quote:Douwe Popma in ER![]()
De 47-jarige Leeuwarder schipper Douwe Popma is een van de oudere deelnemers van Expeditie Robinson, zo bevestigen bezoekers van zijn stamcafé De Stee. "Ze vinden mij een raar mannetje", zei Popma onlangs in het Stadsblad Liwwadders. ‘’Ik ben altijd een dwars kind geweest. Een beetje ontspoord. Het zwarte schaap. Mijn broer en zus waren heel beschaafd en zijn ook keurig terechtgekomen. Ik ben dwars. Ook bij het zeilen. Als ik je naaien kan, dan doe ik dat, tenminste in de zeilerij.’’
Bron.quote:Captain Caveman
Een bezoeker van zijn stamcafé omschrijft ER-deelnemer Douwe Popma als een oermens. "Vindt hem maar eens, een man die eruit ziet als de laatste editie van `caveman` het beeld alleen al is geweldig. Hij vloekt en hij scheldt. Ik zie hem al lopen daar op dat eiland, knots in de ene hand en een vrouw aan de haren in de andere. Verder `vrete en sûppe`zoals hij zou zeggen, `ìedereen sien vreet houwe`en 'gâân maar even voorover staan jeu, dan zakem er even bij die injénse'. Ik denk dat die laatste spreuk dezelfde uitwerking zal hebben op het kijkersvolk als het bekende `laat je nie gek make!!` van Big Brother Ruud. Ik zie het helemaal met hem zitten. Top televisie wordt het!! Heel friesland zal aan de buis gekluisterd zitten en de Nederlandse taal zal weer enkele mooie uitdrukkingen rijker worden."
Leeuwarden, WTFquote:Op woensdag 13 juli 2005 11:11 schreef BVO het volgende:
Douwe Popma, een van de deelnemers..
[..]
[..]
Bron.
quote:SBS spant hoger beroep aan om Expeditie Robinson
SBS Nederland heeft bij de rechtbank een spoedappèl aangevraagd dat moet voorkomen dat de nieuwe televisiezender van John de Mol Expeditie Robins dit najaar gaat uitzenden. Dat meldt de Telegraaf. Volgens SBS Nederland, dat Expeditie Robinson vier seizoenen lang op NET 5 uitzond, heeft de rechter bij het vorige maand verloren proces een onvolledig verhaal te horen gekregen. "Onze argumenten om Expeditie Robinson te behouden zijn onvoldoende gehoord, bovendien zijn we er inmiddels achter dat enkele nauw betrokkenen een dubieuze rol hebben gespeeld", aldus woordvoerder Eric Eljon van SBS.
Hoewel de opnames met presentator Ernst Paul Hasselbach reeds zijn gestart, meent SBS Nederland dat zij nog steeds over de uitzendrechten beschikt. "De Zweedse producent STRIXS is gewoon overgelopen naar de concurrent terwijl er een contract lag. Daar komen ze niet zomaar onderuit. Onze presentator zijn we kwijt, maar een nieuwe editie van Expeditie Robinson kan ook prima door iemand anders uit onze stal worden gepresenteerd", aldus Eljon. Onafhankelijk van het spoedappèl loopt tevens een omvangrijke bodemprocedure waarin SBS Nederland onder meer eist dat de serie ook voor de nieuwe seizoenen voor de zender wordt veiliggesteld.
quote:Hoy allen,
En vanaf deze week komt jong en oud terug samen in de samensmelting ER 2005.
8 zijn eruit en 8 tegaan.
MDW The real information.
Ja dat snap ik. Maar nieuwe kijkers weten dat misschien niet. Het is leuker wanneer je het niet weet, dan wel weet. Bij Survivor had ik bijvoorbeeld geen idee wanneer de samensmelting zou kunnen zijn, dus kwam het als een verrassing en was het leuker.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:09 schreef BVO het volgende:
Is elk jaar hoor, dat de groepen op de helft samensmelten.
1.2 miljoen kijkers een te klein publiek...?quote:Op zondag 17 juli 2005 20:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar nieuwe kijkers weten dat misschien niet. Het is leuker wanneer je het niet weet, dan wel weet. Bij Survivor had ik bijvoorbeeld geen idee wanneer de samensmelting zou kunnen zijn, dus kwam het als een verrassing en was het leuker.
Doordat ER op Talpa uitgezonden wordt, zal het vast en zeker nieuwe kijkers trekken, want daarvoor trok NET5 een te klein publiek. Voor die mensen die het nooit hebben gezien kan het misschien een soort van spoiler zijn. Het is wel minimaal, maar het zou kunnen.
Indd, ER hoort op zondag.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maandag. Hmm.
Tegenover Voetbal Insite, de maandagavond van BNN. Beetje jammer.
Studio Sport van de NOS, mét Spaans, Italiaans en Engels voetbal. Dat begint om 20.30.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:05 schreef -Mk- het volgende:
Ze hebben studio sport zelf (oke, alleen het voetbal, maar dat zorge voor die miljoenen kijkers). Tevens is studio sport om 20:30 afgelopen.
Oh, wist niet dat ze de uitzendtijd gingen veranderenquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Studio Sport van de NOS, mét Spaans, Italiaans en Engels voetbal. Dat begint om 20.30.
Het Blok vond ik vorig jaar eigenlijk alleen maar leuk vanwege de kandidaten (Brett en Tobias dusquote:Op maandag 25 juli 2005 19:16 schreef schatje het volgende:
Blegh, wat een rot dag om ER uit te zenden.
'De Bouw' en 'Het Blok' worden overigens tegen over elkaar geprogrammeerd.
Neequote:Op woensdag 27 juli 2005 16:07 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Oh, wist niet dat ze de uitzendtijd gingen veranderen![]()
Ik kijk al geen studio sport meer sinds het begin van de zomerstopquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
NeeDaar hebben ze al redelijk wat promotie voor gedaan. Onder andere een zelfde soort spotje als HC had voor de Eredivisie bij de Chinees. Maar dat mensen dus niet om half 7 snel weg moesten, maar rustig aan konden doen omdat SS toch pas om half 9 begint
Tja, is opnemen niet een optie?quote:Op maandag 25 juli 2005 19:16 schreef schatje het volgende:
Blegh, wat een rot dag om ER uit te zenden.
'De Bouw' en 'Het Blok' worden overigens tegen over elkaar geprogrammeerd.
LOL hebben ze weer 'n dorpsgek gevonden....quote:
ja Wendy van Dijk.... "Exp. Robinson 2005, nu incl. jankscenes!!".... Ik ben voorquote:Onze presentator zijn we kwijt, maar een nieuwe editie van Expeditie Robinson kan ook prima door iemand anders uit onze stal worden gepresenteerd
quote:AMSTERDAM - SBS dient een forse schadevergoeding in bij televisiezender Talpa. De aanleiding daarvoor is een uitspraak van het gerechtshof in Amsterdam. Dat bepaalde donderdag dat Talpa onrechtmatig heeft gehandeld door zich de rechten van het programma Expeditie Robinson 2005 toe te eigenen. SBS zond het programma de afgelopen vijf jaar uit op Net5.
Over de hoogte van de claim kon SBS vrijdag nog niets zeggen. De procedure is in voorbereiding. Behalve Talpa kan ook Strix, exploitant van het programma, een claim tegemoet zien
Het Amsterdamse Gerechtshof heeft bepaald dat Talpa onrechtmatig jegens SBS heeft gehandeld door zich de rechten op het televisieprogramma Expeditie Robinson toe te eigenen. Dit geeft voor SBS goede grond om forse schadevergoedingen te eisen.
Ook de Zweedse exploitant van het programma, Strix, heeft onbehoorlijk gehandeld door afspraken met SBS over Expeditie Robinson 2005 niet na te komen. Niettemin mag Talpa het programma uitzenden, omdat de rechten op het programma in handen zijn van een derde partij, Castaway. Die partij kan volgens het Gerechtshof, ondanks het onrechtmatig handelen van Talpa en Strix, niet in kort geding verboden worden een contract met Talpa aan te gaan.
SBS zal in een aparte procedure een forse schadevergoeding van Talpa en Strix vorderen. Deze procedure is nu in voorbereiding.
YEAH! Ik hou van dit soort typjes. Lekker de fout eend in de bijt zijn.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:29 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ooh weer een hippie die niet tegen autoriteit kan en best wat leuke mensen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |