De manier waarop ook he... hier zijn het denk ik enorme AC Castellanus wolken. Ik heb geen foto's gemaakt, maar de wolken zagen er precies zo uit als op dit plaatje:quote:Op vrijdag 24 juni 2005 07:50 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier beginnen de wolken al omhoog te schieten. Cumulus Congestus overal.......en dat is goed nieuws, het is dus flink onstabiel
Die heb je dus al... omdat ik hier een hittegolf heb.. (De Bilt dus)quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:05 schreef JoeKurr het volgende:
Nog één graadje erbij, en we hebben hier op Gilze-Rijen een hittegolf
[afbeelding]
Die had je waarschijnlijk alquote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:05 schreef JoeKurr het volgende:
Nog één graadje erbij, en we hebben hier op Gilze-Rijen een hittegolf
[afbeelding]
idemquote:
Inderdaadquote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:14 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die had je waarschijnlijk al(kijk eens naar de temperaturen van afgelopen zondag t/m gisteren)
gewoon 44 graden verschilquote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
30.1 graden momenteel.
Hoogst temp gemeten dit jaar: 34.0, laagste temp: -10.4![]()
Echt bloed heet
van mij mag het ook welquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:05 schreef dimage het volgende:
vanaf as woensdag gaan de temperaturen weer naar de tropische waardenlaat maar komen
* dimage gooit nog wat kolen op de zon
stoken kreng
Naam: boemwolk!quote:Ze zullen vast wel een naam hebben, maar ze zijn best groot en gaan echt als een atoombom de lucht in
Van mij hoeven die extreme temperaturen niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:05 schreef dimage het volgende:
vanaf as woensdag gaan de temperaturen weer naar de tropische waardenlaat maar komen
* dimage gooit nog wat kolen op de zon
stoken kreng
IEKS, ik moest motor rij-examen doen in die hittegolf van 2003. Dat was dubbel zweten: hitte en zenuwen. Wel geslaagdquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zou dit net zo'n zomer als in 2003 worden?
zie ze ook jaquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:36 schreef firecow het volgende:
Woei hier in amsterdam zie ik echt super grote bloemkool wolken ontstaan !
Ze zullen vast wel een naam hebben, maar ze zijn best groot en gaan echt als een atoombom de lucht in![]()
ik houd niet zo van koeler weer, wel van onweerquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:30 schreef clauwheee het volgende:
Ik hou niet zo van onweer, maar wil wel graag een ietsiepietsie koeler weer. Pff wat is het warm.
Zoiets?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:58 schreef Frutsel het volgende:
Kan ik ergens een overzicht vinden, met een voorbeeldplaatje, van de soort wolken die er zijn?
Ik zie vaak namen voorbij komen waarvan ik denk: ut zal wel... en hou me dan stil omdat ik er geen snars van begrijp lol. Towering Cumulus, Cumulus Nimbus, AC Castellanus... ???
Of lees ik ergens overheen in de OP.
De stapelwolken beginnen hier naar het oosten gezien ook behoorlijk door te groeier, bovenkant is vrij plat.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:19 schreef MissHobje het volgende:
Kan natuurlijk... ben erg benieuwd.. als ik heel eerlijk ben..ik snak naar een klein beetje verkoeling.
blikseminslagen.com detecteert vooralsnog niets, maar dat zal niet lang duren als je die wolk van bovenaf bekijkt....quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:28 schreef DemonRage het volgende:
Het KNMI rapporteert onweer in De Bilt (om 14:00u): http://www.knmi.nl/voorl/weer/aktueel.html
en van Wetteronline.de de bijbehorende stip:
[afbeelding]
Zie btw op de webcambeelden van het KNMI de buien ontploffen:
http://www.knmi.nl/webcam/cgi-bin/webcamloop2.cgi?duration=960 (v.a. ±14:20u)
Oooooojaaaaaaa wel hoorquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
blikseminslagen.com detecteert vooralsnog niets, maar dat zal niet lang duren als je die wolk van bovenaf bekijkt....
ja, nu wel jaquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Oooooojaaaaaaa wel hoor![]()
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |