abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29479854
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 01:27 schreef Gamedemon het volgende:
kvind dat central station een beetje nutteloos na de registratie, is het nog steeds zo pokke traag?
Het is inderdaad vrij nutteloos ja! Maar toen ik vandaag weer eens een kijkje nam, was het sneller dan ooit! Navigatie gebeurt nu ook niet meer met een (muis)cursor (ja, het werkte ook met USB-muis!), maar voor verschillende onderdelen van de Central Station "site" gebruik je de -knopjes. En bij tekstvlakjes gebruik je je rechter analoge stick om te kunnen scrollen.
  zondag 7 augustus 2005 @ 13:04:59 #277
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29484644
Ohwja Ik heb ook zo'n netwerk cd. Binnenkort eens ff kijken of ik het ook werkend krijg. Niet dat ik online PS2 games heb, maar ik zou wel op dat dashboard moeten komen toch?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_29498020
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 13:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ohwja Ik heb ook zo'n netwerk cd. Binnenkort eens ff kijken of ik het ook werkend krijg. Niet dat ik online PS2 games heb, maar ik zou wel op dat dashboard moeten komen toch?
Iedereen die z'n console geregistreerd heeft, heeft of krijgt een nieuwe netwerk cd met daarop gratis het spel Hardware Online Arena. Stelt niet veel voor, maar is opzich best grappig en een goeie gelegenheid om het online gamen met je PS2 te testen. Zijn eigenlijk altijd wel mensen online en een game joinen is zo gebeurd. Verder het ik tot nu toe alleen maar lag-vrije ervaringen met dat spel.
  maandag 8 augustus 2005 @ 18:58:24 #279
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29505860
Cool, misschien dat ik het ga proberen als ik weer thuis ben

Van Gaming Age komt de volgende eerste indruk van Grandia III (JPN versie). LET OP! Er kunnen spoilers inzitten, ik heb zelf alleen de eerste twee en de laatste alinea gelezen:
quote:
Finally got to spend some serious time with the game...

This is far and away the biggest production GameArts have ever done. As much as I enjoyed Xtreme, it was clearly not a full blown Grandia title. They seem to have more than made up for that fact with the actual third installment. After about 7 hours of playtime, I will say that this has been the most enjoyable Grandia game yet. We'll see if it holds up throughout, but thus far, it feels like a perfect combination of Grandia and Skies of Arcadia.

The story is presented beautifully through well directed cutscenes. Unlike the previous games, all cutscenes are full blown sequences of the highest quality. Possibly the best cutscenes I've seen in an RPG (along with stuff like Shadow Hearts 2 and, likely, 3). Amazing animation, expression, and direction. I could have gone for some actual subtitles, though, as the music occasionally makes it difficult to hear exactly what the characters are saying...but it's not a big problem most of the time. The rest of the story is presented via text boxes, which DO use a slightly annoying font, but really nowhere near as bad as it was made out to be. It LOOKS good, though...

A general summary of what's happened thus far (most details avoided, but still kinda spoilerific, I suppose)
The game begins with a look at Yuuki's hero, the legendary pilot Shumitt, before bringing us to the present. Yuuki and his friend (Rotsu, or whatever) are working on the completion of a plane (which they've been talking about for a long while). His dream is to reach the land across the sea. After some interuption from his mom, Miranda (dinner time, damn it), Yuuki and Rotsu finally prepare for flight and launch. After a beautiful scene and a suprise stowaway in the form of his mom, they spot a group chasing a carriage through the woods. Yuuki loses control and his plane goes down right near them. Yuuki and the girl in the cart lock eyes before the plane slams into the woods. Miranda and Yuuki are fine, but are soon surrounded by the those who were chasing the girl. We get a brief look at Kornell, who seems only interested in praise and acclaim through the capture of this girl. After the attack, Yuuki and Miranda run off to find the girl. They soon find her in a pinch, with a man in black (Dunkel) addressing the girl as Alfina and attempting to make her return. Yuuki and Miranda "rescue" her and bring her back to town. Shortly thereafter, someone visits the village and causes quite a ruckus. They realize that Alfina isn't going to be safe on her own and decide to travel with her to the shore and help her on her way. From here, the journey really begins. Ahead, you'll begin to discover who Alfina really is and where she came from, why she ran away, and discover what she is searching for. You'll also meet up with a crazy gambling pirate, Alonso, as well as a young boy of a different race named Ull (who happens to know Yuuki's idol, Shumitt). I've been quite a ways beyond this point, though, but there's no point in describing everything, now is there?

The characters are fantastic thus far as well. Miranda is just awesome (a badass mom in your party! Oh yeah!) and Yuuki is quite a likeable chap. Alfina is very timid and seems like a mix between Elena and Feena (EL-FEENA, perhaps? ). Alonso is pretty crazy (quite a boastful liar, gambler, and womanizer...but with a heart, he he). The characters and dialog are a lot more entertaining than GII at this point and the game itself seems to have much more heart (more like the original).

The battle system is, once again, fantastic. It's very much the same as Xtreme, but with a few improvements and additions. Air combos are a nice feature. Basically, if your characters are timed properly, you can use a critical attack to fling an enemy up in the air and, as long as the enemy is still in the air, a follow up attack from another party member will allow you to perform an air combo (which provides bonus damage). I haven't dug in deep enough to appreciate any major differences from Xtreme, though. The challenge level isn't bad either. Unlike GII, it takes a bit more effort to clear some of the battles (you can't just mash through them). It isn't as challenging as Xtreme yet, but I'm hoping they really put the system to use here (which is where GII really failed).

The actual world exploration has been wonderful thus far as well. Unlike Grandia II, the maps are quite massive here. The perspective is behind the back ala Skies of Arcadia, and this is put to good use as they do a great job with sense of scale. There are a few additions to world map exploration as well. You can now strike your foes before encountering them (hit X) which can give you an advantage when encountering them or simply allow you to more easily run away. The added interaction with enemies on the field is suprisingly fun. They also add a strange search function (hit square), which will highlight nearby treasures for you. Haven't really needed to use it much yet, though.

Visually, the game is fantastic looking. A massive sense of scale, fantastic lighting effects, tons of detail, and smooth animation all around. It looks wonderful in motion and is expertly designed. The new perspective (which didn't work well in Grandia Xtreme) is perfect here and the camera system is wonderful. I much prefer this view to the overhead view seen in the first two games, as it gives the locations a much greater sense of place. I have not seen it yet, but it seems that there is actually a large overworld that can be explored via a plane. That's new for a Grandia game. The drawn map that was used in the previous games is COMPLETELY gone here and the adventure is much more seamless. You feel as if you are really travelling the world rather than just playing small segments of it. The field screens and cutscenes all run at 30 fps while the battles run at 60 fps. There is very minor slowdown during some of the larger battles, but it holds 60 fps for the most part and looks lovely. The loading is also ultra quick. Battles come out just as fast as Xtreme, which is to say, as fast as an old cart based RPG. There is virtually no waiting.

The sound is also AAA. I'm thrilled to hear Iwadare back at his best. The music, so far, is right up there with the best in the series and is very inspired. I also really dig the Miz theme song as well as its usage within the game. The voice acting is excellent all around and the sound effects are great (the sounds of the environments along with the music makes for some good atmosphere).

Well, those are kind of my disjointed impressions. I've always been a big fan of the series, though, so if you were not, I'm sure you'll find more critical impressions from somewhere else.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 10 augustus 2005 @ 09:22:52 #280
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_29535144
Ik hoop zo op een PAL release.... gelukkig komt DQVIII wel !
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_29545940
Die USB poorten..

Kan ik daar een willekeurige USB headset/toetsenbord/muis mee gebruiken?
Zo niet, zijn er adapters te koop zodat het wel kan? Of kan het misschien helemaal niet..
Jeremy Clarkson: "You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo"
pi_29546231
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:01 schreef Alfa145 het volgende:
Die USB poorten..

Kan ik daar een willekeurige USB headset/toetsenbord/muis mee gebruiken?
Zo niet, zijn er adapters te koop zodat het wel kan? Of kan het misschien helemaal niet..
In princiepe moet vrijwel iedere USB-muis en vrijwel ieder USB-toetsenbord het doen op de PS2, maar de software moet natuurlijk wel USB-muis en/of -toetsenbord ondersteunen. En er is niet bepaald veel software die daar gebruik van maakt.

Verder moeten de meeste Logitech USB-headsets het wel doen (de officiële Playstation 2 headset is ook geproduceerd door Logitech), maar voor de zekerheid zou ik toch maar de officiële nemen.
pi_29546776
Ik heb Shadow Hearts: Covenant gekocht, wat een geweldige RPG zeg ik had hem echt niet zo goed verwacht
Sold my Soul to Sony
pi_29548194
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:12 schreef P-Style het volgende:

[..]

In princiepe moet vrijwel iedere USB-muis en vrijwel ieder USB-toetsenbord het doen op de PS2, maar de software moet natuurlijk wel USB-muis en/of -toetsenbord ondersteunen. En er is niet bepaald veel software die daar gebruik van maakt.

Verder moeten de meeste Logitech USB-headsets het wel doen (de officiële Playstation 2 headset is ook geproduceerd door Logitech), maar voor de zekerheid zou ik toch maar de officiële nemen.
Ok, ik weet weer even genoeg..

Bedankt voor de moeite en je antwoorden
Jeremy Clarkson: "You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo"
  donderdag 11 augustus 2005 @ 13:02:50 #285
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29558155
Atelier Iris komt naar Europa Begin 2006 ligt deze game in de winkels, hij wordt uitgebracht door Koei dat al eerder Disgaea uitbracht.

Een dezer dagen zal ik een impressie geven van de game.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:49:27 #286
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_29578854
Grandia III intro ? Gaaf man die vliegsetting !

http://www.playfrance.com(...)FTV-Grandia-III.html
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:52:51 #287
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_29580272
Iemand ervaring met het spel Star Ocean 3. Ga er dit weekend aan beginnen
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_29597692
Volgende week in Hong Kong, We Love Katamari Damacy halen. Wel de Japanse versie maar dat boeit niet. Het verhaal van deel 1 was in het Engels ook al onbegrijpelijk!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_29597709
Over Star Ocean 3; Ik ben er nu net mee bezig,.. hij valt mij persoonlijk wat tegen, het spel ziet er prachtig uit en het gevechtssysteem is heel erg mooi uitgewerkt en zeer uitgebreid, alleen pakt het verhaal mij niet. Ik vind het verhaal wel een vrij slecht punt, erg oppervlakkig, vind ik erg jammer. Dus dan gaat bij mij de zin om verder te spelen een beetje weg.

Het lijkt een beetje alsof ze bepaalde plekken hebben ontworpen die goed en leuk zijn uitgwerkt, en daar het verhaal maar een beetje doorheen hebben gelegd. Tis vrij lineair.

Maar toch, niet te negatief hoor, het is wel erg leuk om te spelen en te vechten en alles hoor, ik ben alleen meer een final fantasy iemand waarbij het verhaal en uitwerking van de karakters meer vooraan staan, dus het ligt er ook maar een beetje aan waar je van houdt. Veel plezier ermee in ieder geval!! Dat zal denk ik wel lukken!! (ookal klink ik negatief )
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 09:40:35 #290
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_29597986
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 08:52 schreef xienix84 het volgende:
Over Star Ocean 3; Ik ben er nu net mee bezig,.. hij valt mij persoonlijk wat tegen, het spel ziet er prachtig uit en het gevechtssysteem is heel erg mooi uitgewerkt en zeer uitgebreid, alleen pakt het verhaal mij niet. Ik vind het verhaal wel een vrij slecht punt, erg oppervlakkig, vind ik erg jammer. Dus dan gaat bij mij de zin om verder te spelen een beetje weg.

Het lijkt een beetje alsof ze bepaalde plekken hebben ontworpen die goed en leuk zijn uitgwerkt, en daar het verhaal maar een beetje doorheen hebben gelegd. Tis vrij lineair.

Maar toch, niet te negatief hoor, het is wel erg leuk om te spelen en te vechten en alles hoor, ik ben alleen meer een final fantasy iemand waarbij het verhaal en uitwerking van de karakters meer vooraan staan, dus het ligt er ook maar een beetje aan waar je van houdt. Veel plezier ermee in ieder geval!! Dat zal denk ik wel lukken!! (ookal klink ik negatief )
Dat is verrassend om te lezen, aangezien de meeste reviews het verhaal wel cool vinden. Een minpunt was dat het traag op gang kwam. Ik ga zo starten.... ben erg benieuwd.... !
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_29598133
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 09:40 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Dat is verrassend om te lezen, aangezien de meeste reviews het verhaal wel cool vinden. Een minpunt was dat het traag op gang kwam. Ik ga zo starten.... ben erg benieuwd.... !
Enige wat ik echt jammer vond aan Star Ocean 3 is dat het af en toe wel heel erg langdradig is, 5 minuten filmpje en dan paar minuten spelen en weer een lang filmpje
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_29599312
jah precies,.. en na een tijdje boeide me dat ook niet meer zo... plus dat het tussenstukjes zijn waarin de karakters gewoon bij elkaar zijn en een beetje staan te praten, om op zo´n manier het verhaal uit de doeken te doen. Vond ik jammer. Het verhaal zelf is wel leuk en origineel, maar niet de manier waarop het wordt verteld.
  zondag 14 augustus 2005 @ 22:23:17 #293
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29641190
Ik heb een probleem Mijn US PS2 doet het niet goed op mn eigen TV. Het beeld is zwart/wit => NTSC/PAL probleem. Dit was bij mn ouders niet het geval en ik merk het nu dus pas op mn eigen tv

Wat kan ik doen om dit (gemakkelijk) op te lossen? Ik zie op Lik-Sang wel een aantal NTSC -> PAL converters staan, waaronder deze:

quote:
Product kenmerken

RF output

AV output (video, audio left, audio right)

PAL B version for usage in Australia and Europe (besides the UK)

Dit zou dan gewoon moeten werken toch?

Nog een vraag voor de slimmeriken onder ons: Hoe kan het dat mijn Cube wel perfect importgames afspeelt met de Freeloader?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:46:32 #294
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29644031
Nog een vraag

Op PSX shop staat hier dat een RGB kabel ook zou moeten werken:
quote:
Omschrijving

--------------------------------------------------------------------------------


Deze kabel zorgt voor scherper en zuiverder beeld bij het spelen van games en het kijken van dvds! De kabel heeft een schakelaar waarmee tussen dvd en game gewisseld kan worden, zo worden de opties optimaal weergegeven. De groene waas bij het afspelen van dvds behoort nu eindelijk tot het verleden.

is je playstation omgebouwd dan heb je deze kabel nodig om bij import spellen kleur tekrijgen . met de standard kabel leukt dat niet.



dus alle 60Hz games in kleur op de 50Hz TV.

RGB staat voor rood/groen/blauw, wat aangeeft dat alle kleuren apart worden verzonden. RGB biedt een nóg beter beeld dan S- Video of welke kabel dan ook. Met name primaire kleuren worden nauwkeuriger weergegeven. Bent u in het bezit van een TV met Scart, dan raden wij deze kabel sterk aan voor betere weergave van zowel games als dvds!

Specificaties:


Beter en helderdere weergave
Geeft import spellen in kleur weer
Met gun en stereo hifi aansluiting
Kwalitatief goed product
De ultieme kabel voor de Playstation voor een zeer scherpe prijs!

Maar waarom werkt mijn Blaze Ultimate scart kabel dan niet? Die is volgens de omschrijving hetzelfde
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:14:41 #295
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_29644858
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nog een vraag voor de slimmeriken onder ons: Hoe kan het dat mijn Cube wel perfect importgames afspeelt met de Freeloader?
Omdat dat een PAL Cube is

Je PS2 is een echte US console.... Denk dat je tv wel 60 hrz trekt maar geen volledig NTSC signaal.... convertor kopen dus
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:15:31 #296
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_29644889
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 23:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nog een vraag

Op PSX shop staat hier dat een RGB kabel ook zou moeten werken:
[..]

Maar waarom werkt mijn Blaze Ultimate scart kabel dan niet? Die is volgens de omschrijving hetzelfde
Nee het is echt een tv issue... je hebt de juiste RGB cable ! Convertor kopen dus
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:23:12 #297
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29645104
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:14 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Omdat dat een PAL Cube is

Je PS2 is een echte US console.... Denk dat je tv wel 60 hrz trekt maar geen volledig NTSC signaal.... convertor kopen dus
Je hebt me gerust gesteld Baal er godver wel van... Nog stééds geen God of War en Atelier Iris gespeeld
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:27:57 #298
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_29684692
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:23 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Je hebt me gerust gesteld Baal er godver wel van... Nog stééds geen God of War en Atelier Iris gespeeld
Al iets besteld ?
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:28:29 #299
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29684706
Ja, en betaald. Hij wordt als het goed is vandaag verzonden
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 17 augustus 2005 @ 17:21:19 #300
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_29724349
Tombraider impressions van Eurogamer Ze zijn positief.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=60554

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')