abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28316978
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:15 schreef American_Nightmare het volgende:
Dus ik moet me houden aan regels die er niet zijn? Lekker is dat.
Als je om te beginnen nou eens stopt met het beoordelen van anderen op basis van regels die er niet zijn? Regels waaraan je jezelf bovendien niet eens kunt houden...
pi_28317101
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:20 schreef American_Nightmare het volgende:
EXIF onder andere. Wat ik al zei; niet helemaal waterdicht, maar het geeft toch aardig een idee. En je moet vertrouwen hebben in je deelnemers.
Met welk argument doen ze dat?
quote:
FOT is wel degelijk een fotografieforum lijkt me.
FOT is een subforum van een groter geheel, in tegenstelling tot bijv DPZ.
quote:
En ik ben niet van mening dat 'mijn' regeltjes een te hoge drempel opwerpen. In tegendeel; sommige drempels worden zelfs verlaagd. Ik ben er namelijk voor om alle gebruik van photoshop toe te staan.
Ten eerste is dat de discussie niet. Ten tweede verhoogt dat juist wél de drempel, aangezien het behalve het fotograferen nog een andere vaardigheid vereist.
pi_28317439
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Met welk argument doen ze dat?
quote:
[..]

FOT is een subforum van een groter geheel, in tegenstelling tot bijv DPZ.
[..]
Jij je zin..
quote:
Ten eerste is dat de discussie niet. Ten tweede verhoogt dat juist wél de drempel, aangezien het behalve het fotograferen nog een andere vaardigheid vereist.
Ik zei dat het MAG, niet dat het MOET. Anders moeten we ook (D)LRS afschaffen want die vereisen ook andere vaardigheden.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_28317775
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:44 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat bedoel ik dus. Ik heb nog geen enkel rationeel argument gehoord om archieffoto's te verbieden. Mag ik hieruit afleiden dat ik dat ook niet van je hoef te verwachten?
quote:
Ik zei dat het MAG, niet dat het MOET. Anders moeten we ook (D)LRS afschaffen want die vereisen ook andere vaardigheden.
Goed laat ik het anders formuleren: voor Photoshop heb je naast het fotograferen extra vaardigheden nodig. Het is geen andere manier van fotograferen, it's a totally different ballgame.
pi_28317804
Oeh, bijna tien uur trouwens.
pi_28317837
!!Stem op mij, ik weet hele leuke nieuwe onderwerpen!!
pi_28317967
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Ik heb nog geen enkel rationeel argument gehoord om archieffoto's te verbieden. Mag ik hieruit afleiden dat ik dat ook niet van je hoef te verwachten?
Om de wedstrijd spannender en leuker te maken lijkt me een goed argument. Door mensen daadwerkelijk op pad te sturen geef je een hele leuke draai aan de wedstrijd. Maar blijkbaar vind jij een zoek-leuke-foto's-op-je-computer-wedstrijd al leuk genoeg.
quote:
[..]

Goed laat ik het anders formuleren: voor Photoshop heb je naast het fotograferen extra vaardigheden nodig. Het is geen andere manier van fotograferen, it's a totally different ballgame.
Voor gebruik van een doka heb je ook andere vaardigheden nodig NAAST fotograferen. En doka's zijn toch ook niet verboden? Photoshop is zelfs onmisbaar bij digitale fotografie (DSLR) overigens.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 juni 2005 @ 21:57:44 #83
73911 ultra_ivo
pi_28318001
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 20:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een berg last minute inzendingen, ga ik nu plaatsen
En daar is er nu nog eentje bijgekomen
  FOK!fotograaf dinsdag 28 juni 2005 @ 21:59:07 #84
73911 ultra_ivo
pi_28318063
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:56 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Voor gebruik van een doka heb je ook andere vaardigheden nodig NAAST fotograferen. En doka's zijn toch ook niet verboden? Photoshop is zelfs onmisbaar bij digitale fotografie (DSLR) overigens.
Voor jou is photoshop mischien onmisbaar. Ik gebruik het totaal niet. Gewoon recht zoals ie uit de camera komt, alleen via Irfanview verkleinen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 juni 2005 @ 22:02:07 #85
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28318190
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:57 schreef ultra_ivo het volgende:
En daar is er nu nog eentje bijgekomen
Op het nippertje hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_28318200
quote:

[..]

Om de wedstrijd spannender en leuker te maken lijkt me een goed argument. Door mensen daadwerkelijk op pad te sturen geef je een hele leuke draai aan de wedstrijd. Maar blijkbaar vind jij een zoek-leuke-foto's-op-je-computer-wedstrijd al leuk genoeg.
[..]

En dan stuurt de winnaar die ook wel houdt van photoshop een onderwerp in en dan krijg je zoiets als "superman". Als je dan toch mag knippen en plakken is het ook makkelijk om van meerdere foto's 1 te maken zodat je een vliegende mens krijgt ... en dat is dan niet de bedoeling. Je mag dus bewerken, zolang je maar niet iets aan het beeld gaat veranderen. En een snede maken, kleur optrekken enzo. mag dus gewoon.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_28318364
quote:
Ik zie niet in hoe het er leuker of spannender van wordt. Kom jij kijken als ik erop uit trek ofzo?
quote:
De dingen die je in een doka doet mag je ook digitaal doen. Contrast, verzadiging e.d. mag je best een beetje opkrikken. Dat doet de centrale die je foto's ontwikkelt en afdrukt ook. Wat niet mag is de foto verfraaien door dingen compleet weg te halen...
pi_28318694
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:02 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

En dan stuurt de winnaar die ook wel houdt van photoshop een onderwerp in en dan krijg je zoiets als "superman". Als je dan toch mag knippen en plakken is het ook makkelijk om van meerdere foto's 1 te maken zodat je een vliegende mens krijgt ... en dat is dan niet de bedoeling. Je mag dus bewerken, zolang je maar niet iets aan het beeld gaat veranderen. En een snede maken, kleur optrekken enzo. mag dus gewoon.
Oke dat is dan weer een overdreven voorbeeld. Iets dergelijks zou je inderdaad kunnen weren. Maar een streepje, puntje, krasje, klein voorwerp etc wegshoppen moet gewoon kunnen en dat mag nu niet volgens de regels.
Zo zit er bijv op die zandfoto (met die kwal? of wat is het?) een irritante glinstering. Als die weg was geweest was de foto meteen stukken beter geweest.
pi_28318746
Dan had de maker maar een betere foto moeten maken...

Want daar gaat het toch om.
pi_28318777
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:06 schreef k_man het volgende:

[..]

De dingen die je in een doka doet mag je ook digitaal doen. Contrast, verzadiging e.d. mag je best een beetje opkrikken. Dat doet de centrale die je foto's ontwikkelt en afdrukt ook. Wat niet mag is de foto verfraaien door dingen compleet weg te halen...
Waarom zou dat niet mogen? Als de foto er toch beter van wordt..

Mijn stemmen staan al klaar.. waar blijft 't stemtopic?
pi_28318814
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:15 schreef k_man het volgende:
Dan had de maker maar een betere foto moeten maken...

Want daar gaat het toch om.
Kan soms niet anders. En waarom zou ik iets niet wegclonen als de foto daar beter van wordt?
pi_28318824
Omdat het er dan niet meer (alleen) om gaat hoe goed je foto is, maar ook hoe goed je met een pc overweg kunt.
pi_28318888
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:17 schreef k_man het volgende:
Omdat het er dan niet meer (alleen) om gaat hoe goed je foto is, maar ook hoe goed je met een pc overweg kunt.
Zelfde kan ik zeggen van een doka. Gaat er niet alleen om hoe goed je kunt fotograferen maar ook hoe goed je met een doka om kan gaan.

Trouwens; waarom mogen levels, croppen etc wel dan en clonen niet? Is clonen zoveel moeilijker vind je?
pi_28319084
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:19 schreef American_Nightmare het volgende:
Zelfde kan ik zeggen van een doka. Gaat er niet alleen om hoe goed je kunt fotograferen maar ook hoe goed je met een doka om kan gaan.
Om met SharkBait te spreken: een cursus begrijpend lezen zou geen kwaad kunnen. Zoals al (herhaaldelijk) gezegd: eigenlijk alles wat je in de doka doet mag je ook digitaal doen.
quote:
Trouwens; waarom mogen levels, croppen etc wel dan en clonen niet? Is clonen zoveel moeilijker vind je?
Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2005 22:25:05 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 juni 2005 @ 22:26:48 #95
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28319187
Gaan jullie vooral door, de rest kan hier ondertussen stemmen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_28319236
Oeh!
pi_28319727
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:24 schreef k_man het volgende:

[..]

Om met SharkBait te spreken: een cursus begrijpend lezen zou geen kwaad kunnen.
@k_man: Er moet nog een puntje tussen Shark en Bait

Enneh heren....de vorige keer dat deze discussie zo een beetje verliep, leidde dat toch een tweetal bans volgens mij. Is het niet gewoon handiger om ermee te kappen

A_N: het gaat je toch niet lukken om je mening hier door te drijven
k_man: A_N kun je toch niet overtuigen

Dit is dus een zinloze discussie -> zonde van jullie energie om hem te voeren (je kunt beter foto's maken ) -> zonde van onze energie om hem te volgen (hoewel wel weer amusant om te zien )
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:44:33 #98
40714 Subhuman
Televised confession
pi_28319806
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:42 schreef PdeHoog het volgende:

k_man: A_N kun je toch niet overtuigen
Ik heb hem er anders wel uitgeluld over bokeh!

pi_28319859
Mijn excuses. Ik ben altijd benieuwd hoe iemand een onhoudbare stelling probeert te verdedigen.

Dat het nergens toe leidt: helemaal gelijk.
pi_28319864
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:35 schreef mwvdlee het volgende:

[..]

Maar dan wél Bok(eh)bier natuurlijk!
[afbeelding]
Als je daar teveel van drinkt ga je je toetsenbord zo zien:

En je beeldscherm zo:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: