Ik kan me er geen ander voorstelling van maken als jij nu doet, een Nederlands Harlem, Lombok is al hard op weg.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik geloof direkt dat er wijken zijn die vrijwel alleen maar bewoond worden door moslims. Als Verhagen dat bedoelt met een volledig geïslamiseerde wijk, zo zij het.
Pure bangmakerijquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:40 schreef Kentaro het volgende:
Deze week in Vrij Nederland een interview met CDA fractieleider Verhagen. Volgens Verhagen is het slechts een kwestie van tijd voordat de Sharia in Nederland wordt ingevoerd.
Hij spreekt daarin zijn zorgen uit over
moslimfundamentalisten in Nederland:
De AIVD voorspelt dat in de grote steden
volledig geïslamiseerde wijken zullen
ontstaan. Enclaves waar de sharia
heerst. Je ziet het in Canada waar nu al
shariarechtbanken bestaan. In
Engeland kun je ook voor zo'n rechtbank
gedaagd worden als het om familierecht
gaat. Ik zeg niet: Amsterdam West of
Lombok in Utrecht is nu al een
sharia. Maar ik zeg wel: dit is de
tendens, het is reëel, het is geen
angstdroom.
bron: http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1220199
Als God daadwerkelijk het bestuur over Nederland op zich zou willen nemen, is dat wellicht nog niet zo'n slecht idee.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je zult dat ongetwijfeld vinden, maar ik ben het niet met je eens. Ik verkies het Goddelijke systeem (Shari3a) boven een door mensen ingevoerd systeem. Maar dat is een discussie die erg lang kan worden.
Hoe gaat het met je? Werk enzo?²
quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:49 schreef hanskepanske het volgende:
Daarnaast zou hiermee de weg vrijkomen voor een Volksrechtbank rechtse stijl die zonder pardon Marokkanen opknoopt.
Je draait oorzaak en gevolg om. Die neveneffecten komen niet door het gekanker. Het gekanker op buitenlanders is een reactie de veranderende samenlevening door allochtonen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je koppelt teveel zaken los, je ziet alles als losse factoren. Dat moet je niet doen, een samenleving wordt namelijk gevormd door alle zaken die je noemt. De samenleving is nogsteeds verrechtst, dat hoor je dagelijks, zie je dagelijks en lees je dagelijks. Ook op Fora's zoals deze. Het constante gekanker op buitenlanders (ongeacht of het terecht is of onterecht), heeft gewoon zijn neven-effecten. Islamitisering vind ik overigens ook zo'n modewoord, er wonen meer moslims, maar je wordt niet gedwongen tot bepaalde zaken, van islamitisering is dan ook geen sprake. Wijken met moslimimmigranten hebben dezelfde regels als andere wijken. Enige verschil is de sociaal/economische achterstand, dat werkt ook radicalisering in de hand.
Alsof wij dat doen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:02 schreef TheMarco het volgende:
Bovendien dumpen wij die mensen allemaal bij elkaar in een wijkje waardoor je een mooie smeltkroes krijgt.
Het is maar wat je onder radicaliseren versta, ik keur de Westerse manier van denken op veel vlakken af, ik ben tegen het homo-isme, tegen partnerruil, tegen soa-swapping, tegen overspel, tegen diefstal, voor goede studies, voor gelijkwaardigheid etc. Ben ik nu radicaal? Zo ja, dat is raar want ik ben absoluut niet armquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:02 schreef TheMarco het volgende:
Ik denk niet dat rijke moslims in Nederland veel neiging zullen hebben tot radicaliseren.
Wij concentreren goedkopere woningen toch op een hoopje, ver weg van onze eigen mooie dure woningen? Niet echt raar dat dat leidt tot probleemwijken, zowel allochtoon als autochtoon trouwens.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:07 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Alsof wij dat doen.
Ze komen hierheen met sociale achterstand door het niet spreken van de taal, slechte integratie en bovenal slechte opleidingen. Dan resten slechts de goedkope woningen en concentreren deze mensen zich dus in die wijken.
Wat noem jij 'de Westerse manier van denken' ? De gemiddelde westerling is niet homo, doet niet aan partnerruil, steelt niet, volgt ook graag een goede studie en gelooft ook in gelijkwaardigheid etc.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is maar wat je onder radicaliseren versta, ik keur de Westerse manier van denken op veel vlakken af, ik ben tegen het homo-isme, tegen partnerruil, tegen soa-swapping, tegen overspel, tegen diefstal, voor goede studies, voor gelijkwaardigheid etc. Ben ik nu radicaal? Zo ja, dat is raar want ik ben absoluut niet arm²
Je spreekt jezelf hier tegen Basheequote:Op woensdag 29 juni 2005 15:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is maar wat je onder radicaliseren versta, ik keur de Westerse manier van denken op veel vlakken af, ik ben tegen het homo-isme, tegen partnerruil, tegen soa-swapping, tegen overspel, tegen diefstal, voor goede studies, voor gelijkwaardigheid etc. Ben ik nu radicaal? Zo ja, dat is raar want ik ben absoluut niet arm²
Ben ik de enige die dit soort domme opmerkingen van BSB zo langzamerhand irritant vind worden?quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of we vertrekken uit probleemwijken zodra we het geld hebben, iets wat de lage sociale klassen niet kunnen. Daardoor ontstaat er leegstand of overschot aan vraag in probleemwijken wat icm met de grote hoeveelheden mensen uit lagere sociale klassen zorgt voor lagere huizenprijzen wat weer meer mensen uit lagere sociale klassen aantrekt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:11 schreef TheMarco het volgende:
Wij concentreren goedkopere woningen toch op een hoopje, ver weg van onze eigen mooie dure woningen? Niet echt raar dat dat leidt tot probleemwijken, zowel allochtoon als autochtoon trouwens.
Nee hoorquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:19 schreef Modwire het volgende:
Ben ik de enige die dit soort domme opmerkingen van BSB zo langzamerhand irritant vind worden?
Je irriteert je aan een paar doodnormale woorden/zinnen? Raar hoor, ik ga echt niet denken dat dat aan mij ligt. Ik pretendeer mijn mening gewoonquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:19 schreef Modwire het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dit soort domme opmerkingen van BSB zo langzamerhand irritant vind worden?
Ok, vanwege welke punten dan wel? En is radicaliteit per definitie fout? Ja "arm" is inderdaad relatief, laten we het erop houden dat ik niks te kort kom, alle lof behoort aan Allah de Voorzienerquote:Verdeer ben jij wel vrij radicaal, ja, maar niet vanwege de punten die je hier noemt. (Arm is relatief, he
idd.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:23 schreef TheMarco het volgende:
Het grootste gevaar voor de hele wereld zijn de krankzinnige hoeveelheden domme mensen die met zijn allen in een overweldigende meerderheid zijn.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:25 schreef BansheeBoy het volgende:
alle lof behoort aan Allah de Voorziener
Dat meen je niet? Ik ga zo onderhand in op elke post en elk klein zinnetje, hoe kun je dit dan menen?quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:28 schreef TheMarco het volgende:
Ik vind het jammer dat BansheeBoy zo weinig ingaat op argumenten die hier aangevoerd worden.
Je zit er echt naast. Maar ik heb niet echt een idee hoe ik dat zo 1 2 3 kan uitleggen, het makkelijkste is als jij mijn postgeschiedenis doorneemt, zul je zien dat je verkeerd zit, echt waarquote:Als ik ernaast zit BSB bewijs dan eens het tegendeel met een zinnig verhaal?
Volgens mij weet je niet wat 'pretenderen' betekent.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je irriteert je aan een paar doodnormale woorden/zinnen? Raar hoor, ik ga echt niet denken dat dat aan mij ligt. Ik pretendeer mijn mening gewoon
Daardoor beangstigt democratie mij ook wel eens moet ik eerlijk zeggen. Omdat het volslagen idioten de mogelijkheid geeft de macht over te nemen als ze maar met genoeg mensen zijn. Je zag het al met de krankzinnige verkiezingsoverwinning van een partij waarvan de leider nota bene dood was (LPF). Iets dergelijks kan zo weer gebeuren met een idioot aan de macht die deze keer niet dood gaat.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:28 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
idd.
Het beste argument tegen democratie en rechtvaardiger van de stelling dat democratie niet het beste is maar het minste slechte.
Ik zie veel woorden maar weinig inhoud. Tot nu toe ben je nauwelijks ingegaan op alles wat ik in deze thread geschreven heb.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat meen je niet? Ik ga zo onderhand in op elke post en elk klein zinnetje, hoe kun je dit dan menen?
[..]
Je zit er echt naast. Maar ik heb niet echt een idee hoe ik dat zo 1 2 3 kan uitleggen, het makkelijkste is als jij mijn postgeschiedenis doorneemt, zul je zien dat je verkeerd zit, echt waar²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |