abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28364415
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:46 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

Deze hele topicreeks lang gaat het al zo. Jullie beredeneren zo:

"Qua objectieve redenen (technische specificaties en functies) wint de iRiver het van de iPod. Want hij heeft er meer. Dan kijk ik nog even naar de subjectieve redenen (gebruiksgemak en design bijv.). Maar omdat ze subjectief zijn ze voor iedereen anders. Dús is de iRiver beter."

Heb ik gelijk?
niet helemaal,

ik beweer niet dat de iriver beter is

ik vind alleen het bagatelliseren van de functies die deze biedt boven die van de Ipod onjuist

als iemand zegt er zit fm op met recording dan krijg je als reply, ja wat heb ik daar nu aan. dat is leuk zo'n reply maar dat is hetzelfde als ik lust geen kaas, lekker boeiend

terwijl dat niet juist is, of het een reden is om een iriver te kiezen of iets heel anders dat ligt aan ieder persoon

maar je moet niet elke functie beantwoorden met lekker belangrijk, of jamaar de ipod heeft stijl

als jij zegt mijn accu gaat 18 uur mee, kijk dat is een argument, die van mij niet en als die 18 uur algemeen is kan dat voor sommige mensen een reden zijn.

ik reis circa 30 minutjes met openbaar vervoer, alvoren op kantoor achter een pc te klimmen, met usb dus ik zou niet weten hoe lang mijn accu meegaat, maar ik schat geen 18 uur, dus het is een minder zwaarwegend argument, voor mij.
  donderdag 30 juni 2005 @ 18:54:05 #252
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_28364422
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:49 schreef Asmodean het volgende:

[..]

ja, want gebruiksgemak is van alletwee goed, en vrijwel hetzelfde volgens sommige reviews.

In functies is de Iriver beter.

Dus dan rest er nog alleen het uiterlijk, en dat is voor iedereen anders, dus is de Iriver beter.
Dan heb je bij deze mijn vermoedens bevestigd: je ziet alles inderdaad heel kortzichtig. Want door te zeggen "dus is de Iriver beter" dring je je mening op, of anders gezegd: bepaal je dat de iRiver beter is. Met deze argumenten:

• Qua functies heeft de iRiver meer dan de iPod.
  • Qua gebruiksgemak en design, etc. valt er niet te vergelijken omdat dat voor iedereen anders is.

Maar: je vergeet een cruciaal punt. Stel dat ik moet kiezen tussen de iRiver en de iPod en ik lees dit topic. Volgens jou moet ik dan gelijk voor de iRiver gaan. Wat als ik schijt heb aan functies en het design en het gebruiksgemak van de iPod beter vind dan die van de iRiver?
  •   Eindredactie Games donderdag 30 juni 2005 @ 18:54:33 #253
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_28364435
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 18:36 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

Zo kan ik het ook. Van alle iRiver argumenten tot nu toe slaan ze allemaal op technische specificaties en functies.
    [/qoute]daarvoor heb jetoch en mp3 speler, dat hij technisch funcioneerd of ga jij nog jaren met je kapotte ipod rondlopen als oorhanger ofzo
    [quote]
    Oftewel: alles wat door het iRiver-kamp als argument wordt aangehaald is terug te vinden op de officiele iRiver website. Zo kån je gewoon geen compleet beeld van een mp3speler krijgen.
    nee jij met je argumenten zoals
    iTunes
    Digitale radio ooit
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
      donderdag 30 juni 2005 @ 18:56:20 #254
    111612 blrrrt
    Het Grote Voordeel Van FOK!
    pi_28364494
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 18:54 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

Wat als ik schijt heb aan functies en het design en het gebruiksgemak van de iPod beter vind dan die van de iRiver?
    Dan heb je nog nooit een H10 gebruikt
    Het leven is geen krentenbol.
      donderdag 30 juni 2005 @ 18:56:37 #255
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_28364504
    quote:

[..]

Dan heb je bij deze mijn vermoedens bevestigd: je ziet alles inderdaad heel kortzichtig. Want door te zeggen "dus is de Iriver beter" dring je je mening op, of anders gezegd: bepaal je dat de iRiver beter is. Met deze argumenten:

• Qua gebruiksgemak en design, etc. valt er niet te vergelijken omdat dat voor iedereen anders is.

Maar: je vergeet een cruciaal punt. Stel dat ik moet kiezen tussen de iRiver en de iPod en ik lees dit topic. Volgens jou moet ik dan gelijk voor de iRiver gaan. Wat als ik schijt heb aan functies en het design en het gebruiksgemak van de iPod beter vind dan die van de iRiver?
  • Als je daaraan schijt hebt en het gebruikersgemak van de Ipod beter vind dat die van de Iriver ga je eerst nog kijken naar de garantie, en als je er ook schijt aan hebt dat je het risico loopt 280 euro te moeten lappen als hij kapot gaat na een jaar, dan kies je uiteraard voor de Ipod.
    Across the stream with wooden shoes
    With bells to tell the king the news
    A thousand misty riders climb up
    Higher once upon a time Last.fm
      donderdag 30 juni 2005 @ 18:59:07 #256
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_28364572
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 18:48 schreef donald_dick het volgende:
    ze verkopen zelos, dus zullen er wel genoeg zijn
    Ik betwijfel het. Ik vraag me af hoe lang iriver hun oude modellen die in vergelijking met de iPod geen hond gebruikt nog zal ondersteunen door er nieuwe accu's voor te blijven maken.

iPod's accu's zijn dan tenminste 'normale' accu's die door ladingen aan fabrikanten geleverd worden en echt nog wel een tijdje verkrijgbaar zijn.
    Ik ga naar huis.
      donderdag 30 juni 2005 @ 18:59:23 #257
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_28364581
    quote:

[..]

Dan heb je bij deze mijn vermoedens bevestigd: je ziet alles inderdaad heel kortzichtig. Want door te zeggen "dus is de Iriver beter" dring je je mening op.
    Nu dring ik dus mijn mening op? En dat durf jij te beweren? Ik heb eerst heel genuanceerd gepost, door oa te zeggen hoe twijfelaars moesten kiezen, maar aangezien juist de Ipod gebruikers alleen hun mening op weten te dringen ben ik daar nu maar mee gekapt.

En wat ik al helemaal werkelijk hilarisch vind is dat je Iriver gebruikers net Gothics vind, en even later zegt dat je mij kortzichtig vind
      Eindredactie Games donderdag 30 juni 2005 @ 18:59:43 #258
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_28364592
    quote:

[..]

Dan heb je bij deze mijn vermoedens bevestigd: je ziet alles inderdaad heel kortzichtig. Want door te zeggen "dus is de Iriver beter" dring je je mening op, of anders gezegd: bepaal je dat de iRiver beter is.
    Stel dat ik moet kiezen tussen de iRiver en de iPod en ik lees dit topic. Volgens jou moet ik dan gelijk voor de iRiver gaan. Wat als ik schijt heb aan functies en het design en het gebruiksgemak van de iPod beter vind dan die van de iRiver?
    ahh nu komt de aap uit de mouw, je beticht andere van kortzichtigheid terwijl je het zelf ook doet
    pi_28364627
    quote:

dan kies je toch een aaipod gekkie, we staan toch niet met een pistool bij je hoofd dat je voor de functie moet gaan?

je bent er toch zelf bij? alleen goed geinformeerd....what's the point

het lijkt wel of jij wil voorkomen dat mensen niet een ipod kopen, waarom? heb je aandelen apple ofzow, het lijkt wel gospel
      donderdag 30 juni 2005 @ 19:03:42 #260
    111612 blrrrt
    pi_28364712
    Wat zijn die gaten onderin die mini's?

pi_28364736
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 18:59 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Ik vraag me af hoe lang iriver hun oude modellen die in vergelijking met de iPod geen hond gebruikt nog zal ondersteunen door er nieuwe accu's voor te blijven maken.

iPod's accu's zijn dan tenminste 'normale' accu's die door ladingen aan fabrikanten geleverd worden en echt nog wel een tijdje verkrijgbaar zijn.
    kom je wel eens op mysticriver? tot nu toe is de ondersteuning van de wat oudere apparatuur netjes te noemen. Iriver is geen beginnend bedrijfje, ze leveren al jaren mp3 spelers voor de wat beter geinformeerde consument
      donderdag 30 juni 2005 @ 19:06:22 #262
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_28364787
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 19:03 schreef blrrrt het volgende:
    Wat zijn die gaten onderin die mini's?

[afbeelding]
    gatver wat lelijk! Bij de Iriver is dat tenminste goed afgewerkt!

Ik geef om stijl en afwerking en functies en service, DUS IK KIES IRIVER
      Eindredactie Games donderdag 30 juni 2005 @ 19:06:25 #263
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_28364789
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 18:59 schreef nietzman het volgende:

[..]

weet je niet , maar dat weet je van de ipod ook niet
    quote:
    hoop je
      donderdag 30 juni 2005 @ 19:07:15 #264
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_28364813
    quote:

[..]

• Euuh, wat doe je hier dan?
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 18:50 schreef WalfredGeesink het volgende:

[.tonks met iRiver mensen zijn gothics.]

Inderdaad, dit heb ik altijd al gedacht, ik denk er precies zo over.
    Euh, wat doe je daar dan?

Het lijkt erop dat dit dan eindelijk een serieuze discussie wordt, de volgende reeks zou een ipod vs. iRiver moeten zijn. En liefst met tabellen e.d.
    Ik heb geen tijd om zo'n tabel te maken. Maar ik kan wel het idee geven.
    Wat als ik nu als opdracht geef, het volgende:
    Ipod fanboys, maak een tabel voor de iPod mini:
    Met op de volgorde en volgende resolutie.
    De afbeelding niet breder dan 250 pixels (dan kunnen ze allebei naast elkaar)

En dan de eerste 50 pixels over de intro (plaatje) + de reeele NEDERLANSE verkoopprijs.
    Dus voor hoeveel ligt ie bij de mediamarkt, dus geen crap van ja 220 dollar bij Audioslave, Boston, USA.

volgdende 50:wel of geen FM + evt. functies van FM ontvangen

de volgende 50 pixels over de ondersteuning van bestanden

de volgende 50 over de ondersteuning of je je eigen mp3's erop kan knallen.
    Dus stel dat je zelf muziek-cd's heb, en je wil die erop zetten, hoe doe je dat.

de volgende 50 over de accu / batterij, de duur, en liefst als het kan, de prijs van een accu, en het type. Lithium Ion, of NikkelCadmium (herlaadbare AA meestal), of wat dan ook

de volgende 50 over de garantieduur, en wat het kost om een jaar garantie bij te kopen

de volgende 50 over de aansluiting, firewire / USB 2.0 of wat dan ook

de volgende, en dan de laatste 100 deze keer, voor de software die je nodig heb, al dan niet iTunes of wat dan ook.

dat is dus 450 x 250 voor een plaatje.

Als de iRivers dat ook doen, veel plezier en succes. Evt. meerdere argumenten erbij mag.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      donderdag 30 juni 2005 @ 19:09:52 #265
    111612 blrrrt
    pi_28364894
      donderdag 30 juni 2005 @ 19:13:24 #266
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_28364996
    quote:
    Maar dat gaat weer over de iPod shuffle, ik zou graag dan ook de iPod mini en evt. de echte iPod erbij willen zien. Prijs en alles.

Maargoed, over FM, ik snap ook niet dat ik heel veel het argument ziet van "voor 7 euro koop je er 1 bij de kruidvat". Zou ik dan tegen iedereen die FM luisterd via zn nokia moeten zeggen koop eens een goede telefoon en een 7 euro FM ontvanger bij de kruidvat?

Slaat dus nergens op. Een FM functie kost inderdaad geen drol, maar is verdomd handig.
    Vandaag heb ik bijv. ongeveer non-stop 5 uur Fresh FM geluisterd via mn Flashplayer.
    Een Astone Rumba 2000, zo 1 die eruit ziet als een 29 euro ding ja.

Als je weet ik hoeveel muziek op je speler heb staan, maar gewoon eens wat nieuwe platen wil horen, wat muzieknieuws etc. dan is daar toch niks mis mee?
      Eindredactie Games donderdag 30 juni 2005 @ 19:14:06 #267
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_28365020
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 18:50 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

Inderdaad, dit heb ik altijd al gedacht, ik denk er precies zo over.
    ahh, ik wist het wel, je kan nog gewoon niet voor jezelf denken net als bijna alle andere ipod gebruikers maar he, je bent nogmaar 16 en je kijkt stoer op foto's en luistert vast naar negertmuziek , maar ik vergeef je jeugdige onschuldigheid

[ Bericht 4% gewijzigd door Oscar. op 30-06-2005 19:24:39 ]
      donderdag 30 juni 2005 @ 19:15:16 #268
    111612 blrrrt
    pi_28365050
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 19:13 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Maar dat gaat weer over de iPod shuffle, ik zou graag dan ook de iPod mini en evt. de echte iPod erbij willen zien. Prijs en alles.
    Ben je blond ofzo

1e link ook gezien?!?!

www.buyshit.nl
      donderdag 30 juni 2005 @ 19:16:40 #269
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_28365084
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 19:15 schreef blrrrt het volgende:

[..]

Ben je blond ofzo

1e link ook gezien?!?!

www.buyshit.nl
    woeps! sorryyyy

Dat is dan bij deze de OP voor de volgende reeks. Niet de link, maar alles wat op de site zelf staat.
    Over een link lees je zo gauw heen, net als wat ik net doe, sorry.
    edit:
    Wehehehe, 99 dollar voor n ipod accu, en 17 voor een iRiver accu.
    Whe-hehehe.

Okey, heel goed overzicht dus.
    pi_28365091
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 19:13 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Maargoed, over FM, ik snap ook niet dat ik heel veel het argument ziet van "voor 7 euro koop je er 1 bij de kruidvat". Zou ik dan tegen iedereen die FM luisterd via zn nokia moeten zeggen koop eens een goede telefoon en een 7 euro FM ontvanger bij de kruidvat?

Slaat dus nergens op. Een FM functie kost inderdaad geen drol, maar is verdomd handig.
    Vandaag heb ik bijv. ongeveer non-stop 5 uur Fresh FM geluisterd via mn Flashplayer.
    Een Astone Rumba 2000, zo 1 die eruit ziet als een 29 euro ding ja.

Als je weet ik hoeveel muziek op je speler heb staan, maar gewoon eens wat nieuwe platen wil horen, wat muzieknieuws etc. dan is daar toch niks mis mee?
    Check die eerste link eens
      donderdag 30 juni 2005 @ 19:18:40 #271
    111612 blrrrt
    pi_28365133
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 19:16 schreef Yildiz het volgende:

[..]

woeps! sorryyyy

Dat is dan bij deze de OP voor de volgende reeks. Niet de link, maar alles wat op de site zelf staat.
    Punt 1: De link staat al in de OP.

Punt 2: Dan leer je maar op links letten.

Punt 3:
    pi_28365308
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 18:08 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ach, begint het gejank weer? Heb je iets aan je traanbuizen ofzo?

Er is NIETS mis met de accu van de iPod, behalve dan dat hij bij dagelijks gebruik na een tijd lui word. Dat is met ALLE accu's zo en dat is NORMAAL. Ook met die van JOU. 99% van de mensen met een iPod zal nooit zijn accu hoeven te veranderen, om de simpele reden dat hun accu nooit lui zal worden omdat ze hun iPod niet zo intensief gebruiken.

En ja, voor die ene keer in 20 maanden tijd pruts ik met liefde met een stukje plastic als het betekend dat mijn speler niet ontsiert word door lelijke schroefjes.

Overigens gaat mijn nieuwe accu nu langer mee dan die van een iRiver. Sliep-uit.
    Juist, en doordat ALLE accu's slechter worden, speelt iriver hier op in door de accu removable te maken. Dat iPod hier niks aan doet vind ik gewoon luiheid, en een slechte klantvriendelijkheid
      donderdag 30 juni 2005 @ 19:28:20 #273
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_28365389
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 18:56 schreef blrrrt het volgende:

[..]

Dan heb je nog nooit een H10 gebruikt
    Godsamme, doe nu eens normaal. Ik zeg nadrukkelijk dat als je het gebruiksgemak van de iPod beter vind dan die van de iRiver.
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 18:56 schreef Asmodean het volgende:

[..]

Als je daaraan schijt hebt en het gebruikersgemak van de Ipod beter vind dat die van de Iriver ga je eerst nog kijken naar de garantie, en als je er ook schijt aan hebt dat je het risico loopt 280 euro te moeten lappen als hij kapot gaat na een jaar, dan kies je uiteraard voor de Ipod.
    Zelfde geldt voor jou.
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 18:59 schreef Asmodean het volgende:

[..]

Nu dring ik dus mijn mening op? En dat durf jij te beweren? Ik heb eerst heel genuanceerd gepost, door oa te zeggen hoe twijfelaars moesten kiezen, maar aangezien juist de Ipod gebruikers alleen hun mening op weten te dringen ben ik daar nu maar mee gekapt.

En wat ik al helemaal werkelijk hilarisch vind is dat je Iriver gebruikers net Gothics vind, en even later zegt dat je mij kortzichtig vind
    "Heel genuanceerd" betekent niet: "dus de iRiver is beter". In tegenstelling tot mijn post, waarin ik duidelijk aangeef wat ik denk.
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 19:04 schreef DeDooieVent het volgende:

[..]

kom je wel eens op mysticriver? tot nu toe is de ondersteuning van de wat oudere apparatuur netjes te noemen. Iriver is geen beginnend bedrijfje, ze leveren al jaren mp3 spelers voor de wat beter geinformeerde consument
    Daar hebben we het weer. Ik ben heel goed geínformeerd, waarschijnlijk beter dan veel iRiver gebruikers, en toch heb ik besloten om voor de iPod te gaan.
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Euuh, wat doe je hier dan?
    [..]

Euh, wat doe je daar dan?

Het lijkt erop dat dit dan eindelijk een serieuze discussie wordt, de volgende reeks zou een ipod vs. iRiver moeten zijn. En liefst met tabellen e.d.
    Ik heb geen tijd om zo'n tabel te maken. Maar ik kan wel het idee geven.
    Wat als ik nu als opdracht geef, het volgende:
    Ipod fanboys, maak een tabel voor de iPod mini:
    Met op de volgorde en volgende resolutie.
    De afbeelding niet breder dan 250 pixels (dan kunnen ze allebei naast elkaar)

En dan de eerste 50 pixels over de intro (plaatje) + de reeele NEDERLANSE verkoopprijs.
    Dus voor hoeveel ligt ie bij de mediamarkt, dus geen crap van ja 220 dollar bij Audioslave, Boston, USA.

volgdende 50:wel of geen FM + evt. functies van FM ontvangen

de volgende 50 pixels over de ondersteuning van bestanden

de volgende 50 over de ondersteuning of je je eigen mp3's erop kan knallen.
    Dus stel dat je zelf muziek-cd's heb, en je wil die erop zetten, hoe doe je dat.

de volgende 50 over de accu / batterij, de duur, en liefst als het kan, de prijs van een accu, en het type. Lithium Ion, of NikkelCadmium (herlaadbare AA meestal), of wat dan ook

de volgende 50 over de garantieduur, en wat het kost om een jaar garantie bij te kopen

de volgende 50 over de aansluiting, firewire / USB 2.0 of wat dan ook

de volgende, en dan de laatste 100 deze keer, voor de software die je nodig heb, al dan niet iTunes of wat dan ook.

dat is dus 450 x 250 voor een plaatje.

Als de iRivers dat ook doen, veel plezier en succes. Evt. meerdere argumenten erbij mag.
    Begin eens te lezen wat ik nu precies zeg. Wat heb je aan een tabel als je al die gegevens op de websites van de fabrikanten kan terugvinden. Op basis van technische specificaties en functies kan je geen 'betere' mp3speler uitkiezen.
    pi_28365391
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 19:16 schreef Yildiz het volgende:

[..]

woeps! sorryyyy

edit:
    Wehehehe, 99 dollar voor n ipod accu, en 17 voor een iRiver accu.
    Whe-hehehe.

Okey, heel goed overzicht dus.
    no shit

dat wist ik niet, bizar
      donderdag 30 juni 2005 @ 19:29:58 #275
    72143 WalfredGeesink
    De vrachtwagenchauffeur.
    pi_28365436
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 19:14 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ahh, ik wist het wel, je kan nog gewoon niet voor jezelf denken [afbeelding] net als bijna alle andere ipod gebruikers maar he, je bent nogmaar 16 en je kijkt stoer op foto's en luistert vast naar negertmuziek , maar ik vergeef je jeugdige onschuldigheid
    Je zit in het verkeerde topic sjaak, op de man spelen doen we hier niet.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')