Kan ik nog best hoor.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:41 schreef Haushofer het volgende:
Zullen we nou staartdelingen weer es oprakelen? Kijken hoeveel mensen dat nog weten
quote:Goedbeschouwd/t/dt snakten we kortgeleden nog naar Siberische vrieskou, maar inmiddels word/t/dt je door een bijdehand/t/dte havo-leerling die halverwege juli nog spectaculair in de rond/t/dte skateboardde, alweer ontactisch toegesnauwd/t/dt dat hij een zonovergoten pinksterdag verbeid/t/dt; het is ook nooit goed!
Pffff te lang geleden dit ook nooit echt gesnapt voor engels had ik nog betere cijfersquote:
Het is gewoon tegenwoordige tijd.quote:
lolquote:Op woensdag 28 april 2010 18:08 schreef Thomas B. het volgende:
-spuit11-
oef je hebt mn ninja-edit gezienquote:Op woensdag 28 april 2010 18:09 schreef Geerd het volgende:
[..]
lolMisschien zat daar het probleem wel, lezen.
Psst, je hebt een fout gemaakt...quote:Op woensdag 28 april 2010 18:01 schreef JDude het volgende:
goedbeschouwd
word
bijdehante
rondte
toegesnauwd
verbeidt
qft!quote:Op woensdag 28 april 2010 18:44 schreef djenneke het volgende:
[..]
Psst, je hebt een fout gemaakt...
Het moet "wordt" zijn.
Een van de weinige keren dat "wordt jij" met een t moet.
Je kunt hier "je" namelijk niet vervangen door "jij" en nog een correct Nederlandse zin maken.
("Je" is hier niet het onderwerp)
Ik vermoed dat je verkeerd verbetert. Waarom is "je" niet het onderwerp? En stel dat het klopt wat je zegt (wat ik betwijfel), wat is dan wèl het onderwerp?quote:Op woensdag 28 april 2010 18:44 schreef djenneke het volgende:
[..]
Psst, je hebt een fout gemaakt...
Het moet "wordt" zijn.
Een van de weinige keren dat "wordt jij" met een t moet.
Je kunt hier "je" namelijk niet vervangen door "jij" en nog een correct Nederlandse zin maken.
("Je" is hier niet het onderwerp)
Met een automatische grammatica-checker die dan automatisch naar dit topic redirect.quote:
Nu we toch lekker bezig zijn. Die komma na "skateboardde"... hoort die daar?quote:Op woensdag 28 april 2010 18:48 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je verkeerd verbetert. Waarom is "je" niet het onderwerp? En stel dat het klopt wat je zegt (wat ik betwijfel), wat is dan wèl het onderwerp?
Versimpeld krijg je:
"inmiddels word je alweer ontactisch toegesnauwd"
Het onderwerp is "je", en het is "je wordt, word je"... met een 'd', dus.
Volgens mij is het onderwerp "dat hij een zonovergoten pinksterdag verbeid/t/dt".quote:Op woensdag 28 april 2010 18:48 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je verkeerd verbetert. Waarom is "je" niet het onderwerp? En stel dat het klopt wat je zegt (wat ik betwijfel), wat is dan wèl het onderwerp?
Versimpeld krijg je:
"inmiddels word je alweer ontactisch toegesnauwd"
Het onderwerp is "je", en het is "je wordt, word je"... met een 'd', dus.
Helaas. "dat hij een zonovergoten pinksterdag verbeid/t/dt" is een bijzin. Het onderwerp is gewoon "je".quote:Op woensdag 28 april 2010 18:57 schreef djenneke het volgende:
[..]
Volgens mij is het onderwerp "dat hij een zonovergoten pinksterdag verbeid/t/dt".
En ik ben er behoorlijk zeker van, dat ik dit wel degelijk goed verbeterd heb.
Nee.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:00 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Helaas. "dat hij een zonovergoten pinksterdag verbeid/t/dt" is een bijzin. Het onderwerp is gewoon "je".
Je is hier geen onderwerp; het is niet vervangbaar door "jij", maar door de niet-onderwerpsvorm "jou".quote:Op woensdag 28 april 2010 19:00 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Helaas. "dat hij een zonovergoten pinksterdag verbeid/t/dt" is een bijzin. Het onderwerp is gewoon "je".
Komma's zijn lastig. Volgens mij hoeft de komma daar niet te staan, maar mag hij daar wèl staan.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:53 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Nu we toch lekker bezig zijn. Die komma na "skateboardde"... hoort die daar?
Volgens mij heb je gelijk.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |