abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28273988
quote:
Op maandag 27 juni 2005 10:20 schreef Hammet het volgende:

[..]

edit: he ibanez wie is die stoere ruige man in je avatar ?
Dimebag van Pantera en het latere Damageplan.

R.I.P sinds 8 dec 2004: oorzaak: vermoord on stage.
In The Presence Of Enemies!
pi_28274080
oh toch dimebag, ik dacht het al maar ik wist het niet zeker.

Ik heb nog een poster van hem, maar op de andere kant staat slash, dus tsja dan is de keuze zou gemaakt
  maandag 27 juni 2005 @ 15:10:10 #38
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28274131
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:51 schreef no1uknow het volgende:
Neem vooral NIET zo'n starterspakket, dat is kut.
Waarom? In een Squier pakket zit ook een Affinity hoor. Zo'n versterkertje is ook best aardig, zeker om mee te beginnen.
pi_28274231
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:40 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Staat hij tussen de VST instruments? Dan is alles goed geïnstalleerd. Ehm, wat je verder moet doen weet ik niet meer, het is te lang geleden. Misschien heb je iets aan mijn uitleg bij je volgende vraag.
[..]

Even in het kort:

1) Je moet de synth toevoegen aan je "panel" met VST instrumenten (die had je al gevonden volgens mij).
2) Vervolgens maak je een nieuwe MIDI track aan.
3) De input van deze track kan je laten verwijzen naar je MIDI keyboard (als je die hebt)
4) De output verwijs je naar de VST synth
5) Spelen maar! (Het kan zijn dat je het luidspreker-icoontje bij je MIDI track aan moet klikken voordat je iets hoort)

Mocht je geen keyboard hebben, dan kan je de pianoroll en/of notenbalk gebruiken om noten in te tekenen, dit ken je waarschijnlijk al van FL.

Voor meer info --> het Steinberg forum of tijdschriften als Computer Music
Ok bedankt . Ik heb geen keyboard, dus zal ik het met de pianoroll moet doen (maar waar kan ik die vinden?)
  maandag 27 juni 2005 @ 15:25:28 #40
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28274564
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:13 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ok bedankt . Ik heb geen keyboard, dus zal ik het met de pianoroll moet doen (maar waar kan ik die vinden?)
Ik zit nu even niet achter m'n eigen PC, maar ik verwacht dat je het kunt vinden via het "Edit" dan wel "Midi" menu. Je moet wel eerst een leeg stukje in de track tekenen met behulp van het potlood (te vinden onder de rechter muisknop).

Als ik me niet vergis kun je vervolgens ook op dat lege stuk dubbelklikken (met de gewone pijl, niet het potlood) om direct naar de pianoroll te gaan.

Je zult merken dat Cubase een stuk ingewikkelder is dan FL, maar je kunt er dan ook veel meer mee.
  maandag 27 juni 2005 @ 15:30:57 #41
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28274743
Overigens is een simpel midi-keyboardje de investering erg waard!

Ik heb er vorige week eentje gekocht (de Midistart 2 voor 79 euro, heel simpel dingetje, maar wel 49 aanslaggevoelige toetsen. Wel even wat makkelijker dan handmatig al je midi-partijen in te kleuren.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_28274779
Dank je! Het zat niet onder het edit of midi menu (ik kon het iig niet vinden) maar dat met het potlood was dus de truc!

Bedankt voor je hulp
  maandag 27 juni 2005 @ 15:33:29 #43
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28274821
joepie, me boss super overdrive is binnen! hij klinkt echt goed, lijkt veel op een tubescreamer, en scheelt de helft met de prijs (35 euro 2ehands)

pedaaltje ziet er trouwens uit alsof die nog nooit is gebruikt, geen enkel krasje
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  maandag 27 juni 2005 @ 15:40:16 #44
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_28275005
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:04 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Dimebag van Pantera en het latere Damageplan.

R.I.P sinds 8 dec 2004: oorzaak: vermoord on stage.
Jezus, is dat al zo lang geleden, dacht dat het pas een maand of 3 geleden was.

*herinnert zich nog goed
  maandag 27 juni 2005 @ 15:51:59 #45
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28275315
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:33 schreef Jorikjet het volgende:
joepie, me boss super overdrive is binnen! hij klinkt echt goed, lijkt veel op een tubescreamer, en scheelt de helft met de prijs (35 euro 2ehands)

pedaaltje ziet er trouwens uit alsof die nog nooit is gebruikt, geen enkel krasje
Hm dat is interessant.. is hij echt kwalitatief vergelijkbaar met een Tubescreamer?

Heeft iemand eigenlijk ervaring met pedaaltjes in combinatie met een amp modeler? Ik heb zo'n Digitech Genesis apparaat, zou ik ook pedalen tussen m'n gitaar en dat ding kunnen hangen?
  maandag 27 juni 2005 @ 15:52:40 #46
47781 Jorikjet
pi_28275338
ja te lomp, maar wel 'cool' dat je dood gaat tijdens een optreden, zovan dat je laatste ding wat je deed gitaar spelen was
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  maandag 27 juni 2005 @ 15:57:00 #47
47781 Jorikjet
pi_28275455
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:51 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Hm dat is interessant.. is hij echt kwalitatief vergelijkbaar met een Tubescreamer?
het lijkt er wel erg veel op, en voor het verschil in euro's is het best zo

hier zie je trouwens ook veel meningen van gitaristen die deze hebben
http://harmony-central.co(...)er_Overdrive-01.html
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_28277363
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:40 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Jezus, is dat al zo lang geleden, dacht dat het pas een maand of 3 geleden was.

*herinnert zich nog goed
Idd ja...

Goed, ik heb een 2e vriendin sinds dit weekend en ik wil dr ff voorstellen:
ROAAAAARRRRRR!!

Het is nog even aftasten maar ik denk dat het een blijvertje is want ze heeft nogal VEUL pit
Samen met FBX en flightcase en allerlei kabels kwam ze voor een uiterst zacht prijsje bij me wonen, je suis très content
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  maandag 27 juni 2005 @ 17:02:13 #49
47781 Jorikjet
pi_28277504
ben ik trouwens de enige die al die line6 dingen mega lelijk er uit vind zien?
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  maandag 27 juni 2005 @ 17:46:19 #50
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28278870
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:02 schreef Jorikjet het volgende:
Gitaren, oké, maar van versterkers maakt het imo echt geen hol uit hoe ze eruit zien, als het maar klinkt.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_28278986
ik vind die versterkers altijd wel mooi, die spider bijv

maar het maakt idd geen ruk uit.
pi_28279020
tweede pagina alweer
pi_28279153
Goh, idd.
  maandag 27 juni 2005 @ 17:56:04 #54
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_28279190
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:57 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Idd ja...

Goed, ik heb een 2e vriendin sinds dit weekend en ik wil dr ff voorstellen:
ROAAAAARRRRRR!!
[afbeelding]

[afbeelding]

Het is nog even aftasten maar ik denk dat het een blijvertje is want ze heeft nogal VEUL pit
Samen met FBX en flightcase en allerlei kabels kwam ze voor een uiterst zacht prijsje bij me wonen, je suis très content

Is die van jou nog zo mooi als op het plaatje? (kijkt even naar het beestje achter zich wat nooit geflightcased heeft gezeten)

En is jouw FBV chrome tussen de pedalen of zijn ze zwart. Hier zijn ze helemaal zwart (hoewel chrome er wel kek uitziet imho)
pi_28279348
Hey allemaal,

Ik ik ben dus nieuw hierzo enneh speel nou bijna een jaar gitaar (eerst acoustisch, en sinds mei electrisch ), maar nou heb ik een probleempje met mijn plectrum, ik hield hem eerst niet helemaal goed vast (tussen duim en zijkant wijsvinger) en da's nu lastig weer af te leren, maar als ik hem zeg maar 'goed' vasthou, dus echt tussen het 'einde' van je duim en wijsvinger (daar waar je vingerafdruk staat ) dan schuift/draait de plectrum onder het spelen steeds zo, dat het puntje van de plectrum naar links wijst. Nou ik geloof dat ik wel stevig genoeg vasthou en het is een niet-glad plectrum, dus anti-slip zeg maar, maar hou ik hem nou nog steeds niet goed vast of heb ik gewoon een spastische manier van vasthouden?

Srry voor het lange verhaal maar ik hoop dat jullie als experts mij kunnen helpen!
pi_28279678
quote:
vast niet maar smaken verschillen, ik vind ze er juist wel vet(ta) uitzien
Behalve een flextone, of zelfs de Vetta II, daar is niet zoveel aan te beleven qua front.
pi_28279770
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:56 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Is die van jou nog zo mooi als op het plaatje? (kijkt even naar het beestje achter zich wat nooit geflightcased heeft gezeten)

En is jouw FBV chrome tussen de pedalen of zijn ze zwart. Hier zijn ze helemaal zwart (hoewel chrome er wel kek uitziet imho)
K heb op het ding zelf nog niet echt veel poetsdoekproof kunnen bespeuren, wel zijn de celestionstickers op de speakers er half afgeragd door het FB wat achterin moet als je hem in die flightcase doet en het floorboard... haha ja dat is wel 'gebruikt'
Bovendien geen chrome randen nee, zeg eens hoe dat kan als line 6 expert zijnde...
  maandag 27 juni 2005 @ 18:38:37 #58
117266 Tujuh
Letitredno
pi_28280236
Mooi versterkerTJE Fixxxer

Over mooie versterkers gesproken: deze vind ik trouwens ook erg vet!

H&K Trilogy, vooral als ie aanstaat is ie echt
  maandag 27 juni 2005 @ 18:49:06 #59
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28280518
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:01 schreef Spite_and_Malice het volgende:
Hey allemaal,

Ik ik ben dus nieuw hierzo enneh speel nou bijna een jaar gitaar (eerst acoustisch, en sinds mei electrisch ), maar nou heb ik een probleempje met mijn plectrum, ik hield hem eerst niet helemaal goed vast (tussen duim en zijkant wijsvinger) en da's nu lastig weer af te leren, maar als ik hem zeg maar 'goed' vasthou, dus echt tussen het 'einde' van je duim en wijsvinger (daar waar je vingerafdruk staat ) dan schuift/draait de plectrum onder het spelen steeds zo, dat het puntje van de plectrum naar links wijst. Nou ik geloof dat ik wel stevig genoeg vasthou en het is een niet-glad plectrum, dus anti-slip zeg maar, maar hou ik hem nou nog steeds niet goed vast of heb ik gewoon een spastische manier van vasthouden?

Srry voor het lange verhaal maar ik hoop dat jullie als experts mij kunnen helpen!
Welkom! Het is denk ik een probleem wat meer gitaristen hebben, ik in elk geval wel. Zeker op warme dagen of onder podium lampen (dat kan écht warm zijn). Ik gebruik gewone Dunlop plectrums (.60 mm) en die hebben idd anti-slip, is wel handig.

Verder kun je jezelf een beetje aanleren om het plectrum terug te draaien tijdens het spelen, dan hoef je niet te stoppen!
pi_28280638
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:49 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Welkom! Het is denk ik een probleem wat meer gitaristen hebben, ik in elk geval wel. Zeker op warme dagen of onder podium lampen (dat kan écht warm zijn). Ik gebruik gewone Dunlop plectrums (.60 mm) en die hebben idd anti-slip, is wel handig.

Verder kun je jezelf een beetje aanleren om het plectrum terug te draaien tijdens het spelen, dan hoef je niet te stoppen!
Dan heb ik precies dezelfde plectrum Maareh, bedankt voor de tip, ik ga het proberen om mezelf aan te leren, thnx!
pi_28281365
Ik kan m al spelende gewoon helemaal ronddraaien tussen mijn vingers, ook als ik soleer. Iets wat je even moet oefenen, en dan heb je dat zo onder de knie.

Wat je trouwens kan proberen is om je middelvinger er ook bij te gebruiken. Die kan je dat rechts van het plectrum tegen het randje houden, om te voorkomen dat ie draait.
pi_28282336
ik heb blijkbaar nog steeds een niet te verwaarlozen vertraging bij cubase Vreemd, want gisteren liep het goed

edit: laat maar, het werkt nu weer fatsoenlijk

[ Bericht 12% gewijzigd door Hammet op 27-06-2005 20:33:12 ]
pi_28283371
Iemand die ik ken speelt sinds kort (elek.) gitaar en gaat naar een muziekschool.
Nu wil ik ff van jullie weten wat jullie van muziekscholen vinden.
1. Kut
2. Goed

bij voorbaat dank
pi_28283422
1. Kut

leer jezelf spelen, scheelt een hoop geld.
pi_28283847
quote:
Nee, ben je niet. Niet dat ik ze ook lelijk vind (in tegendeel) maar op andere fora lees ik ook wel eens negatieve reacties. Niet dat het dan om de sound gaat maar meestal om het uiterlijk. Wanneer je een beetje 'vintage'minded bent, kan ik me er iets bij voorstellen.

Maar Fix, eens een line 6 en je komt er nooit meer vanaf; vooral dat sublieme app. wat jij nu hebt! En dan met --H-I-M-- als maat moet JIJ er toch zeker vette patches voor creeren...

Hoe dan ook: GEFELICITEERD!!
In The Presence Of Enemies!
pi_28283872
Als je nou helemaal cool wilt zijn, zoals ik, maak je je custom plectrum incl anti-slip...

1. Neem een glad plectrum
2. knip een sjabloon uit in tape
3. plak erop, spuiten maar
4. drogen en dr af halen
5. haarlak erover

En ik had dus aan een kant een E, van Erik met daaronder 3 streepjes, hence the extra grip.
pi_28283963
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:15 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Nee, ben je niet. Niet dat ik ze ook lelijk vind (in tegendeel) maar op andere fora lees ik ook wel eens negatieve reacties. Niet dat het dan om de sound gaat maar meestal om het uiterlijk. Wanneer je een beetje 'vintage'minded bent, kan ik me er iets bij voorstellen.

Maar Fix, eens een line 6 en je komt er nooit meer vanaf; vooral dat sublieme app. wat jij nu hebt! En dan met --H-I-M-- als maat moet JIJ er toch zeker vette patches voor creeren...

Hahaha ik dacht wie is die gozer, maar je hebt een nieuwe avatar ...
Ik ga er geen patches voor maken, die jat ik wel van HIM That's what friends are for... toch rozjeetje
  maandag 27 juni 2005 @ 21:49:37 #68
47781 Jorikjet
pi_28284934
quote:

[..]

ja over de kwaliteit enzo heb ik niks gezegd, puur over het uiterlijk heb ik het. en ik ben idd 'vintage minded'
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  maandag 27 juni 2005 @ 22:19:07 #69
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28285969
Nu we het toch over plectrums hebben: wisten jullie dat The Edge plectrums koopt met extra veel grip? Niet omdat ze anders verschuiven, maar omdat hij die grip gebruikt om de snaren mee aan te slaan (hij speelt dus met het plectrum ondersteboven). Doordat de snaren achter het ruwe oppervlak blijven haken krijg je een hardere attack, de sound van The Edge dus.
  maandag 27 juni 2005 @ 22:22:13 #70
29429 Dissection
King of all kings
pi_28286088
quote:

[..]

Mja, Line6, ik moet toegeven dat ze momenteel er qua uiterlijk wel redelijk uitzien. Ze doen niet onder voor de "mainstream" versterkers. Qua geluid vind ik het nog steeds 3x ruk, simpelweg omdat een emulator nooit het origineel tot op 100% kan benaderen. 90% lukt line6 wel, wat erg knap is uiteraard, ware het niet dat die overgebleven 10% net dat stukje is dat de versterker het authentieke geluid geeft. Ik blijf erbij dat line6 hardstikke goed spul is voor thuis, maar op het podium heb je toch een echte versterker nodig, wil je goed hoorbaar zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')