Federer is echt niet het type dat kadootjes geeft hoor, hij wil altijd winnen, Safin en Nadal speelden die wedstrijd tegen federer gewoon beter en hebben verdiend gewonnen. Hij is wel degelijk te verslaan maar het is zeldzaam en ik denk ook dat hij dit jaar Wimbledon weer gaat winnen.quote:Op maandag 27 juni 2005 21:47 schreef Norrage het volgende:
Jammer dat andere spelers onder zijn hegemonie niks meer kunnen winnenAlhoewel hij Nadal en Safin wel even een verjaardagskadootje had gegeven...Hij is toch wel aardig
Ja, die dropshop van Fererro was super. Hij speelde heel goed vond ik.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:02 schreef Dizer het volgende:
Dammit! Hij heeft weer gewonnen. Waarom gun ik die gast niet om te winnen
Ferrero heeft best mooi gespeeldVooral die ene dropshot was buitengewoon uitmuntend
Maar goed, zo te zien moet er gewoon veel naar Federer's backhand gespeeld worden, dan is er ene kans tegen hem
Dat valt mij ook op.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:47 schreef girllover het volgende:
[..]
Maar als je bijvoorbeeld ziet hoe hij tegen Hewitt speelde in de finale van de US Open vorig jaar. Daar had hij echt geen last van spanning voorzover ik het me kan herinneren.
Het is wel een precieze werkje wat hij beoefent. Hij raakt ze erg vroeg in de stuit en vrij dun met een enorme zwaai, dus ietsje verkeerde timing en de bal kan alle kanten opvliegen.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:47 schreef girllover het volgende:
1) dat hij zoveel afzwaaiers heeft ( vaak ballen die soms meters uit gaan);
Inderdaad, uit ervaring (speel 3x in de week Tennis) is het af en toe gewoon pech als je de bal net verkeerd pakt of je racket nou net verkeerd vast hebt. Soms ben je zo gecontreerd bezig om naar de bal te kijken en vergeet je dat je racket nog in de backhand of forehand stand staat en dan gaat het gewoon mis.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:54 schreef Riert het volgende:
[..]
Het is wel een precieze werkje wat hij beoefent. Hij raakt ze erg vroeg in de stuit en vrij dun met een enorme zwaai, dus ietsje verkeerde timing en de bal kan alle kanten opvliegen.
Alleen nu blijft hij winnenquote:Op maandag 27 juni 2005 22:52 schreef Leatherface het volgende:
Mentaal is het echt een beetje up and down met hem.
Ik bedoelde het natuurlijk ook niet serieusquote:Op maandag 27 juni 2005 21:58 schreef erikh het volgende:
[..]
Federer is echt niet het type dat kadootjes geeft hoor, hij wil altijd winnen, Safin en Nadal speelden die wedstrijd tegen federer gewoon beter en hebben verdiend gewonnen. Hij is wel degelijk te verslaan maar het is zeldzaam en ik denk ook dat hij dit jaar Wimbledon weer gaat winnen.
Tijdens tennis geef ik vaak kadootjes weg, maar je gaat dat natuurlijk ook niet bij Wimbledon doenquote:Op maandag 27 juni 2005 22:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik bedoelde het natuurlijk ook niet serieus
eehhhh...da's niet helemaal wat ik bedoeldequote:Op maandag 27 juni 2005 22:56 schreef Dizer het volgende:
Soms ben je zo gecontreerd bezig om naar de bal te kijken en vergeet je dat je racket nog in de backhand of forehand stand staat en dan gaat het gewoon mis.
Ja, ik vind het vreemd om te zien. En hij schreeuwde vroeger één keer per vier wedstrijden ofzo. En nu soms tien keer in één wedstrijd. Ik hoop dat hij er in zijn volgende wedstrijden geen last meer van heeft.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:52 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat valt mij ook op.
Eigenlijk best vreemd. Voor zijn eerste grand slam titel op Wimbledon 2 jaar geleden stond hij er om bekend dat de spanning hem af en toe te veel werd. Vorig jaar leken de zenuwen nauwelijks vat meer op hem te hebben, en nu lijkt hij opeens weer wel onderhevig te zijn aan stress.
Mentaal is het echt een beetje up and down met hem.
Nu je het zegtquote:Op maandag 27 juni 2005 23:03 schreef Riert het volgende:
[..]
eehhhh...da's niet helemaal wat ik bedoelde
Na die wedstrijd tegen Fererro is het 33. Het record is 41 en dat is van Borg. Dus als hij nu wint heeft hij er 36 (QF, SF, F) en als hij dan volgend jaar Halle wint (vijf wedstrijden - of zijn het er vier?) en de eerste ronde op Wimbledon heeft hij er 42 achter elkaar.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:57 schreef Riert het volgende:
[..]
Alleen nu blijft hij winnen
Maar is hij niet eens onderweg naar een record? Hij is nu volgens mij 32 wedstrijden achter elkaar op gras ongeslagen. Wellicht wordt'ie nerveus omdat hij dat gaat breken. Geen idee wat het record is.
Nou, ik vond juist dat hij zoveel fouten met zijn forehand maakte. Maar ik heb de statistiek niet gezien.quote:Op maandag 27 juni 2005 23:10 schreef Dizer het volgende:
Vielen jullie het ook op dat Federer vaak verloor met zijn backhand? En dat Ferrero heel vaak naar zijn backhand daardoor speelde?
Zou kunnen hoor, alleen het viel mij gewoon zo opquote:Op maandag 27 juni 2005 23:12 schreef girllover het volgende:
[..]
Nou, ik vond juist dat hij zoveel fouten met zijn forehand maakte. Maar ik heb de statistiek niet gezien.
Dat is een vrij stoer record om te brekenquote:Op maandag 27 juni 2005 23:09 schreef girllover het volgende:
Het record is 41 en dat is van Borg.
Ja, vind ik ook. En ook zo'n record waarvan je je afvraagt of het dan nog zal worden geëvenaard of verbeterd.quote:Op maandag 27 juni 2005 23:17 schreef Riert het volgende:
[..]
Dat is een vrij stoer record om te breken
Dat werd tijd ook zeg. Maar niet verrassend, want Lopez is natuurlijk een redelijke grastennisser.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:22 schreef zjroentje het volgende:
Voor het eerst sinds 32 jaar een Spanjaard bij de laatste 8!
Maar een straight set tegen Ancic had ik echt nooit verwacht. Verassend.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:24 schreef Leatherface het volgende:
Maar niet verrassend, want Lopez is natuurlijk een redelijke grastennisser.
Zijn backhand is zijn 'mindere' slag, althans die is vormgevoeliger en minder is natuurlijk relatief, hij stond tegenover een in vorm verkerende baseliner die weinig unforced errors maakte en hem veel backhands liet spelen.quote:Op maandag 27 juni 2005 23:10 schreef Dizer het volgende:
Vielen jullie het ook op dat Federer vaak verloor met zijn backhand? En dat Ferrero heel vaak naar zijn backhand daardoor speelde?
Goed verwoord.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:59 schreef Butra het volgende:
Ik vond Federer gisteren voor het eerst in lange tijd weer eens indrukwekkend. Al mag hij op spannende en belangrijke momenten wel iets zekerder worden. Petje af ook voor Ferrero, was 1 van de leukere partijen tot nu toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |