Een jaar of 2 geleden was ik de vaatwasser aan het uitruimen en dacht: waarom per bordje? Gewoon een hele stapel borden op elkaar, en hup, in één keer de kast in... nou.. die stapel borden waren toch zwaarder dan ik dacht. Ik verloor de balans en toen lagen ze met z'n alleen aan diggelen op de grond.
![]()
Ma stond naast me op dat moment en ik dacht: 'Nu krijg ik me toch een preek!' Bereidde me er al half op voor en keek d'r aan. Ze was even stil, haalde haar schouders op en zei (tot mijn grote verbazing) iets van: "Och, ik wilde toch al nieuwe borden. Als jij 't niet gedaan had, dan had ik 't wel gedaan. Maar dan stuk voor stuk, dat valt minder op."
![]()
Overigens is het volgende ook wel leuk om te vermelden, als is het geen blunder, maar iets met voorbedachte rade: jarenlang heeft m'n vader zo'n hele oude wekker gehad. Dat ding was oranje (jaren 60/70) en vierkant en die cijfers 'draaiden' nog rond ipv hoe het tegenwoordig gaat. Er ontbraken een paar cijfers. Zo deed de 2 het niet en de 5. Och, ongemakjes. Wacht een minuutje en je weet hoe laat het is.
Hoe dan ook, met dat ding was eigenlijk maar 1 ding chronisch mis, en dat was de wekker op zich. Dat ding maakte zoveel kabaal... Man, het leek wel een mishoorn van een boot. 't Zou me niets verbazen als de buren er ook wakker van werden.
Nu was mijn moeder die wekker dus al jaren goed zat. Maar de ellende met die wekker was dat ie maar niet kapot wilde, en zolang niet niet kapot was, wilde pa geen nieuwe. Echter doe moeder van mij is ook niet gek. Da's niet het type dat maar afwacht... Dus stootte ze bij iedere poetsbeurt 'per ongeluk' die wekker van het nachtkastje van m'n vader. Later viel ie 'ineens' van de vensterbank en ik geloof dat we hem ook eens onderaan de trap hebben ontdekt.
Uiteindelijk gaf ie dan toch eindelijk de geest en heeft pa een nieuwe. Geloof dat die oude nog ergens staat. Dat ding kon nog wel eens wat opleveren, alleen de wekfunctie doet het niet meer
[ Bericht 1% gewijzigd door Natalie op 01-07-2005 13:23:03 ]