abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29008075
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:40 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik denk zomaar omdat het feitelijk begon met de inval in het pand in 't Laakkwartier, het blootleggen van een georganiseerde groep.
Toen was de naam al bekend volgens mij nav de arrestatie van Samir A. eerder. Ik denk dat Moni weleens gelijk zou kunnen hebben ivm de politici.
Yeah baby Yeah!
pi_29008385
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Toen was de naam al bekend volgens mij nav de arrestatie van Samir A. eerder. Ik denk dat Moni weleens gelijk zou kunnen hebben ivm de politici.
volgens mij kwam de naam pas op met dat Laakkwartier gedoe, en er staan ook niet haagsche politici op de hitlijst van deze groep, dus vandaar mijn redenatie, maar het kan best dat het vanwege de politici is, hoor
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_29008712
Youssef E. (25)
Bijnamen Semi en Bommetje, verder niets bekend.

Het zou over Erica T. kunnen gaan..
Yeah baby Yeah!
pi_29008725
quote:
Het Openbaar Ministerie vermoedt dat het netwerk verbindingen heeft met Spanje, België en/of andere Europese landen. De naam 'Hofstad' verwijst naar Den Haag, waar de groep zich vooral zou bevinden.
quote:
De naam Hofstadgroep werd voor het eerst naar buiten gebracht op 10 november 2004, na de politie-inval in het Haagse Laakkwartier.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hofstadgroep
pi_29008881
pi_29009012
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:07 schreef milagro het volgende:
Oeps nu is dus bekend dat ik inside-info had

nee hoor, 1-0 Milagro voor jou..
Yeah baby Yeah!
pi_29009077
Hier is trouwens ook een lijst met vermoedelijke leden te vinden die wat meer up to date is:
quote:
Vermoedelijke leden

Onder andere de volgende personen worden door het Openbaar Ministerie verdacht van lidmaatschap:

• Mohammed Bouyeri, de verdachte van de moord op Theo van Gogh.

• Samir Azzouz werd verdacht van het plannen van terroristische aanvallen op Schiphol en een kernreactor, maar werd wegens gebrek aan bewijs in eerste instantie vrij gelaten. Wel werd hij voor drie maanden veroordeeld wegens verboden wapenbezit. Zijn zaak dient nu in hoger beroep. In januari 2003 werd hij aan de Ukrains-Russische grens aangehouden, vermoedelijk op weg naar Tsjetsjenie.

• Jason Walters alias Abu mujahied Amrikie, een zoon van een Amerikaanse vader en een Nederlandse moeder, (Gearresteerd tijdens de inval in het Laakkwartier)

• Ismael Akhnikh, alias Suhaib, een Nederlandse Marokkaan (Gearresteerd tijdens de inval in het Laakkwartier)

• Rachid Belkacem, gearresteerd in Londen op 22 juni 2005, eveneens op verdenking van lidmaatschap van een terroristische organisatie. [1]

• Nouredine el Fahtni, eveneens op 22 juni gearresteerd. Hij wordt verdacht van verboden wapenbezit en lidmaatschap van een terroristische organisatie (d.i. de Hofstadgroep). Tegelijkertijd werden twee vrouwen gearresteerd die op het moment van arrestatie bij hem in de auto zaten. El Fahtni was in de zomer van 2004 ook al gearresteerd in Portugal op verdenking van het plegen van een bomaanslag tijdens het EK voetbal, maar werden wegens gebrek aan bewijs direct vrijgelaten.

• Redouan Al-Issar alias Abu Khaled, is nog voortvluchtig.

• Zakaria Taybi ging eind 2003 / begin 2004 met Jason Walters naar Pakistan.

• Soumaya S., de vrouw van Nouredine el Fahtni, probeerde via een apotheek adressen van politici te achterhalen.

• Martine van den O., vriendin van Soumaya S. Op 22 juni 2005 gearresteerd met S. en El Fahtni.
  • pi_29009127
    Ah mooi, de achternamen erbij

waarom staat er bij 1 Nederlandse Marokkaan , dat zijn ze allemaal toch, althans zij die van Marokaanse komaf zijn
    pi_29009180
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 14:15 schreef milagro het volgende:

waarom staat er bij 1 Nederlandse Marokkaan , dat zijn ze allemaal toch
    Nee.
    pi_29009214
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 14:17 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nee.
    zie edit.
    Mohammed Bouyeri bv is toch ook een NL Marokkaan
    pi_29009229
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 14:15 schreef milagro het volgende:

waarom staat er bij 1 Nederlandse Marokkaan , dat zijn ze allemaal toch, althans zij die van Marokaanse komaf zijn
    Iemand van Marokaanse origine die in Nederland geboren is is een Marokkaanse Nederlander, een Marokkaan die hierheen gekomen is een Nederlanse Marokkaan of bedoelde je dat niet?

Vind die dubbele nationaliteten sowieso onzin maar goed.
    Yeah baby Yeah!
    pi_29009274
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 14:18 schreef milagro het volgende:

[..]

zie edit.
    Mohammed Bouyeri bv is toch ook een NL Marokkaan
    Dat weet ik niet. Ik vermoed dat hij bij het opstellen van de lijst gebruik heeft gemaakt van verschillende bronnen.
    pi_29009288
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 14:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Iemand van Marokaanse origine die in Nederland geboren is is een Marokkaanse Nederlander, een Marokkaan die hierheen gekomen is een Nederlanse Marokkaan of bedoelde je dat niet?

Vind die dubbele nationaliteten sowieso onzin maar goed.
    ik vroeg me gewoon af, waarom het bij 1 nadrukkelijk vermeld staat, en of dat nu NL-M is, of M-NL doet er niet zo toe.
    pi_29009349
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 14:20 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik vermoed dat hij bij het opstellen van de lijst gebruik heeft gemaakt van verschillende bronnen.
    dat zal het zijn

nu ja, deze ellende was in de jaren 80 al te voorzien, struin in die tijd door bepaalde wijken en je waande je al in Marokko of Turkije, geen wonder dat men en de nazaten nul komma nul echte binding hebben met NL, ze woonden gewoon feitelijk niet in NL.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')