abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28319120
Hallo

Ik ga binnenkort wonen in een nieuw studentenhuis in Nijmegen. Het is een pand van de Woningbouwvereniging dat verbouwd is tot studentenwoningen. We moeten echter met z'n vijfen de rekeningen van gas water en licht regelen. Hoe doen jullie dat? Ik ben dus op zoek naar mensen die het ook zelf moeten regelen en niet naar mensen waar het bij de huur in zit!!!!!

Bedankt alvast!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:48:42 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_28319990
Simpel: bedrag gedeeld door vijf. Mên!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_28320230
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:48 schreef Duvel het volgende:
een mogelijkheid, maar dan ben je de lul als er bijv. vier mensen redelijk zuinig omgaan met alles en de vijfde iets heeft van 'ach wat, het wordt toch door vijf gedeeld'
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:54:09 #4
77511 floopzz
feeling a bit floopy
pi_28320241
Ik betaal altijd rekening en krijg het deel van de andere bewoners teruggestort...inderdaad simpel.
Ik heb wel een borg gevraagd van 2 maanden, omdat dit de vorige keer mis is gegaan en ik dan dus het bokje ben..
*snucks*
pi_28320262
één iemand aanstellen die het allemaal bij houdt, allemaal per maand een euro of 50 (of wat bij jullie ongeveer je maandlasten pp zijn) over maken naar die persoon, deze eprsoon zorgt ervoor dat de rekening betaald wordt, en dat de rest een naheffing/teruggave krijgt over wat er te veel of te weinig voorgeschoten is
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:56:00 #6
77511 floopzz
feeling a bit floopy
pi_28320305
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:53 schreef bas-beest het volgende:

[..]

een mogelijkheid, maar dan ben je de lul als er bijv. vier mensen redelijk zuinig omgaan met alles en de vijfde iets heeft van 'ach wat, het wordt toch door vijf gedeeld'
Tja, wat dat betreft moet je je medebewoners 'vertrouwen', en anders niet in een studentenhuis gaan wonen. Wij hebben hier zelfs 3 aparte meters, maar omdat dat dus echt teveel tijd kost om dat elke maand uit te rekenen verdelen we het gewoon.
*snucks*
  Donald Duck held dinsdag 28 juni 2005 @ 22:56:02 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_28320308
Als je met z'n achter 1 gas-, water- en lichtmeter zit, kun je het eigenlijk alleen door 5 delen he.
Als er iemand dan buitensporig veel gebruikt (enorm lang douchen elke dag bijvoorbeeld, langer dan nodig is tenminste), kun je vragen of die meer wilt betalen bij de jaarrekening (als je erover heen zit).
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_28320379
quote:

[..]

Daarom staat bij mij de airco de hele dag te loeien, betaal toch maar 1/8e van het verbruik

Verbruik personaliseren lijkt me niet mogelijk, tenzij je bij iedere deur een muntautomaat hangt waarin je geld moet gooien zodat je stroom hebt
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_28320443
ik zou de hele handel met geld betalen, dan komt het meestal wel goed
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:00:41 #10
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_28320467
In mijn huis ben (straks was ) ik kontrakt houder. Mijn huisgenoten storten hun deel van het voorschot op mijn bankrekening en dan komt alles eigenlijk wel in orde.
Als jij degene wordt die kontrakt houder is: Spreek met het energie bedrijf een te hoog voorschot af!

Dan weet je zeker dat je niet bij hoeft te betalen aan het eind van het kontraktjaar. Bij ons in huis werd eerst heel "kritisch" betaald. Toen een keer de rekening flink hoger uit viel was mijn bankrekening geplunderd precies op het moment dat mijn huisgenoten in het buitenland waren.
Ik heb toen bijna naar mijn vakantie kunnen fluiten, dus dat laat ik me niet nog eens gebeuren

De kontrakthouder moet zorgen dat hij/zij degene is die het geld verdeelt, niet degene die moet bedelen om geld te krijgen. Sinds ik het zo geregeld heb in mijn huis zijn alle zorgen over. Aan het eind van het kontraktjaar is iedereen ook blij omdat ze een mooie smak geld krijgen voor de vakantie
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:01:48 #11
14320 TR08
pi_28320499
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:56 schreef floopzz het volgende:

[..]

Tja, wat dat betreft moet je je medebewoners 'vertrouwen', en anders niet in een studentenhuis gaan wonen. Wij hebben hier zelfs 3 aparte meters, maar omdat dat dus echt teveel tijd kost om dat elke maand uit te rekenen verdelen we het gewoon.
Je zou ook een excel sheetje kunnen bouwen Dan is het elke maand in 1 minuut gepiept.
pi_28320501
Meestal regelt de huisbaas de afreking als je niet inclusief huurt. (inclusief is dus 1 vaste prijs waar alles bij in zit). In mijn geval is dat zo.

Hier antwoord op je vraag:

Alle vaste kosten voor de bewoning van het huis zoals:
gas, water, licht, kabeltelevisie, ozb evt onderhoudsabbo cv-ketel worden door een persoon (meestal dus de huisbaas) betaald. (telefoonrekening / internet / wasmachine zit er meestal niet bij in, maar hier kan je natuurlijk ook voor kiezen. Dit moet dan volgens mij wel in het huurcontract geregeld zijn. Voor alle posten die ik betaal zou ik de afrekening erbij moeten zoeken voor je.)

1x per jaar, meestal rond april, nadat alle jaarafrekening van het gas, water ed geweest zijn maakt de huisbaas de afrekening op. Deelt deze door 12 maanden * het aantal personen in huis. Hier rolt een bedrag per persoon per maand uit.

Om nou te zorgen dat deze paar honderd euro je niet koud op je dak vallen betaalt iedereen die in huis woont per maand een vast bedrag aan voorschot (afhankelijk van waar je woont rond de 50E).

Vervolgens wordt iedereen een rekening toegestuurd waarop het maandbedrag * het aantal gewoonde maanden in huis - het totaal aan voorschot op staat. Dit is wat je dus totaal voor de desbetreffende periode kwijt bent.

NB 1 Voor de zorgvuldigheid hoort bij deze afrekening ook een specificatie van alle vaste lasten te zitten.

NB 2 verhuis je halverwege het jaar dan zal je aan het eind van het jaar nog een afrekening krijgen over de desbetreffende maanden die je in je oude huis gewoond hebt.

alstublieft, als er meer vragen zijn hoor ik het wel.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:03:38 #13
14320 TR08
pi_28320577
Wij deden trouwens gewoon een tussentijdse afrekening van het energie bedrijf bij elke verhuizing. Was gratis, snel geregeld en wel zo makkelijk.
pi_28320779
wat betaalt men hier overigens per maand aan voorschot? Ik woon in een huis met 3 anderen, waarbij de kamers niet abnormaal groot zijn, gebruik maken van CV en spaarlampen op de gang etc. Niemand douched extreem lang, maar we betalen wel 60E per maand aan voorschot. Dit blijkt echter niet genoeg te zijn, want onlangs in totaal 150E kunnen bijbetalen. Dus we betalen bijna in totaal ¤3500 per jaar... :|
pi_28320804
Oke dit is duidelijk waar zou ik ongeveer op moeten inzetten als voorschot? Ik dacht zelf aan ¤40 we zijn met vijf man en het huis is nieuw en dus goed geisoleerd. Ook gaan veel mensen in het weekend terug naar huis. We hebben geen wasmaschinne dus dat vreet geen stroom. is dit een idee?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:26:02 #16
14320 TR08
pi_28321375
Begin maar gewoon met 80, daarna kun je altijd nog zien hoe het uit valt.
Geld bij moeten lappen aan het eind van de rit is echt niet fijn.
pi_28323597
Ik betaal 60 euro in mijn eentje, me maar 1 tv, 1 computer en maar 1 persoon die douched..meestal dan.
Jullie zitten dan met 5 personen die douchen, 5 tv's en 5 computers en meer van dat soort dingen, dan lijkt 40 euro mij veels te weinig..
En wat als iemand straks een wasmachine meeneemt..
pi_28327274
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:00 schreef Pony-Lover het volgende:
ik zou de hele handel met geld betalen, dan komt het meestal wel goed
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_28401151
water, energie ed betaal je ook maandelijks een voorschot voor het aan het bedrijf. Aangezien dit het hoofd deel van je vaste lasten zijn kan je het daarvan af laten hangen. Maar minimaal 50 zou ik zeggen.
In mijn huis betalen we 45 voorschot en moesten we aan het eind van het jaar 45E bijbetalen.

by the way gas en energie worden vet duurder volgend jaar! gebruikersdeel ozb gaat wel omlaag (ooit)
  zondag 3 juli 2005 @ 18:10:17 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_28450363
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:48 schreef Duvel het volgende:
Als de kamers nogal verschillen in oppervlakte, zou je bijvoorbeeld ook water en elektriciteit per persoon af kunnen rekenen (dus gewoon de rekening door vijf delen), en het gas per m2 kameroppervlak.
  zondag 3 juli 2005 @ 21:38:41 #21
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28456357
quote:

[..]

wel geheel in de trant van het gedachte goed van Lenin
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 3 juli 2005 @ 21:42:29 #22
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28456513
wel grappig dat ondank al dat communistische geblaat van je in POL je het zelf in een gemeenschap van 5 niet eens kan praktiseren, je snapt nu toch wel dat het in de USSR helemaal in de soep liep he
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_28457631
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:42 schreef McCarthy het volgende:
wel grappig dat ondank al dat communistische geblaat van je in POL je het zelf in een gemeenschap van 5 niet eens kan praktiseren, je snapt nu toch wel dat het in de USSR helemaal in de soep liep he
Ow hier is iemand met scherpte! Tja daar sta je dan met je spreekwoordelijke mond vol tanden maar ik gooi het er maar op dat ik geen theorie had
  zondag 10 juli 2005 @ 19:03:29 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28687315
* Pietverdriet moet erg lachen om het punt van McCarty, dat scherp is als een container Habanero´s in het oog van Lenin.
Daar sta je dan met je Collectivisme
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_28693192
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet moet erg lachen om het punt van McCarty, dat scherp is als een container Habanero´s in het oog van Lenin.
Daar sta je dan met je Collectivisme
tja soms is die nickname niet zo handig
  zondag 10 juli 2005 @ 23:10:58 #26
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28694158
en de avatar ook niet
en de sign ook niet
en de post history ook niet

[ Bericht 5% gewijzigd door McCarthy op 10-07-2005 23:38:50 ]
  zondag 10 juli 2005 @ 23:12:02 #27
45206 Pietverdriet
pi_28694185
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:34 schreef lenin het volgende:

[..]

tja soms is die nickname niet zo handig
hij is bovendien vrij smakeloos, Lenin is niet zo erg geweest als stalin, maar heeft ook enorme hoeveelheden mensen laten vermoorden.
  zondag 10 juli 2005 @ 23:15:36 #28
45206 Pietverdriet
pi_28694296
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:10 schreef McCarthy het volgende:
en de avatar ook niet
en de sign ook niet
en de post history ook niet

Na, jouw nickname verdient ook geen schoonheidsprijs.
  zondag 10 juli 2005 @ 23:33:52 #29
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28694817
de halve wereld heet McCarthy
zeur niet zo
pi_28699210
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:33 schreef McCarthy het volgende:
de halve wereld heet McCarthy
zeur niet zo
gezien de dingen die er onder staan gaat het wel duidelijk een kant op! En gelukkig mag je in dit land een eigen mening hebben. In dat droom land van jou kan en mag dat niet altijd!
  maandag 11 juli 2005 @ 09:09:27 #31
45206 Pietverdriet
pi_28699405
quote:
Op maandag 11 juli 2005 08:50 schreef lenin het volgende:

[..]

gezien de dingen die er onder staan gaat het wel duidelijk een kant op! En gelukkig mag je in dit land een eigen mening hebben. In dat droom land van jou kan en mag dat niet altijd!
In dat nachtmerrie land van jouw hoefde je geeneens een mening te hebben om een nekschot te krijgen, hoewel het wel hielp
pi_28751085
We hebben het eindelijk geregeld. hebben een zakelijke rekening geopend bij de postbank en dat wordt onze gezamelijke rekening. Hiervandaan gaan we alles betalen! bedankt voor de tips en de leuke discussie over nicknames
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')