Vanmorgen nog eentje gehad...
Ik had een bakvorm met cakebeslag in de oven staan (combimagnetron), op het ronde metalen rooster. Op een gegeven moment was het tijd om even te testen hoe gaar het nu van binnen was, dus ik haal voorzichtig met de bijbehorende tang het rooster uit de oven... Begint ineens de hele boel gevaarlijk te wiebelen, ik probeer nog in een reflex met m'n blote linkerhand dat gloeiendhete, wegglijdende bakblik tegen te houden... Auw, heet!
Ik trek dus terug, en KWAK !!, ineens de hele cakevorm
ondersteboven, jawel, op de keukenvloer...!
Til ik voorzichtig dat bakblik op (met ovenwanten aan, ja), loopt de hele inhoud als een dikke, vloeibare prut over de vloer uit. M'n cake, wat doe je !!!
Het bovenste laagje, wat dus niet in aanraking was geweest met de vloer, heb ik nog enigszins kunnen redden, en dat alsnog afgebakken in de oven om te kijken of het nog eetbaar zou zijn. Even later kom ik weer terug bij de oven en denk, verrek, er staat hier iets aan te branden...!
En ja hoor, helemaal zwart van boven. Wat ben ik toch ook een oen hè, dacht ik bij mezelf... Laat je eerst de hele boel uit je handen vallen, en dan presteer je het vervolgens ook nog om het weinige wat er nog van over is, nog aan te laten branden ook!
Onder die zwarte laag zat nog wél iets eetbaars, en dat was eigenlijk nog wel verbazingwekkend lekker ook, dus ik ga het beslist nóg een keer proberen.
Bij gelegenheid.
Ooit.
Misschien.
Nooit geweten dat een keukenvloer zó erg kon plakken trouwens... Poehee zeg, wat was dat moeilijk eraf te krijgen.
Maar goed, we hebben er achteraf wel heerlijk om kunnen lachen...!