abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:50:27 #51
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28525221
Sorry Icaa, ik werd in de war gebracht, het is idd Leah waarvan ik de naam van het kindje niet weet. (helaas)
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:03:38 #52
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_28525701
Geen probleem hoor melonovy, ik strooi de naam van mijn zoon hier geloof ik ook niet echt in het rond
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_28526083
gek he, dat heb ik toen ook wel gelezen maar wist ik nu echt niet meer. maar nogmaals: hele mooie naam.
en wel oppassen dus met die voortslepende spruw!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:33:08 #54
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28526786
Ja weer verder ontopic
Hebben jullie ook een voorkeursborst?
Ik bied liever mijn linkerborst aan dan de rechter. Hebben jullie dat ook?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28527106
ik juist rechts. maar ik let er heel erg mee op dat ik het toch gelijkmatig verdeel, want voor je 't weet wordt de produktie van die minder favo-kant benadeeld heb ik gemerkt.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:44:09 #56
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28527219
Mel; ben jij toevallig ook links of niet?
pi_28527393
Ik had ook links, maar geef nu een kant per keer, en doe het volgens mij wel redelijk om en om.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:55:27 #58
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28527715
Nee ik ben rechts handig met een linker voorkeursborst. Als ik Yoram in mijn armen heb, dan ook het liefst links. Ik moet er ook goed om denken dat ik goed het voed systeem aanhoud, eerst de laatste borst aanbieden en dan de ander als toetje.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:12:42 #59
105888 renzell
pi_28528445
Ik heb al 3 maanden een armbandje om dat steeds wisselt van kant als ik moet voeden....
Overigens had ik in eerste instantie ook links als voorkeur (en ben ook linkshandig, vandaar mijn vraag), maar die voorkeur is eigenlijk wel min of meer verdwenen inmiddels...
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:19:11 #60
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28528725
Ik zou dus vergeten dat armbandje te wisselen, soms moet ik ook wel gokken welke borst ik het laatst heb gegeven hoor. Als ik niet meer weet wordt het links
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28528804
ik deed een elastiekje om mijn bh-bandje, maar na 2 voedingen begon ik al te twijfelen of ik hem nu wel of niet gewisseld had.
Daarna deed ik maar steeds voelen welke borst het volst was
pi_28528828
Hee.. voelen jullie dus niet? (Doe ik ook alleen thuis, maar werkt wel. )

/editje
LadyS wel dus Vind ik ook wel zo makkelijk.
pi_28528988
Links vind ik ook makkelijker met voeden inderdaad, maar ik let er daarom wel extra op dat ik het goed verdeel. Geef 1 borst per keer dus dat moet ook wel, anders loop ik aan de ene kant met een knappende meloen en aan de andere kant met een theezakje
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:32:05 #64
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28529314
ik had ook links als voorkeursborst (en ik ben ook rechtshandig).

Ik weet niet meer wat voor trucjes ik allemaal had om aan te geven welke kant eerst moest, maar ik vergat altijd de trucjes te verplaatsen. Voelen werkte gewoon het beste.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:34:02 #65
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28529412
Voelen vind ik ook best wel lastig op zn tijd, meestal heb ik een +- uur voor dat Yoram komt al een TSR en voelen beide borsten vol.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:49:41 #66
105888 renzell
pi_28530138
Ik heb dat met dat armbandje gewoon direct en heel bewust ingevoerd en doe het altijd voor ik begin met voeden. het zit er nu zo in dat ik het zelden meer vergeet, en als dat toch het geval is... tja, dan voel ik ff of probeer het me gewoon te herinneren en meestal werkt dat ook wel.
pi_28541771
Mijn borstvoeding loopt op zijn eind, helaas.

David heeft er niet meer genoeg aan en het kolven loopt ook niet meer lekker. Ik denk toch dat mijn drukke leventje (ik vlieg wat af in een week tussen thuis, school, werk en grootouders) de doodsteek is geworden.

Mijn favo borst doet het nog een beetje (bij mij is dat rechts) maar uit mijn linkerborst komt echt bijna niks meer.
Ik geef nu alleen nog smorgens en savonds een borstvoeding en ik hoop dat ik dat nog ff vol kan houden...maar hoelang weet ik niet..

ach ja, het is toch maar mooi 5,5 maanden gelukt.
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:11:06 #68
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28542333
precies lily, goed gedaan hoor

mijn voorkeursborst is rechts, ik heb ook de neiging om maxim daar sneller aan te leggen als aan de linkerkant, moet ik natuurlijk wel mee opletten. maar ach het is al 6 maanden goed gegaan
  woensdag 6 juli 2005 @ 12:21:37 #69
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_28544642
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:20 schreef LadyS het volgende:
Daarna deed ik maar steeds voelen welke borst het volst was
doe ik ook. Ook buitenshuis( gewoon perongeluk met de rug van mn hand, ahw).

en mijn linkerborst gaat zeker weten makkelijker, is makkelijker vol, meer tsr, ook hardere stuwing
..en laat gaan...
pi_28547841
5,5 maand volledig bv is ook mooi Lily

Uit je maak ik op dat je het wel moeilijk vindt.. wil je nog manieren zoeken om toch langer bv te kunnen geven, of vind je het zo goed zoals het gaat?
pi_28548198
goed gedaan lily!!! hopelijk kun je die avond en ochtend voeding nog een tijdje doorzetten.

die voorkeursborst hier is voornamelijk anna's voorkeursborst trouwens. zij ligt op een of andere manier gewoon meestal lekkerder rechts, kan daar langer wat uitkrijgen en valt er ook graag bij in slaap. links is ze veel sneller uitgedronken. daar lijkt het er wel harder uit te komen (zie ik ook met kolven) dus is 't ook eerder verslikken enzo. en ik geef elke keer beide borsten (soms zelfs de eerste nog een keer of zelfs allebei 2x), dus die zijn na afloop allebei ongeveer even leeg. dan voel je na een paar uur echt geen verschil hoor. maar ik wissel wel zo trouw mogelijk af welke eerst gegeven wordt.
pi_28548408
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:50 schreef bixister het volgende:
Die koe Wat een smiley
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:58:42 #73
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28548537
Lily, knap gedaan hoor! Om even met de woorden van Bixis te spreken ; helemaal
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:11:01 #74
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28549026
Ja die houden we erin hier!!!
Super hoor Lily, bijna een half jaar zo, en wie weet hoe lang nog 1 of 2 BV's!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28549521
haha, die koe-smiley is inderdaad erg leuk
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:42 schreef poemojn het volgende:
Uit je maak ik op dat je het wel moeilijk vindt.. wil je nog manieren zoeken om toch langer bv te kunnen geven, of vind je het zo goed zoals het gaat?
Ik vind het inderdaad best wel moeilijk maar ik heb de ochtend en avondvoeding nog.
Ik heb zelf de afgelopen 2 weken al vanalles geprobeerd om de productie omhoog te krijgen (ik word er letterlijk doodmoe van) maar het lukte niet en je kan Davids ribjes tellen

Mijn baan is erg druk op het moment en ik merkte dat het emotioneel moeilijk werd om rustig te gaan kolven.
Is best moeilijk hoor, heb ik ervaren. Het is niet alleen dat je tijd krijgt om te kolven op je werk maar je moet ook steeds die klik in je hoofd maken: even werk eruit en rustig bezig zijn met je baby/borsten/kolf (wat uiteindelijk toch een hele tijd goed gegaan is).
Op mijn vrije dagen is het smorgens ook highlight hier omdat Damon naar school moet.

Dat David magerder word helpt uiteraard ook niet echt..

Maar jullie hebben gelijk: dik 5 maanden is langer dan ik van te voren had gedacht dus ach ...

ik moet natuurlijk wel die 100 liter nog halen hoor
pi_28549861
Ach wat vervelend..
Het zit 'm nu dus vooral in een lage productie? Als aanleggen ed niet werkt, kun je misschien overwegen of je met een huisarts/lactatiekundige de voor- en nadelen van domperidon wilt bespreken. Dat is een medicijn wat het prolactineniveau verhoogt en zo de melkproductie stimuleert. Misschien heb je daar nog wat aan.
Twee artikelen van Jack Newman erover staan vertaald online:
Deel 1
Deel 2
En voor het opwekken van een toeschietreflex (bijv bij het kolven) kun je natuurlijk nog bespreken of syntocinon iets voor jou is, of gebruik je dat al?

In elk geval: succes, wat je ook kiest!
pi_28550268
Ik gebruik geen medicijnen, Poemojn

Dat ga ik ook niet doen. Het is goed zo....
pi_28550954
Prima, kan ik me voorstellen.
pi_28555921
Renzell hoe is het nu ?
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:25:09 #80
105888 renzell
pi_28562706
Ladybos; het is weg volgens mij! Ik voorzichtig.... ben heeeeeel blij dat het niet erger is geworden. Blijkbaar heeft het masseren en goed leeg laten drinken geholpen. Fijn dus!

Lily; ik weet niet hoe ik dat gekke koetje maak, maar ik vind dat je het heel goed gedaan hebt. Bijna een half jaar is het goed gegaan, met werk en nog een kindje aan je zijde. Ik vind het knap hoor!
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:33:37 #81
105888 renzell
pi_28562865
Ik vermoed dat dit voor de eerste keer echte regeldagen zijn waar Julius en ik in zitten. Hij lijkt absoluut niet verzadigd en is ontzettend wild tijdens het drinken. Hij spartelt alle kanten op en trekt om de haverklap keihard aan de tepel. Het lijkt echt of er niet genoeg melk uit komt voor hem, heel sneu. Natuurlijk weet ik dat ik hem in dit geval vaker en langer moet laten drinken en daar ben ik dus ook mee begonnen, maar los daarvan heb ik echt serieus het gevoel dat ik minder melk heb dan eerst. Zo voelden mijn borsten vanochtend gewoon zacht aan, terwijl ze anders echt vol zitten na een nacht doorslapen. Ik maak me een beetje zorgen eerlijk gezegd. Ook blijf ik moeite hebben met die toeschietreflex. Hierdoor gaat het kolven niet echt lekker. Pffff.... ik hoop echt op een snelle verbetering van de situatie! Hoe lang duren dit soort regeldagen meestal?
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:31:55 #82
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28568287
Renzell, Julius is nu 3 maanden en dan heb je idd weer die regeldagen. Ze zeggen dat dat wel een paar dagen (2-4 dgn) kan duren. Vraag en aanbod wordt weer op elkaar afgestemd he, dat wist je ook wel... Met veel rust en geduld, moet het wel goedkomen. Succes!
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:41:27 #83
3011 E.T.
pi_28568759
mocht het kolven daarna nog moeilijk blijven door een moeilijke tsr, dan kun je bij je huisarts om syntocinon vragen. Is een neusspray die de tsr opwekt.
Uit ervaring weet ik dat 't erg goed werkt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:48:03 #84
105888 renzell
pi_28578636
Thanks ET, ik denk dat ik dat toch even ga vragen!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 7 juli 2005 @ 19:23:08 #85
95752 crew  Chell
Kluns
pi_28597457
Dames, het is voor mij nog een ver van mijn bed show, maar ik ben gewoon even nieuwsgierig hoe het zoal geregeld wordt. Waar kolven jullie als jullie op je werk kolven?
Toen ik vanmiddag op mijn werk even de server ruimte in wilde, hing er een briefje op de deur dat de ruimte gebruikt werd voor afkolven. Ik vond het nogal een triest idee...kolven in een serverruimte. Het is er koud, er is veel herrie van de servers en vreselijk ongezellig. Ik heb geen idee of ze hier zelf voor gekozen heeft... maar ik zou het echt vreselijk vinden om zoiets zo te moeten doen....
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:28:47 #86
3011 E.T.
pi_28597698
De werkgever is verplicht een ruimte ter beschikking te stellen die op slot kan en stromend water heeft.
Helaas weet niet iedere bv-gevende moeder dit, en ook heel veel werkgevers 'weten' dit niet en dus wordt er nogal vaak gebruik gemaakt van serverruimtes/schoonmaakhokken/invalidentoilet etc.
In een serverruimte zou ik dus echt nooit gaan zitten met al die koeling! Dat doet geen goed aan je bv
pi_28597865
Speciale regelingen voor werk en borstvoeding

Eventueel kun je dit met je werkgever bespreken, op deze pagina van de site van het Voedingscentrum staat alle info die je daarvoor nodig hebt.
pi_28598002
Poemojn, jij had, toen ik nog bv gaf, voor me opgezocht waar die pijn in mijn tepels vandaan kwam. Ik ben de naam helemaal vergeten (syndroo van reinaud ofzo?). Misschien weet jij het nog?
En mijn belangrijkste vraag: Krijg ik dit bij een 2e weer? Of is daar helemaal niks van te zeggen?
pi_28598760
Syndroom van Raynaud.. en het 2e antwoord zou ik moeten zoeken, dat weet ik zo niet.

Dit is het artikel van Newman over oa Raynaud en borstvoeding.
Hier vind je een meer algemeen artikel over Raynaud.

Misschien kun je het beste eens een afspraak maken met je huisarts om te kijken of je idd Raynaud hebt (evt dat artikel van Newman meenemen voor het borstvoedingsdeel), en/of op het bv-forum/aan een lactatiekundige vragen hoe dat gaat in een tweede zwangerschap & bv-periode.
  Jubileum moderator donderdag 7 juli 2005 @ 20:17:22 #90
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28599344
Triest maar waar, in het bedrijf waar ik werk mag je nog steeds kolven op het invalidentoilet. Er staat een oncomfortabele houten stoel en er is warm en koud water. Jippie
Ik heb er nog nooit gebruik van hoeven maken maar ik zie nog weleens dames met hun flesjes uit die ruimte komen. Ik denk dat als ik zou kolven ik wel even een giga rel zou schoppen omdat ik toch echt niet naast een toiletpot ga zitten.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_28599359
bedankt poemojn!!! Ik zal tzt zeker naar de huisarts gaan!
pi_28599507
ik heb nooit op het werk hoeven kolven, maar ik denk persoonlijk dat ik er niet zo een groot probleem van zou maken waar ik zou komen te zitten. Zolang de boel maar afgesloten kan worden, vind ik het prima (denk ik hoor, ik heb het nooit bij de hand gehad.)
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:24:57 #93
63367 Jdee
pi_28602063
ik heb 2 mogelijkheden: een rustkamer (een van onze studenten hier rust daar af en toe), met verstelbaar matras-bed, stoel, tafel en mooi uitzicht over het Utrechtse, het is de 4e verdieping. Ook is er een aanrechtje met heet en koud stromend water. Op mijn verzoek hebben ze er een zeepdispenser opgehangen. Maar de afgelopen paar keren ben ik een verdieping dichterbij gaan zitten in een klein 'torenkamertje (!)', halverwege de trappen zitten die kamertjes, deze zit op de anderhalfste verdieping. Wel zonder stromend water, maar met pc en aangezien het dichterbij is wel fijner nu het topdrukte is op mn werk. Daar hoor ik niet echt te kolven, maar niemand die het erg vind zolang de kamer niet gebruikt wordt verder door iemand. Daar zit ik het liefste. is wat minder ongezellig. en kan lekker dit forum opzoeken en echt effe helemaal weg zijn, afleiding is fijn.
..en laat gaan...
pi_28602342
Mag ik trots zijn op mezelf?????

We zijn gister naar een kinderboerderij geweest en ik heb voor het eerst in het openbaar gevoed..
Er zat een hele meute kindertjes die niks gemerkt hebben. Alleen één van de moeders(?) zat me aan te gapen alsof ik er topless zat ofzo..

Heb me er lekker niks van aan getrokken en heb lekker trots verder zitten voeden..
W ~ H ~ T
pi_28614737
Goed gedaan, Jonnetje (trek je er maar lekker niks van aan)

De kolfruimte op mijn werk is een kleine ehbo ruimte. Zeer ongezellig met tl licht (geen ramen verder) maar alles is voorhanden. Een stoel, warm en koud stromend water en een ijskast.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:27:25 #96
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28615035
Goed hoor Jonnetje!
Ik vond de eerste keer in het openbaar voeden ook wel spannend dat was in het restaurant van de V&D, gelijk kwamen er toen 3 kindjes kijken wat ik deed. Toen vond ik het best leuk om te vertellen, sindsdien nooit meer moeite gehad met het voeden in het openbaar. Volgens mij krijgen vrouwen niet vaak een negatieve opmerking over het voeden in het openbaar, ik heb ze nooit gehad iig.
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:32:52 #97
63367 Jdee
pi_28616026
jonnetje
ik krijg totnu toe ook nooit vervelende opmerkingen.

tjemjig, zit hier net te kolven en was de afgelopen week al wat meer wat eruit kwam dan voorheen (240cc ipv 180 uit 2 borsten), zit ik net tijdens het kolven te internetten, zie ik dat mn linkerborst alleen al 180 cc produceert! waw
zit nu rechts te doen, hopen dat t in 1 fles past want heb er maar 2 bij me.
trouwens dit is een giga drukke week, ik krijg weinig rust enzomeer, en had juist verwacht dat mn productie omlaag ipv omhoog zou gaan. gek hoor...
..en laat gaan...
pi_28616405
da's wel veel jdee! ik kom meestal niet verder dan zo'n 100cc per borst.

jonnetje.
pi_28622445
Wow, geweldig, Jdee (ikke jaloers)

Hier gaat het ook verder goed. Ik ben deze week gestopt met kolven (ik kolfde alleen onder werktijd) en ik heb geen last van stuwing overdag.

David drinkt nog heerlijk ' s morgensvroeg en ' s avondslaat aan mijn borsten in bed (waar ik zeer van geniet) en overdag krijgt hij nutrilon in de fles. Op mijn vrije dagen leg ik hem overdag ook nog aan maar dat is niet genoeg (loslaten en huilen is sneller dan normaal het resultaat) en dan geef ik hem nog 100 ml nutrilon met de fles bij.

Ik ben tevreden zoals het nu gaat en hoop dit nog een tijd te kunnen doen.

Alleen zit ik steeds met de vitamine D, wanneer wel geven en wanneer niet. Ik weet vanaf 400 ml per dag kunstvoeding hoeft het niet maar dat is dus steeds nadenken...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:00:57 #100
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28622650
Lekker hoor Jdee!
Ik stop altijd met kolven als het flesje vol zit en/of de spanning van de borst af is, en dat gaat de ene keer makkelijker en sneller dan de andere keer.

Lily, wat fijn dat je met een tevreden gevoel zo je voedingen kunt doen, klinkt erg goed, lekker dat je die ochtend en avond voeding er nog inhoudt!

Hoe lang hebben jullie 's nachts bv gegeven? Ging jullie baby uit zochtzelf doorslapen? En maken jullie je kindje ook wakker voor een 'laatste' voeding?
Yoram geef ik bv op verzoek, alleen als hij wakker wordt leg ik hem aan, en ook 's nachts als hij wakker wordt. Dit deed ik ook met Chiara maar die bleef maanden lang wakker worden voor een nachtvoeding, ik zit nu in dubio hoe ik het nu moet gaan aanpakken...
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')