abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28219010
Meerdere hadden het al gezegd tegen me dat ik wat van mijn ijsvogel pics in een apart topic moet neer dumpen.... Zeker omdat ijsvogels redelijk zeldzaam zijn en al helemaal super schuw... Meestal zien mensen hem als een blauwe flits over het water... Omdat ze jouw eerder door hebben

Voor de mensen die mijn verhaal nog niet kennen:

Hier in de buurt heb ik een ijsvogelkoppeltje ontdekt hier in Amsterdam... Tijdens de baltst en paring heb ik ze uiteraard gefotografeerd, Nu de jongen het nest hebben verlaten vliegen pa en ma weer lekker in de rondte... Nu heb ik in dat zelfde slootje wat extra zit en vis plekjes voor de vogels gemaakt door overal wat takken etc te plaatsen (in het water en tegen de kant) Het leuke is dat die vogels daar nu heel erg gebruik van maken en dat betekend dat ik ze nu kan fotograferen zoals ik zelf wil

Het is nu nog allemaal in beginfase omdat ik de laatst geplaatste tak pas 2 dagen terug heb geplaatst... Vanaf die tak kan ik ze dus fotograferen vanaf 3 meter ongeveer.... Dichterbij kan ik jammer genoeg niet focussen Om een lang verhaal kort te maken:

Het begon allemaal hier mee.
Achter de bosjes met camera op statief wachtend tot de ijsvogel op de nest tak kwam zitten.

Maar dat ging me al vrij snel vervelen....
Ik ging dus opzoek naar iets anders... Iets beters waardoor ik dichterbij kon komen... Het eerste wat in me op kwam is een doekplaatsen en daar achter gaan zitten... Zo gezegd zo gedaan

En daar kwamen deze pics uit

Al snel kwam ik er achter dat dit niet werkt... Als er maar een zuchtje wind stond waaide alles in elkaar... Dus ik besloot een echte vaste hut te gaan bouwen... Zo gezegd zo gedaan.....

Al snel kwam de vogel ook langs...

Zoals jullie zien moet ik nog wat verzinnen op het licht wat best kut is daar jammer genoeg.

Owja die takken waar hij opzit heb ik allemaal zelf geplaatst ! Ook die gene bij het nest

Zodra ik nieuwe pics heb post ik ze uiteraard ! Ik was er gisteren weer ff na een andere halve week ivm examens etc... Maar lag gisteren allemaal pluis in de sloot... Had hem gisteren ook niet gehoord/gezien.... Van de week maar weer ff proberen

De pics zijn trouwens op de eerste 2 na allemaal 100% beeld... Geen crop niks
Ik kon bij sommige niet eens met 500 compleet gebruiken omdat ik te dichtbij zat

Owja de jongen zijn al uitgevlogen... Dus ze zullen binnenkort wel weer een 2e nestje beginnen
pi_28219044
Ooh wat mooi zijn die beesten. , en die foto's zijn ook erg goed gelukt.
Ik weet nog vroeger in groep 3 stonden deze op mijn potloden-doos, kon ik altijd uren naar staren, er stond zo'n fijne foto in van hoe zo'n beest een vis uit het water plukt.

Goed werk man!
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:01:26 #3
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28219543
Errug mooi
pi_28219649
groot gelijk dat je dit topic gestart bent, goed werk!
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:05:49 #5
79550 Ymke
your ghost
pi_28219666
Leuk om te zien hoe de fotos tot stand zijn gekomen , prachtige kleuren ook,

Jammer alleen dat de fotos erg krap gekadert zijn.
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:09:44 #6
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_28219772
Mag ik zeggen dat ik het licht juist super vind? Mooie kleur.
I follow you......but not on Twitter
pi_28219830
Lief!
Zijn die beestjes echt zo klein? Ik had altijd gedacht dat ze groter waren.
-
pi_28219869
Wat een prachtige foto's! En wat een geduld!
pi_28220268
wow! echt heel mooi!
pi_28220439
dat is echt een van de mooiste vogels.
ook eens in het echt gezien erg indrukwekkend
he buur!
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:37:35 #11
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_28220549
mooie vogels! zouden er veeeel meer van voor moeten komen in nederland imo
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  dinsdag 28 juni 2005 @ 10:12:09 #12
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28294814
Mooie serie, leuk verhaal
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:38:29 #13
122880 Studentplus.nl
Alles voor de student!
pi_28307347
mooie foto's van een prachtige vogel!

wil hem zelf ook nog graag eens kunnen vastleggen.
Studenten gezocht! Ga naar http://www.studentplus.nl
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:18:51 #14
66812 Blackraven
to be or not to be
pi_28308797
heel erg mooie foto's!
(-> The Black Winged Mistress <-) bescherm de dieren tegen de beesten!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:23:55 #15
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_28308941
Goed gedaan joh, wat een geduld
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  woensdag 29 juni 2005 @ 08:34:59 #16
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28327543
*jaloers*
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 29 juni 2005 @ 08:37:39 #17
101884 PeRi
Allons-y!
pi_28327574
Erg mooi!
Whatever I want.
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:47:03 #18
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28330389
Goed werk! En ook leuk om te zien hoeveel moeite je ervoor doet

Een jaar of 10-15 geleden zag in ik een engels fototijdschrift een geweldige foto. Een fotograaf had hetzelfde gedaan als jij, maar daarna was hij nog en stapje verder gegaan. Hij nam een aquarium met doorzichtige boden, en deed daar wat water en kleine visjes in. Daarna zette hij het hele zaakje op een platform waaronder ruimte was voor zijn camera, en liet de ijsvogels een paar dagen wennen aan het vissen in dat aquarium. Toen ze het eenmaal doorhadden plaatste hij een camera onder het aquarium, die hij met een afstandbediening kon laten afgaan. Als ik me goed herinner heeft hij iets met fotocellen of iets dergelijks gebouwd. Na enig oefenen en instellen kreeg hij het voor elkaar om de camera precies af te laten gaan op het moment dat de ijsvogel in het water dook, op jacht naar een vis.
Het resultaat was spectaculair: een paar fotos die precies vastlegden wat er gebeurt met een ijsvogel die in het water duikt om een vis te vangen. De mooiste was een helemaal zilver glinsterende (door de luchtbellen om zijn lichaam) ijsvogel precies op het moment dat hij een vis te pakken had.

Ik moest aan deze fotos denken toen ik kortgeleden naar Animal Channel oid zat te kijken. Daar hebben ze iets soortgelijks gedaan, maar dan met video.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:21:19 #19
111340 Vigile
Always on the move
pi_28399276
Geniaal
I reject your reality and substitute it for my own.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:26:21 #20
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_28399420
gaaf hey
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')