abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28337913
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik geloof direkt dat er wijken zijn die vrijwel alleen maar bewoond worden door moslims. Als Verhagen dat bedoelt met een volledig geïslamiseerde wijk, zo zij het.
Ik kan me er geen ander voorstelling van maken als jij nu doet, een Nederlands Harlem, Lombok is al hard op weg.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:21:14 #152
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_28338092
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:40 schreef Kentaro het volgende:
Deze week in Vrij Nederland een interview met CDA fractieleider Verhagen. Volgens Verhagen is het slechts een kwestie van tijd voordat de Sharia in Nederland wordt ingevoerd.

Hij spreekt daarin zijn zorgen uit over
moslimfundamentalisten in Nederland:
De AIVD voorspelt dat in de grote steden
volledig geïslamiseerde wijken zullen
ontstaan. Enclaves waar de sharia
heerst. Je ziet het in Canada waar nu al
shariarechtbanken bestaan. In
Engeland kun je ook voor zo'n rechtbank
gedaagd worden als het om familierecht
gaat. Ik zeg niet: Amsterdam West of
Lombok in Utrecht is nu al een
sharia. Maar ik zeg wel: dit is de
tendens, het is reëel, het is geen
angstdroom.

bron: http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1220199
Pure bangmakerij
pi_28338212
Er zit een grote stap tussen een geïslamiseerde volkswijk en het hebben van rechtbanken die de Sharia ten uitvoer brengen. Die komen er ook niet, aangezien we in Nederland onze eigen grondwet hebben, daarnaast nog eens met Europese regelgeving hebben te maken en ten slotte nog eens met de universele verklaring van de rechten van de mens. De Sharia bevat passages die overduidelijk haaks staan op genoemde regelgeving en verklaring.

Wat me trouwens begint op te vallen is dat het Reformatorisch Dagblad (en diens soortgenoten, dus zeg maar de orthodox christelijke kranten) zich steeds vaker bezighouden met het inboezemen van angst tegen de islam.
pi_28338520
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je zult dat ongetwijfeld vinden, maar ik ben het niet met je eens. Ik verkies het Goddelijke systeem (Shari3a) boven een door mensen ingevoerd systeem. Maar dat is een discussie die erg lang kan worden.

Hoe gaat het met je? Werk enzo?

²
Als God daadwerkelijk het bestuur over Nederland op zich zou willen nemen, is dat wellicht nog niet zo'n slecht idee.
Maar het zal wat mij betreft toch niet gebeuren dat we naar een systeem gaan waarbij een minderheid van mensen regeert en beweert dat wat ze doen God's wil is. God's wil okee, maar dan moet het ook boven elke twijfel verheven zijn dat het om God's wil gaat.
Er zijn Christenen die geloven dat de Islam door de duivel is gesticht om de mensheid van het ware pad te leiden. Lijkt me voorlopig dus niet dat de mensheid eensgezind van mening is dat de sharia door God is bedacht
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:41:50 #155
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28338837
God bestaat helemaal niet. En als ie al bestond zou ie niet iets idioots als een sharia bedenken waardoor verkrachte vrouwen als 'hoeren' gestenigd worden. Allemaal door mensen bedacht, mannelijke mensen trouwens want een vrouw verzint dit soort idioterie niet.

Overigens, wordt die sharia toegepast op de radddraaiende jeugd uit eigen gelederen of dat niet? Zou wel opruimen op zich :|
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:47:01 #156
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28339054
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:49 schreef hanskepanske het volgende:
Daarnaast zou hiermee de weg vrijkomen voor een Volksrechtbank rechtse stijl die zonder pardon Marokkanen opknoopt.
pi_28339485
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je koppelt teveel zaken los, je ziet alles als losse factoren. Dat moet je niet doen, een samenleving wordt namelijk gevormd door alle zaken die je noemt. De samenleving is nogsteeds verrechtst, dat hoor je dagelijks, zie je dagelijks en lees je dagelijks. Ook op Fora's zoals deze. Het constante gekanker op buitenlanders (ongeacht of het terecht is of onterecht), heeft gewoon zijn neven-effecten. Islamitisering vind ik overigens ook zo'n modewoord, er wonen meer moslims, maar je wordt niet gedwongen tot bepaalde zaken, van islamitisering is dan ook geen sprake. Wijken met moslimimmigranten hebben dezelfde regels als andere wijken. Enige verschil is de sociaal/economische achterstand, dat werkt ook radicalisering in de hand.
Je draait oorzaak en gevolg om. Die neveneffecten komen niet door het gekanker. Het gekanker op buitenlanders is een reactie de veranderende samenlevening door allochtonen.

Jij denkt dat als we alles maar weer met de mantel der liefde bedekken dat het allemaal wel goedkomt. Nou dat is decennia gebeurt en toen die mantel eraf ging stonk het behoorlijk.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:02:58 #158
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28339625
Mutant01 heeft wel degelijk een punt. Sociale achterstand is de nummer 1 reden van radicalisering, ben ik van overtuigd. Bovendien dumpen wij die mensen allemaal bij elkaar in een wijkje waardoor je een mooie smeltkroes krijgt.

Ik denk niet dat rijke moslims in Nederland veel neiging zullen hebben tot radicaliseren.
pi_28339825
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:02 schreef TheMarco het volgende:
Bovendien dumpen wij die mensen allemaal bij elkaar in een wijkje waardoor je een mooie smeltkroes krijgt.
Alsof wij dat doen.

Ze komen hierheen met sociale achterstand door het niet spreken van de taal, slechte integratie en bovenal slechte opleidingen. Dan resten slechts de goedkope woningen en concentreren deze mensen zich dus in die wijken.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:10:22 #160
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28339941
Overigens ben ik ook nog eens van mening dat het leeuwendeel van de problematiek rond buitenlanders en dan met name de losgeslagen jongeren geen ene reet te maken hebben met de Islam maar alles met eerdergenoemde sociale achterstand en broeiende toestanden in wijken waar ze met zijn allen bij elkaar zitten.

Het hele terrorisme-verhaal wordt tegenwoordig flink opgeklopt onder invloed van die aap in het witte huis. Ik zeg niet dat er niets aan de hand is maar de bangmakerij van de laatste paar jaar begint mij persoonlijk ongelofelijk de strot uit te hangen. Ik erger me daar bijna nog meer aan dan aan de problematiek rond criminele jongeren met sociale achterstand (waar overigens plenty niet-Islam aanhangers tussen zitten).

Ik heb ook wel es negatieve gevoelens dat er het een en ander naar de klote aan het gaan is in Nederland maar dat is meer door een totaal gebrek aan daadkracht bij politiek, justitie en politie dan doordat ik de Islam zo vreselijk eng vind.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:10:24 #161
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28339945
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:02 schreef TheMarco het volgende:
Ik denk niet dat rijke moslims in Nederland veel neiging zullen hebben tot radicaliseren.
Het is maar wat je onder radicaliseren versta, ik keur de Westerse manier van denken op veel vlakken af, ik ben tegen het homo-isme, tegen partnerruil, tegen soa-swapping, tegen overspel, tegen diefstal, voor goede studies, voor gelijkwaardigheid etc. Ben ik nu radicaal? Zo ja, dat is raar want ik ben absoluut niet arm

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:11:46 #162
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28339987
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:07 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Alsof wij dat doen.

Ze komen hierheen met sociale achterstand door het niet spreken van de taal, slechte integratie en bovenal slechte opleidingen. Dan resten slechts de goedkope woningen en concentreren deze mensen zich dus in die wijken.
Wij concentreren goedkopere woningen toch op een hoopje, ver weg van onze eigen mooie dure woningen? Niet echt raar dat dat leidt tot probleemwijken, zowel allochtoon als autochtoon trouwens.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:14:30 #163
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28340065
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is maar wat je onder radicaliseren versta, ik keur de Westerse manier van denken op veel vlakken af, ik ben tegen het homo-isme, tegen partnerruil, tegen soa-swapping, tegen overspel, tegen diefstal, voor goede studies, voor gelijkwaardigheid etc. Ben ik nu radicaal? Zo ja, dat is raar want ik ben absoluut niet arm

²
Wat noem jij 'de Westerse manier van denken' ? De gemiddelde westerling is niet homo, doet niet aan partnerruil, steelt niet, volgt ook graag een goede studie en gelooft ook in gelijkwaardigheid etc.
Gelijkwaardigheid houdt overigens ook in dat je homo's respecteert ook al ben je zelf niet homo zoals jij en ik allebei. Je hoeft het niet goed te keuren, slechts te respecteren. Leven en laten leven weet je wel?
pi_28340249
quote:

[..]

²
Je spreekt jezelf hier tegen Bashee
Yeah baby Yeah!
pi_28340257
quote:

[..]

²
Ben ik de enige die dit soort domme opmerkingen van BSB zo langzamerhand irritant vind worden?

Verdeer ben jij wel vrij radicaal, ja, maar niet vanwege de punten die je hier noemt. (Arm is relatief, he
Power perceived is power achieved.
pi_28340360
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:11 schreef TheMarco het volgende:
Wij concentreren goedkopere woningen toch op een hoopje, ver weg van onze eigen mooie dure woningen? Niet echt raar dat dat leidt tot probleemwijken, zowel allochtoon als autochtoon trouwens.
Of we vertrekken uit probleemwijken zodra we het geld hebben, iets wat de lage sociale klassen niet kunnen. Daardoor ontstaat er leegstand of overschot aan vraag in probleemwijken wat icm met de grote hoeveelheden mensen uit lagere sociale klassen zorgt voor lagere huizenprijzen wat weer meer mensen uit lagere sociale klassen aantrekt.

Ze hebben eigenlijk weinig andere keus dan samen op een hoopje te wonen, een huis in een normale omgeving is te duur. Buiten het feit dat men vaak liever bij mensen van het eigen volk woont, wat niet geheel toevallig (gezien het gebrek aan integratie en opleiding) ook geen geld heeft voor een woning in een middenklasse wijk.
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:19 schreef Modwire het volgende:
Ben ik de enige die dit soort domme opmerkingen van BSB zo langzamerhand irritant vind worden?
Nee hoor
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:23:55 #167
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28340452
Kijk de radicale Islam predikt natuurlijk dat Westerlingen alles wat los en vast zit neuken met beide geslachten, geen respect voor de Islam of andere niet-Westerse culturen hebben en nog veel meer van dat soort onzin. En de 'soepjurken' slikken dit als zoete koek waardoor ze vanzelf een haat tegen het Westen krijgen. Het is in feite hetzelfde als een Bush die staat te blaten over 'evil doers' uit landen waarvan de gemiddelde Amerikaan niet eens weet waar ze liggen, hemzelf incluis. En hoe dommer de mensen (sociale achterstand dus) hoe makkelijker het is om ze allerlei bullshit wijs te maken. De gemiddelde Amerikaan slikt de Bush propaganda zonder blikken of blozen, de gemiddelde kansarme Islamiet idem als een doorgedraaide Imam staat te blaten.

Het grootste gevaar voor de hele wereld zijn de krankzinnige hoeveelheden domme mensen die met zijn allen in een overweldigende meerderheid zijn.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:25:50 #168
13462 BansheeBoy
pi_28340541
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:19 schreef Modwire het volgende:

[..]

Je irriteert je aan een paar doodnormale woorden/zinnen? Raar hoor, ik ga echt niet denken dat dat aan mij ligt. Ik pretendeer mijn mening gewoon
quote:
Verdeer ben jij wel vrij radicaal, ja, maar niet vanwege de punten die je hier noemt. (Arm is relatief, he
Ok, vanwege welke punten dan wel? En is radicaliteit per definitie fout? Ja "arm" is inderdaad relatief, laten we het erop houden dat ik niks te kort kom, alle lof behoort aan Allah de Voorziener

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_28340636
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:23 schreef TheMarco het volgende:
Het grootste gevaar voor de hele wereld zijn de krankzinnige hoeveelheden domme mensen die met zijn allen in een overweldigende meerderheid zijn.
idd.

Het beste argument tegen democratie en rechtvaardiger van de stelling dat democratie niet het beste is maar het minste slechte.
pi_28340649
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:25 schreef BansheeBoy het volgende:
alle lof behoort aan Allah de Voorziener
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:28:31 #171
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28340658
Ik vind het jammer dat BansheeBoy zo weinig ingaat op argumenten die hier aangevoerd worden.

Ik heb een sterke indruk dat hij zelf net zo gevoelig is voor de onzin anti-westerse propaganda van radicale imams als de Amerikanen dat zijn voor de onzin anti-terrorisme propaganda van Bush.

Als ik ernaast zit BSB bewijs dan eens het tegendeel met een zinnig verhaal?
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:32:01 #172
13462 BansheeBoy
pi_28340781
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:28 schreef TheMarco het volgende:
Ik vind het jammer dat BansheeBoy zo weinig ingaat op argumenten die hier aangevoerd worden.
Dat meen je niet? Ik ga zo onderhand in op elke post en elk klein zinnetje, hoe kun je dit dan menen?
quote:
Als ik ernaast zit BSB bewijs dan eens het tegendeel met een zinnig verhaal?
Je zit er echt naast. Maar ik heb niet echt een idee hoe ik dat zo 1 2 3 kan uitleggen, het makkelijkste is als jij mijn postgeschiedenis doorneemt, zul je zien dat je verkeerd zit, echt waar

²
pi_28340791
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je irriteert je aan een paar doodnormale woorden/zinnen? Raar hoor, ik ga echt niet denken dat dat aan mij ligt. Ik pretendeer mijn mening gewoon
Volgens mij weet je niet wat 'pretenderen' betekent.
Power perceived is power achieved.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:33:26 #174
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28340845
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:28 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

idd.

Het beste argument tegen democratie en rechtvaardiger van de stelling dat democratie niet het beste is maar het minste slechte.
Daardoor beangstigt democratie mij ook wel eens moet ik eerlijk zeggen. Omdat het volslagen idioten de mogelijkheid geeft de macht over te nemen als ze maar met genoeg mensen zijn. Je zag het al met de krankzinnige verkiezingsoverwinning van een partij waarvan de leider nota bene dood was (LPF). Iets dergelijks kan zo weer gebeuren met een idioot aan de macht die deze keer niet dood gaat.

Note: ik bedoel hiermee niet dat ik Pim Fortuyn een idioot vond, integendeel. Was het alleen niet zo met zijn oplosssingen eens maar dat is wat anders.
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:34:42 #175
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_28340893
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat meen je niet? Ik ga zo onderhand in op elke post en elk klein zinnetje, hoe kun je dit dan menen?
[..]

Je zit er echt naast. Maar ik heb niet echt een idee hoe ik dat zo 1 2 3 kan uitleggen, het makkelijkste is als jij mijn postgeschiedenis doorneemt, zul je zien dat je verkeerd zit, echt waar

²
Ik zie veel woorden maar weinig inhoud. Tot nu toe ben je nauwelijks ingegaan op alles wat ik in deze thread geschreven heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')