abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28292184
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 03:07 schreef wonderer het volgende:
Ik moet toch een afspraak maken bij de doc vanwege die pijn in mijn borst, dan vraag ik daar gelijk even naar. Dank je wel!
Geen dank.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_28292235
Milagro, ik had precies hetzelfde als jij beschrijft. Inclusief de angst om naar bed te gaan om te gaan slapen. Ik heb toen een tip gekregen van mijn huisarts. Als eerste kan je proberen om muziek aan te zetten wanneer je gaat slapen. Geen hardrock natuurlijk

De tweede tip was om in gedachte steeds maar weer een rijmpje of liedje te herhalen. Op dat moment moet je je gedachten op het rijmpje/liedje gericht houden waardoor je geen kans krijgt om af te dwalen.

Het is even oefenen om je gedachten echt bij het rijmpje/liedje te houden maar het helpt gegarandeerd. Mocht je op een gegeven moment merken dat je op de automatische piloot ligt te zingen of rijmen dan kies je een ander.

Het heeft mij in ieder geval geholpen toen om het onder controle te krijgen.
pi_28292798
Ik ken iemand die kreeg ze omdat hij voor zijn doen teveel cafeine binnenkreeg. Dus, wat minder koffie misschien?
pi_28292915
Goede tip ,Swingding
Ik heb gisteren een film gekeken in bed en ben toen in slaap gevallen
Oh en ik drink geen koffie
Ms drink ik wel teveel thee
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_28294850
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 02:46 schreef wonderer het volgende:

Kijk, ik ben bang om over te geven, fobisch, bijna, en zaterdag zat ik in het midden van de zaal met aan beide kanten mensen, in plaats van op het hoekje waar ik anders altijd zit, zodat ik weg kan in geval van... weet je wel. En ik voelde me de hele dag al niet lekker (oververmoeid, last van de warmte), dus ik was nog banger. En ja hoor... Ik heb mezelf dus waarschijnlijk gewoon op zitten fokken.
Dat heb ik ook om de haverklap hoor, maar ik heb ook een soort straatvrees gehad waarbij ik telkens misselijk werd als ik er opuit moest. Soms dan ging het goed maar kreeg ik later dan toch in de bioscoop kartkloppingen en een beetje kramp en ik dacht dat ik over m'n nek ging. Dat was allemaal psychisch ook dus.
Misschien niet alleen hyperventilatie maar ook gewoon een paniekaanval?
Angst om over te geven heb ik nog steeds; vooral in het openbaar. Je hoofd kan zoveel met je lichaam doen
Tap tap tap
  zaterdag 2 juli 2005 @ 01:10:18 #81
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_28404732
Misschien niet helemaal on topic, maar ik was gister bij de doc omdat ik last heb van pijn op de borst. Blijkt dus dat ik het syndroom van Tietze heb. Onschuldige aandoening, de gewrichten van mijn ribben zijn wat ontstoken, wat deels veroorzaakt kan worden door hartkloppingen. Erg prettig, als je eerst denkt dat je hart op hol slaat en dan OOK nog pijn in je borst krijgt...

Jullie zijn gewaarschuwd

Ik ga trouwens yoga doen voor de ontspanning en leren ademen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_28407331
ik heb ook zo'n periode met hartkloppingen gehad, ik bleek last te hebben van een hoge bloeddruk, dus inderdaad, niet te druk maken maar wel even langs de dokter!
pursan!
  zaterdag 2 juli 2005 @ 13:56:40 #83
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_28411964
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 02:39 schreef Brennie het volgende:

[..]

Ja, het kan erbij horen.. ( althans ik ben ervan overtuigd dat het in mijn geval erbij hoorde)
Er was een periode dat ik met de metro naar school reisde. ( zeker 12 jaren geleden)
Vrijwel iedere dag had ik het in de metro op de heenweg... het gevoel dat ik moest braken ( zo dacht ik). Een misselijk gevoel, klam worden, onrustig zijn, veel willen boeren, raar beklemmend gevoel in de keel...
Meestal liep ik direct bovenlangs de ander metro in op weg naar huis.
Eenmaal thuis voelde ik me weer prima, ik was veilig thuis.

Het gekke is dat ik nog jaren in een andere vorm hyperventilatie hield, maar nooit meer dat braakgevoel had. Reden: daadwerkelijk veel overgeven tgv een buikgriepje. Ik begreep toen dat mijn dagelijkse klachten in de metro niet overeenkwamen met het echte gevoel van moeten braken.

Raar eigenlijk om zo terug te lezen dat ik dat had.
he Brennie, je verwoordt het echt heel goed. En ik herken me er echt heel erg in. Ik had ook al een flinke periode dezelfde klachten... en durfde steeds minder dingen te doen...
dacht eerst aan een lichamelijke oorzaak voor de klachten (schildklier of iets dergelijks kan soortgelijke klachten geven), maar nadat dat onderzocht was, kwam ik erachter dat het waarschijnlijk psychisch was...
ik had 1 keer zo'n aanval gehad en was daarna continu bang dat ik weer zo'n aanval zou krijgen, en dan kreeg ik die ook acuut.. (ben zelfs 1 keer tijdens een film de bios uitgegaan, omdat ik weer een aanval kreeg).
het gekke is. dat sinds ik weet wat de oorzaak is, dat ik die aanvallen bijna nooit meer heb...
Ik weet dat ik rustiger moet gaan ademen enzo...
wel hangt het bij mij samen met claustrofobische neigingen... dus had het in de trein, in het vliegtuig, in de rij bij de supermarkt... dat soort dingen....

erg vervelend!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 4 juli 2005 @ 19:50:01 #84
19018 Brennie
CCU nurse
pi_28487070
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 13:56 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

he Brennie, je verwoordt het echt heel goed. En ik herken me er echt heel erg in. Ik had ook al een flinke periode dezelfde klachten... en durfde steeds minder dingen te doen...
dacht eerst aan een lichamelijke oorzaak voor de klachten (schildklier of iets dergelijks kan soortgelijke klachten geven), maar nadat dat onderzocht was, kwam ik erachter dat het waarschijnlijk psychisch was...
ik had 1 keer zo'n aanval gehad en was daarna continu bang dat ik weer zo'n aanval zou krijgen, en dan kreeg ik die ook acuut.. (ben zelfs 1 keer tijdens een film de bios uitgegaan, omdat ik weer een aanval kreeg).
het gekke is. dat sinds ik weet wat de oorzaak is, dat ik die aanvallen bijna nooit meer heb...
Ik weet dat ik rustiger moet gaan ademen enzo...
wel hangt het bij mij samen met claustrofobische neigingen... dus had het in de trein, in het vliegtuig, in de rij bij de supermarkt... dat soort dingen....

erg vervelend!
Hoi Beessie-Jen,

We zaten dus in hetzelfde schuitje. ( en velen meer natuurlijk)
Het is heel naar inderdaad, zeker omdat je in zo'n periode moeilijk kan plaatsen waar de klachten vandaan komen. Je weet niet wat je ermee aanmoet, wat je hebt, hoe het weg gaat etc.
Hyperventilatie heb ik nog zelden, puur omdat ik net als jij nu weet wat het is, en wat ik moet doen om het in toom te houden.
Het heeft echter jaren geduurd.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  maandag 4 juli 2005 @ 19:51:06 #85
19018 Brennie
CCU nurse
pi_28487117
Is ieder ( hopelijk) hartkloppingen/ aanvallen vrij inmiddels?
  maandag 4 juli 2005 @ 20:51:15 #86
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_28489487
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:51 schreef Brennie het volgende:
Mijn ribben doen nog steeds pijn, maar ik ga binnenkort yoga doen om goed te leren ademhalen en mijn stress te verminderen. Hopen dat dat helpt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 6 juli 2005 @ 08:33:59 #87
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_28539150
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:51 schreef Brennie het volgende:
Hoi Brennie
Met dubbel s; aldus
pi_28540311
Ach,

Heb er ook soms last van, extra-systole's zijn het geloof ik.
Gewoon irri, en je kan er koppijn van krijgen en bijna in slaap vallen.
Ook gejaagd/onrustig en het kan de hele dag duren.

Maar is niks ernstigs ofzo.
Exotisch tuinieren in Nederland ! palmen en bananen.. gewoon in de tuin !
http://www.anaxotic.nl
  woensdag 6 juli 2005 @ 10:43:13 #89
107445 Jajong
Hadouken!
pi_28541502
komt van t schuldgevoel van t misbruiken van je huisdieren maybe ?
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')