flippie_flink | zondag 26 juni 2005 @ 22:36 |
Aangezien ik aanstaande zondag weer naar zuid frankrijk vertrek vroeg ik me af wat de verkeers situatie is rond om belgie, ik hoorde dat ze weer of nog steeds aan het werk zijn en dat je dus veel hinder hebt, daarom vroeg ik me af of ik niet beter over luxemburg kon gaan. Iemand al ervaring ermee? | |
Virus.NL | zondag 26 juni 2005 @ 22:37 |
www.antwerken.be | |
BlueEyed | zondag 26 juni 2005 @ 22:38 |
de ring Antwerpen staat wegens langdurige renovatiewerkzaamheden al tijden garant voor vertraging, dus die zou ik proberen te ontwijken ![]() | |
Swetsenegger | zondag 26 juni 2005 @ 22:39 |
Ik ben verleden week naar Frankrijk vertrokken (en ondertussen weer terug) Ze zijn nog steeds aan het werk bij Antwerpen, vanaf 1 Juli wordt 1 tunnelbuis van de Kennedytunnel volledig afgesloten en moet al het verkeer door 1 buis. Afgelopen week was dat dus nog niet het geval, maar toch staan er lange files richting Nederland. Richting Frankrijk ben ik dus gewoon over Antwerpen gereden en geen hinder ondervonden (ik kwam er rond half 10 's ochtends langs). Terug stond ik voor de splitsing van de ring al in de file en ben ik door de liefkenshoek tunnel gegaan (ring 1). Ring 1 schijnt sowieso nauwelijks vertraging te geven. | |
Virus.NL | zondag 26 juni 2005 @ 22:40 |
Gezien de staat van de wegen zou ik heel België proberen te ontwijken ![]() | |
Swetsenegger | zondag 26 juni 2005 @ 22:40 |
quote:Antwerpen, Gent, Kortrijk, Lille is tegenwoordig heel behoorlijk. | |
Swetsenegger | zondag 26 juni 2005 @ 22:42 |
Ow, als je naar zuid frankrijk vertrekt zou ik sowieso via luxemburg rijden, want zelfs nu ver in het voorseizoen is Parijs een ramp. Zowel 's middags om 1 uur als 's ochtends om 10 uur stond het richting het zuiden zo vast als een huis. | |
jaha | zondag 26 juni 2005 @ 23:15 |
Via Luxemburg heeft het probleem dat op de E 411 (Brussel - Luxemburg) en op de E 25 (Luik - Luxemburg), en op de Franse A 31 bij Thionville werkzaamheden zijn. Ook daar kan (fikse) vertraging worden opgelopen. Een alternatief is de E 42 Verviers - St. Vith en dan via Duitsland (A 60, A 1 en A 6) Saarbrucken - Metz richting het zuiden. Voor een actueel overzicht van de werkzaamheden zie ook: www.autoroute411.be en over de A 31: http://www.pch.public.lu/actualites/2005/04/a31/index.html | |
God_de_Vader | maandag 27 juni 2005 @ 00:22 |
De wegen zijn best in orde hoor hier in mijn Belgen landje ... t is just opletten voor nogal enthousiaste bermtoeristen met oneindige flitsrolletjes ... in sommige electriciteitskastachtige toestanden in de middenberm zitten ook flitsbakken dus goed oppassen. De E411 nar frankrijk is trouwens volledig vernieuwd ... Antwerpen is een katastroof. Ge kunt beter dan naar leven rijden en van leuven op mechelen en van mechelen naar antwerpen is vrij recht op recht. | |
the_RAVEN | maandag 27 juni 2005 @ 00:26 |
ik rij binnenkort ook naar Zuid-frankrijk (in de buurt van Perpigan) en ik was ook van plan om via Parijs te rijden maar jij raadt me dit af? (Belgie is tegenwoordig best goed te doen, de wegen zijn enorm opgeknapt, je moet alleen even leren wennen aan de belgische rijstijlen._ | |
Sledgie | maandag 27 juni 2005 @ 02:13 |
Vorig jaar naar Spanje gecruised door Belgie-Luik-Luxemburg. Tientallen kilometers wegwerkzaamheden in België, om niet goed van te worden. Volgens het anwb-blad zou dat dit jaar wéér het geval zijn. Constant 70 tuffen en als je pech hebt zit er een caravan of vrachtwagen voor je. | |
Automatic_Rock | maandag 27 juni 2005 @ 07:15 |
TS vroeg zich af wat de "verkeers situatie is rond om belgie" Dus niet IN België. Nu, Duitsland en Luxemburg is goed te doen. Frankrijk is soms wat lastig rond Parijs. En de Noordzee ligt er prachtig bij. | |
Bartholomeus | maandag 27 juni 2005 @ 07:57 |
Ik ben van de week voor het eerst in belgie geweest met de vrachtwagen, en sorrie beste mensen, maar ik vond de wegen ronduit slécht. Zelfs duitsland heeft het over het algemeen beter voor elkaar. | |
Virus.NL | maandag 27 juni 2005 @ 10:49 |
Ik kom bijna elke week wel een keer met de vrachtwagen in België, maar de wegen (vooral binnendoor) zijn echt bar en bar slecht. | |
the_RAVEN | maandag 27 juni 2005 @ 11:30 |
binnendoor zijn ze inderdaad bar slecht, ik kom er regelmatig en soms ziet het er net uit alsof je in de Sovjet-unie rijdt (niet dat ik daar ooit geweest ben, maar goed) | |
Gambolputty | maandag 27 juni 2005 @ 11:47 |
quote:Kom je dan bij Metz ook weer niet in de file te staan? ANWB-info | |
jaha | maandag 27 juni 2005 @ 23:30 |
Nee. De werkzaamheden bij de A 31 zijn noordelijker dan Metz. Bij Yutz om precies te zijn, zo'n 30 km. noordelijker dus. Als je vanaf Duitsland over de A 4 rijdt dan kom je ten zuiden van de werkzaamheden op de A 31 uit. Maar ja, sowieso flink omrijden of lang in de file staan deze zomer... Over Belgische wegen in het algemeen: De laatste jaren zie je toch een verbetering. Zeker de snelwegen zijn niet meer zo'n gatenkaas als vroeger, en ook de wegen binnendoor gaan langzamerhand vooruit. Jammer dat ze toch structureel te weinig geld voor het onderhoud uittrekken. Maar sommige staten van de VS is het nog veel erger... (en is de bewegwijzering een nog groter drama) | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 28 juni 2005 @ 19:20 |
Als je door Vlaanderen moet : http://www.verkeerscentrum.be | |
Meeh | dinsdag 28 juni 2005 @ 20:24 |
Ik ben zondag door Antwerpen heen gereden (op weg naar King of Europe ![]() Moest wel wennen aan de Belgische manier van richting aangeven (doen ze gewoon niet ![]() | |
Gambolputty | dinsdag 28 juni 2005 @ 20:46 |
quote:Ok, clear. Maar waren ze in Metz zelf ook niet aan het verherasfaltereren ofzo? | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 28 juni 2005 @ 20:49 |
Hier staat ook nogal wat info over de werkzaamheden in België en Noord-Frankrijk http://www.verkeerscentru(...)n_A31_Thionville.pdf | |
BaraCuda | dinsdag 28 juni 2005 @ 20:51 |
Is snachts rijden geen optie? Dan zal het toch niet zo druk zijn mag ik hopen? | |
the_RAVEN | woensdag 29 juni 2005 @ 00:16 |
voor de mensen die voor het eerst in belgie gaan rijden, let eens op de stoplichten, alles tegelijk op groen ![]() ![]() | |
Gambolputty | woensdag 29 juni 2005 @ 12:02 |
Zijn hier wellicht ervaringsdeskundigen die de route Luik - Luxemburg - Metz al gereden hebben? Gezien de lengte van de alternatieve routes vraag ik me af of het zin heeft om deze te nemen. Via Duitsland / Strasbourg ben ik ca 160 km langer onderweg, wil dat lonen dat moet ik ongeveer 2 uur stil staan. En weetiemand of er ook 's nachts gewerkt aan de wegen in België? | |
Joost-mag-het-weten | woensdag 29 juni 2005 @ 12:11 |
In Antwerpen werken ze in elk geval 's nachts, bij de werken in Wallonië denk ik van niet ... | |
Gambolputty | donderdag 30 juni 2005 @ 14:19 |
quote:Die wordt het voor mij. Via die route kom je idd ten zuiden van Metz uit en heb je ook geen last van de werkzaamheden daar. 't is wel ca. 100 km extra rijden maar dat liever dan stil komen te staan achter een geschaarde caravan op een weg met één rijstrook. Omzeil ik ook meteen die benzine-file in Luxemburg van al die mensen die ¤10 willen besparen. | |
Virus.NL | donderdag 30 juni 2005 @ 19:22 |
Oja en kijk uit voor gaten in het wegdek rond Brussel ![]() Ik moet morgen in Brussel, Mons en Gent zijn. Ik vannacht wel over de A12 naar Brussel, want het viaduct bij Vilvoorde is afgesloten voor reparatiewerkzaamheden. [ Bericht 26% gewijzigd door Virus.NL op 30-06-2005 20:17:19 ] | |
Hyperdude | donderdag 30 juni 2005 @ 20:09 |
quote:Ik rij deze route regelmatig maar alleen 's avonds/ 's nachts. E25 in prima te doen, 80 km op de enkele stukken, en niet druk. Langzamere weggebruikers laat je achter op de dubbele stukken. A31 kom ik niet zo vaak langs, ik ga via de A13 naar Saarbrücken/Straatsburg. de A31 is wel drukker dan de E25, dus wellicht daar meer problemen. Volgens mij wordt er 's nachts niet/nauwelijks gewerkt in België; iig nog niet opgehouden door rangerende camions ![]() |