Is dat ook een PS2 titel joh... ik dacht dat ze alleen Tales of Eternia aan het maken waren. Komt deze dan ook uit in de States of PAL?quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nieuwe van Namco:
Tales of the Abyss
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er leuk uit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:42 schreef PandorasBox het volgende:
Nieuwe Shadow of the Colossus filmpjes:
http://www.1up.com/do/download?cId=3134836
![]()
![]()
![]()
De X360 is eerder dan de Ps3. Maar de Ps2 is er ook nog... Dat oud dingetje heeft nog zoveel te bieden.![]()
Ik vind het juist best een origineel concept!quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:48 schreef Loco het volgende:
Ziet er leuk uit.
Maar als je heel eht spel alleen maar ebzig bent met het beklimmen van een reus is de lol er snel af denk ik.
Dat is het ook wel, maar het is ook even afwachten hoe lang het beklimmen van reuzen leuk blijft natuurlijk. ICO is ook fantastisch, tot je erachter komt dat ze de gameplay vergeten zijnquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 03:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik vind het juist best een origineel concept!
Het is niet bekend of deze PAL komt he.....quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Iemand met de Japanse versie van Grandia III (ja, die klootzakken hebben de game al) heeft een aantal screencaptures gemaakt: http://kiryogi.aospace.com/gIII/ Het ziet er fantastisch uit, zeker als je weet dat dit met een cheap-ass PC capture card ding gemaakt is (aldus de betreffende persoon). De omgevingen zijn mooi, het character design is erg goed en die FFX stijl map op je scherm bevalt me ook wel
![]()
Er is ook een filmpje te downloaden, wat het is weet ik nog niet
Japan gebruikt NTSC-J en dat werkt niet op je PAL consolequote:Op zaterdag 6 augustus 2005 20:45 schreef xienix84 het volgende:
Wat ik me afvroeg, dvds hebben regio´s en europa heeft dezelfde als Japan. Maar is het ook zo dat Japanse PS2 spellen op een europese PS2 kunt spelen? Amerika weet ik dat het niet kan, maar is dus met dvds toch ook zo?
Ik vind de slimline helemaal niet zo stil eigenlijkquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:55 schreef P-Style het volgende:
Ik heb 'm dan toch maar gekocht...hij stond daar zo mooi in de winkel...
De Satin Silver Slimline PS2!
![]()
Wat een schitterend apparaatje! En zó stil!
Dan is de Cube wel héél stil! Het enige wat ik hoor bij m'n nieuwe PS2'tje is af en toe de dvd-drive.quote:Op zondag 7 augustus 2005 00:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind de slimline helemaal niet zo stil eigenlijkStiller dan een ouwe PS2 ja, maar tering, de Cube is nob steeds stiller volgens mij.
kvind dat central station een beetje nutteloos na de registratie, is het nog steeds zo pokke traag?quote:Op zondag 7 augustus 2005 00:41 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dan is de Cube wel héél stil! Het enige wat ik hoor bij m'n nieuwe PS2'tje is af en toe de dvd-drive.
Verder ben ik ook erg tevreden met de ingebouwde IR-poort (AB had ik al) en de ingebouwde ethernet adapter. Aangezien ik al een Network Access Disc had, kon ik zo een nieuw netwerk configuratiebestandje maken en m'n account bij Central Station had ik ook zo omgezet (hoefde alleen maar even aan te geven dat ik een nieuwe console had). Verder heb ik het idee dat 'ie wat sneller opstart en beter omgaat met online games (bij m'n ouwe PS2 veranderde de functie van de Power/Standby knop als ik een online game speelde).
Viel me op dat Central Station alweer vernieuwd is. Het is wat toegankelijker geworden en ziet er weer wat beter uit.
Het is inderdaad vrij nutteloos ja!quote:Op zondag 7 augustus 2005 01:27 schreef Gamedemon het volgende:
kvind dat central station een beetje nutteloos na de registratie, is het nog steeds zo pokke traag?
Iedereen die z'n console geregistreerd heeft, heeft of krijgt een nieuwe netwerk cd met daarop gratis het spel Hardware Online Arena. Stelt niet veel voor, maar is opzich best grappig en een goeie gelegenheid om het online gamen met je PS2 te testen.quote:Op zondag 7 augustus 2005 13:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
OhwjaIk heb ook zo'n netwerk cd. Binnenkort eens ff kijken of ik het ook werkend krijg. Niet dat ik online PS2 games heb, maar ik zou wel op dat dashboard moeten komen toch?
quote:Finally got to spend some serious time with the game...
This is far and away the biggest production GameArts have ever done. As much as I enjoyed Xtreme, it was clearly not a full blown Grandia title. They seem to have more than made up for that fact with the actual third installment. After about 7 hours of playtime, I will say that this has been the most enjoyable Grandia game yet. We'll see if it holds up throughout, but thus far, it feels like a perfect combination of Grandia and Skies of Arcadia.
The story is presented beautifully through well directed cutscenes. Unlike the previous games, all cutscenes are full blown sequences of the highest quality. Possibly the best cutscenes I've seen in an RPG (along with stuff like Shadow Hearts 2 and, likely, 3). Amazing animation, expression, and direction. I could have gone for some actual subtitles, though, as the music occasionally makes it difficult to hear exactly what the characters are saying...but it's not a big problem most of the time. The rest of the story is presented via text boxes, which DO use a slightly annoying font, but really nowhere near as bad as it was made out to be. It LOOKS good, though...
A general summary of what's happened thus far (most details avoided, but still kinda spoilerific, I suppose)
The game begins with a look at Yuuki's hero, the legendary pilot Shumitt, before bringing us to the present. Yuuki and his friend (Rotsu, or whatever) are working on the completion of a plane (which they've been talking about for a long while). His dream is to reach the land across the sea. After some interuption from his mom, Miranda (dinner time, damn it), Yuuki and Rotsu finally prepare for flight and launch. After a beautiful scene and a suprise stowaway in the form of his mom, they spot a group chasing a carriage through the woods. Yuuki loses control and his plane goes down right near them. Yuuki and the girl in the cart lock eyes before the plane slams into the woods. Miranda and Yuuki are fine, but are soon surrounded by the those who were chasing the girl. We get a brief look at Kornell, who seems only interested in praise and acclaim through the capture of this girl. After the attack, Yuuki and Miranda run off to find the girl. They soon find her in a pinch, with a man in black (Dunkel) addressing the girl as Alfina and attempting to make her return. Yuuki and Miranda "rescue" her and bring her back to town. Shortly thereafter, someone visits the village and causes quite a ruckus. They realize that Alfina isn't going to be safe on her own and decide to travel with her to the shore and help her on her way. From here, the journey really begins. Ahead, you'll begin to discover who Alfina really is and where she came from, why she ran away, and discover what she is searching for. You'll also meet up with a crazy gambling pirate, Alonso, as well as a young boy of a different race named Ull (who happens to know Yuuki's idol, Shumitt). I've been quite a ways beyond this point, though, but there's no point in describing everything, now is there?
The characters are fantastic thus far as well. Miranda is just awesome (a badass mom in your party! Oh yeah!) and Yuuki is quite a likeable chap. Alfina is very timid and seems like a mix between Elena and Feena (EL-FEENA, perhaps?). Alonso is pretty crazy (quite a boastful liar, gambler, and womanizer...but with a heart, he he). The characters and dialog are a lot more entertaining than GII at this point and the game itself seems to have much more heart (more like the original).
The battle system is, once again, fantastic. It's very much the same as Xtreme, but with a few improvements and additions. Air combos are a nice feature. Basically, if your characters are timed properly, you can use a critical attack to fling an enemy up in the air and, as long as the enemy is still in the air, a follow up attack from another party member will allow you to perform an air combo (which provides bonus damage). I haven't dug in deep enough to appreciate any major differences from Xtreme, though. The challenge level isn't bad either. Unlike GII, it takes a bit more effort to clear some of the battles (you can't just mash through them). It isn't as challenging as Xtreme yet, but I'm hoping they really put the system to use here (which is where GII really failed).
The actual world exploration has been wonderful thus far as well. Unlike Grandia II, the maps are quite massive here. The perspective is behind the back ala Skies of Arcadia, and this is put to good use as they do a great job with sense of scale. There are a few additions to world map exploration as well. You can now strike your foes before encountering them (hit X) which can give you an advantage when encountering them or simply allow you to more easily run away. The added interaction with enemies on the field is suprisingly fun. They also add a strange search function (hit square), which will highlight nearby treasures for you. Haven't really needed to use it much yet, though.
Visually, the game is fantastic looking. A massive sense of scale, fantastic lighting effects, tons of detail, and smooth animation all around. It looks wonderful in motion and is expertly designed. The new perspective (which didn't work well in Grandia Xtreme) is perfect here and the camera system is wonderful. I much prefer this view to the overhead view seen in the first two games, as it gives the locations a much greater sense of place. I have not seen it yet, but it seems that there is actually a large overworld that can be explored via a plane. That's new for a Grandia game. The drawn map that was used in the previous games is COMPLETELY gone here and the adventure is much more seamless. You feel as if you are really travelling the world rather than just playing small segments of it. The field screens and cutscenes all run at 30 fps while the battles run at 60 fps. There is very minor slowdown during some of the larger battles, but it holds 60 fps for the most part and looks lovely. The loading is also ultra quick. Battles come out just as fast as Xtreme, which is to say, as fast as an old cart based RPG. There is virtually no waiting.
The sound is also AAA. I'm thrilled to hear Iwadare back at his best. The music, so far, is right up there with the best in the series and is very inspired. I also really dig the Miz theme song as well as its usage within the game. The voice acting is excellent all around and the sound effects are great (the sounds of the environments along with the music makes for some good atmosphere).
Well, those are kind of my disjointed impressions. I've always been a big fan of the series, though, so if you were not, I'm sure you'll find more critical impressions from somewhere else.
In princiepe moet vrijwel iedere USB-muis en vrijwel ieder USB-toetsenbord het doen op de PS2, maar de software moet natuurlijk wel USB-muis en/of -toetsenbord ondersteunen. En er is niet bepaald veel software die daar gebruik van maakt.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:01 schreef Alfa145 het volgende:
Die USB poorten..
Kan ik daar een willekeurige USB headset/toetsenbord/muis mee gebruiken?
Zo niet, zijn er adapters te koop zodat het wel kan? Of kan het misschien helemaal niet..
Ok, ik weet weer even genoeg..quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:12 schreef P-Style het volgende:
[..]
In princiepe moet vrijwel iedere USB-muis en vrijwel ieder USB-toetsenbord het doen op de PS2, maar de software moet natuurlijk wel USB-muis en/of -toetsenbord ondersteunen. En er is niet bepaald veel software die daar gebruik van maakt.
Verder moeten de meeste Logitech USB-headsets het wel doen (de officiële Playstation 2 headset is ook geproduceerd door Logitech), maar voor de zekerheid zou ik toch maar de officiële nemen.
Dat is verrassend om te lezen, aangezien de meeste reviews het verhaal wel cool vinden. Een minpunt was dat het traag op gang kwam. Ik ga zo starten.... ben erg benieuwd.... !quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 08:52 schreef xienix84 het volgende:
Over Star Ocean 3; Ik ben er nu net mee bezig,.. hij valt mij persoonlijk wat tegen, het spel ziet er prachtig uit en het gevechtssysteem is heel erg mooi uitgewerkt en zeer uitgebreid, alleen pakt het verhaal mij niet. Ik vind het verhaal wel een vrij slecht punt, erg oppervlakkig, vind ik erg jammer. Dus dan gaat bij mij de zin om verder te spelen een beetje weg.
Het lijkt een beetje alsof ze bepaalde plekken hebben ontworpen die goed en leuk zijn uitgwerkt, en daar het verhaal maar een beetje doorheen hebben gelegd. Tis vrij lineair.
Maar toch, niet te negatief hoor, het is wel erg leuk om te spelen en te vechten en alles hoor, ik ben alleen meer een final fantasy iemand waarbij het verhaal en uitwerking van de karakters meer vooraan staan, dus het ligt er ook maar een beetje aan waar je van houdt. Veel plezier ermee in ieder geval!! Dat zal denk ik wel lukken!! (ookal klink ik negatief)
Enige wat ik echt jammer vond aan Star Ocean 3 is dat het af en toe wel heel erg langdradig is, 5 minuten filmpje en dan paar minuten spelen en weer een lang filmpjequote:Op zaterdag 13 augustus 2005 09:40 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Dat is verrassend om te lezen, aangezien de meeste reviews het verhaal wel cool vinden. Een minpunt was dat het traag op gang kwam. Ik ga zo starten.... ben erg benieuwd.... !
Dit zou dan gewoon moeten werken toch?quote:Product kenmerken
RF output
AV output (video, audio left, audio right)
PAL B version for usage in Australia and Europe (besides the UK)
Maar waarom werkt mijn Blaze Ultimate scart kabel dan niet? Die is volgens de omschrijving hetzelfdequote:Omschrijving
--------------------------------------------------------------------------------
Deze kabel zorgt voor scherper en zuiverder beeld bij het spelen van games en het kijken van dvds! De kabel heeft een schakelaar waarmee tussen dvd en game gewisseld kan worden, zo worden de opties optimaal weergegeven. De groene waas bij het afspelen van dvds behoort nu eindelijk tot het verleden.
is je playstation omgebouwd dan heb je deze kabel nodig om bij import spellen kleur tekrijgen . met de standard kabel leukt dat niet.
dus alle 60Hz games in kleur op de 50Hz TV.
RGB staat voor rood/groen/blauw, wat aangeeft dat alle kleuren apart worden verzonden. RGB biedt een nóg beter beeld dan S- Video of welke kabel dan ook. Met name primaire kleuren worden nauwkeuriger weergegeven. Bent u in het bezit van een TV met Scart, dan raden wij deze kabel sterk aan voor betere weergave van zowel games als dvds!
Specificaties:
Beter en helderdere weergave
Geeft import spellen in kleur weer
Met gun en stereo hifi aansluiting
Kwalitatief goed product
De ultieme kabel voor de Playstation voor een zeer scherpe prijs!
Omdat dat een PAL Cube isquote:Op zondag 14 augustus 2005 22:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nog een vraag voor de slimmeriken onder ons: Hoe kan het dat mijn Cube wel perfect importgames afspeelt met de Freeloader?
Nee het is echt een tv issue... je hebt de juiste RGB cable ! Convertor kopen dusquote:Op zondag 14 augustus 2005 23:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nog een vraag![]()
Op PSX shop staat hier dat een RGB kabel ook zou moeten werken:
[..]
Maar waarom werkt mijn Blaze Ultimate scart kabel dan niet? Die is volgens de omschrijving hetzelfde![]()
Je hebt me gerust gesteldquote:Op maandag 15 augustus 2005 00:14 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Omdat dat een PAL Cube is
Je PS2 is een echte US console.... Denk dat je tv wel 60 hrz trekt maar geen volledig NTSC signaal.... convertor kopen dus
Al iets besteld ?quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je hebt me gerust gesteldBaal er godver wel van... Nog stééds geen God of War en Atelier Iris gespeeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |