abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:13:14 #1
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_28183701
Het is weer zo ver! We hebben weer een mierenkolonie die het huis probeert over te nemen, ze komen onder een plint van het laminaat aan de voorkant vandaan! Ik heb de plint al van de vloer afgesloopt, en zie nu een keurige opening bij de ondervloer tussen de muur en de ondervloer. Ongeveer 0,5 cm lang, maar groot genoeg voor die kleine irritante miertjes. Deze mieren zijn goddank kleiner dan de normale mieren, ze bijten niet, maar vinden wel de kortste weg naar de keukenkastjes en de prullenbak in een nacht tijd.

Vorige jaar, nadat we nieuwe grond in de rand om het huis hadden gedaan was het de rest van de zomer minder, maar nu genieten we weer in alle hevigheid. Dus alle afwas in de machine anders zitten er s'morgens weer 30 of 40 miertjes onder je ontbijtbordje, en met dit warme weer de vuilniszakken 3x p/week uit de vuilnisemmer. En natuurlijk weer mierenlokdoosjes neerzetten!

Lang leve de zomer, op deze manier!
Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
pi_28183715
Hebben wij ook last van gehad vorig jaar. Dit jaar gelukkig nog niet.
Dan kom je naar beneden en dan zit er zo'n hele kolonie mieren door je hele huis heen..
Lkkr is dat.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:21:26 #3
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_28183766
Ik zit nu met de kruimeldief naast de plek waar ze binnenkomen tot de winkels open gaan, zodra ik er een paar zie zuig ik ze op. Straks even wat tnt halen bij de super-de-boer of de blokker, en spuiten maar. Hoe lang mag je daarna je huis niet in? Ik moet nog een was ophangen, dan moet ik dat nl. maar eerst doen.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:22:02 #4
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_28183774
Heb ik een aantal jaren geleden ook gehad. Bij mij hielpen lokdoosjes niet, wel korte tijd grote hoeveelheden gif, de poedervorm variant. En zoveel mogelijk de gaten dichtmaken. Bij mij was dat de kreukels in het daklood van het balkon plathameren, bij jou werkt een drupje siliconenkit misschien.

Enne.. TNT? daarna kan je je huis niet meer in. Ik zou dan kiezen voor DDT. Dan mag je je huis niet meer in... Maar bravo voor het kiezen van een Niet Misselijke Oplossing (tm). Overigens lopen die mieren weer even snel uit je kruimeldief. Tenzij je er geen filter in stopt...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:24:51 #5
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_28183808
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:22 schreef Alecks het volgende:
Enne.. TNT? daarna kan je je huis niet meer in. Ik zou dan kiezen voor DDT. Dan mag je je huis niet meer in...
Bedoel ik toch ook. Het is nog vroeg... Zou mijn was droog zijn als ik weer naar binnen kan?
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:22 schreef Alecks het volgende:
Maar bravo voor het kiezen van een Niet Misselijke Oplossing (tm). Overigens lopen die mieren weer even snel uit je kruimeldief. Tenzij je er geen filter in stopt...
Nee, ze zijn zo klein, ze komen er echt niet meer uit. Ik schud af en toe ook even... Echt, komt niets meer uit.
Wat zijn alternatieven? Net zoiets als bij slakken met water en zeep of bier, dat ze uitdrogen?
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:26:23 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_28183821
Holletje zoeken en vullen met afwasmiddel!
censuur :O
pi_28183826
Bestel als huisdier een miereneter
Maar valt dat gat waar ze doorheen komen niet te dichten?
pi_28183851
Is het gat groot genoeg om stuivers tussen te proppen?
Mieren houden namelijk niet van koper...
Wij hebben op het terras voor de deur een kopere pijp neergelegd, onder de stenen, geen mieren binnen....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:31:16 #9
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_28183856

+

=

pi_28183858
DDT wordtb niet meer verkocht. en mierenlok doosjes moet je daar neer zetten waar je de mieren wilt hebben. Als je mieren in huis hebt moet je de lokdoosjes dus buiten neerzetten op een droge/beschutte plek.
Ipv DDT werk ik vaak met ammonia en daarna een scheut chloor. Let wel op dat bij de reactie tussen ammonia en chloor de mieren creperen maar dat er ook een giftig gas ontstaat. Het is dus zaak goed te ventileren en niet te dicht met je neus erop gaan zitten. Vervolgens de gaten dichtstoppen met meel.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:32:30 #11
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_28183867
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:30 schreef Oblivion het volgende:
Is het gat groot genoeg om stuivers tussen te proppen?
Mieren houden namelijk niet van koper...
Wij hebben op het terras voor de deur een kopere pijp neergelegd, onder de stenen, geen mieren binnen....
Zijn er euro-coins van koper?
Want om met dit weer de bliksemafleider naar de woonkamer om te leggen... nehh. Krijgen we vanavond weer andere problemen.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:34:44 #12
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_28183888
Het schijnt dat ze niet over koper willen lopen: daarom leggen sommige mensen stuivers bij de deur. Volgens mijn vriendin werkte het in haar studentenhuis alleen als de stuivers tegenelkaar lagen, dus een complete, ononderbroken rij. Wat natuurlijk weer onweerstaanbaar voor de aanwezige katten was: geef een tik tegen de stuivers en de mensen leggen alles weer netjes recht...

Afrikaantjes schijnen ze uit je tuin weg te houden, maar ik geloof dat niemand die bloemetjes nog mooi vindt.

Ech ik zou zeggen, kies voor poedergif. Ik had (op drie hoog!) een maand lang een mierenplaag, toen ik de poeder ging gebruiken was het binnen een paar dagen voorbij. Verder natuurlijk geen voedsel open laten staan en zo...

Overigens: DDT wordt volgens mij niet meer gebruikt. Het is te gevaarlijk, het breekt namelijk niet af. Zelfs niet als het zijn werk gedaan heeft en het diertje dood is, het blijft eeuwig werkzaam.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:38:19 #13
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_28183923
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:34 schreef Alecks het volgende:
Overigens: DDT wordt volgens mij niet meer gebruikt. Het is te gevaarlijk, het breekt namelijk niet af. Zelfs niet als het zijn werk gedaan heeft en het diertje dood is, het blijft eeuwig werkzaam.
Ik vond mijn buren toch al niet aardig...
Nou ja, als de DDT uitverkocht is bij de blokker of de super-de-boer, dan moet ik maar wat stuivers neerleggen. Zijn dat euro-stuivers (11 cent in guldens) of oude stuivers (2,3 eurocent)?

En nou maar hopen dat als de ddt uitverkocht is, dat de buren dat niet hebben opgekocht!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:42:06 #14
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_28183986
Dat waren destijds oude stuivers, maar ik denk niet dat het de mieren wat uitmaakt wat voor soort kopergeld het is. Ik denk dat een paar dikke electrokabels (2 mm massief) naast elkaar ook wel gaat werken. Niet dat ik veel vertrouwen heb in die koper methode, maar ach: baat het niet dan schaadt het niet.
pi_28184010
Je moet een stuk koper bij hun holletje leggen, zijn ze zo weg, paar stuivers ofzo, als je die nog hebt
Woei!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:45:08 #16
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_28184026
Ach, het is in ieder geval goed-koper dan die DDT...

En ik heb al 10 minuten geen mier meer hoeven opzuigen. Eerst nog 1 a 2 per 30 seconden, toen opeens nog 1 verdwaalde...

En nu heb ik dus kennelijk een mierenkolonie in de kruimelzuiger...! Ik voel een karnavalshit aankomen...

Oh s**t, daar loopt er weer een... brb!
pi_28184031
Maar goed dat ik die tip als eerste geef, en hij niet al geweest was........
Woei!
pi_28184083
Bij mij zit alweer een flinke kolonie bij de voordeur en verkenners in het huis. De lokdoosjes staan al, ik ben alleen mijn spuitbus tegen die beesten nog kwijt, maar zodra ik die weer gevonden heb...

Wanneer leren al die beestjes nou dat er een prachtige tuin volledig tot hun beschikking staat en ze dus uit m'n huis moeten blijven
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:52:49 #19
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_28184137
Neem een miereneter als huisdier.
Mij mag je er voor wakker maken.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:55:19 #20
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_28184172
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:49 schreef Vhiper het volgende:
ik ben alleen mijn spuitbus tegen die beesten nog kwijt, maar zodra ik die weer gevonden heb...
Wat spuit je? Hebben ze dat bij de blokker of de super-de-boer? Mag evt. ook bij de aldi, de bruna of de etos. Voor andere winkels moet ik naar de stad, en dan nemen de mieren mijn huis over...

We hebben een mega-opblaaszwembad halfvol in de voortuin staan, misschien dat ik dat leegkieper in de plantjes tegen het huis, er zit nu iets van 1000 liter (100 x 10l emmer) in. Maar ja, is ook weer zo zonde van de plantjes...
pi_28184201
Mieren houden niet van sterke geuren. Je kan ze daarom bestrijden door op de route die ze volgen knoflook, ajuin, koffiedik, eierschalen, peper, kalk of kruidnagel te smeren of te strooien.
Ook lavendel, tijm, marjolein, tomatenbladeren of varens zijn niet erg populair bij mieren.

Ook 's avonds voor het slapengaan een bokaal met daarin een bodempje stroop-met-lijm gemengd bij hun nest zetten doet wonderen. Wij hebben er ooit 's een paar honderd gevangen zo in een nacht. (!!!)
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:58:03 #22
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_28184209
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:52 schreef minkuukel het volgende:
Neem een miereneter als huisdier.
Nee, jij bent origineel...
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:27 schreef ploderus het volgende:
Bestel als huisdier een miereneter
Maar valt dat gat waar ze doorheen komen niet te dichten?
  vrijdag 24 juni 2005 @ 09:01:19 #23
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_28184269
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:57 schreef DaCode het volgende:
Mieren houden niet van sterke geuren. Je kan ze daarom bestrijden door op de route die ze volgen knoflook, ajuin, koffiedik, eierschalen, peper, kalk of kruidnagel te smeren of te strooien.
Ook lavendel, tijm, marjolein, tomatenbladeren of varens zijn niet erg populair bij mieren.

Ook 's avonds voor het slapengaan een bokaal met daarin een bodempje stroop-met-lijm gemengd bij hun nest zetten doet wonderen. Wij hebben er ooit 's een paar honderd gevangen zo in een nacht. (!!!)
Het probleem is dat we hun nest buiten niet kunnen vinden. Geen idee waar die beesten vandaan komen. En ze komen tussen de bank en de tv de kamer in. Dus om daar een geur-barricade op te werpen... ehhh...

Ik heb vandeweek mijn spuitbus Axe al half leeggespoten op de plek waar ze binnenkomen. Helaas was naast de mieren toen ook mijn vriendin vertrokken (naar boven, gelukkig). Die was een beetje pissig op me!

Ik krijg af en toe zin om die spuitbus-truuc te herhalen met een aansteker er voor...
pi_28184391
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:55 schreef man_in_love het volgende:

[..]

Wat spuit je? Hebben ze dat bij de blokker of de super-de-boer? Mag evt. ook bij de aldi, de bruna of de etos. Voor andere winkels moet ik naar de stad, en dan nemen de mieren mijn huis over...
Een of ander poederspulletje, Gebruik ik zelf tussen de tegels op m'n dakterras en buiten bij de potentiele ingangen naar mijn huis. In combinatie met wat lokdoosjes van HG verleden jaar binnen een week van een plaag af en sindsdien ook niets meer binnengekomen.

Mieren nemen dat, voor hun eetbare poeder en gif mee, voeren het aan de koningin en voila, koningin dood, de rest gaat daarna vanzelf.

Maar het mooie weer van de laatste dagen heeft ze weer actief gemaakt en mijn verdedigingen van verleden jaar moeten dus weer versterkt worden. Ik hoop dat ik die bus snel vind

Heb hem gekocht bij de Praxis (Samen met de groene lokdoosjes van HG), maar ze zullen ongetwijfeld ook bij andere zaken te koop zijn.
quote:
We hebben een mega-opblaaszwembad halfvol in de voortuin staan, misschien dat ik dat leegkieper in de plantjes tegen het huis, er zit nu iets van 1000 liter (100 x 10l emmer) in. Maar ja, is ook weer zo zonde van de plantjes...
Je moet de koningin dood krijgen, de rest gaat dan vanzelf. Die koningin zit echter diep in het nest. Met je zwembad zal je het volk waarschijnlijk aardig uitdunnen, maar die koningin overleefd dat wel en dan heb je binnen een week weer dezelfde problemen, alleen dan met een verwoeste tuin.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 09:09:52 #25
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_28184463
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:58 schreef man_in_love het volgende:

[..]

Nee, jij bent origineel...
[..]
Oeiii, ff niet gezien.
Mij mag je er voor wakker maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo