Thanks.... bijdragen waren inderdaad niet al te bijster onderbouwdquote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:08 schreef TR08 het volgende:
* TR08 plaats mental note om Rekkie te negeren![]()
Edit: Das al beter
Ik ben het volledig met je eens, dat is ook de reden waaom ik zo uitgebreid in ga op de studies die hierboven aangedragen worden.
Van beide kanten worden vaak drogredeneringen en verdraaiingen van feiten gebruikt om gelijk te halen. Ik vind dat als je gelijk hebt, je het ook eerlijk en beargumenteerd moet kunnen halen.
Dat is ook het echte probleem, veel meer dan dingen als "reactievermogen"quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:37 schreef MikeyMan het volgende:
Kom vaak genoeg van die mongolen tegen, op vrijdag of zaterdagavond... Hebben een paar biertjes op, en denken dat ze nog wel even door het rode stoplicht kunnen rijden, of nog net wel even voor je langs kunnen... En heb daar dus ook vaak zat zowat bovenop gezeten...
En nooit meer terug geven.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:38 schreef kareltje_de_grote het volgende:
ik hoop dat ze je rijbewijs innemen.
probleem is dat 0 promile niet kan omdat dit percentage door onnauwkeurig aflezen of andere dingen die invloed hebben schommelt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Meisje van de lagere school is doodgereden door iemand met teveel op. Heb het op zijn zachts gezegt niet op mensen die teveel drinken als ze rijden.
Ik ben een sterk aanhanger van NUL promile als je rijd, en drink nooit als ik nog moet rijden. Neem maar een taxi, sukkel, en wees blij dat je niemand ongelukkig hebt gemaakt!
Volgens mij heb je van nature ook al 0.1 of 0.2 in je bloedquote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
probleem is dat 0 promile niet kan omdat dit percentage door onnauwkeurig aflezen of andere dingen die invloed hebben schommelt.
Maar toleratie zou inderdaad wel omlaag mogen, dicht in de buurt van 0 in elk geval.
jij bent niet zo goed in dingen uitleggen hè?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:49 schreef ACT-F het volgende:
Tja, er zullen altijd fundamentalisten blijven die zonder argumenten 'alcohol en verkeer is nee' zullen prediken. Da's toch geen discussie....
bla bla bla bla
Dus weg met de alcoholtest en laat er een rijvaardigheidstest voor in de plaats komen![]()
Lijkt me een fantastisch ideequote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:49 schreef ACT-F het volgende:
Tja,
bla bla
Dus weg met de alcoholtest en laat er een rijvaardigheidstest voor in de plaats komen![]()
Laten we dat maar niet doen. Laten we gewoon de wet handhaven en wellicht aanscherpen en gewoon alcohol rijden strafbaar maken om gewoon risico's te vermijden.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:49 schreef ACT-F het volgende:
Tja, er zullen altijd fundamentalisten blijven die zonder argumenten 'alcohol en verkeer is nee' zullen prediken. Da's toch geen discussie....
Wat mij in de vetgedrukte tekst het meeste dwars zit is de veroordeling op basis van vooroordelen. Er zijn legio gewoonte drinkers die met geen druppel alcohol rijden. Dus daarom zet ik er rustig een dikke rode streep door. En wat dan overblijft is dat gewoonte drinkers minder kans hebben op ongelukken. Daar zet ik ook een dikke rode streep door, want sommige mensen kunnen wel regelmatig drinken, maar als keer op keer blijkt dat ze er behoorlijk door beinvloed worden, dan kun je zo'n iemand maar beter ook niet in het verkeer hebben. En toch zijn er nog genoeg mensen die niet zo veel last hebben van alcohol, en die oorzaken zijn genetisch bepaald. Ik blijf erbij, een alcoholtest is geen rijvaardigheidstest, dus ook geen middel om mensen erop te veroordelen.
Bij een eenvoudige rijvaardigheidstest denk ik aan een apparaat met een reeks LED's waarbij het licht in een sinusvorm heen en weer beweegt. Dat betekent dus dat het lopende licht aan de randen afremt en weer terug gaat en weer versnelt. In het midden is deze het snelst en begint weer af te remmen. Daaronder zit een vlak waar je je vinger overheen beweegt. Het is de bedoeling dat je het lopende licht met je vinger volgt. Het licht verandert soms spontaan van richting. Hiermee meet je de oog-hand coördinatie. Iemand die te ver heen is zal deze test niet goed volbrengen. Dit zie je ook terug in het slingeren en corrigeren van een auto bestuurd door een dronken persoon. Met zo'n apparaat kun je exact meten hoe nauwkeurig de bestuurder het lopende licht weet te volgen. En aan de hand daarvan kun je limieten opstellen wat de meeste toelaatbare afwijking is. De spontane richtingsverandering van het lopende licht kan dienen als reactietest. Hoe snel past de bestuurder zich aan de veranderde situatie?
En dan kun je in zo'n apparaat een tweede functie bouwen om het waarnemingsvermogen te testen. Nu laat je alle ledjes branden, behalve het ledje wat gevolgd moet worden met de vinger, deze knippert en deze laat je steeds sneller knipperen. Iemand met een verminderd waarnemingsvermogen kan het knipperende licht boven een bepaalde frequentie niet meer zien knipperen en raakt op een gegeven moment het spoor bijster. Dit wordt natuurlijk vastgelegd door het apparaat (En ik bedenk me net, eigenlijk kan de eerste functie wel achterwege blijven, want deze zit al in de 2e ingebakken). Et voilla, we hebben een vrij éénvoudig en zelfs een goedkope apparaat om de rijvaardigheid te testen. Het is niet alleen geschikt voor alcohol, maar ook drugs, vermoeidheid, ouderom......eigenlijk voor alles. Je zou zo'n apparaat standaard bij een nieuwe auto kunnen leveren, zodat bestuurders zichzelf kunnen testen.
Gast, je kan lullen wat je wilt, maar je bent gewoon achterlijk bezig...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:49 schreef ACT-F het volgende:
blaat
Nee, we hebben beide niet graagquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:51 schreef ACT-F het volgende:
Dus jullie hebben liever iemand die nuchter is maar totaal niet capabel is om te rijden vanwege een ongeschikte motoriek, dan iemand die met alcohol op die toch duidelijk beter rijdt?? Wie is hier levensmoe?![]()
Echt, er zijn mensen waarbij ik absoluut niet in de auto zou durven, omdat ze zo strontberoerd rijden ondanks dat ze geen druppel drinken. En er zijn mensen waar ik gerust instap die 10 bier op hebben.
Doe mij de rijvaardigheidstest maar.
Iemand die met alcohol op rijdt heeft wat mij betreft een ongeschikte motoriek.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:51 schreef ACT-F het volgende:
Dus jullie hebben liever iemand die nuchter is maar totaal niet capabel is om te rijden vanwege een ongeschikte motoriek, dan iemand die met alcohol op die toch duidelijk beter rijdt?? Wie is hier levensmoe?![]()
Echt, er zijn mensen waarbij ik absoluut niet in de auto zou durven, omdat ze zo strontberoerd rijden ondanks dat ze geen druppel drinken. En er zijn mensen waar ik gerust instap die 10 bier op hebben.
Zo'n testje hoeft niet lang te duren hoor. Eventjes met je vinger het lichtje volgen. 30 sec. is meer dan genoeg. Als er twijfel bestaat dan kan er op het bureau een tweede test afgenomen, net zoals dat nu ook gebeurt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:09 schreef TR08 het volgende:
Hoe denk jij trouwens een rijvaardigheids test bij de alcohol controles te realiseren?
Ah, ik zie net een leuk dingetje hierboven.
De tests die jij wilt kosten veel tijd en mankracht. Als je dan een beetje fatsoenlijke alcohol controle wilt houden krijg je al snel een wachtrij van een paar uur.
Om nog maar niet te spreken over hoeveel geld het kost
En wat moet je op het bureau dan doen, rijden in een simulator? De test op het bureau moet namelijk wel de ultieme test zijn die gaat bewijzen of je teveel gezopen hebtquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zo'n testje hoeft niet lang te duren hoor. Eventjes met je vinger het lichtje volgen. 30 sec. is meer dan genoeg. Als er twijfel bestaat dan kan er op het bureau een tweede test afgenomen, net zoals dat nu ook gebeurt.
Nee, en dat is ook een geheel andere discussie... Ik vind namelijk ook dat er teveel mensen een rijbewijs krijgen terwijl ze totaal niet kunnen rijden... Maar dat heeft weinig met het onderwerp te maken...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:51 schreef ACT-F het volgende:
Volgens mij probeer jij steeds dingen goed te praten door situaties erbij te halen die compleet buiten de discussie staan.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:51 schreef ACT-F het volgende:
Dus jullie hebben liever iemand die nuchter is maar totaal niet capabel is om te rijden vanwege een ongeschikte motoriek, dan iemand die met alcohol op die toch duidelijk beter rijdt??-knip-
De oorspronkelijke discussie zoals TS heeft opgestart ging erover wat er gebeurt als je voorgeleid wordtquote:Op woensdag 29 juni 2005 00:01 schreef TR08 het volgende:
[..]
Volgens mij probeer jij steeds dingen goed te praten door situaties erbij te halen die compleet buiten de discussie staan.
Ik ben het met je eens. Vaak zat bij vrienden ingestapt die 7, 8 pils ophadden en waar je niks aan merkte. Nooit zelfs maar een bijna-ongeluk gehad. Terwijl ik toch ook wel eens bij (sorry sorry, maar vooral) vrouwen ben ingestapt die bij een drukke rotonde al in paniek raakten en ervoor zorgden dat ik wit wegtrok.quote:Op woensdag 29 juni 2005 00:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus vandaar dat ik ook liever zie dat er op rijvaardigheid wordt gecontroleerd, ipv alcohol. De gevaarlijke automobilist kan dan veel beter gescheiden worden van de ongevaarlijke. Want veiligheid, daar ging het toch om? Dus vandaar mijn voorbeeld dat ik liever bij iemand in de auto stap die gedronken heeft maar wel goed kan rijden, dan iemand die nuchter is en echt strontberoerd rijdt.
De gemiddelde Italiaan rijdt dan ook al zonder iets op als een kasbezopen idioot. Ooit eens daar in het verkeer geweest ? Hoe verder je naar het zuiden gaat hoe meer elke wettelijkheid onbestaande wordt. Los door het rood rijden, inhalen op een tweevaks weg als er tegenliggers aankomen (ach die gaan wel een beetje naar rechts op hun vak rijden) , inhalen op rotondes, slalommen tussen de versperringen bij verkeerswerken als men er toch niet bezig is , ... Hoe meer ik er kom (en ik kom er wel regelmatig) hoe meer ik mij er nog verbaas.quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:27 schreef Northside het volgende:
Overigens is in italie een promillage van 0,8 nog toegestaan. (mijn stukje nutteloze informatie voor vandaag)
Weet je dat vrouwen, zowel procentueel als in harde cijfers, minder doden maken in het verkeer dan bezopen mannen?quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:27 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Vaak zat bij vrienden ingestapt die 7, 8 pils ophadden en waar je niks aan merkte. Nooit zelfs maar een bijna-ongeluk gehad. Terwijl ik toch ook wel eens bij (sorry sorry, maar vooral) vrouwen ben ingestapt die bij een drukke rotonde al in paniek raakten en ervoor zorgden dat ik wit wegtrok.
Overigens is in italie een promillage van 0,8 nog toegestaan. (mijn stukje nutteloze informatie voor vandaag)
ja tot die vrienden een noodstop oid moeten maken en toch net 2 of 3 seconden te laat reageren door de alcohol (ter informatie, dat is bij 100km per uur al 83 (!) meter verder! )quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:27 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Vaak zat bij vrienden ingestapt die 7, 8 pils ophadden en waar je niks aan merkte. Nooit zelfs maar een bijna-ongeluk gehad. Terwijl ik toch ook wel eens bij (sorry sorry, maar vooral) vrouwen ben ingestapt die bij een drukke rotonde al in paniek raakten en ervoor zorgden dat ik wit wegtrok.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |