ja dat ik de moeite nam dit alles op te schrijven is eigenlijk te eervolquote:Op maandag 27 juni 2005 19:31 schreef ooge het volgende:
openbaar vervoer is gewoon zwaar kut en dat ga ik niet eens uitleggen waarom
Jij bent stoer.quote:Op maandag 27 juni 2005 19:28 schreef Fokkedop het volgende:
Ik lucht het natuurlijk ook wel's af op bushokjes,
Lees eerst zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:25 schreef Vaatdoek het volgende:
Ga op de fiets.
= een lekker drankje.quote:Taksi
Na 12 december 2004 denk ik hetzelfde als jou over het OV. Op die datum hebben ze mij beroofd van buslijn 64 en 164 en vertrok lijn 82 een minuut later, zodat ik die bus om 7:28 vermijd. Ik ben namelijk bang om de metro van 7:36 op Slotedijk te missen. Als ik die metro mis, dan vrees ik dat ik nooit meer op tijd zal komen op school.quote:Op maandag 27 juni 2005 19:28 schreef Fokkedop het volgende:
...aan alle kanten.
Heb wel rijbewijs, maar geen auto, mijn ouders hebben wel, maar die is vaker weg dan thuis dus soms ben je nou eenmaal afhankelijk van het OV. En met de auto het centrum in is ook niet altijd een pretje.
Ik heb vorige week een sollicitatie brief gestuurd en kreeg een brief terug met daarin: wij nodigen je uit voor een een sollcitatiegesprek op Woensdag 29 juni. Een paar uur later op teletekst: Grote kans dat het OV WEER gaat staken... ditmaal op woensdag 29 juni 2005!
![]()
Dus nou dacht, (auto's weg natuurlijk) ik zou het ook wel kunnen fietsen. Heb vandaag een proefrit gefietst want ja, het industrie gebied is best een doolhof en wil niet te laat komen woensdag en na een half uur kwam ik aan en dacht, nou is nog wel te doen woensdag. Ik met de metro terug. Ik kom op het perron aan: hey! metro komt in een keer, 10 seconde later: de metro heeft 15 minuten vertraging.
![]()
Na half uur dan eindelijk thuis, ik kijk nog even op teletekst voor het weer woensdag: 80% kans op neerslag....![]()
En dit is slechts 1 voorbeeld van 21 jaar ervaring in het OV!
Om niet het volgende te noemen:Metro's gaan bijna altijd kapot als ik er in zit. Bussen en metro's gaan voor mijn neus dicht en rijden verder. Vertragingen zodra ik het perron op kom. Nooit syncronische aansluiting op andere trajecten.
En het ergste van allemaal: Ze vragen strippen voor dit vervoer!
En nou gaan jullie natuurlijk zeggen van (logisch hoor, had ik ook gedaan) niet zeuren of niet wat dan ook, maar ik moest gewoon even luchten. Ik lucht het natuurlijk ook wel's af op bushokjes, maar verbaal moet ik het ook een keer gedaan hebben.
Dus lucht het hier!
Idd niet niet over de criminaliteit gesproken te hebben. Vooral in de metro erg agressieve gastjes.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Na 12 december 2004 denk ik hetzelfde als jou over het OV. Op die datum hebben ze mij beroofd van buslijn 64 en 164 en vertrok lijn 82 een minuut later, zodat ik die bus om 7:28 vermijd. Ik ben namelijk bang om de metro van 7:36 op Slotedijk te missen. Als ik die metro mis, dan vrees ik dat ik nooit meer op tijd zal komen op school.
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 03:11 schreef ooge het volgende:
waarom ov kut is:
je moet altijd wachten en dat is natuurlijk verschrikkelijk;
je doet er altijd 100% langer over dan met auto;
het is niet goedkoper als auto! (mits je alleen de diesel rekent);
je hebt geen privacy en je moet soms zelf een hele reis staan;
als je naar een onbekende plaatst reist weet je nooit precies waar je eruit moet of moet overstappen;
Het kabinet doet er geen ruk aan om het OV te promoten/verbeteren en investeert alleen in de auto
Ze investeren volgens mij in spitsstroken. De reden waarom het niet met de A2 gebeurt, is omdat de plannen op veel verzet stuitten van de bevolking.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:22 schreef matjas het volgende:
waarin investeren ze dan? in de spitsstroken? Want bijvoorbeeld de a2 hadden ze ook al 3x kunnen verbreden.
Van mij mogen ze de asociale belastingen op autorijden houden maar dan moeten ze wel het ov een goed(koper) alternatief maken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |