Met een beetje pech wordt bij het volgende bericht de waarschuwing alweer ingetrokken.quote:Bericht nummer: 2
ZWAAR ONWEER, LOKAAL VEEL NEERSLAG
In de loop van de nacht kan er in de zuidelijke provincies, tijdens
zware onweersbuien, in korte tijd lokaal veel neerslag vallen. Zowel
overvloedige regenval als onweer kunnen gevaar opleveren op de weg en op
het water.
Volgend bericht: Uiterlijk 23 uur
Met beetje geluk nog heftigerquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:57 schreef flugeltje het volgende:
De nieuwe voorwaarschuwing:
[..]
Met een beetje pech wordt bij het volgende bericht de waarschuwing alweer ingetrokken.
Ga er maar niet vanuit...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Met beetje geluk nog heftiger
Morgen EXTREEM ZWAAR ONWEER, HAGEL, WINDSTOTEN.
Langs de kust windkracht 10/11 uitschieters tot 160 km/h
Heerlijk
Helaas nietquote:
Jullie hebben zaterdag toch al feest gehad... Wij in Brabant zijn aan de beurt. Al vrees ik dat het weinig tot niets gaat worden. Zul je altijd zienquote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Helaas niet
18.5 graden momenteel, met een dp van 9.2 graden.
boven Frankrijk hangt een flinke pluk die wel wat MCS'igs heeft... en die knallen gewoon door 's nachts... nou hopen dat de bovenstroming een beetje gunstig is.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Jullie hebben zaterdag toch al feest gehad... Wij in Brabant zijn aan de beurt. Al vrees ik dat het weinig tot niets gaat worden. Zul je altijd zien![]()
Dan zou een thermisch laag in een stormdepressie moeten veranderen, en dat zie ik niet snel gebeuren.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Met beetje geluk nog heftiger
Morgen EXTREEM ZWAAR ONWEER, HAGEL, WINDSTOTEN.
Langs de kust windkracht 10/11 uitschieters tot 160 km/h
Heerlijk
Op Weerwoord zijn ze bang dat de complexen openbreken en NL precies in het midden (=open plek) ligt. In dat geval was de voorwaarschuwing dus helemaal overbodig.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:15 schreef Againzender het volgende:
[..]
boven Frankrijk hangt een flinke pluk die wel wat MCS'igs heeft... en die knallen gewoon door 's nachts... nou hopen dat de bovenstroming een beetje gunstig is.
En laat de modelbeoordeling van het KNMI nou precies hetzelfde zeggen:quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:24 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Op Weerwoord zijn ze bang dat de complexen openbreken en NL precies in het midden (=open plek) ligt. In dat geval was de voorwaarschuwing dus helemaal overbodig.
quote:Guidance modelbeoordeling voor Nederland, de Nederlandse kustwateren
en de Noordzee, gebaseerd op de HIRLAM run van 12 UTC en de
overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.
Geldig tot donderdag 30 juni 2005, 00 UTC.
Opgesteld door het KNMI op dinsdag 28 juni 2005 om 18.34 uur.
MODELLEN BEOORDELING:
In grote lijnen vertonen de modellen weinig verschillen en ook de
consistentie met de vorige run is groot. Echter, er is wel een groot
verschil in de neerslagplaatjes. Hirlam houdt het nu tot ver in de
nacht droog. UKRM laat de buiigheid in de loop van de nacht wel tot
boven ons omgeving doordringen. Met een diffluente bovenstroming, de
tegenwerking van de dagelijkse gang en het ontbreken van een jetstreak
lijkt het de buiigheid "relatief" mee te vallen. De zwaardere buien
trekken of via Belgie richting Engeland of buigen af richting Duitsland.
Het is wel waarschijnlijk dat restanten van de buien in de loop van de
nacht tot boven ons land weten door te dringen.
WV: HIRLAM-pseudosatellietbeeld versus Satelliet WV 7.3:
Er zijn geen grote verschillen.
AANDACHTSPUNTEN:
NEERSLAG:
Zie hierboven. In de loop van de nacht drijven buien vanuit het zuiden
het land binnen. Daarbij is onweer mogelijk en lokaal kan kunnen flinke
hoeveelheden vallen. De kans op windstoten lijkt niet al te groot wegens
het ontbreken van enige wind van betekenis op hoogte. De buiigheid
spreidt zich in de loop van woensdag geleidelijk naar het noorden uit.
Het noordoosten houdt het waarschijnlijk tot in de middag
droog.
MIST:
Mogelijk ontstaat er boven de zuidelijke Noordzee mist, a.g.v.
hoge dauwpunten boven het relatief koude zeewater.
Dat is correct ! En ik zie het front nog niet echt in 2en breken. Margot Ribberink ook niet trouwens.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Zie ik daar al iets boven België deze kant opkomen?
Zou niet goed zijn als die in tweeën breektquote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:00 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Dat is correct ! En ik zie het front nog niet echt in 2en breken. Margot Ribberink ook niet trouwens.
Nu op het journaal idd weer een melding dat over enkele uren de buien/onweer het land al binnentrekken. Ik weet het ook niet meer hoor... Wordt gewoon weer afwachten.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:23 schreef Evil-Cherry het volgende:
De weersvoorspellingen zijn even onvoorspelbaar als het weer zelf..
werkt niet........ en als het een boltekradar is die wel werkt dan geeft ie onjuiste info.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:31 schreef Drugshond het volgende:
Er komt iets groots onze kant op.... maar wat is het dan ?!
http://www.onweer-online.(...)e=duitslandradarfilm
Welke zaterdagquote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Jullie hebben zaterdag toch al feest gehad... Wij in Brabant zijn aan de beurt. Al vrees ik dat het weinig tot niets gaat worden. Zul je altijd zien![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |