abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28281547
...aan alle kanten.

Heb wel rijbewijs, maar geen auto, mijn ouders hebben wel, maar die is vaker weg dan thuis dus soms ben je nou eenmaal afhankelijk van het OV. En met de auto het centrum in is ook niet altijd een pretje.

Ik heb vorige week een sollicitatie brief gestuurd en kreeg een brief terug met daarin: wij nodigen je uit voor een een sollcitatiegesprek op Woensdag 29 juni. Een paar uur later op teletekst: Grote kans dat het OV WEER gaat staken... ditmaal op woensdag 29 juni 2005!

Dus nou dacht, (auto's weg natuurlijk) ik zou het ook wel kunnen fietsen. Heb vandaag een proefrit gefietst want ja, het industrie gebied is best een doolhof en wil niet te laat komen woensdag en na een half uur kwam ik aan en dacht, nou is nog wel te doen woensdag. Ik met de metro terug. Ik kom op het perron aan: hey! metro komt in een keer , 10 seconde later: de metro heeft 15 minuten vertraging.

Na half uur dan eindelijk thuis, ik kijk nog even op teletekst voor het weer woensdag: 80% kans op neerslag.... :'(

En dit is slechts 1 voorbeeld van 21 jaar ervaring in het OV!
Om niet het volgende te noemen:

• Metro's gaan bijna altijd kapot als ik er in zit.
  • Bussen en metro's gaan voor mijn neus dicht en rijden verder.
  • Vertragingen zodra ik het perron op kom.
  • Nooit syncronische aansluiting op andere trajecten.

En het ergste van allemaal: Ze vragen strippen voor dit vervoer!

En nou gaan jullie natuurlijk zeggen van (logisch hoor, had ik ook gedaan) niet zeuren of niet wat dan ook, maar ik moest gewoon even luchten. Ik lucht het natuurlijk ook wel's af op bushokjes, maar verbaal moet ik het ook een keer gedaan hebben.

Dus lucht het hier!

• pi_28281565
    Ah, je wou je ei kwijt.
    pi_28281607
    openbaar vervoer is gewoon zwaar kut en dat ga ik niet eens uitleggen waarom
    * To make your prayers come true, you have to get off your knees.
    * only dead fish go with the flow.
    pi_28281723
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 19:31 schreef ooge het volgende:
    openbaar vervoer is gewoon zwaar kut en dat ga ik niet eens uitleggen waarom
    ja dat ik de moeite nam dit alles op te schrijven is eigenlijk te eervol
      maandag 27 juni 2005 @ 19:37:53 #5
    22010 evil_cupido
    Oes Kirchroa!!!
    pi_28281781
    ik heb wel zin in bier eigenlijk... Jullie ook?
    En hoe voelt u zich nu?
    pi_28281808
    biertje doen?
    pi_28282146
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 19:28 schreef Fokkedop het volgende:
    Ik lucht het natuurlijk ook wel's af op bushokjes,
    Jij bent stoer.
    pi_28282170
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 19:51 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Jij bent stoer.
    Weet ik toch
    pi_28282331
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 19:52 schreef Fokkedop het volgende:

[..]

Weet ik toch
    pi_28290350
    Ga op de fiets.
    Liever rijk, lui en vergenoegd dan een sloeber die daag'lijks zwoegt
    pi_28290362
    Taksi
    pi_28290578
    Koop morgen een auto
    pi_28294913
    quote:
    Op dinsdag 28 juni 2005 00:25 schreef Vaatdoek het volgende:
    Ga op de fiets.
    Lees eerst zou ik zeggen.
    quote:
    Taksi
    = een lekker drankje.
      dinsdag 28 juni 2005 @ 16:03:40 #15
    81028 ScudRaket
    Fanatiek nachtbaggeraar
    pi_28306198
    Moet je je vriendin eens meenemen in het OV en je door haar laten pijpen. Dan zul je zien wie er harder zuigt.
    If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
    Lullo scrotum ejaculatio est.
    Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
      dinsdag 28 juni 2005 @ 16:18:52 #16
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_28306733
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 19:28 schreef Fokkedop het volgende:
    ...aan alle kanten.

Heb wel rijbewijs, maar geen auto, mijn ouders hebben wel, maar die is vaker weg dan thuis dus soms ben je nou eenmaal afhankelijk van het OV. En met de auto het centrum in is ook niet altijd een pretje.

Ik heb vorige week een sollicitatie brief gestuurd en kreeg een brief terug met daarin: wij nodigen je uit voor een een sollcitatiegesprek op Woensdag 29 juni. Een paar uur later op teletekst: Grote kans dat het OV WEER gaat staken... ditmaal op woensdag 29 juni 2005!

Dus nou dacht, (auto's weg natuurlijk) ik zou het ook wel kunnen fietsen. Heb vandaag een proefrit gefietst want ja, het industrie gebied is best een doolhof en wil niet te laat komen woensdag en na een half uur kwam ik aan en dacht, nou is nog wel te doen woensdag. Ik met de metro terug. Ik kom op het perron aan: hey! metro komt in een keer , 10 seconde later: de metro heeft 15 minuten vertraging.

Na half uur dan eindelijk thuis, ik kijk nog even op teletekst voor het weer woensdag: 80% kans op neerslag....

En dit is slechts 1 voorbeeld van 21 jaar ervaring in het OV!
    Om niet het volgende te noemen:

• Metro's gaan bijna altijd kapot als ik er in zit.
  • Bussen en metro's gaan voor mijn neus dicht en rijden verder.
  • Vertragingen zodra ik het perron op kom.
  • Nooit syncronische aansluiting op andere trajecten.

En het ergste van allemaal: Ze vragen strippen voor dit vervoer!

En nou gaan jullie natuurlijk zeggen van (logisch hoor, had ik ook gedaan) niet zeuren of niet wat dan ook, maar ik moest gewoon even luchten. Ik lucht het natuurlijk ook wel's af op bushokjes, maar verbaal moet ik het ook een keer gedaan hebben.

Dus lucht het hier!

• Na 12 december 2004 denk ik hetzelfde als jou over het OV. Op die datum hebben ze mij beroofd van buslijn 64 en 164 en vertrok lijn 82 een minuut later, zodat ik die bus om 7:28 vermijd. Ik ben namelijk bang om de metro van 7:36 op Slotedijk te missen. Als ik die metro mis, dan vrees ik dat ik nooit meer op tijd zal komen op school.
    pi_28308424
    quote:
    Op dinsdag 28 juni 2005 16:18 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Na 12 december 2004 denk ik hetzelfde als jou over het OV. Op die datum hebben ze mij beroofd van buslijn 64 en 164 en vertrok lijn 82 een minuut later, zodat ik die bus om 7:28 vermijd. Ik ben namelijk bang om de metro van 7:36 op Slotedijk te missen. Als ik die metro mis, dan vrees ik dat ik nooit meer op tijd zal komen op school.
    Idd niet niet over de criminaliteit gesproken te hebben. Vooral in de metro erg agressieve gastjes.
    pi_28308437
    oops
      dinsdag 28 juni 2005 @ 17:10:10 #19
    64387 ioor
    be cool!
    pi_28308492
    dan maar een regenpak aan trekken en lekker gaan fietsen
    hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
    pi_28645646
    waarom ov kut is:
    je moet altijd wachten en dat is natuurlijk verschrikkelijk;
    je doet er altijd 100% langer over dan met auto;
    het is niet goedkoper als auto! (mits je alleen de diesel rekent);
    je hebt geen privacy en je moet soms zelf een hele reis staan;
    als je naar een onbekende plaatst reist weet je nooit precies waar je eruit moet of moet overstappen;

enigste voordeel is dat je niet hoeft te parkeren maar meer voordelen zijn er ook niet te bedenken?
    * To make your prayers come true, you have to get off your knees.
    * only dead fish go with the flow.
      zaterdag 9 juli 2005 @ 10:16:36 #21
    111382 Ofyles2
    pi_28647288
    quote:
    Op zaterdag 9 juli 2005 03:11 schreef ooge het volgende:
    waarom ov kut is:
    je moet altijd wachten en dat is natuurlijk verschrikkelijk;
    je doet er altijd 100% langer over dan met auto;
    het is niet goedkoper als auto! (mits je alleen de diesel rekent);
    je hebt geen privacy en je moet soms zelf een hele reis staan;
    als je naar een onbekende plaatst reist weet je nooit precies waar je eruit moet of moet overstappen;
    Het kabinet doet er geen ruk aan om het OV te promoten/verbeteren en investeert alleen in de auto
      zaterdag 9 juli 2005 @ 10:22:41 #22
    111382 Ofyles2
    pi_28647370
    Voor de Fok!kers die in het Waterland wonen, vermijd op 12 december de bus en voor degenen die naar het Waterland willen reizen, doe het voortaan per trein, want Arriva heeft de concessie Waterland gewonnen en ik voorzie meer problemen, zoals:

- Frequenties gaan drastisch omlaag
    - Routes worden gewijzigd en worden onlogisch
    - De klantvriendelijkheid van het personeel gaat drastisch omlaag
    - Personeel wordt onklantvriendelijk, omdat hun werkgever hen te weinig rustpauze geeft
    - Klachten worden asociaal behandeld
    - Aansluiting vanuit/op ander vervoer wordt meer noodzaak dan regel

De enige service die ik kan waarderen, is de Q-liner. Maar ja, wat heb je aan een luxe verbinding als je poep hebt aan alles en iedereen die op een of andere manier een rol van betekenis speelt in het OV?
      zaterdag 9 juli 2005 @ 10:22:48 #23
    79435 matjas
    pi_28647371
    waarin investeren ze dan? in de spitsstroken? Want bijvoorbeeld de a2 hadden ze ook al 3x kunnen verbreden.

Van mij mogen ze de asociale belastingen op autorijden houden maar dan moeten ze wel het ov een goed(koper) alternatief maken!
      zaterdag 9 juli 2005 @ 10:27:58 #24
    111382 Ofyles2
    pi_28647471
    quote:
    Op zaterdag 9 juli 2005 10:22 schreef matjas het volgende:
    waarin investeren ze dan? in de spitsstroken? Want bijvoorbeeld de a2 hadden ze ook al 3x kunnen verbreden.

Van mij mogen ze de asociale belastingen op autorijden houden maar dan moeten ze wel het ov een goed(koper) alternatief maken!
    Ze investeren volgens mij in spitsstroken. De reden waarom het niet met de A2 gebeurt, is omdat de plannen op veel verzet stuitten van de bevolking.

Ik had eigenlijk ook moeten toevoegen dat de veiligheid op het spoor ook te wensen over laat. Zei minister Peijs vorig jaar niet na de ongevallen in Amsterdam en Roosendaal dat ze een inspectie zou uitvoeren op de veiligheid van het spoor. Tot nu toe heb ik er nog niets over gehoord.
    (En ja, de haat tegen minister Peijs was al vanaf het begin en werd later ook nog terecht.)

En daarnaast is het kabinet Balkenende-II ongeloofwaardig. Wel tegen de wereld zeggen dat je het CO2-probleem probeert te verhelpen, maar in eigen land opperen dat Schiphol hoort uit te breiden. Dat is toch hypocriet?
      zaterdag 9 juli 2005 @ 10:35:51 #25
    79435 matjas
    pi_28647612
    nouja er word veel gedaan om de co-2 uistoot te verminderen maar economische aspecten hebben uiteraard voorrang. En vooral met schiphol is het zo dat als het tegen zijn limiet aanzit de vliegtuigjes dan gewoon ergens anders naar toe vliegen en dus niet minder gaan vliegen. welliswaar niet in nederland maar toch....

edit: dat laat trouwens niet staan dat balkende II wel geloofwaarig is
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')