Oh ja. Die andere is een Hollandertje, toch? Die hadden wij vroeger ook in de tuin.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Neuh. Zie de foto van de ouders hierboven ergens. Moeder is model 'Vos' zoals dat heet. Daar hebben ze dat punkkapsel een beetje van.
Heerlijke tuin heb je voor ze, groter dan de mijne hoor!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 08:20 schreef Zeiksnor het volgende:
Nee, we hebben een redelijke tuin die al helemaal afgezet is door ons vanwege eerdere konijnen. Momenteel moeten ze echter apart loslopen i.v.m. het risico dat dit topic weer uitkomst moet brengen.
Volgend jaar ga ik verhuizen en dan heb ik echt een flinke tuin en dan zullen ze helemaal niets meer tekort komen.
Nee, het mannetje is na de castratie geruime tijd apart gebleven gelukkig! Ik kwam achter zijn ware geslacht tijdens dat ze (achteraf bezien) zwanger was. Dus tijdtechnisch en biologisch en zo kan hij de boosdoener niet weer zijn geweest. Ze is gewoon hormonaal in de war. Begreep net al van de dierenarts dat dit vrij normaal is en dat ik het maar moet laten gaan. Ik zou haar kunnen laten steriliseren, maar ze is al vier, en dat schijnt dan toch wel wat oud te zijn voor zo'n operatie. Ik zie het nog wel even aan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 14:15 schreef Hilzillah het volgende:
Misschien toch niet zo onbevlekt ontvangen hoor..
Wil je niet bang maken verder![]()
Maar meneren kunnen nog 2 tot 3 weken na castratie vruchtbaar blijven (risico weken dus)
En wanneer ben je er achter gekomen dat mamma zwanger was?
Toen ze de kleintjes al had, of gewoon tijdens de zwangerschap?
Pappa kan mamma namelijk DIRECT weer bevruchten, zodra de kleintjes geboren zijn..
Mocht het nou echt een schijnzwangerschap zijn, dan moet je het nestje gewoon in de kooi laten, (er om heen schoonmaken dus) Tot dat ze er geen aandacht meer aan besteed. Als je het nu al weg haalt gaat ze vrolijk weer een nieuw nestje maken, en dan heb je geen mooi vos konijntje meer, maar een soort kale rat![]()
EDIT: Mijn wannabe voskonijntje Bunny was pas uitgekookt, die ging een nestje maken, en gebruikte maar haar van haar vriendje, vond eigen vachtje waarschijnlijk te mooi
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is super goed nieuws Ymme!!quote:Op maandag 8 augustus 2005 10:11 schreef ymme het volgende:
Met mijn 2 rammen, gaat het samen zijn heel goed
Ik kan ze nu zelf alleen in het nachthok doen, en dat gaat goed
Dus ik ben nu heel blij dat mijn Ed een nieuw vriendje heeft
quote:Op zaterdag 5 november 2005 05:36 schreef wonderer het volgende:
Ik heb niks met konijnen, maar ik heb dit topic met plezier gelezen (minus de ramp van Ymme dan). Entertainment ten top.
Mijn konijnen gingen altijd door in de vakantie
Hmpf, volgende keer ga ik gewoon om 5 uur naar bed. Ik bedoelde dus dood. Kweenie waarom, misschien dat de buurvrouw niet goed oplette ofzo.quote:
Ik begreep het wel hoorquote:Op zaterdag 5 november 2005 15:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hmpf, volgende keer ga ik gewoon om 5 uur naar bed. Ik bedoelde dus dood. Kweenie waarom, misschien dat de buurvrouw niet goed oplette ofzo.
Ik denk dat doordat ze hier echt in een hol onder de grond zijn geboren, ze van die sterke instincten hebben. Graven en inderdaad álles vreten (ook plantjes die volgens de konijnenkenners acuut dodelijk zouden moeten zijnquote:Op zaterdag 5 november 2005 19:57 schreef Zeiksnor het volgende:
hartelijk bedankt voor het plaatsen van de foto's.
We hebben inderdaad veel plezier van de konijnen, maar het zijn wel heel aparte beesten.
Ze kunnen overal doorheen en lusten alles![]()
Daanaast zijn ze erg klef en liggen altijd bovenop elkaar, maat het manneke is erg beschermend voor het vrouwke.![]()
Manneke heet trouwens Bobo en zij heet Krabbel.
Voor de rest is een tuinman niet meer nodig![]()
Ik zal binnenkort weer wat foto's plaatsen
Nou met ons wel goed, want wij zijn ontsnapt aan een tweede onbedoeld nestjequote:Op donderdag 2 februari 2006 10:38 schreef ymme het volgende:
Hoe is het ermee?
Ik ben nog steeds op zoek naar een lief vrouwtjes konijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |