Dat is denk ik wel zo, ja..quote:Op maandag 12 september 2005 21:31 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoe zal ik het zeggen, niet de meest snuggere is het niet helemaal. Je ziet dat we in een grote stad staan. Iemand van een ziekenhuis uit het Gooi schrok zich helemaal de ******* toen hij hoorde wel percentage van de posten bij ons als dubieus staat. Het ligt echt een deel aan de patienten die je trekt.
Mits je het iedere keer vraagt, en niet maar 1 keer. Verzekeringspasje wordt trouwens wel altijd gevraagd, en als ziekenhuis zit je dan redelijk veilig qua betaling. Hoewel ik me kan voorstellen dat de verzekeraar moeilijk gaat doen wanneer voor de derde keer iemands nier er wordt uitgehaald.quote:Nee, die kans is veel kleiner. Wij kunnen van veel zorgverzekeraars zien wie waar verzekerd is (of we kunnen iig nakijken of het klopt). Dat in combinatie met een identiteitsbewijs maakt die truc een heel stuk moeilijker.
Daar ben ik niet ingeschreven, en de kans is ook niet zo bijster groot dat dat gebeurt ook (Ik woon in Zuid).quote:Het Franciscus.
Was dat maar waar. Hoe vaak het niet gebeurt dat mensen een pasje bij zich hebben van een verzekering waarbij ze geen verzekering meer hebbenquote:Op maandag 12 september 2005 21:43 schreef Alicey het volgende:
Mits je het iedere keer vraagt, en niet maar 1 keer. Verzekeringspasje wordt trouwens wel altijd gevraagd, en als ziekenhuis zit je dan redelijk veilig qua betaling. Hoewel ik me kan voorstellen dat de verzekeraar moeilijk gaat doen wanneer voor de derde keer iemands nier er wordt uitgehaald.
Een verzekering waar ze uit zijn gegooid oid?quote:Op maandag 12 september 2005 21:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Was dat maar waar. Hoe vaak het niet gebeurt dat mensen een pasje bij zich hebben van een verzekering waarbij ze geen verzekering meer hebben![]()
De hoogte van de incassokosten zijn niet wettelijk vastgelegd, maar er is wel een aanbeveling in de vorm van Rapport Voorwerk 2. Hier hoort een staffel bij waarin beschreven staat wat de hoogte van de incassokosten zou moeten zijn. Mocht een zaak voor de rechter komen dan zal deze in veel gevallen Rapport Voorwerk 2 hanteren.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:15 schreef Apache4U het volgende:
Even een topicje omhoog halen.
Ik zit met hetzelfde probleem. Door veel werk en veel van huis zijn een rekening vergeten te betalen.
De rekening betrof 119 euro. Er is nu 70 euro kosten bijgekomen en nog wat rente.
Nu ken ik de ethische reacties als "had je maar op tijd moeten betalen" .
Mijn vraag is echter hoe dit juridisch izit. Ik vind 70 euro aan kosten om een briefje te versturen namelijk nogal overtrokken. Die 70 euro is in een overzicht opgesplitst in 40 euro incasso kosten en 30 euro dossier kosten.
Kan iemand me uitleggen hoe dit juridisch in elkaar steekt? Alvast bedankt.
Gewoon de originele factuur erbij pakken en betalen. Heb het de afgelopen twee jaar ook een paar keer gehad. Wel belangrijk is om de originele nota te betalen. Vaak hebben de aanmaningen/incasso brieven/nota's naast een hoger bedrag ook een ander 'kenmerk' en blijft er dus een bedrag open staan als je het originele bedrag betaalt waardoor je in die shit blijft. De opdrachtgever vindt het dan allang al prima omdat die z'n geld heeft en zo'n incassobureau is meestal we af te wimpelen mbt bedragen onder de ¤150-200.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:15 schreef Apache4U het volgende:
Even een topicje omhoog halen.
Ik zit met hetzelfde probleem. Door veel werk en veel van huis zijn een rekening vergeten te betalen.
De rekening betrof 119 euro. Er is nu 70 euro kosten bijgekomen en nog wat rente.
Nu ken ik de ethische reacties als "had je maar op tijd moeten betalen" .
Mijn vraag is echter hoe dit juridisch izit. Ik vind 70 euro aan kosten om een briefje te versturen namelijk nogal overtrokken. Die 70 euro is in een overzicht opgesplitst in 40 euro incasso kosten en 30 euro dossier kosten.
Kan iemand me uitleggen hoe dit juridisch in elkaar steekt? Alvast bedankt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |