Dimebag van Pantera en het latere Damageplan.quote:Op maandag 27 juni 2005 10:20 schreef Hammet het volgende:
[..]
edit: he ibanez wie is die stoere ruige man in je avatar?
Waarom? In een Squier pakket zit ook een Affinity hoor. Zo'n versterkertje is ook best aardig, zeker om mee te beginnen.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:51 schreef no1uknow het volgende:
Neem vooral NIET zo'n starterspakket, dat is kut.
Ok bedanktquote:Op maandag 27 juni 2005 14:40 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Staat hij tussen de VST instruments? Dan is alles goed geïnstalleerd. Ehm, wat je verder moet doen weet ik niet meer, het is te lang geleden. Misschien heb je iets aan mijn uitleg bij je volgende vraag.
[..]
Even in het kort:
1) Je moet de synth toevoegen aan je "panel" met VST instrumenten (die had je al gevonden volgens mij).
2) Vervolgens maak je een nieuwe MIDI track aan.
3) De input van deze track kan je laten verwijzen naar je MIDI keyboard (als je die hebt)
4) De output verwijs je naar de VST synth
5) Spelen maar! (Het kan zijn dat je het luidspreker-icoontje bij je MIDI track aan moet klikken voordat je iets hoort)
Mocht je geen keyboard hebben, dan kan je de pianoroll en/of notenbalk gebruiken om noten in te tekenen, dit ken je waarschijnlijk al van FL.
Voor meer info --> het Steinberg forum of tijdschriften als Computer Music
Ik zit nu even niet achter m'n eigen PC, maar ik verwacht dat je het kunt vinden via het "Edit" dan wel "Midi" menu. Je moet wel eerst een leeg stukje in de track tekenen met behulp van het potlood (te vinden onder de rechter muisknop).quote:Op maandag 27 juni 2005 15:13 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ok bedankt. Ik heb geen keyboard, dus zal ik het met de pianoroll moet doen (maar waar kan ik die vinden?)
Jezus, is dat al zo lang geleden, dacht dat het pas een maand of 3 geleden was.quote:Op maandag 27 juni 2005 15:04 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dimebag van Pantera en het latere Damageplan.
R.I.P sinds 8 dec 2004: oorzaak: vermoord on stage.![]()
Hm dat is interessant.. is hij echt kwalitatief vergelijkbaar met een Tubescreamer?quote:Op maandag 27 juni 2005 15:33 schreef Jorikjet het volgende:
joepie, me boss super overdrive is binnen! hij klinkt echt goed, lijkt veel op een tubescreamer, en scheelt de helft met de prijs (35 euro 2ehands)
pedaaltje ziet er trouwens uit alsof die nog nooit is gebruikt, geen enkel krasje![]()
het lijkt er wel erg veel op, en voor het verschil in euro's is het best zoquote:Op maandag 27 juni 2005 15:51 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Hm dat is interessant.. is hij echt kwalitatief vergelijkbaar met een Tubescreamer?
Idd ja...quote:Op maandag 27 juni 2005 15:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Jezus, is dat al zo lang geleden, dacht dat het pas een maand of 3 geleden was.
*herinnert zich nog goed
Gitaren, oké, maar van versterkers maakt het imo echt geen hol uit hoe ze eruit zien, als het maar klinkt.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:02 schreef Jorikjet het volgende:
ben ik trouwens de enige die al die line6 dingen mega lelijk er uit vind zien?
quote:Op maandag 27 juni 2005 16:57 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Idd ja...
Goed, ik heb een 2e vriendin sinds dit weekend en ik wil dr ff voorstellen:
ROAAAAARRRRRR!!
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is nog even aftasten maar ik denk dat het een blijvertje is want ze heeft nogal VEUL pit![]()
![]()
Samen met FBX en flightcase en allerlei kabels kwam ze voor een uiterst zacht prijsje bij me wonen, je suis très content
vast niet maar smaken verschillen, ik vind ze er juist wel vet(ta) uitzienquote:Op maandag 27 juni 2005 17:02 schreef Jorikjet het volgende:
quote:Op maandag 27 juni 2005 17:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
![]()
Is die van jou nog zo mooi als op het plaatje? (kijkt even naar het beestje achter zich wat nooit geflightcased heeft gezeten)
En is jouw FBV chrome tussen de pedalen of zijn ze zwart. Hier zijn ze helemaal zwart (hoewel chrome er wel kek uitziet imho)
Welkom! Het is denk ik een probleem wat meer gitaristen hebben, ik in elk geval wel. Zeker op warme dagen of onder podium lampen (dat kan écht warm zijn). Ik gebruik gewone Dunlop plectrums (.60 mm) en die hebben idd anti-slip, is wel handig.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:01 schreef Spite_and_Malice het volgende:
Hey allemaal,
Ik ik ben dus nieuw hierzoenneh speel nou bijna een jaar gitaar (eerst acoustisch, en sinds mei electrisch
), maar nou heb ik een probleempje met mijn plectrum, ik hield hem eerst niet helemaal goed vast (tussen duim en zijkant wijsvinger) en da's nu lastig weer af te leren, maar als ik hem zeg maar 'goed' vasthou, dus echt tussen het 'einde' van je duim en wijsvinger (daar waar je vingerafdruk staat
) dan schuift/draait de plectrum onder het spelen steeds zo, dat het puntje van de plectrum naar links wijst. Nou ik geloof dat ik wel stevig genoeg vasthou en het is een niet-glad plectrum, dus anti-slip zeg maar, maar hou ik hem nou nog steeds niet goed vast of heb ik gewoon een spastische manier van vasthouden?
![]()
Srry voor het lange verhaal maar ik hoop dat jullie als experts mij kunnen helpen!![]()
Dan heb ik precies dezelfde plectrumquote:Op maandag 27 juni 2005 18:49 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Welkom! Het is denk ik een probleem wat meer gitaristen hebben, ik in elk geval wel. Zeker op warme dagen of onder podium lampen (dat kan écht warm zijn). Ik gebruik gewone Dunlop plectrums (.60 mm) en die hebben idd anti-slip, is wel handig.
Verder kun je jezelf een beetje aanleren om het plectrum terug te draaien tijdens het spelen, dan hoef je niet te stoppen!
Nee, ben je niet. Niet dat ik ze ook lelijk vind (in tegendeel) maar op andere fora lees ik ook wel eens negatieve reacties. Niet dat het dan om de sound gaat maar meestal om het uiterlijk. Wanneer je een beetje 'vintage'minded bent, kan ik me er iets bij voorstellen.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:02 schreef Jorikjet het volgende:
Hahaha ik dacht wie is die gozer, maar je hebt een nieuwe avatarquote:Op maandag 27 juni 2005 21:15 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nee, ben je niet. Niet dat ik ze ook lelijk vind (in tegendeel) maar op andere fora lees ik ook wel eens negatieve reacties. Niet dat het dan om de sound gaat maar meestal om het uiterlijk. Wanneer je een beetje 'vintage'minded bent, kan ik me er iets bij voorstellen.
Maar Fix, eens een line 6 en je komt er nooit meer vanaf; vooral dat sublieme app. wat jij nu hebt! En dan met --H-I-M-- als maat moet JIJ er toch zeker vette patches voor creeren...
Hoe dan ook: GEFELICITEERD!!![]()
ja over de kwaliteit enzo heb ik niks gezegd, puur over het uiterlijk heb ik het. en ik ben idd 'vintage minded'quote:Op maandag 27 juni 2005 21:15 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nee, ben je niet. Niet dat ik ze ook lelijk vind (in tegendeel) maar op andere fora lees ik ook wel eens negatieve reacties. Niet dat het dan om de sound gaat maar meestal om het uiterlijk. Wanneer je een beetje 'vintage'minded bent, kan ik me er iets bij voorstellen.
Maar Fix, eens een line 6 en je komt er nooit meer vanaf; vooral dat sublieme app. wat jij nu hebt! En dan met --H-I-M-- als maat moet JIJ er toch zeker vette patches voor creeren...
Mja, Line6, ik moet toegeven dat ze momenteel er qua uiterlijk wel redelijk uitzien. Ze doen niet onder voor de "mainstream" versterkers. Qua geluid vind ik het nog steeds 3x ruk, simpelweg omdat een emulator nooit het origineel tot op 100% kan benaderen. 90% lukt line6 wel, wat erg knap is uiteraard, ware het niet dat die overgebleven 10% net dat stukje is dat de versterker het authentieke geluid geeft. Ik blijf erbij dat line6 hardstikke goed spul is voor thuis, maar op het podium heb je toch een echte versterker nodig, wil je goed hoorbaar zijn.quote:Op maandag 27 juni 2005 21:15 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |