abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:26:52 #176
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28335967
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:17 schreef innovative het volgende:

[..]

Weet je dat vrouwen, zowel procentueel als in harde cijfers, minder doden maken in het verkeer dan bezopen mannen?

Vrouwen rijden over het algemeen overdreven voorzichtig, wat heel storend is voor de rest van het verkeer, maar er voor zorgt dat de ongelukken die ze maken, voornamelijk botsingen met paaltjes en geparkeerde auto's zijn. De verhouding qua ongelukken mannen:vrouwen is 1:2, maar de verhouding in veroorzaakt letsel is 2:1. (bron: Elsevier, vorig jaar ergens).

Even mijn nutteloze stukje informatie. Eerst beter nadenken en naar de cijfers kijken voordat je verder blaat. Vrouwen kunnen angstaanjagend rijden, maar ze rijden wél veiliger dan mannen, of in ieder geval veiliger voor de medeweggebruiker (en ach, paaltjes ed. hebben geen gevoel...)
Klopt, al denk ik wel dat eea wat dichter naar elkaar getrokken wordt als je kijkt naar hoe ongelukken veroorzaakt zouden zijn.

Heel zwartwit: een vrouw rijdt erg langzaam een een man zit er relatief dicht achter (hoe cliche ). Als die vrouw dan een schaduw voor een kat aanziet en daarom vol op de rem gaat staan is die man in kwestie het schuld als hij achter op klapt. Terwijl die vrouw ook voor een aanzienlijk deel bijgedragen heeft aan de gevaarlijke situatie. Dat vertekent een beetje.
Vampire Romance O+
  Moderator woensdag 29 juni 2005 @ 13:29:07 #177
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28336077
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:13 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Eens kijken hoe vooringenomen jij wordt als er mensen in jouw omgeving gewond raken in het verkeer door het toedoen van drank!
Ja hartstikke vervelend voor je, dat je het van zo nabij hebt meegemaakt, maar in discussies tellen nou eenmaal argumenten en geen emoties.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_28336609
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:26 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Klopt, al denk ik wel dat eea wat dichter naar elkaar getrokken wordt als je kijkt naar hoe ongelukken veroorzaakt zouden zijn.

Heel zwartwit: een vrouw rijdt erg langzaam een een man zit er relatief dicht achter (hoe cliche ). Als die vrouw dan een schaduw voor een kat aanziet en daarom vol op de rem gaat staan is die man in kwestie het schuld als hij achter op klapt. Terwijl die vrouw ook voor een aanzienlijk deel bijgedragen heeft aan de gevaarlijke situatie. Dat vertekent een beetje.
Dat is ook zeer zeker zo. Het is ook gebleken dat vrouwen fysiek minder in staat zijn een auto te besturen, doordat ze niet als "jager" zijn geëvolueerd. Met andere worden, het reactievermogen ligt meer dan 20% lager en ze kunnen minder goed snelheden en afstanden inschatten. Dit is hét euvel bij vrouwen inderdaad, ze rijden te langzaam en reageren niet op tijd. Zo is het zo dat, wanneer er alleen maar mannen voor het stoplicht staan, er bij groen licht twee keer zoveel auto's voorbij komen dan wanneer alleen vrouwen daar staan.

Probleem anderzijds is echter dat mannen, omdat ze die kwaliteiten hebben, zichzelf gigantisch overschatten. Ze zien geen (of minder) gevaar en gaan er van uit dat hun reactietijd vrijwel nul is - wat dus onmogelijk is. Hierdoor zijn ze altijd te laat met reageren en, doordat ze met hogere snelheid deelnemen aan het verkeer, zijn de klappers een stuk groter dan bij vrouwen.

Samengevat, beide seksen hebben problemen én goede kwaliteiten. Vrouwen hebben het verantwoordelijkheidsbesef dat noodzakelijk is om goed te kunnen rijden, mannen hebben het fysieke aspect dat noodzakelijk is. Het vervelende is alleen dat mannen niet in willen zien dat er die verantwoordelijkheid ongeveer de helft van het rijden is, en dat ze dus alleen maar aan hun eigen hormoontjes denken en als race- en kleefmonsters over de weg gaan.

Dat samengenomen met jouw voorbeeld, já, die vrouw rijdt langzaam, maar als man zou je daar op moeten anticiperen. Iedere man klaagt áltijd over vrouwen, toch wordt er nóóít rekening mee gehouden, nee, er wordt gekleefd. Je zou toch denken dat je dan als man al denkt "kut, een vrouw, véél afstand houden, vér weg blijven", maar nee. Dat is en blijft gevaarlijk, en als jij in dat geval op de auto voor je klapt, is dat dús jouw schuld. Je moet ten allen tijde op tijd stil kunnen staan zonder je voorganger te raken, en als je dat niet kan, is dat een duidelijk gevalletje bumperkleven en zelfoverschatting. En já, daar ben je dan helemaal zelf verantwoordelijk voor, ongeacht wat andere weggebruikers doen.

Rijden is niet alleen je auto op de weg houden, dat kan ieder ei. Rijden is anticiperen, letten op wat je medeweggebruikers doen en het verstand hebben om in te zien dat bepaalde situaties gewoon gevaarlijk zijn. En als je achterop je voorganger klapt omdat je al zowat in diens achterbak zat, dan heb je dat dus duidelijk nog niet begrepen.
pi_28336733
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:29 schreef Gert het volgende:

[..]

Ja hartstikke vervelend voor je, dat je het van zo nabij hebt meegemaakt, maar in discussies tellen nou eenmaal argumenten en geen emoties.
Argumenten zat gegeven dacht ik zo....
Overigens vind ik dit wel een zeer belangrijk argument.
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:26:41 #180
38433 snijder
snijderdotcom
pi_28346701
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 17:49 schreef ACT-F het volgende:

bla, bla, bla

Dus weg met de alcoholtest en laat er een rijvaardigheidstest voor in de plaats komen
En dat zegt iemand met dit in zijn priofiel: Hobbies/interesses: Hardrijden, keihard rijden!!!! Hard, harder, hardst!!! ZOEEEFFFFFFFFFF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:34:41 #181
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_28346914
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:26 schreef snijder het volgende:

[..]

En dat zegt iemand met dit in zijn priofiel: Hobbies/interesses: Hardrijden, keihard rijden!!!! Hard, harder, hardst!!! ZOEEEFFFFFFFFFF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hap hap hap, korrels zout nodig?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:39:55 #182
38433 snijder
snijderdotcom
pi_28347043
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Hap hap hap, korrels zout nodig?
Als je hem speciaal voor dit topic hebt ingevuld is ie leuk, maar ik vrees dat dit nioet zo is.
  woensdag 29 juni 2005 @ 19:29:54 #183
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_28348583
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:39 schreef snijder het volgende:

[..]

Als je hem speciaal voor dit topic hebt ingevuld is ie leuk, maar ik vrees dat dit nioet zo is.
Nee, ik heb dat destijds bij mijn aanmelding zo ingevuld, omdat Fok stikt van de moraalridders, betweters, wereldverbeteraars, dominee's, etc..... Dan krijg ik juist de behoefte om flink tegen de schenen te schoppen. Ik rijd stevig door, dat ontken ik niet, maar dat kan ook op een verantwoorde manier. Maar sommige mensen met een beperkte wereldbeeld schijnen niet te snappen dat het mogelijk is. Maar goed, het wordt nu wel heel off-topic.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_28350761
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:53 schreef TR08 het volgende:

TS is geboren in 1982, dus nu net 22 jaar oud. Goede drinker of niet, dit is veel te jong nog om met een beetje drank achter het stuur te stappen.
Joh, gozer... Ik heb in de 4 jaar dat ik mijn rjibewijs heb, in meer auto's gereden dan jij ooit in je hele leven zal rijden. Daarnaast heb ik al meer kilometers afgelegd dan jij niet voor je 50ste zal halen.

Ben 2x heen en weer naar Belgie, Frankrijk en Spanje geweest. Je kent me niet eens, dus lul niet zo slap.

Word trouwens zaterdag 23.....
pi_28351248
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:27 schreef Eliminator20 het volgende:

[..]

Joh, gozer... Ik heb in de 4 jaar dat ik mijn rjibewijs heb, in meer auto's gereden dan jij ooit in je hele leven zal rijden. Daarnaast heb ik al meer kilometers afgelegd dan jij niet voor je 50ste zal halen.

Ben 2x heen en weer naar Belgie, Frankrijk en Spanje geweest. Je kent me niet eens, dus lul niet zo slap.

oew das veel

jezus man dan ben je nog niet eens begonnen met rijden.
pi_28351304
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 16:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
En hoeveel van de nul promille aanhangers stappen 's morgens in de auto na een avond doorzakken op een feestje?
Ik niet!
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:36:38 #187
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_28351936
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 02:00 schreef Repeat het volgende:

[..]

oew das veel

jezus man dan ben je nog niet eens begonnen met rijden.
nou inderdaad
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:43:06 #188
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_28352033
quote:

[..]

Je bent ervan op de hoogte dat je jezelf nu grondig voor lul zet?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_28353642
hoi, wat een waardeloze antwoorden hiero zeg.maar goed dat terzijde.

als je een beginners(punten)rijbewijs hebt mag je een ema cursus gaan volgen, dit staat los van de rechter e.d. dit is gewoon wettelijk bepaald, dit heeft niks te maken met wat de rechter ervan vind dit gaat namelijk vanuit het CBR. als je geen beginnnersrijbewijs hebt hoef je je geen zorgen te maken dan hoef je die cursus niet te volgen.

over de boete, is moeilijk te zeggen staat van te voren niks vast. ikzelf heb helaas ook een keer met alcohol op gereden. absoluut fout en niet meer goed te praten maar ik heb er in ieder geval van geleerd! ik had 1,5 promile geblazen, conclusie 750 euro boete 6mnd voorwaardelijke rijontzegging met een proeftijd van 2 jaar. daarnaast komt de cursus van het cbr erbij dat is nog eens 525 euri. allemaal helemaal terrecht en heb ook geen probleem gemaakt van het uitstapje naar de rechter. ik had wel geluk dat de OVJ een beetje verkeerd bezig was en daar heb ik gebruik van gemaakt anders had ik 3mnd onvoorwaardelijke rijontzegging gehad.

hier wordt ook gesuggereerd dat flitsboetes e.d. van invloed zijn maar dat is pertinent onwaar. rijden met alcohol op is een strafbaarfeit, dus je hebt bij deze ook meteen een strafblad.

hieronder iets wat ik op www.boetes.nl gevonden heb, doe er je voordeel mee, en succes verder. mocht je nog vragen hebben PM me maar!

Alcohol

BAG-grens Overschrijding BAG-grens Geldboete
Vrouw van 55 kg na Man van 70 kg na
0,54 promille (strafbare limit) 3 glazen 4-5 glazen ¤ 190,00
0,8 promille * 4 glazen 7 glazen ¤ 220,00
1,3 promille ** 6 glazen 10 glazen ¤ 650,00
1,8 promille *** 8 glazen 14 glazen ¤ 920,00
+ rijontzegging 33 weken
2,1 promille *** 10 glazen 17 glazen ¤ 1015,00
+ rijontzegging 40 weken
2,5 promille *** 12 glazen 20 glazen 13 dagen cel
+ rijontzegging 50 weken

BAG = Bloed/Alcohol-grens

* Beginnende bestuurders (< 5 jaar rijbewijs) én bestuurders die binnen 5 jaar eerder zijn aangehouden, moeten verplicht een 3-daagse EMA-cursus volgen (Educatieve Maatregel Alcohol en Verkeer). De kosten, ¤ 335,- komen bovenop de boete. Doorloop je de cursus met goed resultaat, dan krijg je je rijbewijs terug.
** Verplichte EMA-cursus voor alle bestuurders, ook als het de eerste keer is.
*** Verplichte onderzoek 'rijgeschiktheid' door de psychiater. Op diens advies kan het CBR het rijbewijs ongeldig verklaren.

Drie glazen is teveel
De genoemde aantallen standaardglazen in de tabel zijn gemiddelden (een standaardglas bier, wijn of sterke drank bevat ca. 10 gram pure alcohol). Wat de promillage betreft, zijn afwijkingen naar boven of beneden mogelijk. Zulke afwijkingen zijn onder andere afhankelijk van drinktempo, maagvulling en leverfuctie. Met de vuistregel 'drie glazen is teveel' blijven de meeste mensen binnen de wettelijke limiet.
pi_28365222
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:39 schreef menneke_m het volgende:

text.....
Kijk, dat is nou een antwoord waar ik wat aan heb!

Toppertje menneke_m!
pi_28367774
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:39 schreef menneke_m het volgende:
hoi, wat een waardeloze antwoorden hiero zeg.maar goed dat terzijde.
Gelukkig kun jij een stukje tekst opzoeken en quoten
pi_28367801
/dubbel
pi_28375132
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 20:42 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Goed toch? hier heb ik tenminste wat aan. Ik heb niet gevraagd om ongezouten meningen.
pi_28375276
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:43 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Je bent ervan op de hoogte dat je jezelf nu grondig voor lul zet?
Wat wil je hiermee zeggen?
pi_28375968
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 20:42 schreef Rekkie het volgende:

[..]

gelukkig kun jij alleen maar zeiken op andere mensen die proberen iemand wat wijzer te maken.

sjonge jonge wat een kleuters hier zeg. kijk deze beste man wil graag wat suggesties horen en wat meer te weten komen, als iedereen nu de moraalridder uit gaat hangen en lopen zeiken, schiet hij volgens mij niks mee op.

ik spreek uit ervaring (helaas) echt geloof me zoiets wil je gewoon niet meemaken, zeker niet als de rest van je wereld (in mijn geval) al in elkaar gedonderd is. dan nog blijft het dom, onverantwoordelijk blablablablabla. maar nogmaals hij schiet daar geen ene fuck mee op! of hebben jullie allemaal een plaat voor je hoofd
pi_28379367
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 01:05 schreef menneke_m het volgende:

[..]

gelukkig kun jij alleen maar zeiken op andere mensen die proberen iemand wat wijzer te maken.

sjonge jonge wat een kleuters hier zeg. kijk deze beste man wil graag wat suggesties horen en wat meer te weten komen, als iedereen nu de moraalridder uit gaat hangen en lopen zeiken, schiet hij volgens mij niks mee op.

ik spreek uit ervaring (helaas) echt geloof me zoiets wil je gewoon niet meemaken, zeker niet als de rest van je wereld (in mijn geval) al in elkaar gedonderd is. dan nog blijft het dom, onverantwoordelijk blablablablabla. maar nogmaals hij schiet daar geen ene fuck mee op! of hebben jullie allemaal een plaat voor je hoofd
Volgens mij is hem dat al tig keer meegedeeld hoor....
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:51:41 #197
38433 snijder
snijderdotcom
pi_28396845
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 00:32 schreef Eliminator20 het volgende:

[..]

Omdat je claimt al een hele goede riijder denkt te zijn omdat je wel:

1/ 4 jaar dat ik mijn rjibewijs heb, in meer auto's gereden dan jij ooit in je hele leven zal rijden
2/ Daarnaast heb ik al meer kilometers afgelegd dan jij niet voor je 50ste zal halen
3/ Ben 2x heen en weer naar Belgie, Frankrijk en Spanje geweest
4/ Word trouwens zaterdag 23.....

Poeh hé, dan ben je echt een heel ervaren rijder die best (illegaal) met een slokje op kan rijden. Hoe dom kunje zijn
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:58:38 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28397067
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 00:27 schreef Eliminator20 het volgende:

[..]

Goed toch? hier heb ik tenminste wat aan. Ik heb niet gevraagd om ongezouten meningen.
Dat heb je wel door het in een forum te plaatsen.
Heb een website voor je
www.watbenjedan.nl
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:02:15 #199
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28397195
quote:

[..]

Als ik je zou kennen dan had ik je met je kop in de wc pot gestoken, want daar hoor je.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 00:31:56 #200
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_28403690
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 00:32 schreef Eliminator20 het volgende:

[..]

Dat je om te beginnen een paardenlul bent dat je met alcohol achter je kiezen achter het stuur kruipt... Zo ervaren ben je nou, dat je de gevaren ervan niet in ziet...
Vervolgens zit je wel lekker te ouwehoeren over je zogenaamde gigantische ervaring op basis van een bepaald aantal gereden auto's en kilometers... En dat terwijl je helemaal niet weet wie je voor je hebt... En dat met de geweldige hoeveelheid van (in het beste geval) 10000 kilometer...
Je bent 23, dus nogsteeds een opgeschoten standje, wat wel weer blijkt uit dit soort uitspraken. Chill of ga voortaan lekker fietsen...

wat met een beetje geluk dus ook verplicht gaat gebeuren
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')