Oh, mijn GODEN.
Ik reed vanavond rond 22:30 uur over de A59 van 's-Hertogenbosch richting het westen, dus via Waalwijk terug naar huis (Oosterhout). Zo'n beetje toen ik de snelweg opreed begon de intensiteit van de onweersflitsen en neerslag al flink toe te nemen, maar tussen Vlijmen en Drunen was het ECHT raak. Waar ik tot Vlijmen ± 90km/u moest gaan rijden omdat de regen echt te hevig was voor 120km/u, zag ik een eind verderop al alarmlichten - oppassen dus. Wat was er aan de hand?
Het bleek dat het ter hoogte van Heusden ZO GRUWELIJK HARD PLENSDE dat er
een laag water van zeker een centimeter of 5 op het wegdek lag. Je kan je wel voorstellen wat er gebeurt als je met 90km/u een bak water inrijdt: een gigantische waterfontein aan weerszijden van de auto, het stuur werd haast uit mijn handen geslagen en de wagen werd compleet stuurloos! Ongeveer
elke seconde (!) wel een bliksemflits met onophoudelijk hevige regenval. Ik zette in een reflex mijn alarmlichten aan en kon gelukkig weer enige grip krijgen op de weg; heb de auto de berm in weten te sturen, waardoor ik het achteropkomende verkeer kon waarschuwen voor dit zwembad op de snelweg en daarmee tevens voorkwam dat ik werd aangereden.
Ik heb even mijn rust moeten nemen in de berm en ben vervolgens (met het overige verkeer mee) met ± 50km/u (op de snelweg!!) tot aan Waalwijk-Oost verder gereden. Het gebied met die hevige regenval was daar eigenlijk wel voorbij en ik heb mijn weg dan ook normaal kunnen vervolgen. Maar- DIT WAS NIET GRAPPIG!! (Wel hééél erg extreem, zoals dat noodweer ineens op kan komen zetten, ik dacht ook meteen aan dit topic
![]()
)