Bronquote:Liever ochtendpassie dan tandenpoetsen
GOUDA - Tandenpoetsen blijft voor veel Nederlanders een vervelende bezigheid. De meerderheid is te lui om met de tandenborstel het gebit schoon te maken en te ontdoen van allerlei onwelriekende geuren, zo blijkt uit onderzoek. Zelfs ochtendseks gaat voor het ochtendpoetsen.
In opdracht van Philips Sonicare is aan 1547 volwassenen (797 mannen en 750 vrouwen) onder meer gevraagd wat zij liever doen. Bijna de helft van de ondervraagden (43 procent) blijft liever nog even in bed liggen in plaats van dat ze hun mond 'verschonen'. Ze gebruiken hun energie liever voor dagelijkse klusjes, zoals strijken en wat werk inhalen.
Ook het seksleven lijkt belangrijker dan een frisse mond, zo blijkt. Op de tweede plaats is een snelle sessie ochtendseks bij 30 procent van de Nederlanders favoriet. Echter drie keer zo veel mannen (45 procent) geeft zich liever over aan ochtendpassie dan vrouwen (14 procent).
Uit het onderzoek blijkt ook dat het halfjaarlijkse tandartsbezoek voor veel mensen uit de gratie is. Ruim 40 procent heeft dat ritueel afgeschaft. Een op de tien bezoekt de tandarts alleen wanneer er een probleem is met het gebit. Van die groep zegt een op de tien volwassenen de behandeling niet te kunnen veroorloven en 8 procent van de bevolking klimt al in de gordijnen als ze in een tandartsstoel moeten plaatsnemen.
Je hebt tegenwoordig ook zo'n rubberen ribbeldinges waarmee je de bacteriën van je tong af kan schrapen. Ik zie mogelijkheden...quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:18 schreef teknomist het volgende:
Waarom niet tegelijkertijd?![]()
.
Je kunt vast wel creatieve dingen bedenken met een tandenborstel...
He bahquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:22 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig ook zo'n rubberen ribbeldinges waarmee je de bacteriën van je tong af kan schrapen. Ik zie mogelijkheden...
Dus of 31 procent van de mannen is homo, of vrouwen poetsen hun tanden tíjdens de ochtendsex?quote:Echter drie keer zo veel mannen (45 procent) geeft zich liever over aan ochtendpassie dan vrouwen (14 procent).
Omdat twee keer per dag de norm is... ik hoop voor je dat je pepermunt, kauwgom o.i.d. gebruikt anders zou ik niet graag je collega willen zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:25 schreef Faceoff het volgende:
Waarom niet 's ochtends poetsen? omdat ik het 's avonds doe...
veel logischer
Of partner, lekker word je wakker krijg je zon zoen met de smaak van een dood beest in je bekquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:26 schreef teknomist het volgende:
[..]
Omdat twee keer dag de norm is... ik hoop voor je dat je pepermunt, kauwgom o.i.d. gebruikt anders zou ik niet graag je collega willen zijn.
Groot gelijk!quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:31 schreef MadGuy het volgende:
Ik kende een meisje dat haar tanden poetste voordat ze ging ontbijten. En daarna jus d'orange bij het ontbijt...
tis ook niet de bedoeling dat je het doorslikt (de tandpasta dan he?quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:27 schreef erodome het volgende:
Ik doe zoveel liever dan tandenpoetsen, vies vind ik dat, het is een noodzakelijk kwaad, bbbbbbbblgggggghhhhhhh tandenpasta, goor bocht is het.
Maarja, wat moet dat moet, dus 3 keer per dag worden er hier tanden gepoetst en al zeer zeker s'ochtens, omdat die drakendrol op je tong(zeker in de weekenden na het feesten, brrrrrrr) toch echt viezer is dan tandenpoetsen
Dat doe ik ook hoor, wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:31 schreef MadGuy het volgende:
Ik kende een meisje dat haar tanden poetste voordat ze ging ontbijten. En daarna jus d'orange bij het ontbijt...
Het smaakt ontzettend goorquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:46 schreef thumper het volgende:
[..]
Dat doe ik ook hoor, wat is daar mis mee?
je vernagelt er je jus d'orange mee!! is niet te zuipen dan johquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:46 schreef thumper het volgende:
[..]
Dat doe ik ook hoor, wat is daar mis mee?
Ja duh. Ik zou dan ook een half uur wachten. Nee, zij dronk direct daarna een glas jus d'orange. Na het poetsen is het beschermlaagje van je tanden ook wat zwakker, het slechtste wat je dan kunt doen is het drinken of eten van iets zuurs. Bovendien, waarom je tanden poetsen en dan direct het effect van een frisse adem teniet doen door te gaan ontbijten...?quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:37 schreef teknomist het volgende:
[..]
Groot gelijk!
Niks slechter voor je tanden dan tandenpoetsen na het drinken van jus d'orange of het eten van een appel.
Nee, je ontbijt nuttigen terwijl de smaak van een dode hamster nog in je mond rondwaart is frisquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |