn.
quote:Het doel van de nabootsing was om te zien of de Federatie een gevaar voor Species 8472 vormde. Door de militaristische origanisatie van Starfleet concludeerden zij dat dat idd het geval was en stonden op het punt om hun bevindingen door te geven aan hun superieuren die in hun thuiswereld, een alternatieve dimensie bestaande uit een en al vloeistof (Snorkelland anyone?), hun invasieplannen op de Federatie al gereed maakten.
Op 02 januari 2001 15:44 schreef Flexer het volgende:
Dat was een aflevering getiteld In the flesh.
Daarin kwam Voyager een planeet tegen waar de aarde en starfleet op nagebootst werden door species 8472. Met welk doel precies weet ik niet meer maar species 8472 waren erg onder de indruk van de aarde.Ik vond het niet zo'n erg sterke aflevering.
quote:dat is het zeker niet
Op 03 januari 2001 00:57 schreef Xhorder het volgende:
Janeway borg? wow.. ik wacht met smart op volgende week... als het maar geen kopie van die TNG afevering is met picard als Borg..
In verband met de ramp in Volemdam heb ik de laatste aflevering niet helemaal gezien. Kan iemand mij vertellen wat er gebeurde?
Alvast bedankt.
Neelix tells the four Borg children a scary story about an alien lifeform to keep their minds occupied during a shipwide crisis.
Boring...
quote:waar stopte de aflevering precies again?
Op 06 januari 2001 19:10 schreef Jewel het volgende:
FF een vraagje tussendoor.In verband met de ramp in Volemdam heb ik de laatste aflevering niet helemaal gezien. Kan iemand mij vertellen wat er gebeurde?
Alvast bedankt.
Ik weet het niet zo duidelijk meer, sorry
Maar het einde nog wel
Janeway probeerd met dat wezen te praten, ervoor te zorgen dat ze een nieuwe nevel opzoeken, waar ie kan gaan wonen, aangezien de oude niet meer bestond
Het wezen praatte trouwens via de main computer, wel geinig
'affirmative'
Wezen ging niet accoord, Janeway laat het hele schip evacueren en blijft alleen achter, wat dreigementen van Janeway, wat dreigementen van dat wezen, en uiteraard komt Janeway met het ultieme argument dat als zij dood gaat Voyager niet meer zal werken, ivm met onderhoud, dus een agreement, zij zoeken een nieuw huis voor het wezen en dat wezen zit in een speciaal gedeelte van het schip totdat ze een nieuwe nevel vinden
Of Neelix verhaal nu waar was wordt echter nooit duidelijk
quote:Jawel.. op het einde... geloof ik..
Op 07 januari 2001 01:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Of Neelix verhaal nu waar was wordt echter nooit duidelijk
Er is niet zo irri als het eind niet te weten. Nu heb ik enig idee waar ze naartoe wilden in het verhaal!
quote:hehe.. morgen rond deze tijd is deel 1 al bijna voorbij...
Op 07 januari 2001 19:31 schreef MuadDib het volgende:
nog 25 uur tot Unimatrix Zero.
quote:Wat ik er over gelezen heb, wordt het weer een leuk verhaal met allemaal relevante Borg-technologie erin.
Op 07 januari 2001 21:15 schreef Xhorder het volgende:
hehe.. morgen rond deze tijd is deel 1 al bijna voorbij...Nu maar hopen dat ie echt zo cool is als men zegt..
ZEEER vet!
Ook is RTL 5 gestopt met DS9 en zal Veronica begin februari beginnen met het uitzenden van deze serie, alleen helaas voor iedereen die het al allemaal gezien heeft, ze beginnen bij seizoen 4.. ze zullen wel elke werkdag uitzenden, en zelfs t/m seizoen 7 (die nog niet is uitgezonden op NL tv)!!
En als dat nog niet genoeg is.. Net 5 zal binnenkort stoppen met het uitzenden van TNG (omdat het laatste seizoen gewoon voorbij is) en zal verder gaan met Voyager, vanaf het eerste seizoen (*zucht* alweer?? ).. laten we hopen dat DS9 en VOY niet op dezelfde tijden worden uitgezonden... hehe
quote:* Flexer heeft zeker tien minuten bewusteloos achter zijn bureau gelegen
Op 07 januari 2001 22:51 schreef Xhorder het volgende:
Oké.. iedereen kijkt uit naar Unimatrix Zero, maar ik las dus net op startrek.nl dat de AVRO na morgen stopt met het uitzenden van Voyager. Het (6de) seizoen is afgelopen en omdat ze in Amerika pas bij de 10de aflevering van het 7de seizoen zijn stopt Voyager hier en zal eind 2001 (!!)................
[Dit bericht is gewijzigd door Flexer op 08-01-2001 07:46]
quote:Maar het begint allemaal wel een beetje op het uitmelken van Star-Trek te lijken.
Oké.. iedereen kijkt uit naar Unimatrix Zero, maar ik las dus net op startrek.nl dat de AVRO na morgen stopt met het uitzenden van Voyager. Het (6de) seizoen is afgelopen en omdat ze in Amerika pas bij de 10de aflevering van het 7de seizoen zijn stopt Voyager hier en zal eind 2001 (!!) weer verder gaan. De Avro heeft al seizoen 7 gekocht, dus het is weer eens een kwestie van wachten..(nou ja.. tof van de AVRO dat ze zo snel zijn met het uitzenden, de meeste series hier in NL lopen minstens 1 heel seizoen achter)
Mogen we net als de Amerikanen een tijdje wachten op de ontknoping
![]()
In plaats van VOY komt er een nieuwe SF serie: First Wave: "Sixteenth century visionary Nostradamus predicted the destruction of the Earth in three phases. This is the story of the first phase: de 'First Wave'. Cade Foster is a former thief who has discovered a vast conspiracy of alien infiltration on our planet".. nou spannuuunnnd..Tsja
Ook is RTL 5 gestopt met DS9 en zal Veronica begin februari beginnen met het uitzenden van deze serie, alleen helaas voor iedereen die het al allemaal gezien heeft, ze beginnen bij seizoen 4.. ze zullen wel elke werkdag uitzenden, en zelfs t/m seizoen 7 (die nog niet is uitgezonden op NL tv)!!
Kan ik eindelijk DS9 eens gaan volgen
En als dat nog niet genoeg is.. Net 5 zal binnenkort stoppen met het uitzenden van TNG (omdat het laatste seizoen gewoon voorbij is) en zal verder gaan met Voyager, vanaf het eerste seizoen (*zucht* alweer??
).. laten we hopen dat DS9 en VOY niet op dezelfde tijden worden uitgezonden... hehe
Ik ga toch lekker DS9 kijken want die afleveringen ken ik nog niet
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 08-01-2001 10:34]
Nu nog een zender die alle B5 afleveringen nog eens uitzendt..
Maar voor degenen die DS9 niet echt volgden, de betere afleveringen zijn vanaf seizoen 4, dus ik kan jullie zeker aanraden te gaan kijken
quote:Ja.. ik hoop maar dat ze rond 6en DS9 uitzenden, dan ben ik tenminste weer thuis en kan ik het ook volgen.. Bepaalde gedeeltes van VOY heb ik al 2 of 3 keer gezien geloof ik.. hehe
Op 08 januari 2001 16:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Maar voor degenen die DS9 niet echt volgden, de betere afleveringen zijn vanaf seizoen 4, dus ik kan jullie zeker aanraden te gaan kijken
quote:Neeeeeeeeeeeeeeeeeeee niet weer wachten.
Oké.. iedereen kijkt uit naar Unimatrix Zero, maar ik las dus net op startrek.nl dat de AVRO na morgen stopt met het uitzenden van Voyager.
quote:Nou dat is in ieder geval nog iets.
die koningin, wat een moordwijf!
ontmantelen, die defecte dronen
en licht het aan mij, of gaat ze er steeds beter uitzien?
en ook nog een kussende seven of 9, het kon niet op
quote:Mie toe!
Op 08 januari 2001 21:18 schreef MuadDib het volgende:
En ik sluit me volledig bij Beurdy aan.
note: ja ja... warez, illegale filmpjes enzo, mag niet.. foei! was dus grapje...
quote:Deze keer was het gelukkig niet zo makkelijk om de borg cube neer te halen... mooie FX ook...
Op 08 januari 2001 21:19 schreef the-O het volgende:
geweldigdie koningin, wat een moordwijf!
ontmantelen, die defecte dronen
en licht het aan mij, of gaat ze er steeds beter uitzien?en ook nog een kussende seven of 9, het kon niet op
quote:Of een kussende Annika
Op 08 januari 2001 21:19 schreef the-O het volgende:en ook nog een kussende seven of 9, het kon niet op
quote:uhm.. wat begrijp je niet?
Op 08 januari 2001 21:26 schreef the-O het volgende:
xhorder je bedoelt?
quote:Ja.. ik zoek het zelf wel ff...
Op 08 januari 2001 21:32 schreef micebec het volgende:
Ik WEET WAT ER IN DEEL TWEE GEBEURTIk wil alleen niets verklappen.
Ik zeg alleen zoek op internet.
quote:Doe dat dan ook maar niet.
Ik WEET WAT ER IN DEEL TWEE GEBEURT
Ik wil alleen niets verklappen.
quote:IK WEET HET OOK
Ik WEET WAT ER IN DEEL TWEE GEBEURTIk wil alleen niets verklappen.
Ik zeg alleen zoek op internet.
quote:.. dat laatste was niet echt de bedoeling geloof ik... (je weet wel... janeway, tuvoc en torres die nu .... zijn..
Op 08 januari 2001 21:36 schreef the-O het volgende:
maar ik dacht dat het juist allemaal liep zoals voyager gepland had
of heb ik iets gemist?
dus ik twijfel nog.....
quote:hmm.. ja... dat is waar, ik begin nu ook na te denken... hmmmm..
Op 08 januari 2001 21:54 schreef the-O het volgende:
xhorder
ik vond de bemanning van voyager nou niet echt in paniek reageren op het bericht dat ze de drie "kwijt" warendus ik twijfel nog.....
dan hebben jullie nog geluk, als je de afleveringen uit de VS had gevolgt (DivX ) dan had je een paar maand moeten wachten op deel 2 (zat vakantie tussen
)
maar hij is errug goed !
quote:Uhm nee.. lees wat ik al eerder schreef... Ze stoppen de serie hier ook en wachten tot eind van het jaar met deel 2..
Op 08 januari 2001 22:13 schreef Aaargh! het volgende:
Volgende week is deel 2 erop ?
zeg dat je het niet meent
KOM OP!!!
quote:Was het maar zo.. check startrek.nl.
Op 08 januari 2001 22:29 schreef the-O het volgende:
xhonder je maakt een geintje huh?zeg dat je het niet meent
KOM OP!!!
nah
zal wel niet
* the-O is behoorlijk van de kaart
k*t k*t k*t (dit moet crescendo uitgesproken worden voor enige opluchting)
quote:Nou ja.. de AVRO die loopt tenminste niet zo ver achter als sommige andere series hier achter lopen op Amerika. Dit gebeurde destijds ook toen Seven in de serie kwam... Met de X-files gebeurt dit ook.. altijd die stomme vervolg afleveringen bij het eind en begin van een nieuw seizoen... Niks aan te doen... helaas... Maar het komt in ieder geval wel terug, en dat is mooi!
Op 08 januari 2001 22:43 schreef the-O het volgende:
!@#$%
kunnen we de avro niet bestoken met mail?
als we nou die mensen op die site ook kunnen mobiliseren
tot ze er gek van worden?
nah
zal wel niet* the-O is behoorlijk van de kaart
k*t k*t k*t (dit moet crescendo uitgesproken worden voor enige opluchting)
quote:Hij is ook al een tijdje op DivX te krijgen.
Op 08 januari 2001 23:39 schreef Flexer het volgende:
In april komt deel 2 uit op video.
quote:Nee, maar als je goed oplette gaven ze met die non-reaktie weg dat.. Verklap ik zo teveel?
Op 08 januari 2001 21:54 schreef the-O het volgende:
xhorder
ik vond de bemanning van voyager nou niet echt in paniek reageren op het bericht dat ze de drie "kwijt" warendus ik twijfel nog.....
quote:als je ff een mailadres geeft, staat niet in je profile.
Op 09 januari 2001 00:04 schreef the-O het volgende:
aargh meeltje aub
quote:Groot gelijk
Op 24 januari 2001 21:01 schreef dwerg het volgende:
Kheb net op BBC2 de eerste aflevering van het laatste seizoen van DS9 gezien. En dat beloofd veel goeds dit voorjaar. Ik zeg beter dan Voyager.
Ik leefde nog in de veronderstelling dat ze seizoen 2 ofzo uitzonden op BBC 2, maar dat is dus blijkbaar niet meer zo.
Dan kijk de volgende keer maar weer.
NOG ZOLANG WACHTEN???
quote:Helaas wel.. Tis wel minder, maar ik vind het al wel goed dat de AVRO zo'n aandacht aan de serie besteed. Ze lopen niet echt ver achter op Amerika.
Op 20 februari 2001 20:36 schreef MuadDib het volgende:
NOG ZOLANG WACHTEN???
quote:Waar?? Vertel!!! Geef me een link!!!!
Op 24 februari 2001 09:29 schreef Flexer het volgende:
7.15 is in de VS uit. Heb al gedownload.
quote:Inderdaad!
Op 01 maart 2001 19:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
geef mij maar seizoen 7
quote:gister 7x17 gezien
Op 24 februari 2001 09:29 schreef Flexer het volgende:
7.15 is in de VS uit. Heb al gedownload. Best wel gaaf dat dit allemaal kan.
[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh! op 02-03-2001 14:13]
quote:Zou kunnen. Op internet staan ook wel regelmatig afleveringen van voyager. De meesten zijn afkomstig van televisieuitzendingen.
Op 06 maart 2001 21:31 schreef cptmarco het volgende:
Zijn er via de import al videos te krijgen vanuit amerika van seizoen 7 ?????
Weekje eerder wordt deeltje 1 uitgezonden van Unimatrix Zero
quote:Oud nieuws, maar toch fijn om te horen dat we over de helft zijn
Op vrijdag 05 oktober 2001 16:52 schreef Riduce het volgende:
28 januari 2002 gaan ze beginnen met seizoen 7 dan hebben we dus 1 jaar moeten wachten. maar we zijn over de helftWeekje eerder wordt deeltje 1 uitgezonden van Unimatrix Zero
Beginnend met de allereerste aflevering, Caretaker.
quote:Hmmmm, waarom gaan ze niet gewoon verder bij waar ze voor de zomer gestopt waren. Het werd toen net ongelofelijk interresant. Hopen dat ze dit keer wel verder gaan dan de vorige keer.
Op vrijdag 05 oktober 2001 22:21 schreef Dr_Crouton het volgende:
A.s. maandag op Net5: Voyager om 18:30u.Beginnend met de allereerste aflevering, Caretaker.
quote:Dat is blijkbaar omdat ze pas aan het eind van het jaar verder mogen met seizoen 4, en tot die tijd moeten ze toch iets uitzenden...
Op zaterdag 06 oktober 2001 00:38 schreef Mza het volgende:
Hmmmm, waarom gaan ze niet gewoon verder bij waar ze voor de zomer gestopt waren. Het werd toen net ongelofelijk interresant. Hopen dat ze dit keer wel verder gaan dan de vorige keer.
quote:Hoezo zouden ze niet verder met seizoen mogen gaan. Wordt dat door iemand verboden of zo. Of hebben ze gewoon geen geld om seizoen 4 en verder te kopen?
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:55 schreef Aced het volgende:
Dat is blijkbaar omdat ze pas aan het eind van het jaar verder mogen met seizoen 4, en tot die tijd moeten ze toch iets uitzenden...
quote:Een tijdje terug was op teletext van Net5 te lezen dat ze seizoen 4 en verder nog niet uit mochten zenden, omdat daar de rechten nog niet voor vrij waren... Ze verwachtten toendertijd dat deze rechten beschikbaar zouden zijn aan het eind van het jaar... En laat dat nou net mooi uitkomen door de eerste 3 seizoen te herhalen...
Op dinsdag 09 oktober 2001 22:09 schreef Mza het volgende:
Hoezo zouden ze niet verder met seizoen mogen gaan. Wordt dat door iemand verboden of zo. Of hebben ze gewoon geen geld om seizoen 4 en verder te kopen?
quote:Jupz en een heel slap einde van een zo lang durende serie. Dan vond ik 'All good things' van NextGen toch echt wel een stuk beter
Op woensdag 10 oktober 2001 13:52 schreef Flexer het volgende:
Ze beginnen elke keer weer met seizoen 1 om vervolgens met 3 te eindigen. Ik kan die Caretaker zo langzamerhand wel dromen.
Terwijl je de laatste aflevering (Endgame) op elke uithoek van internet kunt downloaden.
quote:Meerdere stukken beter zelfs
Op woensdag 10 oktober 2001 17:25 schreef Locutus_of_Borg het volgende:[..]
Jupz en een heel slap einde van een zo lang durende serie. Dan vond ik 'All good things' van NextGen toch echt wel een stuk beter
quote:De laatste aflevering van DS9 roeleerde trouwens ook grote tijd.
Op woensdag 10 oktober 2001 17:36 schreef MuadDib het volgende:[..]
Meerdere stukken beter zelfs
quote:Daar moest ik een traantje bij weg pinken
De laatste aflevering van DS9 roeleerde trouwens ook grote tijd.
Ik vind vooral het herhalen van TNG wel tof!
De laatste uitspraak van Picard aan het eind van de eerste ep.:
quote:Maar over op Voyager..ik vind het fantastisch om Voy weer opnieuw te zien, omdat ik heel veel eps heb gemist van de eerste 3 seizoenen!
If we are going to be damned, let's be damned for what we really are!
Maandag weer verder met deel 1 van Unimatrix Zero
Verbal, ik hoop dat dit het juiste topic is...
Heb de eps al op BBC gezien.. maar ok...
Twee keer Voy sz7 per week op TV is natuurlijk super!!!!!!!!
Ik kijk uit naar ST: Enterprise! die lijkt me ook wel vet toch wat dichter naar de realiteit toe.
quote:Misschien koop ik TNG op dvd, maar ik wacht eigenlijk op DS9 op DVD... toch de beste serie... Komt Enterprise niet op dvd uit dan?
Allemaal TV trekkers... Is er iemand die ook de series verzameld? Vanaf maart Enterprise op video... en TNG op DVD!!!!!
quote:DS9 is ook mijn favoriete serie. Over ENT: tsja, Paramount was in Amerika bezig DS9 uit te brengen op video, maar daar werd mee gestopt omdat DVD de overhand had en dus DS9 binnen niet al te lange tijd wel op DVD zou komen. Daarom dacht ik dat ze Enterprise ook wel meteen op DVD zou uitkomen, maar nee, ik pleur eergisteren Voyager 7.11 erin en ik zie een trailertje van ENT met "Binnenkort op Video" erbij...
Op zaterdag 19 januari 2002 19:48 schreef Xhorder het volgende:[..]
Misschien koop ik TNG op dvd, maar ik wacht eigenlijk op DS9 op DVD... toch de beste serie... Komt Enterprise niet op dvd uit dan?
quote:Ik heb alle tot nu toe beschikbare afleveringen op DivX gezien en ik kan zeggen dat ze gelukkig niks op Voyager lijken.
Op zaterdag 19 januari 2002 19:13 schreef CyberTijn het volgende:Ik kijk uit naar ST: Enterprise! die lijkt me ook wel vet
toch wat dichter naar de realiteit toe.
Hoewel er niks mis is met Voyager, maar heb dat wel gezien enzo..
quote:klinkt bekend jah... laatste seizoenen kwam het eropneer dat oftewel Seven bezig was haar menselijkheid te verkennen, of dat Jane in haar eentje een halve Borg Armada vernietigde... been there, seen it, done it... hadden wel met iets creatievers mogen komen ipv de standaard VOY vs Borg afleveringen... weet ik veel wat ze dan hadden moeten verzinnen, maar tenminste iets anders dan wat we nu voor onze neus geschoteld hebben gekregen...
Op zondag 20 januari 2002 01:11 schreef Witchfynder het volgende:Hoewel er niks mis is met Voyager, maar heb dat wel gezien enzo..
ENT ziet er tot nu toe wel wat beters uit jah... heb tot nu toe vier afleveringen op CD staan, en in totaal al zekers 10 minuten gekeken... maarja, xie toch liever 10 minuten Jolene Blalock dan vier seizoenen Jeri Ryan...
quote:Wat weer lekker overdreven zeg. "Of dat Jane in haar eentje een halve Borg armada vernietigde..." My ass!
Op zondag 20 januari 2002 03:09 schreef Strider het volgende:[..]
klinkt bekend jah... laatste seizoenen kwam het eropneer dat oftewel Seven bezig was haar menselijkheid te verkennen, of dat Jane in haar eentje een halve Borg Armada vernietigde... been there, seen it, done it... hadden wel met iets creatievers mogen komen ipv de standaard VOY vs Borg afleveringen... weet ik veel wat ze dan hadden moeten verzinnen, maar tenminste iets anders dan wat we nu voor onze neus geschoteld hebben gekregen...
quote:misschien wel, maar daar komt het toch wel op neer... ten tijden van TNG en First Contact was er een halve armada voor nodig om één cube te stoppen... nu vliegt Jane daar met een Intrepid scheepje dwars door het Delta Quadrant, maar toch slagen de Borg er niet in om ook maar één keertje een fatsoenlijk resultaat te boeken... vindt ik wel een beetje overdreven jah, de Borg zijn gewoon helemaal verk****t dankzij Voyager...
Op zondag 20 januari 2002 17:45 schreef Summoner het volgende:[..]
Wat weer lekker overdreven zeg. "Of dat Jane in haar eentje een halve Borg armada vernietigde..." My ass!
quote:! reality check !
Op zondag 20 januari 2002 17:58 schreef Strider het volgende:[..]
misschien wel, maar daar komt het toch wel op neer... ten tijden van TNG en First Contact was er een halve armada voor nodig om één cube te stoppen... nu vliegt Jane daar met een Intrepid scheepje dwars door het Delta Quadrant, maar toch slagen de Borg er niet in om ook maar één keertje een fatsoenlijk resultaat te boeken... vindt ik wel een beetje overdreven jah, de Borg zijn gewoon helemaal verk****t dankzij Voyager...
First Contact: als de Enterprise arriveert is de cube al enorm beschadigd. Picard: "What is the status of the Borg Cube?" Data: "It has sustained heavy damage to it's outer hull."
Ten tijde van Best of Both Worlds (de tweede aflv. met de Borg) was Starfleet bezig met het maken van nieuwe wapens waarmee Starships beter tegen de Borg zouden kunnen vechten. Dit omvatte o.a. het maken van de Defiant-class starships en het ontwikkelen van quantum torpedoes (al had Voyager deze nog niet, maar wel verbeterde photon torpedoes).
Voyager is dus al beter bestendig tegen de Borg. Dan krijgen ze ook nog eens Seven of Nine aan boord, een expert op het gebied van Borg technologie. Zij verbeterd Voyager nog meer. Dan, in de aflevering "Drone" update One de wapens van Voyager zodat Voyager nog beter bestendig is tegen de Borg.
Het is een illusie dat Voyager een Borg Cube aankan. Kijk Dark Frontier: het enige wat Voyager vernietigt is een Borg probe. En dat moet kunnen met de updates die ze gehad hebben. En in Unimatrix Zero houden ze het alleen maar een tijdje uit tegen een Borg Cube, er moet nog een Borg Sphere aan te pas komen om een gevaar voor de Cube te vormen.
Ik zeg niet dat het niet waar is dat de Borg ten tijde van TNG enger waren dan de "huidige" Borg, maar dat is slechts een logische ontwikkeling. Zonder deze ontwikkeling had Voyager geen verhalen kunnen vertellen over de Borg...
quote:AMEN!!!
Op zondag 20 januari 2002 18:31 schreef Summoner het volgende:[..]
! reality check !
First Contact: als de Enterprise arriveert is de cube al enorm beschadigd. Picard: "What is the status of the Borg Cube?" Data: "It has sustained heavy damage to it's outer hull."
Ten tijde van Best of Both Worlds (de tweede aflv. met de Borg) was Starfleet bezig met het maken van nieuwe wapens waarmee Starships beter tegen de Borg zouden kunnen vechten. Dit omvatte o.a. het maken van de Defiant-class starships en het ontwikkelen van quantum torpedoes (al had Voyager deze nog niet, maar wel verbeterde photon torpedoes).
Voyager is dus al beter bestendig tegen de Borg. Dan krijgen ze ook nog eens Seven of Nine aan boord, een expert op het gebied van Borg technologie. Zij verbeterd Voyager nog meer. Dan, in de aflevering "Drone" update One de wapens van Voyager zodat Voyager nog beter bestendig is tegen de Borg.
Het is een illusie dat Voyager een Borg Cube aankan. Kijk Dark Frontier: het enige wat Voyager vernietigt is een Borg probe. En dat moet kunnen met de updates die ze gehad hebben. En in Unimatrix Zero houden ze het alleen maar een tijdje uit tegen een Borg Cube, er moet nog een Borg Sphere aan te pas komen om een gevaar voor de Cube te vormen.
Ik zeg niet dat het niet waar is dat de Borg ten tijde van TNG enger waren dan de "huidige" Borg, maar dat is slechts een logische ontwikkeling. Zonder deze ontwikkeling had Voyager geen verhalen kunnen vertellen over de Borg...
quote:hey lievvie!
Op zondag 20 januari 2002 20:16 schreef Strider het volgende:
ooit wel eens op het StarTrek.nl forum geweest Summoner??? zou wel eens een leuke afwisseling zijn, iemand die zijn berichten met zoveel tekst onderbouwd...
Hier al reclame maken??? *ts ts ts*
C Ya!
quote:Jah, het was wel een leuke aflevering, maar dat was het dan ook... Endgame was pas erg
Unimatrix Zero gekeken. Wat is Star Trek gedegenereerd zeg. Ik zal het zeker blijven kijken tot het einde, maar waar ging het mis? Ongeveer halverwege Voyager, I guess. Bah. Doe mij maar Picard.
quote:Check Enterprise. Star Trek is on the right track again. Al vond ik Voyager tot het einde aan toe nog steeds leuk hoor. Wel miste er iets...
Op maandag 21 januari 2002 22:54 schreef Meneer_Aart het volgende:
Unimatrix Zero gekeken. Wat is Star Trek gedegenereerd zeg. Ik zal het zeker blijven kijken tot het einde, maar waar ging het mis? Ongeveer halverwege Voyager, I guess. Bah. Doe mij maar Picard.
Maar blijf wel kijken. Season 7 heeft nog prima afleveringen in de vorm van bijvoorbeeld Shattered, Workforce, Inside Man, Lineage en The Void. De rest vond ik ook de moeite wel waard, maar wat betreft Star Trek slik ik echt alles...
quote:"Wordt", in onze tijdlijn.
Op dinsdag 22 januari 2002 00:13 schreef Xhorder het volgende:[..]
Jah, het was wel een leuke aflevering, maar dat was het dan ook... Endgame was pas erg
quote:Ja, al die tijden.. maar ik heb hem al gezien, dus voor mij is het de verleden tijd..
"Wordt", in onze tijdlijn.
quote:Heb ik wel gecheckt. Ik moet zeggen, het is nu nog wel leuker dan Voyager. Tot nu toe heb ik 8 afleveringen gezien en ik denk dat er drie uitsprongen, de rest was redelijk middelmatig. Maar goed, ze zijn er net mee begonnen. Wel leuk dat ze met arcs gaan beginnen, zoals The Temporal Cold War (hoewel het aardig de continuiteit kan opfucken) of met de Andorians. Wel weer jammer dat er binnenkort een Ferengi (gespeeld door de Neelix acteur) in een afl voorkomt. Die zijn pas eigenlijk voor het eerst gezien door Picard en co...
Op dinsdag 22 januari 2002 00:42 schreef Summoner het volgende:[..]
Check Enterprise. Star Trek is on the right track again. Al vond ik Voyager tot het einde aan toe nog steeds leuk hoor. Wel miste er iets...
quote:Wat Star Trek betreft slik ik ook heel veel. En Voyager is te slikken. Wat er mist, is imho de grootsheid van een figuur als Picard en de (voor een tv-serie) diepgang van The Next Generation. DS9 was mooi vanwege de Dominion en de vele aspecten (meer dan TNG). Voyager voegt weinig toe aan de reeks, het is (afgezien van de goede afleveringen) of een aflevering met veel effects, of ronduit een kopie van een TNG-aflevering, met vrij standaard personages. The Doctor is wel geniaal. Maar het mens-worden thema ken ik onderhand wel. Jammer, want je had zoveel nieuws in de serie kunnen brengen met het Delta Kwadrant.
Op dinsdag 22 januari 2002 00:42 schreef Summoner het volgende:[..]
Check Enterprise. Star Trek is on the right track again. Al vond ik Voyager tot het einde aan toe nog steeds leuk hoor. Wel miste er iets...
Ik ga Enterprise zeker kijken wanneer het ervoor komt.
quote:Het is niet de intentie van Berman & Braga om een andere tijdlijn te scheppen dan de lijn die we zien in TOS, TNG, DS9 en VOY. Dus de continuiteit is niet in gevaar.
Op dinsdag 22 januari 2002 13:52 schreef Xhorder het volgende:[..]
Ja, al die tijden.. maar ik heb hem al gezien, dus voor mij is het de verleden tijd..
[..]Heb ik wel gecheckt. Ik moet zeggen, het is nu nog wel leuker dan Voyager. Tot nu toe heb ik 8 afleveringen gezien en ik denk dat er drie uitsprongen, de rest was redelijk middelmatig. Maar goed, ze zijn er net mee begonnen. Wel leuk dat ze met arcs gaan beginnen, zoals The Temporal Cold War (hoewel het aardig de continuiteit kan opfucken) of met de Andorians. Wel weer jammer dat er binnenkort een Ferengi (gespeeld door de Neelix acteur) in een afl voorkomt. Die zijn pas eigenlijk voor het eerst gezien door Picard en co...
quote:Hoezo "voor een tv-serie". Alsof films meer diepgang hebben dan een serie. Het grootste advantage van een serie over een film is dat er meer diepgang in de verhalen zit en de characters veel beter belicht worden. Bijvoorbeeld de relatie Sisko-Dukat. Neem nou een aflevering als "Waltz", dat is drie kwartier Sisko-Dukat interactie. Zulke geweldige dingen kunnen niet in een film (zeker niet de huidige hollywood crap).
Op dinsdag 22 januari 2002 18:37 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Wat Star Trek betreft slik ik ook heel veel. En Voyager is te slikken. Wat er mist, is imho de grootsheid van een figuur als Picard en de (voor een tv-serie) diepgang van The Next Generation.
quote:Nou ja, 'voor een tv-serie' is wat kort door de bocht, maar Star Trek is en blijft een familieserie. Drama in space. TNG steekt wat mij betreft wat boven de rest uit.
Op dinsdag 22 januari 2002 22:26 schreef Summoner het volgende:[..]
Hoezo "voor een tv-serie". Alsof films meer diepgang hebben dan een serie. Het grootste advantage van een serie over een film is dat er meer diepgang in de verhalen zit en de characters veel beter belicht worden. Bijvoorbeeld de relatie Sisko-Dukat. Neem nou een aflevering als "Waltz", dat is drie kwartier Sisko-Dukat interactie. Zulke geweldige dingen kunnen niet in een film (zeker niet de huidige hollywood crap).
In TNG's "Conspiracy" ontploft er een hoofd en zie je een uitgemergelde menselijke carcass.
In DS9's "Behind the Lines" zie je een Jem'Hadar de rug van een Cardassian breken. Vrij gewelddadig.
De "opgestapelde Borg-scene" in "Scorpion" kan kleine kinderen ook nachtmerries geven.
quote:Nee, het is niet hun intentie om dat te doen, maar ze hebben net iets te vaak dingen voor mij verpest, dus vertrouwen doe ik ze niet. En ja, als ze het doen zoals jij het zegt, dan kan het nog wel eens werken. Maar ja, waarom doen ze er dan een Ferengi in? Kunnen ze zelf niet iets leuks verzinnen? Ze spelen het erg op de safe de laatste jaren... Tijd voor een nieuw ST team met frisse ideeën. (of Ron Moore moet terugkomen)
Het is niet de intentie van Berman & Braga om een andere tijdlijn te scheppen dan de lijn die we zien in TOS, TNG, DS9 en VOY. Dus de continuiteit is niet in gevaar.
Ethan Phillips kan wel een Ferengi spelen in Enterprise, zolang Archer & co maar niet te horen krijgen dat hij Ferengi is.
Leuke Barclay ep.. beetje HEEL ERG voorspelbaar.. je weet toch al wat er gaat gebeuren als je het begin van die ep ziet....
Die barclay gast is echt gestoord... hoe verzinnen ze zo'n personage..
Lijkt me overigens wel stoer om te spelen!
quote:Ron Moore...
Op dinsdag 22 januari 2002 23:02 schreef Xhorder het volgende:[..]
Nee, het is niet hun intentie om dat te doen, maar ze hebben net iets te vaak dingen voor mij verpest, dus vertrouwen doe ik ze niet. En ja, als ze het doen zoals jij het zegt, dan kan het nog wel eens werken. Maar ja, waarom doen ze er dan een Ferengi in? Kunnen ze zelf niet iets leuks verzinnen? Ze spelen het erg op de safe de laatste jaren... Tijd voor een nieuw ST team met frisse ideeën. (of Ron Moore moet terugkomen)
*zucht van verlangen*
niet op die manier hoor, maar als iets mijn dag zou maken was het wel het bericht dat Ron Moore terug is...
Zal helaas niet gebeuren...
quote:Nee, niet als Braga er nog werkt... helaas. Ik geloof dat ie nu Roswell doet/deed..
niet op die manier hoor, maar als iets mijn dag zou maken was het wel het bericht dat Ron Moore terug is...Zal helaas niet gebeuren...
Ik vond het best wel een mooie aflevering, beter dan sommige van hun eerdere afleveringen en een leuke rol voor Captain Janeway.
quote:Zou es tijd worden!
Op donderdag 14 maart 2002 14:57 schreef Seborik het volgende:
Eindelijk gisteren het einde gezien van Voyager.Ik vond het best wel een mooie aflevering, beter dan sommige van hun eerdere afleveringen en een leuke rol voor Captain Janeway.
quote:Kan ik het helpen dat ze die videobanden zo laat pas uitbrengen.
Op donderdag 14 maart 2002 14:59 schreef Raven het volgende:[..]
Zou es tijd worden!
quote:downloaden.
Op donderdag 14 maart 2002 15:01 schreef Seborik het volgende:[..]
Kan ik het helpen dat ze die videobanden zo laat pas uitbrengen.
quote:Tja kan, maar ik ben daar te eerlijk voor, Enterprise heb ik ook eigenlijk nog niet gezien.
Op donderdag 14 maart 2002 15:03 schreef Raven het volgende:[..]
downloaden.
Maar toch ga ik ze nog kopen in april.
quote:Ok ok, kom eraan.
Op donderdag 14 maart 2002 15:30 schreef Raven het volgende:
Enterprise vind ik het kopen niet waard.En lees je mail es!
TNG DVD's daarin tegen wel weer
quote:Nu al?? wow! Das snel. Alleen VHS toch?
Nog een paar dagen en dan BROKEN BOW in de winkel!!!![]()
quote:In april toch pas?
Op zaterdag 16 maart 2002 13:04 schreef Summoner het volgende:
quote:is dat de eerste aflevering van 'Enterprise' ????
Op zaterdag 16 maart 2002 13:04 schreef Summoner het volgende:
hoop van wel, ik heb er nog niets van gezien
quote:Meestal wel na een pilot aflevering.
Op zaterdag 16 maart 2002 14:03 schreef tomic het volgende:
Broken bow was echt vet. Gaat het daarnaar nog door?
quote:Yep.
Op zaterdag 16 maart 2002 14:14 schreef cptmarco het volgende:[..]
is dat de eerste aflevering van 'Enterprise' ????
hoop van wel, ik heb er nog niets van gezien
quote:Voorlopig kun je wel even vooruit.
Op zaterdag 16 maart 2002 14:03 schreef tomic het volgende:
Broken bow was echt vet. Gaat het daarnaar nog door?
Voyager was niet bepaald mijn favoriete serie, maar dit zijn tenminste afleveringen die in elk geval ik nog niet heb gezien.
Nee, dan inderdaad liever DS9 (helaas ook over ) of Enterprise...
quote:
It's been a long road, getting from there to here.
It's been a long time, but my time is fin'lly near.
And I will see my dream come alive at last.
I will touch the sky.
And they're not going to hold me down no more,
No they're not going to change my mind.
'Cause I've got faith of the heart,
I'm going where my heart will take me.
I've got faith to believe... I can do anything.
I've got strength of the soul,
And no one's going to bend or break me.
I can reach any star, I've got faith.
I've got faith.
Faith of the heart.
quote:Nope, vanavond zijn er Techno Games in plaats van Voyager
Op dinsdag 19 maart 2002 18:11 schreef motown het volgende:
Nou, vanavond maar weer kijken op BBC2 om ik meen 19:20...
quote:* Raven zit al bij deeltje 18. Zitten leuke dingen in maar ook heel veel dingen die zwaar tegen vallen. Hoe ze er ooit 7 seasons mee willen vullen is mij een raadsel.
Op woensdag 20 maart 2002 09:12 schreef 22339 het volgende:
ik heb enterprise gezien en vond het zwaar tegenvallen.
doe mij maar gewoon VOYAGER of DS9
quote:En vandaag komt 19 op TV als het goed is.. dat betekent morgen of overmorgen op m'n HD
Op woensdag 20 maart 2002 09:15 schreef Raven het volgende:[..]
* Raven zit al bij deeltje 18. Zitten leuke dingen in maar ook heel veel dingen die zwaar tegen vallen. Hoe ze er ooit 7 seasons mee willen vullen is mij een raadsel.
quote:Nee, 18 is er al. 19 volgende week.
Op woensdag 20 maart 2002 09:25 schreef STING het volgende:[..]
En vandaag komt 19 op TV als het goed is.. dat betekent morgen of overmorgen op m'n HD
Rogue Planet ENT 018 3/20/2002
quote:Ik vind het eigenlijk best een leuk begin van een serie en beter dan het begin van Voyager. (Ben nog maar bij aflevering 16.)
Op woensdag 20 maart 2002 09:15 schreef Raven het volgende:[..]
* Raven zit al bij deeltje 18. Zitten leuke dingen in maar ook heel veel dingen die zwaar tegen vallen. Hoe ze er ooit 7 seasons mee willen vullen is mij een raadsel.
quote:Ohw 18 is Rogue planet, foutje
Op woensdag 20 maart 2002 09:28 schreef Raven het volgende:[..]
Nee, 18 is er al. 19 volgende week.
*download as we speak*Rogue Planet ENT 018 3/20/2002
quote:Ja dus, hij is uit en loopt lekker binnen thuis. (geen idee wie hem upload (thanks voor de gene die het doet!), maar goed, ben er blij mee, strakkes lekker kijken dus)
Op woensdag 20 maart 2002 09:30 schreef STING het volgende:[..]
Ohw 18 is Rogue planet, foutje
In the States is het toch ca. 6 uur vroeger?
Op startrek.com staat dat de air date 20 maart is
En hoe bedoel je we gaan gigantisch offtopic (zelfs mods doen mee ), er staat volgens mij nog steeds Voyager in de topic title.
quote:Tsja we worden wel gedwongen, want nieuwe ST topics worden genadeloos neergeslagen met een slotje
Op woensdag 20 maart 2002 09:32 schreef Raven het volgende:[..]
Ja dus, hij is uit en loopt lekker binnen thuis. (geen idee wie hem upload (thanks voor de gene die het doet!), maar goed, ben er blij mee, strakkes lekker kijken dus)
En hoe bedoel je we gaan gigantisch offtopic (zelfs mods doen mee
), er staat volgens mij nog steeds Voyager in de topic title.
After a brief prologue on the U.S.S. Voyager and a short stint at Starfleet Academy, the Hazard Team is assigned its toughest mission yet - duty onboard the Federation's renowned flagship, the U.S.S. Enterprise NCC 1701-E. Powered by id Software's QUAKE III: Team Arena engine, Star Trek Elite Force II permits players to break out of the confines of ship bulkheads and spacestation corridors, and undertake away team missions in open environments such as expansive alien landscapes, the void of space and deadly swamps. Additionally, players must master zero-gravity combat when they do battle on the hull of a starship.
screenshot:
http://www.section31.com/cgi-bin/display.cgi?file=ef2-2.jpg
...De aflevering van vorige week had gisteravond moeten worden uitgezonden maar door een vergissing in het radarwerk ging dat niet door. Nu is de aflevering maar gezet op a.s. maandag.
Dat men dat weet, dus. (ja ik weet het, velen hebben de afleveringen al op DVD of DivX etc., maar er zijn vast nog wel anderen die graag op maandag kijken).
Star Trek: Voyager "End Game"
Anderhalf uur lang!!
Dit is de laatste aflevering van deze serie.
Deze aflevering is vorige week en de week daarvoor in 2 delen uitgezonden op de BBC en al langer verkrijgbaar op Video.
In Mei 2001 is deze aflevering voor het eerst uitgezonden in de USA.
Heb je hem nog niet gezien, ik vind hem zeker de moeite waard!!
quote:Oei! Dat moet ik niet missen!
Op zondag 01 september 2002 19:31 schreef Raven het volgende:
Morgen! om 20:00 op Nederland 2:Star Trek: Voyager "End Game"
Als het goed is komt morgen de 2-delige serie die wel goed moet zijn.
Encounters met de Borg vind ik altijd leuke afleveringen.
veel plezier
Ff pizza opwarmen
Lekker genieten voordat ik straks weer moet werken.
quote:GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!
Op maandag 02 september 2002 21:10 schreef Summoner het volgende:
Jammer voor jullie, TV-trekkers, maar er missen een aantal scenes uit.
DVD-box op verlanglijstje zet.
quote:Haha, dat duurt nog wel 2,5 jaar.
Op maandag 02 september 2002 21:12 schreef WorstKaas het volgende:[..]
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!
DVD-box op verlanglijstje zet.
quote:Afgezien van de 7/C scenes vind ik het wel een amusante aflevering. Lekker veel spektakel.
Op maandag 02 september 2002 21:24 schreef Weakling het volgende:
Persoonlijk vind ik het een zwaar tegenvallend einde ... het stukkie met de Borg Queen is wel aardig. maar de rest vind ik nogal erg "gaap" ... nou ja ... VOY is nooit mijn meest favo ST serie geweest, dus laten we het erop houden dat ik bevooroordeeld ben ...
that's it for voyager
erg cool!
Maar goeh, ik volgde het toch al lang niet meer.
quote:Hebben ze er in zitten knippen
Op maandag 02 september 2002 21:10 schreef Summoner het volgende:
Jammer voor jullie, TV-trekkers, maar er missen een aantal scenes uit.
Het einde was inderdaad wel snel afgeraffeld... en Seven met Chacotay vind ik ook een beetje ver gezocht, Seven met de Docter had ik leuker gevonden!!!
Ben benieuwd of de AVRO de volgende week met Enterprise begint... dat zou écht cool zijn!!!
en ook jammer van het open einde, is toch wel een beetje leeg zo maarjah dat hebben ze weer expres gedaan met het oog op een vervolgserie/film
lang wachten op Enterprise nu, maar gelukkig heb ik daar al een zootje afleveringen van gezien, en die serie is zeker de moeite waard
quote:Tja, ik merkte het het eerst toen ik de scene zag van Tuvok in de inrichting, die kwam op een verkeerd moment. Later merkte ik het nog meer.
Op maandag 02 september 2002 21:37 schreef Gboy27 het volgende:[..]
Hebben ze er in zitten knippen
![]()
(wat is er dan uitgeknipt?) dat doet de niet commercieële tv toch niet?
Wanneer Harry Tom probeert over te halen om de Flyer om te bouwen.
als Tom dan uiteindelijk zegt "I am home, Harry" komt er nog een stukje achteraan:
Tom stapt in de turbolift en Harry zegt dan: "Captain Proton would never walk away from a mission like this".
Dan zegt Paris: "Captain Proton doesn't have a wife, and a kid on the way."
quote:Ik vond dat juist strak!, aan de ene kant heel blij maar ook bedrukt....dubbele moraal, prachtig!!!
Op maandag 02 september 2002 21:40 schreef ToXiCitY het volgende:
ik had eigenlijk wel wat meer enthousiasme verwacht bij hun thuiskomst (okee ik heb deze aflevering al een half jaar terug ofzo al gezien, maar toch, dan maar even die momenten recapituleren), wel jammer dat ze zo duf overkomen als ze eindelijk weer thuis zijn
en ook jammer van het open einde, is toch wel een beetje leeg zo maarjah dat hebben ze weer expres gedaan met het oog op een vervolgserie/film
lang wachten op Enterprise nu, maar gelukkig heb ik daar al een zootje afleveringen van gezien, en die serie is zeker de moeite waard
quote:Hehe idd. Het was wel leuk geweest als ze hadden geschreeuwd en in de lucht hadden gesprongen.
Op maandag 02 september 2002 21:40 schreef ToXiCitY het volgende:
ik had eigenlijk wel wat meer enthousiasme verwacht bij hun thuiskomst (okee ik heb deze aflevering al een half jaar terug ofzo al gezien, maar toch, dan maar even die momenten recapituleren), wel jammer dat ze zo duf overkomen als ze eindelijk weer thuis zijn
Maar ze konden het kennelijk nog niet helemaal bevatten.
quote:
Op maandag 02 september 2002 21:42 schreef Summoner het volgende:Tja, ik merkte het het eerst toen ik de scene zag van Tuvok in de inrichting, die kwam op een verkeerd moment. Later merkte ik het nog meer.
Wanneer Harry Tom probeert over te halen om de Flyer om te bouwen.
als Tom dan uiteindelijk zegt "I am home, Harry" komt er nog een stukje achteraan:
Tom stapt in de turbolift en Harry zegt dan: "Captain Proton would never walk away from a mission like this".
Dan zegt Paris: "Captain Proton doesn't have a wife, and a kid on the way."
quote:Ja, een schitterend schip. Jammer dat we die niet in de Dominion War hebben gezien.
Op maandag 02 september 2002 21:46 schreef Dr_Crouton het volgende:
Woei! Weer een blik op die lekkere Prometheus-class schip op het eind...
quote:
Op maandag 02 september 2002 21:46 schreef Dr_Crouton het volgende:
Woei! Weer een blik op die lekkere Prometheus-class schip op het eind...
quote:
Op maandag 02 september 2002 21:53 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
![]()
leg uit!!! komt er toch iets verder de toekomst in??
quote:je ziet er eentje langskomen als die Starfleet schepen naar de uitgang van de transwarp-hub gaan
Op maandag 02 september 2002 21:53 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
![]()
leg uit!!! komt er toch iets verder de toekomst in??
quote:Prometheus-class
Op maandag 02 september 2002 21:55 schreef Summoner het volgende:[..]
wat bedoel je hiermee?
is dat een klasse die nog gaat komen??? zo bedoel ik het
Enterprise (de serie) is in een veel vroegere tijd gesitueert, ik vroeg me dus af of wat jij een glimp noemt dat een later schipklasse is die in nog te verschijnen series of films gaan komen
quote:hij is 1x voorgekomen in een Voyager aflevering, namelijk Message In A Bottle uit seizoen 4
Op maandag 02 september 2002 22:01 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Prometheus-class
is dat een klasse die nog gaat komen??? zo bedoel ik het
Enterprise (de serie) is in een veel vroegere tijd gesitueert, ik vroeg me dus af of wat jij een glimp noemt dat een later schipklasse is die in nog te verschijnen series of films gaan komen
tis een experimenteel prototype met 4 nacelles, en hij kan zich opsplitsen in 3 afzonderlijk bestuurbare stukken
die aflevering is best lachen trouwens, das die ene dat de Doctor door een Hirogen-netwerk naar het Alpha Quadrant wordt gestuurd en dan blijkt dat schip waar hij op zit (de Prometheus) gekaapt te zijn door Romulans
quote:Dat zou dus een serie/film kunnen betekenen die verder in de toekomst is gesitueerd....
Op maandag 02 september 2002 22:05 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
hij is 1x voorgekomen in een Voyager aflevering, namelijk Message In A Bottle uit seizoen 4
tis een experimenteel prototype met 4 nacelles, en hij kan zich opsplitsen in 3 afzonderlijk bestuurbare stukken
die aflevering is best lachen trouwens, das die ene dat de Doctor door een Hirogen-netwerk naar het Alpha Quadrant wordt gestuurd en dan blijkt dat schip waar hij op zit (de Prometheus) gekaapt te zijn door Romulans
quote:dat was toen nog niet zeker, er werd gespeculeerd over een nieuwe serie met de Doctor in een van de hoofdrollen, het is uiteindelijk beter geworden
Op maandag 02 september 2002 22:04 schreef Xhorder het volgende:
En er komt geen vervolg op Voyager...
en waarschijnlijk wordt de 11e Star Trek film eentje met de crew van Voyager
quote:nee geen serie in de toekomst, de films lopen wel verder door in de toekomst
Op maandag 02 september 2002 22:06 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Dat zou dus een serie/film kunnen betekenen die verder in de toekomst is gesitueerd....
best verwarrend als je even niet oplet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |