Wellicht, maar maakt het er niet minder strafbaar en ontzettend dom van.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat kan, maar die andere persoon zou wellicht nog minder last van kunnen hebben. Er zit een groot verschil tussen de mensen onderling.
Ja tuurlijk wel! Daarom drink ik gewoon nooit als ik weet dat ik moet autorijden.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:11 schreef ACT-F het volgende:
Wat is er zo dom aan? Weet jij welke risico's eraan zitten? Ik wel, jij ook?
Ik heb laatst bij iemand in de auto gezeten die gedronken had. Met zijn consumptie zou hij bij een blaastest waarschijnlijk nog net geen bon krijgen, maar het was geen pretje.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:11 schreef ACT-F het volgende:
Hoe weet je dat dan? Spreek je uit ervaring? Of praat je nu een ander na?quote:Op maandag 27 juni 2005 14:21 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja tuurlijk wel! Daarom drink ik gewoon nooit als ik weet dat ik moet autorijden.
Of ik neem nooit de auto als ik weet dat ik ga drinken.
Jij rijdt zelf ook graag sportief zeker?quote:Op maandag 27 juni 2005 14:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dan? Spreek je uit ervaring? Of praat je nu een ander na?
Oh ja, zeg me trouwens eens: Wat zijn de risico's volgens jou?quote:Op maandag 27 juni 2005 14:11 schreef ACT-F het volgende:
Kijk hier kan ik wat mee. Hoeveel rij ervaring had die persoon?quote:Op maandag 27 juni 2005 14:29 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik heb laatst bij iemand in de auto gezeten die gedronken had. Met zijn consumptie zou hij bij een blaastest waarschijnlijk nog net geen bon krijgen, maar het was geen pretje.
Hij dacht dat hij rustig en netjes gereden had, nou vergeet het maar. Hij trok behoorlijk sportief op, pakte links een stoeprandje mee om rechts ergens in te draaien, remde bot, reed ergens in waar het niet mocht, enzovoorts enzovoorts.
Achteraf alles eerst ontkennen, maar toen alle inzittenden hem vertelden dat het toch echt zo was begon hij zich eruit te lullen. "Viel wel mee, was niet zo erg" bah.
Dat doen we dus nooit meer dacht ik toen en denk ik nu nog steeds
Ik denk dus dat jij de risico's die aan rijden met drank op zitten behoorlijk onderschat. Achteraf denk je steeds dat je best oke gereden hebt, maar dat is gewoon echt niet zo.
Ik weet gewoon wat voor effect alcohol op mijn reactievermogen heeft. Ik heb ervaring genoeg met drank, helaas ook met teveel drank.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dan? Spreek je uit ervaring? Of praat je nu een ander na?
Dat is iemand van 50 jaar oud die sinds zijn 18e een rijbewijs heeft. Hij maakt ook behoorlijk veel kilometers op jaarbasis.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk hier kan ik wat mee. Hoeveel rij ervaring had die persoon?
Hmm, oke, vooruit. Maar hoeveel glazen had je dan netto nog in je bloed? Ieder glas wordt in ongeveer 1.5 uur afgebroken. Bij geoefende drinkers ietsje sneller, maar niet veel.quote:Ik heb zo vaak 'disco vervoer' gedaan met een vriendengroep en natuurlijk dronk ik een paar glaasjes mee, om aan het einde van de avond alcoholvrij te drinken. Soms ligt de verhouding alcoholische drank hoger dan de andere keer. Hoe vaak ik met drank op gereden heb? 200 à 300 keer. Niet één keer commentaar gehad op mijn rijstijl, alleen het feit dat ik alcohol dronk. Één iemand gaf zelfs een compliment dat ik gewoon uitstekend reed. En de klapper op de vuurpijl was de agent die me het laatst aangehouden had, omdat hij vond dat ik een bocht te hard nam. Ik vroeg hem wat hij van mijn rijstijl vond (ik was een tijdje achtervolgd): "Als je gewoon langzaam de bocht had genomen dan had ik geen reden om je aan te houden en had je gewoon door kunnen rijden, want aan je rijstijl was totaal niets af te lezen".
Mijn vriendin heeft voor haar studie (geneeskunde) toch echt literatuur waar dat heel hard onderuit gehaald wordt.quote:Het invloed van alcohol op je lichaam verschilt per persoon. Niet een klein beetje, maar echt enorm.
TS is geboren in 1982, dus nu net 22 jaar oud. Goede drinker of niet, dit is veel te jong nog om met een beetje drank achter het stuur te stappen.quote:Ik reken mezelf inderdaad tot de groep die er aanzienlijk beter tegen kan dan het zojuist genoemde voorbeeld. Waar ik me kwaad om kan maken is dat mensen veroordelen op basis van het feit dat er een regel is overtreden en niet om het feit dat die persoon gevaar veroorzaakt heeft. Als TS net als ik weinig last heeft van alcohol, dan mag hij wat mij betreft elke avond met 0,8 promille op rijden.
Pot verwijt ketel. Wie heeft er een plaat voor zijn kop als je je blind staart naar overheidspropaganda? Mijn advies is om onderzoeksrapporten door te lezen en daarna je eigen conclusie trekken. Ik verwijs naar een ander forum waar ik het rijden met drank op verdedig, want ik ga mijn verdediging niet blijven herhalen:quote:Op maandag 27 juni 2005 14:35 schreef RRRobert het volgende:
Maar dat wil er bij jou met je plaat-voor-de-kop-mentaliteit blijkbaar nog steeds niet doordringen.
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:47 schreef ook_gek het volgende:
ag ag alle nette mensen hier van oeh hoop dat je rijbewijs word ingenomen. Maar vervolgens wel strond lazeres op de fiets stappen of over de weg lopen en denken dat ze god zijn![]()
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
En hoeveel van de nul promille aanhangers stappen 's morgens in de auto na een avond doorzakken op een feestje?
Hier staat een tabel met boetes voor rijden onder invloed.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:33 schreef Eliminator20 het volgende:
Ik ben vorige week gepakt tijdens een alchohol controle... Helaas had ik wat biertje teveel op en moest mee naar het bureau. Uit de 2e test bleek dat ik 0.8 promille had.
Agent vertelde mij dat ik word voorgeleid.
Wat staat mij allemaal voor ellende te wachten?
(aub geen stomme reacties geven, ik ben al genoeg gestraft door mijn ouders)
8 à 9 bier in 3 uur tijd. Dus 6 à 7. Ik ben een regelmatige drinker, maar ik drink geen grote hoeveelheden.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:53 schreef TR08 het volgende:
Maar hoeveel glazen had je dan netto nog in je bloed? Ieder glas wordt in ongeveer 1.5 uur afgebroken. Bij geoefende drinkers ietsje sneller, maar niet veel.
Dan mag ze haar bronnen even nakijken op juistheid. Ik heb weer literatuur wat duidelijk aangeeft dat er enorme verschillen in kunnen zitten. oost-Aziatische mensen kunnen er zeer slecht tegen, terwijl mensen uit de oostblok er het beste tegen kunnen. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de studie en wat er precies en hoe dat onderzocht is.quote:Mijn vriendin heeft voor haar studie (geneeskunde) toch echt literatuur waar dat heel hard onderuit gehaald wordt.
Het is niet echt leeftijdsgebonden, maar de combinatie onervaren + alcohol is gevaarlijk. TS zou in korte best veel kilometerervaring kunnen hebben. De man van 50 in jouw voorbeeld kan dus duidelijk niet tegen drank, ondanks dat hij zeer ervaren is.quote:TS is geboren in 1982, dus nu net 22 jaar oud. Goede drinker of niet, dit is veel te jong nog om met een beetje drank achter het stuur te stappen.
Aha, maar blanken onderling verschillen ook weer. Mijn afkomst zit ergens in de Balkan, misschien verklaart dat het één anderquote:Op maandag 27 juni 2005 15:14 schreef TR08 het volgende:
Het verschil is onderzocht tussen blanke mensen, inderdaad om verschil tussen "rassen" uit te bannen
Welke literatuur heb je trouwens? Ik ga eind deze week de boeken van mijn liefie eens doorspitten.
Het enige harde verschil binnen een groep is voor zover ik weet gebaseerd op gewicht en geslacht.
Beetje vreemd verhaal. Als je zo weinig gedronken hebt dat je door een blaastest heenkomt, een glaasje of twee dus, dan wil het er bij mij niet in dat je ineens zó verschrikkelijk anders gaat rijden.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:29 schreef TR08 het volgende:
Ik heb laatst bij iemand in de auto gezeten die gedronken had. Met zijn consumptie zou hij bij een blaastest waarschijnlijk nog net geen bon krijgen, maar het was geen pretje.
Hij dacht dat hij rustig en netjes gereden had, nou vergeet het maar. Hij trok behoorlijk sportief op, pakte links een stoeprandje mee om rechts ergens in te draaien, remde bot, reed ergens in waar het niet mocht, enzovoorts enzovoorts.
quote:Op maandag 27 juni 2005 15:08 schreef ACT-F het volgende:
8 à 9 bier in 3 uur tijd. Dus 6 à 7. Ik ben een regelmatige drinker, maar ik drink geen grote hoeveelheden.
Klopt niet dus hè..zoals ik al eerder riep heb ik ooit met 15 glazen bier op 5 keer geblazen op verschillende testers. 3 keer blies ik een P.quote:Op maandag 27 juni 2005 15:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Beetje vreemd verhaal. Als je zo weinig gedronken hebt dat je door een blaastest heenkomt, een glaasje of twee dus, dan wil het er bij mij niet in dat je ineens zó verschrikkelijk anders gaat rijden.
[..]8 a 9 bier in 3 uur tijd. Dan ben je dus gewoon aan het zuipen. Je kunt wel het gevoél hebben dat je goed tegen alcohol kunt, maar je reactiesnelheid neemt na het drinken van meer dan twee glazen alcoholhoudende drank in rap tempo af. Dat effect heeft de stof nou eenmaal op een menselijk lichaam, ook bij jou. Ik ben niet zo'n hardliner verder, maar 8 a 9 bier in drie uur tijd, dat is echt véél te veel om nog achter het stuur te stappen.
Nee dan ben je inderdaad compleet nuchter hoorquote:Op maandag 27 juni 2005 15:32 schreef highworker het volgende:
[..]
Klopt niet dus hè..zoals ik al eerder riep heb ik ooit met 15 glazen bier op 5 keer geblazen op verschillende testers. 3 keer blies ik een P.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |