abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28333107
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Effe hypothetisch...

Over een jaar of 50 zou het zomaar kunnen zijn dat mensen die de sharia aanhangen de meerderheid van de stemgerechtigden vormen en deze vorm van wetgeving middels het democratisch proces er doordrukken.
Wel erg hypothetisch zeg, lijkt een beetje op "bangmakerij".
Allah Al Watan Al Malik
pi_28333120
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het zou misschien kunnen. Maar kijk ook eens naar dorpen als Staphorst. Die zijn ook in anderhalve generatie van overspelige vrouwen met pek en veren besmeerd op een platte kar door het dorp laten rijden naar een behoorlijk aan de nieuwe tijd aangepaste samenleving gegaan waar de klederdracht aan het uitsterven is.

Ook onder moslims zal de secularisering toenemen.
Dat vrag ik me af, ik denk dat er een sterkere verbroedering onder moslims is en dat men altijd kleur zal bekennen, ik zie dergelijke zaken somber in.
Ook islamitische collega's van me die ik behoorlijk westers vind qua uitting, taal en opvattingen komen soms met ideeen en voorbeelden waarbij ik toch behoorlijk met de oren ga flapperen.
Die mensen had ik voor 100% ingeschaald bij de types die wél willen integreren, die wél een aanwinst voor de maatschappij willen zijn en die wéloverwogen beslissingen nemen en ook de andere zijde willen aanhoren, die willen zijn zoals jij en ik.
Yeah baby Yeah!
pi_28333147
quote:

[..]

Effe hypothetisch...

Over een jaar of 50 zou het zomaar kunnen zijn dat mensen die de sharia aanhangen de meerderheid van de stemgerechtigden vormen en deze vorm van wetgeving middels het democratisch proces er doordrukken.
Nou dat zie ik nog niet gebeuren. De jongeren die nu opgroeien en hun kinderen zullen naar mijn idee wel voldoende de voordelen hebben gezien van een meer seculiere maatschappij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28333170
quote:
Effe hypothetisch...

Eh, dit is dus werkelijk paranoia hé, ik hoop dat je dat doorhebt? De Sharia komt op maar weinig punten overeen met onze grondwet en zal dus altijd verboden zijn in Nederland. Totdat mensen aan de grondwet gaan prutsen. Daarom vond ik Pim Fortuin zo'n gevaarlijke man, die praatte over prutsen aan de grondwet alsof dat de normaalste zaak van de wereld was.

Zo lang het Nederlandse volk regeringen aan de macht helpt die de grondwet respecteren, zal de Sharia wetgeving er niet doorheen gedrukt kunnen worden middels een democratisch proces.

Dan kan het natuurlijk altijd nog via een revolutie gebeuren. Tja, dan zal het Nederlandse volk dus met de handen moeten vechten, in plaats van nu met de mond of het toetsenbord.

[ Bericht 8% gewijzigd door RetepV op 29-06-2005 12:29:43 ]
pi_28333175
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ok heb je dan ergens een redelijk objectieve bron of reden om aan te nemen dat een meerderheid van de Nederlandse moslims de sharia wil en dat binnen nu en 300 jaar die groep een dusdanige meerderheid vormt dat ze die sharia ook aan de niet islamitische nederlanders op kan leggen?
Het gaat niet om een officiele invoering in Nederland, het gaat over voorsteden die compleet verislamitiseerd zullen zijn (en dat al bijna zijn) waardoor er voldoende voedingsbodem bestaat voor het invoeren van islamitiche wetgeving. Het is niet ondenkbaar dat dit proces zich in de komende 10-20 jaar zich zal voordoen. Als je het hebt over 300 jaar dan heb je in mijn ogen weinig historisch besef. denk maar eens 300 of 100 jaar terug hoe Nederland er toen uitzag.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:14:35 #56
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28333184
Sharia in Nederland ? Volgens mij mág dat helemaal niet een hoop straffen enzo zijn hier immers verboden ? En discrimineren van vrouwen mág ook niet en zo kan ik wel door gaan. Gooien we dan meteen de grondwet er ff uit ?
Lijkt mij een zot idee Verhagen ziet ze weer 'ns vliegen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_28333202
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:12 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat vrag ik me af, ik denk dat er een sterkere verbroedering onder moslims is en dat men altijd kleur zal bekennen, ik zie dergelijke zaken somber in.
Ook islamitische collega's van me die ik behoorlijk westers vind qua uitting, taal en opvattingen komen soms met ideeen en voorbeelden waarbij ik toch behoorlijk met de oren ga flapperen.
Die mensen had ik voor 100% ingeschaald bij de types die wél willen integreren, die wél een aanwinst voor de maatschappij willen zijn en die wéloverwogen beslissingen nemen en ook de andere zijde willen aanhoren, die willen zijn zoals jij en ik.
Dat heb ik ook met Nederlandse vrienden en bekenden als je die over bepaalde zaken hoort is dat gewoon eng. Maar dat wil niet zeggen dat het ook in de praktijk gebracht gaat worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28333262
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:12 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Niet zo gek onder de huidige druk. Soms denk ik ook wel eens van "krijg allemaal maar de (insert stout woordje). Verbroedering wordt gestimuleerd door bepaalde zaken, je islamitische collega's zullen heus niet anti-Westers of iets dergelijks zijn, maar soms zijn ze het kortzichtige denken gewoon zat, en ik het alleen maar met ze eens zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28333267
Hoewel ik denk dat dit in ONZ hoort te staan...
Ik zie het niet zo snel gebeuren (of ik ben naief...) maar als het gebeurt: maak er maar een getto van... muur dr omheen en afsluiten van alles...
een meerderheid behalen in een land en hiermee politiek voordeel behalen kan elke bevolkingsgroep wel als die maar hard genoeg doorbroedt...

SHARIA IN NEDERLAND.... dacht het niet...
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:17:29 #60
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_28333285
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:14 schreef RetepV het volgende:
Daarom vond ik Pim Fortuin zo'n gevaarlijke man, die praatte over prutsen aan de grondwet alsof dat de normaalste zaak van de wereld was.
Is t ook

Lekker aan de grondwet frutten is goed voor ons

Het houdt ons een beetje bij de tijd. Waarom hebben wij eigenlijk niet de mogelijkheid tot het invoeren van amendementen zoals in de VS?
===
Blasphemy is bliss
===
pi_28333303
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:14 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Het gaat niet om een officiele invoering in Nederland, het gaat over voorsteden die compleet verislamitiseerd zullen zijn (en dat al bijna zijn) waardoor er voldoende voedingsbodem bestaat voor het invoeren van islamitiche wetgeving. Het is niet ondenkbaar dat dit proces zich in de komende 10-20 jaar zich zal voordoen. Als je het hebt over 300 jaar dan heb je in mijn ogen weinig historisch besef. denk maar eens 300 of 100 jaar terug hoe Nederland er toen uitzag.
Onzin, het is wel ondenkbaar dat dit plaatsvind aangezien de Nederlandse moslims helemaal niet bekend zijn met de Sharia. Bovendien ligt het ook niet in hun aard/cultuur om de Sharia in te voeren (zie Marokko zelf, die heeft nooit de Sharia gekend).
Allah Al Watan Al Malik
pi_28333309
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:45 schreef Laton het volgende:

[..]

Ach, dan krijgen die marokkanen eindelijk de straffen die iedereen hier op fok eist.
Eisen wij (oa.) het stenigen van mensen?
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:18:16 #63
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28333310
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:17 schreef Kjew het volgende:
een meerderheid behalen in een land en hiermee politiek voordeel behalen kan elke bevolkingsgroep wel als die maar hard genoeg doorbroedt...
SHARIA IN NEDERLAND.... dacht het niet...
De ver-islamisering van Nederland en het Westen !

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_28333371
quote:
En maar beweren dat je geen gevoel voor humor hebt.
underground forever baby
pi_28333380
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:18 schreef boyv het volgende:

[..]

Eisen wij (oa.) het stenigen van mensen?
Nou, er zijn heel wat users op Fok te vinden die het stenigen of doden van Marokkanen niet zouden afkeuren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28333439
quote:
Flikker toch eens een eind op met dat eindeloze gespam van je essays
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_28333451
Zeg TS vertel mij eens waarnaar
De link in de OP verwees want daar
Vind ik niets dan een database-probleem
Geen sharia geen moslims niet één, niet één.
pi_28333464
quote:
Dat vraagt om een reactie die behoorlijk inhumaan is... maar misschien tegen die tijd WEL gerechtvaardigd...
(ik hoop dat je reacties sarcastisch zijn en bedoeld als tegendruk voor de panische, Islam-vrezende Nederlander... anders zie ik het somber voor je in... kan je ook een boekje schrijven over 100 jaar: De puinhopen van ... jaar Islam... )
pi_28333506
Maar goed, het is een beetje oud nieuws. Verhagen heeft al eerder zijn ophitsende praatjes gehouden in de Elsevier, met dezelfde strekking.
pi_28333520
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet zo gek onder de huidige druk. Soms denk ik ook wel eens van "krijg allemaal maar de (insert stout woordje). Verbroedering wordt gestimuleerd door bepaalde zaken, je islamitische collega's zullen heus niet anti-Westers of iets dergelijks zijn, maar soms zijn ze het kortzichtige denken gewoon zat, en ik het alleen maar met ze eens zijn.
Ik bedoelde het eigenlijk anders, hoewel ik ook van hen signalen hoor dat men de problemen van enkelen immer moet verantwoorden en dat men daar moe van wordt.
Ik doelde meer op het feit dat ze voor 90% onderbouwde meningen hebben over van alles en nog wat, waar ik het soms wel en soms niet mee eens ben, maar dat ik bij hen het woord jood niet hoef te noemen, evenals de positie van de vrouw/dochter/zus binnen het gezin.
Yeah baby Yeah!
pi_28333545
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:23 schreef Kjew het volgende:

[..]

Dat vraagt om een reactie die behoorlijk inhumaan is... maar misschien tegen die tijd WEL gerechtvaardigd...
(ik hoop dat je reacties sarcastisch zijn en bedoeld als tegendruk voor de panische, Islam-vrezende Nederlander... anders zie ik het somber voor je in... kan je ook een boekje schrijven over 100 jaar: De puinhopen van ... jaar Islam... )
Nee nee die mongool gelooft er heilig in..
underground forever baby
pi_28333558
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzin, het is wel ondenkbaar dat dit plaatsvind aangezien de Nederlandse moslims helemaal niet bekend zijn met de Sharia. Bovendien ligt het ook niet in hun aard/cultuur om de Sharia in te voeren (zie Marokko zelf, die heeft nooit de Sharia gekend).
Je weet niet waar je over praat. Tot voorkort was 'De Mudawwanah' het Marokkaanse wetboek inzake personen-, familie- en erfrecht, gebaseerd op de Sharia, de Islamitische Rechtsgeleerdheid. Pas onlangs heeft de Marokkaanse koning Mohammed VI ingrijpende hervormingen in de Mudawwanah aangekondigd.

Maar waar je de landen daar ziet hervormen, zie je de moslims hier radicaliseren. De oorzaken hiervoor gaan wat buiten dit topic maar het is wel een feit. Je ziet hier al meer hoofdoeken dan in Turkije bv.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:25:28 #73
13462 BansheeBoy
pi_28333559
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:20 schreef Laton het volgende:

[..]

En maar beweren dat je geen gevoel voor humor hebt.
Maar waarde Maxi-Cosi, ik meen het serieus

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_28333582
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar waarde Maxi-Cosi, ik meen het serieus

²
Daarom is het ook grappig.
underground forever baby
pi_28333583
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:24 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, het is een beetje oud nieuws. Verhagen heeft al eerder zijn ophitsende praatjes gehouden in de Elsevier, met dezelfde strekking.
Ik weet niet of het ophitsend is, dan zou je de woorden van een Geert Mak, of een gemiddelde Sp-er, danwel Greenpeace sympatisant ook zo kunnen noemen, feit is dat het een mogelijke veronderstelling is op basis van een evolutie van de huidige situatie. Verhagen geeft nergens aan dat de sharia zeker wordt ingevoerd, alleen wel dat er kans is op, gelijk heeft ie.
Yeah baby Yeah!
pi_28333626
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:22 schreef DrSeuss het volgende:
Zeg TS vertel mij eens waarnaar
De link in de OP verwees want daar
Vind ik niets dan een database-probleem
Geen sharia geen moslims niet één, niet één.
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1220199
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:27:36 #77
13462 BansheeBoy
pi_28333643
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:23 schreef Kjew het volgende:
Ik hoop dat je reacties sarcastisch zijn en bedoeld als tegendruk voor de panische, Islam-vrezende Nederlander... anders zie ik het somber voor je in... kan je ook een boekje schrijven over 100 jaar: De puinhopen van ... jaar Islam... )
Ik sta voor de volle 126% achter mijn uitspraken. Dit is geen sarcasme, dit is "de wetenschap van het juist inschatten van de situatie", dat vak heb ik me gewoon eigen weten te maken

²
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:28:19 #78
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_28333671
quote:
Uitzonderlijk slecht stukje

Nergens op gebaseerd en uitsluitend rellerig en treiterachtig
===
Blasphemy is bliss
===
pi_28333701
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:25 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Je weet niet waar je over praat. Tot voorkort was 'De Mudawwanah' het Marokkaanse wetboek inzake personen-, familie- en erfrecht, gebaseerd op de Sharia, de Islamitische Rechtsgeleerdheid. Pas onlangs heeft de Marokkaanse koning Mohammed VI ingrijpende hervormingen in de Mudawwanah aangekondigd.

Maar waar je de landen daar ziet hervormen, zie je de moslims hier radicaliseren. De oorzaken hiervoor gaan wat buiten dit topic maar het is wel een feit. Je ziet hier al meer hoofdoeken dan in Turkije bv.
Ik weet niet waar ik over praat. De mudawanna daar is geinspireerd en niet gebaseerd op de Sharia, dat zijn 2 verschillende dingen. Bovendien hebben we het als we het over de Sharia in de context van het nieuwsbericht hebben, over de strafrechtelijke versie daarvan. En die geldt daar al helemaal niet. Tot zover het handen afhakken of andere vreemde straffen. Dat er sprake is van radicalisering, is inderdaad een feit. Het valt wel op dat deze radicalisering tegelijkertijd is ingetreden met de verharding/verrechtsing van de NL'se samenleving.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28333821
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:17 schreef hanskepanske het volgende:
Het houdt ons een beetje bij de tijd. Waarom hebben wij eigenlijk niet de mogelijkheid tot het invoeren van amendementen zoals in de VS?
Ahem, ik vind het in de VS niet zo goed gaan hoor . Anyway, de grondwet van de VS geldt voor 330 miljoen mensen, die van ons maar voor 15 miljoen mensen. Wij hebben het dus wat makkelijker. Waarom zouden we het ons moeilijk maken door de mogelijkheid tot amendementen in te voeren?
pi_28333883
Ik heb tegen de grondwet gestemd, dus dan gaat dit toch ook niet door ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_28333887
Onze grondwet is prima zoals hij is...alleen nog even vrijheid van godsdienst dumpen bij vrijheid van meningsuiting en klaar.
underground forever baby
pi_28333904
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar ik over praat. De mudawanna daar is geinspireerd en niet gebaseerd op de Sharia, dat zijn 2 verschillende dingen. Bovendien hebben we het als we het over de Sharia in de context van het nieuwsbericht hebben, over de strafrechtelijke versie daarvan. En die geldt daar al helemaal niet. Tot zover het handen afhakken of andere vreemde straffen. Dat er sprake is van radicalisering, is inderdaad een feit. Het valt wel op dat deze radicalisering tegelijkertijd is ingetreden met de verharding/verrechtsing van de NL'se samenleving.
Welke verrechtsing? De PvdA / GL / SP hebben met elkaar in de peilingen een meerderheid met 77 zetels..Denk maar niet dat Fatima haar hoofddoek in de wilgen hangt als Wouter Bos de scepter zwaait.
pi_28333938
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:34 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Welke verrechtsing? De PvdA / GL / SP hebben met elkaar in de peilingen een meerderheid met 77 zetels..Denk maar niet dat Fatima haar hoofddoek in de wilgen hangt als Wouter Bos de scepter zwaait.
Ja hoor, waar heb jij de afgelopen jaren gezeten man? Wil je beweren dat er geen verrechtsing heeft plaats gevonden in de politiek? Of dat er geen verharding is in de samenleving
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:36:45 #85
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_28333976
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:32 schreef RetepV het volgende:

Ahem, ik vind het in de VS niet zo goed gaan hoor .
Dat heeft er niet echt mee te maken en is bovendien naar mijn idee gebaseerd op indianenverhalen. Er zijn staten waarin er meer problemen zijn maar er zijn meer staten waar weinig problemen zijn.. maar dit is irrelevant.
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:32 schreef RetepV het volgende:

Waarom zouden we het ons moeilijk maken door de mogelijkheid tot amendementen in te voeren?
Omdat we dan niet meer dat gezeik hebben van "wetswijziging waar je 2 jaar op moet wachten".
===
Blasphemy is bliss
===
pi_28333982
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:34 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Och, de dingen die wilders zegt was janmaat nog de bak voor in gegaan. Niet dat ik zeg dat dat nu de oplossing is..maar door verrechtsing te ontkennen maak je jezelf wel een beetje belachelijk.
underground forever baby
pi_28333995
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik sta voor de volle 126% achter mijn uitspraken. Dit is geen sarcasme, dit is "de wetenschap van het juist inschatten van de situatie", dat vak heb ik me gewoon eigen weten te maken

²
Dan wens ik je veel plezier in de toekomst... *vast belt en een TBS-plekje reserveert voor BB...
pi_28334025
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:37 schreef Kjew het volgende:

[..]

Dan wens ik je veel plezier in de toekomst... *vast belt en een TBS-plekje reserveert voor BB...
*vast donner belt om het verlof te regelen.
underground forever baby
pi_28334041
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:54 schreef Meki het volgende:
een partijdige bron

en onzin en bangmakerij
Wow... Ik ben het een keer met Meki eensch!!
eeeh
pi_28334085
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja hoor, waar heb jij de afgelopen jaren gezeten man? Wil je beweren dat er geen verrechtsing heeft plaats gevonden in de politiek? Of dat er geen verharding is in de samenleving
Waar zie je mij dat beweren dan? Ik heb het over de peilingen die aangeven datmensen weer meer naar links neigen. Maar het punt is dat moslims zich niet afzetten tegen rechts of links maar tegen de westerse maatschappij. Dat is de vijand van de politieke islam. Met een linkse politiek hebben ze nog wat minder tegenwind.
pi_28334145
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wel erg hypothetisch zeg, lijkt een beetje op "bangmakerij".
Hoezo?
Als het zo uitkomt ben ik weg uit NL dat zeker, maar het is geen utopische uitkomst dat e.e.a. zo zou kunnen gaan denk ik.
Yeah baby Yeah!
pi_28334159
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:40 schreef Kentaro het volgende:

[..]
Met een linkse politiek hebben ze nog wat minder tegenwind.
-

jammer...geen reactie...

[ Bericht 10% gewijzigd door Kjew op 29-06-2005 12:51:54 ]
pi_28334171
quote:

[..]

Waar zie je mij dat beweren dan?
Kom hee, alleen omdat een eventuele linkse meerderheid je irriteerd hoef je niet te gaan liegen.
underground forever baby
pi_28334189
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:35 schreef Mutant01 het volgende:
In het licht van de huidige peilingen blijft het gissen. Als de mensen puur op inhoudelijke gronden voor de SP, PvdA e.d. hebben gekozen dan kan je zeggen dat de samenleving van een ruk naar rechts weer terug gaat naar links. De vraag is echter of deze mensen niet gewoon links stemmen omdat ze geen vertrouwen hebben in het huidige rechtse kabinet en ze meer vertrouwen hebben in Bos.

De verharding van de samenleving en de radicaliseren van moslimjongeren blijft een kip en ei verhaal.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_28334228
quote:

[..]

Waar zie je mij dat beweren dan? Ik heb het over de peilingen die aangeven datmensen weer meer naar links neigen. Maar het punt is dat moslims zich niet afzetten tegen rechts of links maar tegen de westerse maatschappij. Dat is de vijand van de politieke islam. Met een linkse politiek hebben ze nog wat minder tegenwind.
Onzin, het heeft niets met de Westerse maatschappij an sich te maken, eerder met een bepaald soort beleid dat ergens anders gevoerd wordt. 11 september is niet een gevolg van de strijd tussen "het westen en de politieke Islam" (dat willen de Amerikanen maar al te graag beweren), het is een strijd van mensen die menen wraak te nemen op onrecht wat hen deccenia eerder is aangedaan. Religie is slechts een bijzaak en niet een hoofdzaak, andere factoren zetten mensen aan tot religieus fanatisme, je bagetalliseert die oorzaken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28334283
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:41 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hoezo?
Als het zo uitkomt ben ik weg uit NL dat zeker, maar het is geen utopische uitkomst dat e.e.a. zo zou kunnen gaan denk ik.
Over 50 jaar is er niet eens een meerderheid aan moslims die stemgerechtigd is, daarom vindt ik het bangmakerij. Daarnaast zijn er zat landen aan te wijzen met 100% moslim kiesgerechtigden en geen Sharia.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:45:56 #97
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_28334299
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:29 schreef Mutant01 het volgende:

Dat er sprake is van radicalisering, is inderdaad een feit. Het valt wel op dat deze radicalisering tegelijkertijd is ingetreden met de verharding/verrechtsing van de NL'se samenleving.
Volgens mij is de verharding / verrechtsing van de Nederlandse samenleving een reactie op de radicalisering.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_28334326
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:42 schreef Laton het volgende:

[..]

Kom hee, alleen omdat een eventuele linkse meerderheid je irriteerd hoef je niet te gaan liegen.
een linkse meerderheid irriteerd me niet, hoe kom je erbij. Ook een evt Sharia niet. Het een logisch gevolg van een democratie. Misschien moet je eens een cursus begrijpend lezen volgen
pi_28334345
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:45 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Volgens mij is de verharding / verrechtsing van de Nederlandse samenleving een reactie op de radicalisering.
Zoals UnleashMitch al melde, dat is een kip-ei verhaal.
Allah Al Watan Al Malik
pi_28334362
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:46 schreef Kentaro het volgende:

[..]

een linkse meerderheid irriteerd me niet, hoe kom je erbij. Ook een evt Sharia niet. Het een logisch gevolg van een democratie. Misschien moet je eens een cursus begrijpend lezen volgen
Je hebt gelijk..ik lijk bansheeboy wel
underground forever baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')