Bedoel ik toch ook. Het is nog vroeg... Zou mijn was droog zijn als ik weer naar binnen kan?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:22 schreef Alecks het volgende:
Enne.. TNT? daarna kan je je huis niet meer in. Ik zou dan kiezen voor DDT. Dan mag je je huis niet meer in...
Nee, ze zijn zo klein, ze komen er echt niet meer uit. Ik schud af en toe ook even... Echt, komt niets meer uit.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:22 schreef Alecks het volgende:
Maar bravo voor het kiezen van een Niet Misselijke Oplossing (tm). Overigens lopen die mieren weer even snel uit je kruimeldief. Tenzij je er geen filter in stopt...
Zijn er euro-coins van koper?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:30 schreef Oblivion het volgende:
Is het gat groot genoeg om stuivers tussen te proppen?
Mieren houden namelijk niet van koper...![]()
Wij hebben op het terras voor de deur een kopere pijp neergelegd, onder de stenen, geen mieren binnen....![]()
Ik vond mijn buren toch al niet aardig...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:34 schreef Alecks het volgende:
Overigens: DDT wordt volgens mij niet meer gebruikt. Het is te gevaarlijk, het breekt namelijk niet af. Zelfs niet als het zijn werk gedaan heeft en het diertje dood is, het blijft eeuwig werkzaam.
Wat spuit je? Hebben ze dat bij de blokker of de super-de-boer? Mag evt. ook bij de aldi, de bruna of de etos. Voor andere winkels moet ik naar de stad, en dan nemen de mieren mijn huis over...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:49 schreef Vhiper het volgende:
ik ben alleen mijn spuitbus tegen die beesten nog kwijt, maar zodra ik die weer gevonden heb...![]()
Nee, jij bent origineel...quote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:27 schreef ploderus het volgende:
Bestel als huisdier een miereneter![]()
Maar valt dat gat waar ze doorheen komen niet te dichten?
Het probleem is dat we hun nest buiten niet kunnen vinden. Geen idee waar die beesten vandaan komen. En ze komen tussen de bank en de tv de kamer in. Dus om daar een geur-barricade op te werpen... ehhh...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:57 schreef DaCode het volgende:
Mieren houden niet van sterke geuren. Je kan ze daarom bestrijden door op de route die ze volgen knoflook, ajuin, koffiedik, eierschalen, peper, kalk of kruidnagel te smeren of te strooien.
Ook lavendel, tijm, marjolein, tomatenbladeren of varens zijn niet erg populair bij mieren.
Ook 's avonds voor het slapengaan een bokaal met daarin een bodempje stroop-met-lijm gemengd bij hun nest zetten doet wonderen. Wij hebben er ooit 's een paar honderd gevangen zo in een nacht. (!!!)
Een of ander poederspulletje, Gebruik ik zelf tussen de tegels op m'n dakterras en buiten bij de potentiele ingangen naar mijn huis. In combinatie met wat lokdoosjes van HG verleden jaar binnen een week van een plaag af en sindsdien ook niets meer binnengekomen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:55 schreef man_in_love het volgende:
[..]
Wat spuit je? Hebben ze dat bij de blokker of de super-de-boer? Mag evt. ook bij de aldi, de bruna of de etos. Voor andere winkels moet ik naar de stad, en dan nemen de mieren mijn huis over...
Je moet de koningin dood krijgen, de rest gaat dan vanzelf. Die koningin zit echter diep in het nest. Met je zwembad zal je het volk waarschijnlijk aardig uitdunnen, maar die koningin overleefd dat wel en dan heb je binnen een week weer dezelfde problemen, alleen dan met een verwoeste tuin.quote:We hebben een mega-opblaaszwembad halfvol in de voortuin staan, misschien dat ik dat leegkieper in de plantjes tegen het huis, er zit nu iets van 1000 liter (100 x 10l emmer) in. Maar ja, is ook weer zo zonde van de plantjes...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |