Is geen fotosoep!quote:
quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:13 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Ik heb ze dan nog nooit gezien.
Sorry voor mijn post.
Sorryquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:14 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Is geen fotosoep!
Is "mammatus", en als je dat ziet wordt het serieus spannend...
Ik heb het zelf wel eens een paar keer gezien.
Ik kan me je reactie wel voorstellen, het ziet er idd raar uitquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:13 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Ik heb ze dan nog nooit gezien.
Sorry voor mijn post.
Wil ik dat dan wel meemaken?? Want ik denk dan dat als je zoeits ziet, je snel weg moet wezen?quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:16 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik kan me je reactie wel voorstellen, het ziet er idd raar uitmaar het is wel degelijk echt
Alles is nog steeds in opbouw hoorquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:15 schreef Drugshond het volgende:
Ik zie geen enkele onweerswolk Nederland binnen trekken... alles zit nog in Belgie..
De richting is 0ost....
Mammatus:quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:15 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Sorry
Hoe ontstaan zulke wolken door? Laag en hoog luchtgebied die elkaar kruisen?
Bedankt voor de info. Kans is dus heeel klein!quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:18 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Mammatus:
Gladde, min of meer bolvormige uitstulpingen onder het aambeeld van een bui. Mammatus kan voorkomen wanneer ijskristallen uit het aambeeld vallen, in de heldere lucht eronder verdampen, en zo de luchttemperatuur doen zakken. De koude lucht wordt dan zwaarder dan de omgeving, en er ontstaat een uitzakking aan het aambeeld. Mammatus kan een zeer fraai gezicht zijn, wanneer de bui juist even na zonsondergang nog op het aambeeld door de zon beschenen wordt: de mammatus kan dan vuurrood en vol met schaduwval te zien zijn.
Valt wel mee hoor.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:16 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Wil ik dat dan wel meemaken?? Want ik denk dan dat als je zoeits ziet, je snel weg moet wezen?
Wat weten jullie veelquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:20 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor.
Ze zijn hier inmiddels aardig glad gestreken.
Ze worden gevormd doordat bellen koude lucht die boven de warme lucht zitten er doorheen zakken.
De onderkant van een onweerssysteem ziet er zo dus uit.
De aardigheid was ook dat je het meteen voelde afkoelen.
Iedereen is klein begonnenquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:24 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Wat weten jullie veel
Ik heb stormchasing.nl gelijk in mijn favorieten geplaatst
Ben een beetje aan het lezenquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:26 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Iedereen is klein begonnen
Tis een kwestie van zoeken, vragen en lezen...
Hier is het ook knudde...quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:32 schreef Weerman het volgende:
Ja ik dacht YESSS het gaat onweren, komt bui eindelijk aan bij mij is het niet meer dan een aantal druppels geworden.
*ZUCHT!
Hoe kan dat dan zo snel. Heb jij een radarfoto voor ons?quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Damn die bui groeid als kool.
Net als vanacht
Dat ken ik, poosje geleden lag ik net in bed..hoorde ik het donderen in de verte, kwam er uit het zuidwesten een hele mooie bui opzetten, mooie wolken door de weerlicht heen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:32 schreef Weerman het volgende:
Ja ik dacht YESSS het gaat onweren, komt bui eindelijk aan bij mij is het niet meer dan een aantal druppels geworden.
*ZUCHT!
Hellevoetsluis hetzelfde. Flitsen gingen lekker, maar de donders waren teleurstellendquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:32 schreef Weerman het volgende:
*ZUCHT!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |