abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 11:31:58 #261
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29441976
Ik ben (nog) geen fan, maar ik heb wel Disgaea liggen die ik nog wil spelen. Ik ben geinteresseerd geraakt in die games na het zien van beelden (2D ) en heb er veel zin in.

Makai Kingdom en Phantom Brave ga ik wel halen als Disgaea me bevalt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 17:11:57 #262
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_29447017
Oke, als ik moet kiezen tussen de volgende games, welke zouden jullie dan kiezen?

Campcom Fighting Evolution
Dragonballz Z Budokai 3
K-1 Premium 2004 Dynamite
Mortal Kombat Deception
Tekken 5

???? Ik ben het spoor bijster. Dragonball Z is wel lachen, maar Tekken lijkt me ook wel wat of Mortal Kombat. Welke verdient de aanbeveling?
pi_29447145
Ik zou er niet vrolijk van worden als ik daar uit zou moeten kiezen

Maar Tekken 5 schijnt wel leuk te zijn, als je van dat soort spellen houdt.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 17:49:26 #264
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29447680
Iemand met de Japanse versie van Grandia III (ja, die klootzakken hebben de game al ) heeft een aantal screencaptures gemaakt: http://kiryogi.aospace.com/gIII/ Het ziet er fantastisch uit, zeker als je weet dat dit met een cheap-ass PC capture card ding gemaakt is (aldus de betreffende persoon). De omgevingen zijn mooi, het character design is erg goed en die FFX stijl map op je scherm bevalt me ook wel

Er is ook een filmpje te downloaden, wat het is weet ik nog niet
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 08:53:04 #265
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_29460527
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 17:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Iemand met de Japanse versie van Grandia III (ja, die klootzakken hebben de game al ) heeft een aantal screencaptures gemaakt: http://kiryogi.aospace.com/gIII/ Het ziet er fantastisch uit, zeker als je weet dat dit met een cheap-ass PC capture card ding gemaakt is (aldus de betreffende persoon). De omgevingen zijn mooi, het character design is erg goed en die FFX stijl map op je scherm bevalt me ook wel

Er is ook een filmpje te downloaden, wat het is weet ik nog niet
Het is niet bekend of deze PAL komt he.....
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 13:58:44 #266
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29465487
Daarom heb ik ook een USA PS2 gekocht Je kan je toch niet voorstellen dat je geen Grandia III kan spelen ! !
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_29466728
Video preview van Shadow of the Colossus:

http://www.gametrailers.com/player.php?id=7101&type=mov

Zo mooi.

Epona owned! ;p
...and you shall see.
pi_29470255
Wat lijkt me dat toch een geweldig spel

Ik hoop ook dat je gewoon een beetje kan rondrijden met je paard zonder iets te doen.
Sold my Soul to Sony
pi_29470541
Ik heb 'm dan toch maar gekocht... hij stond daar zo mooi in de winkel... De Satin Silver Slimline PS2!

Wat een schitterend apparaatje! En zó stil!
pi_29472642
Wat ik me afvroeg, dvds hebben regio´s en europa heeft dezelfde als Japan. Maar is het ook zo dat Japanse PS2 spellen op een europese PS2 kunt spelen? Amerika weet ik dat het niet kan, maar is dus met dvds toch ook zo?
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 21:35:40 #271
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_29473622
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 20:45 schreef xienix84 het volgende:
Wat ik me afvroeg, dvds hebben regio´s en europa heeft dezelfde als Japan. Maar is het ook zo dat Japanse PS2 spellen op een europese PS2 kunt spelen? Amerika weet ik dat het niet kan, maar is dus met dvds toch ook zo?
Japan gebruikt NTSC-J en dat werkt niet op je PAL console
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_29473838
dankje
  zondag 7 augustus 2005 @ 00:09:02 #273
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29476540
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 18:55 schreef P-Style het volgende:
Ik heb 'm dan toch maar gekocht... hij stond daar zo mooi in de winkel... De Satin Silver Slimline PS2!

Wat een schitterend apparaatje! En zó stil!
Ik vind de slimline helemaal niet zo stil eigenlijk Stiller dan een ouwe PS2 ja, maar tering, de Cube is nob steeds stiller volgens mij.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_29477281
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 00:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind de slimline helemaal niet zo stil eigenlijk Stiller dan een ouwe PS2 ja, maar tering, de Cube is nob steeds stiller volgens mij.
Dan is de Cube wel héél stil! Het enige wat ik hoor bij m'n nieuwe PS2'tje is af en toe de dvd-drive.

Verder ben ik ook erg tevreden met de ingebouwde IR-poort (AB had ik al) en de ingebouwde ethernet adapter. Aangezien ik al een Network Access Disc had, kon ik zo een nieuw netwerk configuratiebestandje maken en m'n account bij Central Station had ik ook zo omgezet (hoefde alleen maar even aan te geven dat ik een nieuwe console had). Verder heb ik het idee dat 'ie wat sneller opstart en beter omgaat met online games (bij m'n ouwe PS2 veranderde de functie van de Power/Standby knop als ik een online game speelde).

Viel me op dat Central Station alweer vernieuwd is. Het is wat toegankelijker geworden en ziet er weer wat beter uit.
  zondag 7 augustus 2005 @ 01:27:11 #275
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_29478339
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 00:41 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dan is de Cube wel héél stil! Het enige wat ik hoor bij m'n nieuwe PS2'tje is af en toe de dvd-drive.

Verder ben ik ook erg tevreden met de ingebouwde IR-poort (AB had ik al) en de ingebouwde ethernet adapter. Aangezien ik al een Network Access Disc had, kon ik zo een nieuw netwerk configuratiebestandje maken en m'n account bij Central Station had ik ook zo omgezet (hoefde alleen maar even aan te geven dat ik een nieuwe console had). Verder heb ik het idee dat 'ie wat sneller opstart en beter omgaat met online games (bij m'n ouwe PS2 veranderde de functie van de Power/Standby knop als ik een online game speelde).

Viel me op dat Central Station alweer vernieuwd is. Het is wat toegankelijker geworden en ziet er weer wat beter uit.
kvind dat central station een beetje nutteloos na de registratie, is het nog steeds zo pokke traag?
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_29479854
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 01:27 schreef Gamedemon het volgende:
kvind dat central station een beetje nutteloos na de registratie, is het nog steeds zo pokke traag?
Het is inderdaad vrij nutteloos ja! Maar toen ik vandaag weer eens een kijkje nam, was het sneller dan ooit! Navigatie gebeurt nu ook niet meer met een (muis)cursor (ja, het werkte ook met USB-muis!), maar voor verschillende onderdelen van de Central Station "site" gebruik je de -knopjes. En bij tekstvlakjes gebruik je je rechter analoge stick om te kunnen scrollen.
  zondag 7 augustus 2005 @ 13:04:59 #277
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29484644
Ohwja Ik heb ook zo'n netwerk cd. Binnenkort eens ff kijken of ik het ook werkend krijg. Niet dat ik online PS2 games heb, maar ik zou wel op dat dashboard moeten komen toch?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_29498020
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 13:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ohwja Ik heb ook zo'n netwerk cd. Binnenkort eens ff kijken of ik het ook werkend krijg. Niet dat ik online PS2 games heb, maar ik zou wel op dat dashboard moeten komen toch?
Iedereen die z'n console geregistreerd heeft, heeft of krijgt een nieuwe netwerk cd met daarop gratis het spel Hardware Online Arena. Stelt niet veel voor, maar is opzich best grappig en een goeie gelegenheid om het online gamen met je PS2 te testen. Zijn eigenlijk altijd wel mensen online en een game joinen is zo gebeurd. Verder het ik tot nu toe alleen maar lag-vrije ervaringen met dat spel.
  maandag 8 augustus 2005 @ 18:58:24 #279
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29505860
Cool, misschien dat ik het ga proberen als ik weer thuis ben

Van Gaming Age komt de volgende eerste indruk van Grandia III (JPN versie). LET OP! Er kunnen spoilers inzitten, ik heb zelf alleen de eerste twee en de laatste alinea gelezen:
quote:
Finally got to spend some serious time with the game...

This is far and away the biggest production GameArts have ever done. As much as I enjoyed Xtreme, it was clearly not a full blown Grandia title. They seem to have more than made up for that fact with the actual third installment. After about 7 hours of playtime, I will say that this has been the most enjoyable Grandia game yet. We'll see if it holds up throughout, but thus far, it feels like a perfect combination of Grandia and Skies of Arcadia.

The story is presented beautifully through well directed cutscenes. Unlike the previous games, all cutscenes are full blown sequences of the highest quality. Possibly the best cutscenes I've seen in an RPG (along with stuff like Shadow Hearts 2 and, likely, 3). Amazing animation, expression, and direction. I could have gone for some actual subtitles, though, as the music occasionally makes it difficult to hear exactly what the characters are saying...but it's not a big problem most of the time. The rest of the story is presented via text boxes, which DO use a slightly annoying font, but really nowhere near as bad as it was made out to be. It LOOKS good, though...

A general summary of what's happened thus far (most details avoided, but still kinda spoilerific, I suppose)
The game begins with a look at Yuuki's hero, the legendary pilot Shumitt, before bringing us to the present. Yuuki and his friend (Rotsu, or whatever) are working on the completion of a plane (which they've been talking about for a long while). His dream is to reach the land across the sea. After some interuption from his mom, Miranda (dinner time, damn it), Yuuki and Rotsu finally prepare for flight and launch. After a beautiful scene and a suprise stowaway in the form of his mom, they spot a group chasing a carriage through the woods. Yuuki loses control and his plane goes down right near them. Yuuki and the girl in the cart lock eyes before the plane slams into the woods. Miranda and Yuuki are fine, but are soon surrounded by the those who were chasing the girl. We get a brief look at Kornell, who seems only interested in praise and acclaim through the capture of this girl. After the attack, Yuuki and Miranda run off to find the girl. They soon find her in a pinch, with a man in black (Dunkel) addressing the girl as Alfina and attempting to make her return. Yuuki and Miranda "rescue" her and bring her back to town. Shortly thereafter, someone visits the village and causes quite a ruckus. They realize that Alfina isn't going to be safe on her own and decide to travel with her to the shore and help her on her way. From here, the journey really begins. Ahead, you'll begin to discover who Alfina really is and where she came from, why she ran away, and discover what she is searching for. You'll also meet up with a crazy gambling pirate, Alonso, as well as a young boy of a different race named Ull (who happens to know Yuuki's idol, Shumitt). I've been quite a ways beyond this point, though, but there's no point in describing everything, now is there?

The characters are fantastic thus far as well. Miranda is just awesome (a badass mom in your party! Oh yeah!) and Yuuki is quite a likeable chap. Alfina is very timid and seems like a mix between Elena and Feena (EL-FEENA, perhaps? ). Alonso is pretty crazy (quite a boastful liar, gambler, and womanizer...but with a heart, he he). The characters and dialog are a lot more entertaining than GII at this point and the game itself seems to have much more heart (more like the original).

The battle system is, once again, fantastic. It's very much the same as Xtreme, but with a few improvements and additions. Air combos are a nice feature. Basically, if your characters are timed properly, you can use a critical attack to fling an enemy up in the air and, as long as the enemy is still in the air, a follow up attack from another party member will allow you to perform an air combo (which provides bonus damage). I haven't dug in deep enough to appreciate any major differences from Xtreme, though. The challenge level isn't bad either. Unlike GII, it takes a bit more effort to clear some of the battles (you can't just mash through them). It isn't as challenging as Xtreme yet, but I'm hoping they really put the system to use here (which is where GII really failed).

The actual world exploration has been wonderful thus far as well. Unlike Grandia II, the maps are quite massive here. The perspective is behind the back ala Skies of Arcadia, and this is put to good use as they do a great job with sense of scale. There are a few additions to world map exploration as well. You can now strike your foes before encountering them (hit X) which can give you an advantage when encountering them or simply allow you to more easily run away. The added interaction with enemies on the field is suprisingly fun. They also add a strange search function (hit square), which will highlight nearby treasures for you. Haven't really needed to use it much yet, though.

Visually, the game is fantastic looking. A massive sense of scale, fantastic lighting effects, tons of detail, and smooth animation all around. It looks wonderful in motion and is expertly designed. The new perspective (which didn't work well in Grandia Xtreme) is perfect here and the camera system is wonderful. I much prefer this view to the overhead view seen in the first two games, as it gives the locations a much greater sense of place. I have not seen it yet, but it seems that there is actually a large overworld that can be explored via a plane. That's new for a Grandia game. The drawn map that was used in the previous games is COMPLETELY gone here and the adventure is much more seamless. You feel as if you are really travelling the world rather than just playing small segments of it. The field screens and cutscenes all run at 30 fps while the battles run at 60 fps. There is very minor slowdown during some of the larger battles, but it holds 60 fps for the most part and looks lovely. The loading is also ultra quick. Battles come out just as fast as Xtreme, which is to say, as fast as an old cart based RPG. There is virtually no waiting.

The sound is also AAA. I'm thrilled to hear Iwadare back at his best. The music, so far, is right up there with the best in the series and is very inspired. I also really dig the Miz theme song as well as its usage within the game. The voice acting is excellent all around and the sound effects are great (the sounds of the environments along with the music makes for some good atmosphere).

Well, those are kind of my disjointed impressions. I've always been a big fan of the series, though, so if you were not, I'm sure you'll find more critical impressions from somewhere else.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 10 augustus 2005 @ 09:22:52 #280
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_29535144
Ik hoop zo op een PAL release.... gelukkig komt DQVIII wel !
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')