Geen dank.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 03:07 schreef wonderer het volgende:
Ik moet toch een afspraak maken bij de doc vanwege die pijn in mijn borst, dan vraag ik daar gelijk even naar. Dank je wel!
Dat heb ik ook om de haverklap hoor, maar ik heb ook een soort straatvrees gehad waarbij ik telkens misselijk werd als ik er opuit moest. Soms dan ging het goed maar kreeg ik later dan toch in de bioscoop kartkloppingen en een beetje kramp en ik dacht dat ik over m'n nek ging. Dat was allemaal psychisch ook dus.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 02:46 schreef wonderer het volgende:
Kijk, ik ben bang om over te geven, fobisch, bijna, en zaterdag zat ik in het midden van de zaal met aan beide kanten mensen, in plaats van op het hoekje waar ik anders altijd zit, zodat ik weg kan in geval van... weet je wel. En ik voelde me de hele dag al niet lekker (oververmoeid, last van de warmte), dus ik was nog banger. En ja hoor... Ik heb mezelf dus waarschijnlijk gewoon op zitten fokken.
he Brennie, je verwoordt het echt heel goed. En ik herken me er echt heel erg in. Ik had ook al een flinke periode dezelfde klachten... en durfde steeds minder dingen te doen...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 02:39 schreef Brennie het volgende:
[..]
Ja, het kan erbij horen.. ( althans ik ben ervan overtuigd dat het in mijn geval erbij hoorde)
Er was een periode dat ik met de metro naar school reisde. ( zeker 12 jaren geleden)
Vrijwel iedere dag had ik het in de metro op de heenweg... het gevoel dat ik moest braken ( zo dacht ik). Een misselijk gevoel, klam worden, onrustig zijn, veel willen boeren, raar beklemmend gevoel in de keel...
Meestal liep ik direct bovenlangs de ander metro in op weg naar huis.
Eenmaal thuis voelde ik me weer prima, ik was veilig thuis.
Het gekke is dat ik nog jaren in een andere vorm hyperventilatie hield, maar nooit meer dat braakgevoel had. Reden: daadwerkelijk veel overgeven tgv een buikgriepje.Ik begreep toen dat mijn dagelijkse klachten in de metro niet overeenkwamen met het echte gevoel van moeten braken.
Raar eigenlijk om zo terug te lezen dat ik dat had.
Hoi Beessie-Jen,quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:56 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
he Brennie, je verwoordt het echt heel goed. En ik herken me er echt heel erg in. Ik had ook al een flinke periode dezelfde klachten... en durfde steeds minder dingen te doen...
dacht eerst aan een lichamelijke oorzaak voor de klachten (schildklier of iets dergelijks kan soortgelijke klachten geven), maar nadat dat onderzocht was, kwam ik erachter dat het waarschijnlijk psychisch was...
ik had 1 keer zo'n aanval gehad en was daarna continu bang dat ik weer zo'n aanval zou krijgen, en dan kreeg ik die ook acuut.. (ben zelfs 1 keer tijdens een film de bios uitgegaan, omdat ik weer een aanval kreeg).
het gekke is. dat sinds ik weet wat de oorzaak is, dat ik die aanvallen bijna nooit meer heb...
Ik weet dat ik rustiger moet gaan ademen enzo...
wel hangt het bij mij samen met claustrofobische neigingen... dus had het in de trein, in het vliegtuig, in de rij bij de supermarkt... dat soort dingen....
erg vervelend!
Mijn ribben doen nog steeds pijn, maar ik ga binnenkort yoga doen om goed te leren ademhalen en mijn stress te verminderen. Hopen dat dat helpt.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:51 schreef Brennie het volgende:
Is ieder ( hopelijk) hartkloppingen/ aanvallen vrij inmiddels?
Hoi Brenniequote:Op maandag 4 juli 2005 19:51 schreef Brennie het volgende:
Is ieder ( hopelijk) hartkloppingen/ aanvallen vrij inmiddels?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |