abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29430403
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 21:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Neuh. Zie de foto van de ouders hierboven ergens. Moeder is model 'Vos' zoals dat heet. Daar hebben ze dat punkkapsel een beetje van.
Oh ja. Die andere is een Hollandertje, toch? Die hadden wij vroeger ook in de tuin.
pi_29439180
Zeiksnor: Heb je geen ren ofzo waar ze buiten los kunnen lopen, of zitten ze nu constant in dat hok?

pi_29439321
Nee, we hebben een redelijke tuin die al helemaal afgezet is door ons vanwege eerdere konijnen. Momenteel moeten ze echter apart loslopen i.v.m. het risico dat dit topic weer uitkomst moet brengen.
Volgend jaar ga ik verhuizen en dan heb ik echt een flinke tuin en dan zullen ze helemaal niets meer tekort komen.
PSN: Poekimammi_nl
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 10:55:14 #204
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29441319
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 08:20 schreef Zeiksnor het volgende:
Nee, we hebben een redelijke tuin die al helemaal afgezet is door ons vanwege eerdere konijnen. Momenteel moeten ze echter apart loslopen i.v.m. het risico dat dit topic weer uitkomst moet brengen.
Volgend jaar ga ik verhuizen en dan heb ik echt een flinke tuin en dan zullen ze helemaal niets meer tekort komen.
Heerlijke tuin heb je voor ze, groter dan de mijne hoor!

Mijn moederkonijn is nu de hele tijd schijnzwanger Ja schijnzwanger, want anders zou ze onbevlekt ontvangen zijn en kan ik een bedevaartsoord openen hier. Nou goed, straks even aan de dierenarts vragen wat ik het beste kan doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Duderinnetje op 05-08-2005 14:11:14 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_29444297
Misschien toch niet zo onbevlekt ontvangen hoor..
Wil je niet bang maken verder
Maar meneren kunnen nog 2 tot 3 weken na castratie vruchtbaar blijven (risico weken dus)
En wanneer ben je er achter gekomen dat mamma zwanger was?

Toen ze de kleintjes al had, of gewoon tijdens de zwangerschap?
Pappa kan mamma namelijk DIRECT weer bevruchten, zodra de kleintjes geboren zijn..

Mocht het nou echt een schijnzwangerschap zijn, dan moet je het nestje gewoon in de kooi laten, (er om heen schoonmaken dus) Tot dat ze er geen aandacht meer aan besteed. Als je het nu al weg haalt gaat ze vrolijk weer een nieuw nestje maken, en dan heb je geen mooi vos konijntje meer, maar een soort kale rat

EDIT: Mijn wannabe voskonijntje Bunny was pas uitgekookt, die ging een nestje maken, en gebruikte maar haar van haar vriendje, vond eigen vachtje waarschijnlijk te mooi

[ Bericht 20% gewijzigd door Hilzillah op 05-08-2005 14:30:11 ]
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 15:23:40 #206
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29445251
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 14:15 schreef Hilzillah het volgende:
Misschien toch niet zo onbevlekt ontvangen hoor..
Wil je niet bang maken verder
Maar meneren kunnen nog 2 tot 3 weken na castratie vruchtbaar blijven (risico weken dus)
En wanneer ben je er achter gekomen dat mamma zwanger was?

Toen ze de kleintjes al had, of gewoon tijdens de zwangerschap?
Pappa kan mamma namelijk DIRECT weer bevruchten, zodra de kleintjes geboren zijn..

Mocht het nou echt een schijnzwangerschap zijn, dan moet je het nestje gewoon in de kooi laten, (er om heen schoonmaken dus) Tot dat ze er geen aandacht meer aan besteed. Als je het nu al weg haalt gaat ze vrolijk weer een nieuw nestje maken, en dan heb je geen mooi vos konijntje meer, maar een soort kale rat

EDIT: Mijn wannabe voskonijntje Bunny was pas uitgekookt, die ging een nestje maken, en gebruikte maar haar van haar vriendje, vond eigen vachtje waarschijnlijk te mooi
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, het mannetje is na de castratie geruime tijd apart gebleven gelukkig! Ik kwam achter zijn ware geslacht tijdens dat ze (achteraf bezien) zwanger was. Dus tijdtechnisch en biologisch en zo kan hij de boosdoener niet weer zijn geweest. Ze is gewoon hormonaal in de war. Begreep net al van de dierenarts dat dit vrij normaal is en dat ik het maar moet laten gaan. Ik zou haar kunnen laten steriliseren, maar ze is al vier, en dat schijnt dan toch wel wat oud te zijn voor zo'n operatie. Ik zie het nog wel even aan.

Zal het nestje met rust laten inderdaad. Moet ook wel, want het zit weet ik hoe diep onder de grond

Slim van je wannabee-Vos! Mijn vos zag er na de bevalling inderdaad ook niet uit. Kale plekken en broodmager (van het zogen). Het begint nu, na drie maanden, pas echt weer goed bij te trekken. het is echt een aanslag op haar lijfje geweest, die koters.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_29445362
Weet iemand hier of het normaal is dat een konijn in deze tijd van het jaar enorm verhaart? Ik pas op wat beestjes van vrienden en ze hebben een hangoorkonijn dat zo erg verhaart dat ik er hele plukken uit kan trekken.
pi_29452198
Ik schrok er ook van. Om een of andere duistere reden is mijn Flappie (met kort weinig haar) ook verschrikkelijk aan het verharen, heeft hij nog nooit eerder zo erg gedaan, Je kan de hele verschillende lagen haar zien (beetje vaag beschreven) maar het is net of het in laagjes geknipt is Heb het vandaag aan de dieren dokter gevraagd, en die zegt dat knijntjes op de meest rare tijden van het jaar kunnen gaan verharen... dus neem aan dat het wel goed zit
pi_29452283
Ja, inderdaad die lagen. Aan zijn achterkant zie je een hele grens tussen oud en nieuw haar. Hele bossen trek ik eruit! Maar er zit wel een nieuw laagje, veel korter haar onder.
pi_29453429
Mijn lelijkert (zo noem ik hem nu ha ha ha) heeft precies het zelfde... zodra er nog geen echte kale plekken te zien zijn vind ik het best!
pi_29460704
Bij mij ook Ja bij mijn konijnen dan he

Je kan echt de oude laag zien, en de nieuwe laag eronder. En overal vliegen die haren heen, vooral snel richting je neus
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:25:27 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29461451
Ik kan me zo voorstellen dat het iets te maken heeft met de rare temperatuurwisselingen van de laatste tijd. De ene keer vallen de mussen dood van het dak, de volgende dat wil je de open haard aansteken...
pi_29491580
Ja daar zou je misschien wel eens gelijk in kunnen hebben BE, Cloud had het voorheen echt nooit...
pi_29499923
Met mijn 2 rammen, gaat het samen zijn heel goed

Ik kan ze nu zelf alleen in het nachthok doen, en dat gaat goed

Dus ik ben nu heel blij dat mijn Ed een nieuw vriendje heeft
  maandag 8 augustus 2005 @ 10:27:23 #215
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29500217
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 10:11 schreef ymme het volgende:
Met mijn 2 rammen, gaat het samen zijn heel goed

Ik kan ze nu zelf alleen in het nachthok doen, en dat gaat goed

Dus ik ben nu heel blij dat mijn Ed een nieuw vriendje heeft
Dat is super goed nieuws Ymme!!

Ze hadden kennelijk gewoon even tijd nodig om te wennen!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31786739
TS: hoe is het ermee...

Edje is nog maanden lang ziek geweest. We hebben er alles aangedaan. Maar hij wou niet aankomen, terwijl hij toch 100% gezond was volgens de dierenarts.
Gisteren heeft hij ons dan toch verlaten. In rust.
pi_31786818
Och... Edje...
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:14:55 #218
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31819055
Ymme, wat naar. Maar je hebt je best gedaan voor Edje. Dat is lief van je. Helaas gaat het soms desondanks mis. Sterkte meis
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31831260
Ik voel me er zo rot onder. Nou heb ik weer een konijn alleen zitten.
Maar ja, voorlopig denk ik dat het ik dat maar even zo laat.
Ik heb z'n druk leven de laatste tijd. Maar ik ga alle tijd die over is, aan hem besteden.
En aan de rest van de huisdieren.
  donderdag 3 november 2005 @ 14:08:10 #220
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31927499
Dan maar even iets opbeurends

De twee 'uit huis geplaatste' doerakken doen het sinds hun verhuizing op 30 juli prima bij Zeiksnor in Nijmegen!
Zeiksnors tuin doet het navenant minder touwens Hoewel het misschien ook wel iets heeft, alle flora zo mooi gekortwiekt op eenzelfde hoogte

Het mannetjeskonijn is anderhalve maand geleden gecastreerd en dus kunnen broer en zus risicoloos incestueus klefbakken. Volgens Zeiksnor liggen ze - wanneer de tuin weer keurig is bijgepunt - de hele tijd op en naast en over elkaar

Voor de volledigheid hier nogmaals het kiekje tijdens de verhuizing:

Wat waren ze nog klein

En hier recente foto's die Zeiksnor mij mailde. Het menneke ('Ja wat mot die paparazzie nou weer?!') :

Het meisje:

En verder:

Die laatste!

Dank aan Zeiksnor voor de kiekjes én de goede zorgen natuurlijk
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:01:22 #221
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31970393
Gaat nou niemand hier meer 'aaaah' en 'ooooh' roepen?

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31971792
Aaaaah! Oooooh!
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:52:44 #223
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31971863
Kun je dat ook onderbouwen?
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 4 november 2005 @ 21:52:11 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31973669
Die laatste foto!
pi_31973811
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:52 schreef Duderinnetje het volgende:
Kun je dat ook onderbouwen?
Ze zijn natuurlijk gewoon liev. En het is fijn dat ze een hele tuin hebben.
pi_31983068
DIE LAATSTE!! Een echte originele blijheids binky!!
  zaterdag 5 november 2005 @ 05:36:31 #227
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_31983195
Ik heb niks met konijnen, maar ik heb dit topic met plezier gelezen (minus de ramp van Ymme dan). Entertainment ten top.

Mijn konijnen gingen altijd dood in de vakantie

[ Bericht 1% gewijzigd door wonderer op 05-11-2005 15:31:39 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_31985555
Leuk om te zien dat het goed gaat.

Ik zou ook wel graag een vriendinnetje voor Dotje (ja die naam die had ze al, wij noemen haar wel eens killy billy omdat ze de kat aanvalt). Maar voorlopig laat ik het denk toch maar even zo. Of iemand een schat van vrouwtjes konijnen thuis hebben, en hier een goed plekje voor zoeken
  zaterdag 5 november 2005 @ 14:07:25 #229
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31989631
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 05:36 schreef wonderer het volgende:
Ik heb niks met konijnen, maar ik heb dit topic met plezier gelezen (minus de ramp van Ymme dan). Entertainment ten top.

Mijn konijnen gingen altijd door in de vakantie
Hoe kan dat nou?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:32:14 #230
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_31991841
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:07 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou?
Hmpf, volgende keer ga ik gewoon om 5 uur naar bed. Ik bedoelde dus dood. Kweenie waarom, misschien dat de buurvrouw niet goed oplette ofzo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:45:13 #231
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31993762
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:32 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hmpf, volgende keer ga ik gewoon om 5 uur naar bed. Ik bedoelde dus dood. Kweenie waarom, misschien dat de buurvrouw niet goed oplette ofzo.
Ik begreep het wel hoor

Maar die overbuurvrouw zou ik niet meer vertrouwen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_32000257
hartelijk bedankt voor het plaatsen van de foto's.

We hebben inderdaad veel plezier van de konijnen, maar het zijn wel heel aparte beesten.
Ze kunnen overal doorheen en lusten alles
Daanaast zijn ze erg klef en liggen altijd bovenop elkaar, maat het manneke is erg beschermend voor het vrouwke.
Manneke heet trouwens Bobo en zij heet Krabbel.

Voor de rest is een tuinman niet meer nodig

Ik zal binnenkort weer wat foto's plaatsen
PSN: Poekimammi_nl
  zaterdag 5 november 2005 @ 20:22:35 #233
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32001170
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 19:57 schreef Zeiksnor het volgende:
hartelijk bedankt voor het plaatsen van de foto's.

We hebben inderdaad veel plezier van de konijnen, maar het zijn wel heel aparte beesten.
Ze kunnen overal doorheen en lusten alles
Daanaast zijn ze erg klef en liggen altijd bovenop elkaar, maat het manneke is erg beschermend voor het vrouwke.
Manneke heet trouwens Bobo en zij heet Krabbel.

Voor de rest is een tuinman niet meer nodig

Ik zal binnenkort weer wat foto's plaatsen
Ik denk dat doordat ze hier echt in een hol onder de grond zijn geboren, ze van die sterke instincten hebben. Graven en inderdaad álles vreten (ook plantjes die volgens de konijnenkenners acuut dodelijk zouden moeten zijn ). Het zijn geen huiskonijnen zoals we gewend zijn inderdaad
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34708496
Hoe is het ermee?

Ik ben nog steeds op zoek naar een lief vrouwtjes konijn.
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:38:36 #235
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34712819
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:38 schreef ymme het volgende:
Hoe is het ermee?

Ik ben nog steeds op zoek naar een lief vrouwtjes konijn.
Nou met ons wel goed, want wij zijn ontsnapt aan een tweede onbedoeld nestje

Dochterlief bleek zoonlief (runs in the family), maar gelukkig heeft dat nijntje zo'n ontwikkelingsachterstand dat de puberteit onlangs pas doorbrak (en toen was ik er snel bij! En de dierenarts met haar knipschaartje ook
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')