In veel gevallen kloppen die vooroordelen ook wel, zoals een vrijgezelle man die bij iedere vrouw waarvan die man denkt dat ze nog geen relatie wilt, meteen al trouwplannen heeft, en dan hoopt dat die vrouw op hem afkomt.
Of de vrijgezelle mannen die alleen in een groep met mannen en met alcohol op genoeg lef heeft om met een andere vrouw te praten.
Maar dat is niet altijd zo, je kan namelijk ook andere prioriteiten stellen.
Zo heb ik veel lol in mijn dagindeling.
Doordeweeks als vrijwilliger werkzaam, en de andere mensen vinden het altijd leuk als ik aanwezig ben (voor de duidelijkheid, ik werk in een antroposofische instelling waar mensen werken met een verstandelijke beperking).
Als je je in zo'n omgeving als een eikel gedraagt, dan merk je dat op den duur echt wel, want de anderen zijn doordat ze zo gevoelig zijn, dan snel door jou gekwetst, en willen al snel niet meer met je praten etc.
Maar integendeel, ik mag iedere week mee-eten met bewoners van een van de huizen, en de bewoners zijn altijd dolblij als ik er weer ben, dan wordt er gezegd dat ik altijd zo gastvrij ben, en dat vind ik heel leuk om te horen.
Daarnaast doe ik mijn best om anderen ook niet tot last te zijn, en vooral aardig te blijven, ook al zijn andere mensen een beetje humeurig.
Daarnaast vinden de mensen van het zwembad waar ik regelmatig zwem het ook gezellig als ik ga zwemmen, en ik maak dan van tijd tot tijd een praatje met deze mensen.
En soms maak ik een praatje met mede-zwemmers, omdat mij dat leuk lijkt.
En het gekke is, ik heb helemaal niet de behoefte om uitgebreid te gaan kijken naar andere vrouwen (ja er zijn zat mooie vrouwen, maar ik ben nou eenmaal aan het zwemmen, en mijn conditie vind ik op zo'n moment belangrijker dan zogenaamd stoer te moeten zijn oid.).
Verder doe ik gezellig mee met de kinderen op het pleintje, meestal voetballen, dan is het net alsof ik weer een kleine koter ben die ook plezier kan beleven aan voor veel volwassen personen misschien saaie dingen, want je ziet toch meestal vaders met alleen hun zoontje buiten spelen, ze zijn dan wel vriendelijk tegenover andere kinderen, maar schamen zich om de een of andere reden om het kind in zichzelf te uiten.
Verder heb ik veel plezier in volleyballen, dat doe ik met een groepje voor de lol, dan maakt het niet uit of er jonge en oude mannen/vrouwen zijn, zolang je maar lol hebt.
En ik ga ook wel eens met een groepje wandelen als dat zo uitkomt, voor de gezelligheid.
En dan vind mijn neefje van 2,5 jaar het altijd fantastisch als zijn oom met hem gaat voetballen, of hem in de rondte draait, gekke bekken trekt etc.
Tot slot beleef ik nog veel plezier in het fotograveren van natuur, schepen etc. maar ook grappige foto's van mijn neefje (hij kan heel boos kijken bijvoorbeeld, maar dat ziet er leuk uit, vooral op de foto).
En ik vind het leuk om gezellig mee te doen met de uitjes, en religieuze feesten van waar ik werk.
Voor de een lijkt dat misschien saai of kinderachtig, maar ik vind het juist bijzonder, temeer omdat de bewoners daar altijd heel erg naar uitkijken, dan denk ik van die mensen hebben weinig luxe, maar kunnen veel plezier beleven in de simpelste dingen, dat vind ik echt bijzonder.
Uiteindelijk staat er een veel te lang verhaal met veel te vaak het woord ik, maar waar het op neerkomt is dat als je gewoon veel te doen hebt, en zoveel mogelijk overal plezier in beleeft (en dus ook zoveel mogelijk leert te waarderen) dat je er misschien niet eens bij stilstaat dat je best zonder relatie kan, want waarom zou je 1 vriendin persee moeten hebben, als er zoveel anderen zijn die jou als persoon wel waarderen, en de manier waarop je met anderen omgaat heel leuk vinden?
Dit staat echter in schril contrast met niet eens zo heel lang geleden, dat ik echt dagelijks bijna uitsluitend achter de PC zat, en steeds mezelf zat te frustreren over waarom ik geen vriendin "kon" krijgen, nee geen wonder als je alleen maar achter de PC zit.
Ik hoop dat mensen die hopeloos op zoek zijn, zich ooit gaan realiseren dat een relatie met 1 persoon misschien niet eens zo belangrijk is, en dat deze mensen vele hobbies zullen vinden en daar heel veel plezier aan beleven.
En als er een relatie komt dan is dat mooi, zolang dat niet geforceerd wordt, en je niet als een zielig persoon alles doet wat de ander wilt dat je doet, en je je helemaal gaat aanpassen.
Zolang je jezelf blijft, is het goed, en als een vrouw een man daardoor in de steek laat (of andersom), dan moet je je er niet bij neerleggen, en je realiseren dat er veel leukere dingen zijn die je nog allemaal kan doen.
En nee, niemand is perfect, ik ook niet, maar je kan wel al datgene leren waarderen wat jou tot een uniek persoon maakt (dat kan er ook voor zorgen dat je een beter zelfbeeld krijgt).
Maargoed, doctor Phil heeft gesproken, het zou wel leuk zijn als iemand het er grotendeels mee eens is (mits je natuurlijk zin hebt om het hele stukje te lezen).
@luna