Bron: FPquote:NPS verdwijnt uit omroepbestel
Nu de coalitiepartijen CDA, VVD en D66 het erover eens zijn geworden, staat het vast dat de NPS uit het omroepbestel zal gaan. Alle programma's die de NPS uitzendt op de publieke tv-zenders zullen, net zoals alle NPS-medewerkers, worden ondergebracht bij andere publieke omroepen. De NPS maakt programma's als Sesamstraat, Het Klokhuis en Het Uur van de Wolf.
Roger van Boxtel, voorzitter van de Nederlandse Programma Stichting, zegt teleurgesteld te zijn dat er niet door de coalitie is besloten om van de NPS een werkmaatschappij te maken, die dan geleid zou worden door het bestuur van de Publieke Omroep.
Daarnaast is Van Boxtel bang dat achtergrondprogramma's die de NPS (mede) produceert, zoals Zembla, NOVA en Buitenhof, zullen verdwijnen door het genomen besluit. Vrijdagmiddag zal het kabinet praten over de toekomst van de publieke omroep.
Dat is toch het enige juiste wat ze kunnen doen? Een omroep die door belastinggeld gefinancierd wordt en geen enkele achterban heeft moet gewoon neutraal zijn. Daar hoort een overheid voor te waken. Als de NPS zich tot een ultra rechtse omroep had ontpopt i.p.v. een ultra linkse was er al veel eerder ingegrepen.quote:Op zondag 26 juni 2005 01:15 schreef keesjeislief het volgende:
Ik kan dit nauwelijks geloven. Blijkbaar geeft men onomwonden toe dat de NPS moet verdwijnen omdat de regering het een links bastion vindt en vindt men het niet eens nodig om net te doen of er andere argumenten een rol spelen. Waar zijn we aangeland, in het Rusland van Poetin? In het Itali"e van Berlusconi? Arrogantie, machtsmisbruik, censuur. Wat een verrotte regenten zijn het
quote:Gaat u mij nu vertellen dat programmamakers niet uit eigenbelang handelen? Ik denk heel goed te weten wat u wilt. U wilt behoud van werk, u wilt zo veel mogelijk zelf de dienst kunnen uitmaken, u wilt een zo modern en luxe mogelijk speeltuin waarin u helemaal zelf kunt bepalen hoe programma's eruit komen te zien. U wilt volledige vrijheid, maar wel op kosten van de samenleving. De publieke omroep gaat steeds meer lijken op een feestje voor elites. Waar het ene grachtengordeltypje het andere grachtengordeltypje uitnodigt om in zijn programma te verschijnen en omgekeerd. Mijn cynisme is zeer terecht na alle omroepellende en geldverspilling van de laatste jaren. Uit menige publicatie blijkt dat niemand van de omroepen en van de omroepmedewerkers zich daadwerkelijk druk maakt om de burger. Ze zeggen allemaal van wel, maar het is holle retoriek om het echte belang niet te hoeven vermelden, namelijk behoud van macht, behoud van werk, behoud van geld en behoud van volledige vrijheid. Terwijl het een PUBLIEKE omroep is, die programma's hoort te maken voor het PUBLIEK. De kloof tussen politiek en burgerij is er evenzeer tussen omroep en burgerij. En dat moet afgelopen zijn!
Dat viel best mee. Hij ging ook net zo goed naar de kut-Marokkanen. Belichtte ook het punt van hogere zelfmoordcijfers onder zijn eigen hindoestaanse bevolking. Etc.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:57 schreef Tikorev het volgende:
Haat-programma's als Premtime waar autochtonen structureel als daders werden afgeschilderd,
Leuk en aardig dat je dit beweerd, maar hoezo is er jarenlang bezuinigd op de omroepen? Heb je misschien enige cijfers daarover?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:12 schreef SCH het volgende:
Er wordt al jarenlang bezuinigd bij de omroep. De radio is bijvoorbeeld al zo gesaneerd dat er nauwelijks nog op te bezuinigen valt. Bij de omroeporkesten is enorm bezuinigd en ook bij de tv behoorlijk, google er maar eens op.
De eerste paar zinnen waren mij al te netjes en te logisch, gelukkig heb je met de laatste zin in je post weer je naam eer aan gedaanquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:23 schreef Lemmeb het volgende:
Laten we toch eens ophouden over die Prem.
Hij maakt best een aardig programma, alleen waar hij vroeger nog behoorlijk objectief was, is hij, in elk geval sinds de moord op Van Gogh, een beetje doorgeslagen naar de 'bruine' kant. Maar zo'n ramp is dat helemaal niet: iemand moet het toch opnemen voor dat armetierige, nauwelijks Nederlands sprekende hangtuig?
Deze tactiek werkt allang niet meer hoor...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:12 schreef SCH het volgende:
Ik moet wel lachen om die huilierige opmerkingen over Prem van bijvoorbeeld zo'n angstig autochtoontjes als Tikorev. Die is bang voor alles wat een kleurtje heeft omdat het volgens hem dan niet Nederlands kan zijn.
Dat is de tactiek van een in het nauw gedreven NPS-huilie.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:33 schreef Tikorev het volgende:
Deze tactiek werkt allang niet meer hoor...![]()
En toch ben je bang om die informatie te missen he?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:33 schreef nikk het volgende:
Wat wel leuk was was Buitenhof afgelopen zondag. Eerst Wim de Bie die mensen bang loopt te maken dat Sesamstraat gaat verdwijnen, en dan 10 minuten later Geert Mak die loopt te zeuren dat mensen moedwillig gebruik maken van angst als middel.
Frapante uitspraak van iemand die Submission vergelijkt met Der Ewige Judequote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:33 schreef nikk het volgende:
Wat wel leuk was was Buitenhof afgelopen zondag. Eerst Wim de Bie die mensen bang loopt te maken dat Sesamstraat gaat verdwijnen, en dan 10 minuten later Geert Mak die loopt te zeuren dat mensen moedwillig gebruik maken van angst als middel.
Niet specifiek een NPS-huillie, maar wel gehuil van iemand de eerder de grip op de realiteit is verloren en nu langzaam maar zeker, van wat nog restte van zijn droomwereld, in duigen ziet vallen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:35 schreef MrX1982 het volgende:
Dat is de tactiek van een in het nauw gedreven NPS-huilie.
Jij begrijpt er naar mijn bescheiden mening geen fluit van.quote:
Hoe kan je dat nou zeggen, WAAR vind je het soort programma's die de NPS maakt dan?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:15 schreef Sybesma het volgende:
Geef de NPS 5 uur zendtijd per week op AM 747. Lijkt me ruim voldoende om programma's te maken die andere omroepen niet kunnen (of willen) maken. Op TV zijn ze totaal overbodig.
Fijn dat je dat op basis van een tvp/oneliner durft te concluderen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:14 schreef Hallulama het volgende:
Jij begrijpt er naar mijn bescheiden idee geen fluit van.
In deel 1 vroeg ik het me ook al af.. welk NPS programma op TV kan nu niet gemaakt worden door een andere omroep met LEDEN?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:18 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou zeggen, WAAR vind je het soort programma's die de NPS maakt dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |