Heb je in Zuid-Frankrijk ook...Mistral.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:01 schreef kepler het volgende:
warmte doet me trouwens denken aan Las Vegas, zo'n warme windNet alsof je in een oven staat
ja idd, tis echt vies warm hierquote:Op donderdag 23 juni 2005 17:03 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Heb je in Zuid-Frankrijk ook...Mistral.
Maar in Las Vegas was het tenminste een drogge hitte. Hier is het meteen zo vies vochtig.
dat is waar, alhoewel ik het tot nu toe nog wel mee vind vallen. Maar morgen wordt het nog warmer en moet ik werken, in de keukenquote:Op donderdag 23 juni 2005 17:03 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Heb je in Zuid-Frankrijk ook...Mistral.
Maar in Las Vegas was het tenminste een drogge hitte. Hier is het meteen zo vies vochtig.
Ik moet ook werken, van 13 tot 22... Ik hoop echt dat een hoop mensen op het terras gaan zitten en NIET naar de Makro komen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:04 schreef kepler het volgende:
[..]
dat is waar, alhoewel ik het tot nu toe nog wel mee vind vallen. Maar morgen wordt het nog warmer en moet ik werken, in de keukenachter een gloeiend hete bakplaat
ik kom iig nietquote:Op donderdag 23 juni 2005 17:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik moet ook werken, van 13 tot 22... Ik hoop echt dat een hoop mensen op het terras gaan zitten en NIET naar de Makro komen.
ik verwacht het ergstequote:Op donderdag 23 juni 2005 17:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik moet ook werken, van 13 tot 22... Ik hoop echt dat een hoop mensen op het terras gaan zitten en NIET naar de Makro komen.
3 dingen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:04 schreef ijsjongetje het volgende:
[..]
ja idd, tis echt vies warm hier
in de VS is alles beter
3 antwoorden:quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
3 dingen.
-Wie ben jij?
-De VS SUCKED
-Friesland zuigt nog meer.
Klaar?quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:20 schreef ijsjongetje het volgende:
[..]
3 antwoorden:
- ik ben ijsjongetje
- de VS is machtig mooi
- friesland is gaav
-Ah de broer van ijsmeis.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:20 schreef ijsjongetje het volgende:
[..]
3 antwoorden:
- ik ben ijsjongetje
- de VS is machtig mooi
- friesland is gaav
Goed wa? Samen met Conker de must have platform game op de Xbox!quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:13 schreef Chocobo het volgende:
Strol.... die Psychonauts review....
Op wishlist zet
Xbox had een goede platformer nodig. Conker komt te laat maar ze hebben wel meteen de beste platformerquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:15 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Goed wa? Samen met Conker de must have platform game op de Xbox!
[afbeelding]
Wat las ik trouwens? Heb je Conker al Gijs?quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:32 schreef Chocobo het volgende:
Xbox had een goede platformer nodig. Conker komt te laat maar ze hebben wel meteen de beste platformer
Zijn best coole spellen hoor de kortere. Denk aan PoP 1. Die duurde zo'n 15 uur... hele coole ervaring. Heb ook niet altijd zin in een megagame zeg maar. Conker zijn trouwens wel 15 HELE coole urenquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik koop hem wel over van iemand voor die 15 uur spel
Ja,... ik staar nu naar het hoesje... beetje lelijk zo met die Live cover (wie wil er nu Live gamen terwijl je ZO'N SP game hebtquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:33 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Wat las ik trouwens? Heb je Conker al Gijs?
Mee eensquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:33 schreef Chocobo het volgende:
Zijn best coole spellen hoor de kortere. Denk aan PoP 1. Die duurde zo'n 15 uur... hele coole ervaring. Heb ook niet altijd zin in een megagame zeg maar. Conker zijn trouwens wel 15 HELE coole uren
Denk dat ik er 20 uur over doe.... best lang voor een platformer..... de N64 versie duurde me 22 uur
quote:Mijn grootste ergernis is wanneer de levensduur van een game kunstmatig wordt verlengd. Het lijkt of ontwikkelaars bezeten zijn van het idee dat een spel zo lang mogelijk moet duren. Soms gebeurt dit op een goede manier door uitgebreide side-quests of veel verschillende locaties. Maar meestal zoeken ontwikkelaars hun toevlucht tot kunstgreepjes.
Enkele veelgebruikte technieken zijn:Backtracken. De speler moet een level of gebied meerdere keren doorlopen waarbij eerder verslagen vijanden opeens weer vrolijk rondlopen (het zogenaamde respawnen). Fetch Quests. Hierbij is meestal een belangrijk voorwerp in meerdere stukken gebroken en de speler moet alle stukken weer verzamelen. De terugkeer van een oude eindbaas die opnieuw moet worden verslagen. Wanneer de inspiratie voor nieuwe levels op is kunnen dit zelf een hele reeks (oude) eindbazen zijn.
Enkele van de ergste voorbeelden van games die een of meerdere van bovenstaande trucjes gebruiken zijn Zelda: The Windwaker (schatkaarten verzamelen om stukjes triforce te kunnen opduiken, 4 oude eindbazen opnieuw verslaan, een zwarte ridder die 13x terugkomt), Resident Evil (afgesloten deuren en sleutels zijn zover uit elkaar dat het halve landgoed keer op keer doorlopen moet worden), Metroid Prime en Ninja Gaiden (series eindbazen, levels vaak moeten doorlopen, vijanden die elke keer respawnen).
Dit zijn zeker geen slechte games, in tegendeel. Maar ze waren beter geweest wanneer ze minder lang hadden geduurd. De beschreven kunstgrepen leiden er toe dat een game langer duurt dan hij zou moeten duren waarbij de langere speelduur niet overeenkomt met een toename van het speelplezier. Het spelen van een spel is niet langer iets wat je doet omdat je het leuk vindt, het is iets dat je doet om het einde te bereiken. In plaats van gamen voelt het meer aan als werken.
Wat dat betreft heb ik respect voor ontwikkelaars die er bewust voor kiezen om een game kort te houden (tussen de 7 en 15 uur), maar er wel voor zorgen dat een gamer van elk moment geniet. Goede voorbeelden zijn Prince of Persia, Fable en Max Payne.
Stop de hype giijjjsssssquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:33 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Zijn best coole spellen hoor de kortere. Denk aan PoP 1. Die duurde zo'n 15 uur... hele coole ervaring. Heb ook niet altijd zin in een megagame zeg maar. Conker zijn trouwens wel 15 HELE coole uren
Denk dat ik er 20 uur over doe.... best lang voor een platformer..... de N64 versie duurde me 22 uur
Geen idee Gijs...geen idee.quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:34 schreef Chocobo het volgende:
Ja,... ik staar nu naar het hoesje... beetje lelijk zo met die Live cover (wie wil er nu Live gamen terwijl je ZO'N SP game hebt)
quote:Het mooiste spel op Xbox.... schijnt zo fucking mooi te zijn Gijs. En dat het briljant is weet je al
Het is een cult game..... kan je niet hypen. Moeten mensen zelf gamenquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:37 schreef Bastard het volgende:
[..]
Stop de hype giijjjsssss
Klopt wel, freedom fighter ook erg kort, toch erg erg cool.
Khaal hem gewoon nog wel es na GTA SA en Forza
Klaar Gijs?quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:39 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Het is een cult game..... kan je niet hypen. Moeten mensen zelf gamenMaar ja.... ik raad hem ten ZEEERSTE aan ja.... zoveel humor.
Had jij ooit de zingende sing a long poep eindbaas al gehad..... of lieveheersbeestjesland met de ziekte van Gil de la tourette al bezochtquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:37 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Geen idee Gijs...geen idee.Mensen die geen verstand hebben van Games denk ik. Roy dus waarschijnlijk.
[..]![]()
![]()
Volgens mij niet, dus mooooooooooooooond!quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:40 schreef Chocobo het volgende:
Had jij ooit de zingende sing a long poep eindbaas al gehad..... of lieveheersbeestjesland met de ziekte van Gil de la tourette al bezocht
je bent niet ver gekomen dus,... ok ik zeg niets meer...quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:41 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Volgens mij niet, dus mooooooooooooooond!
Ik ben gekomen tot dat stukje dat je onder water tussen die propellors moest doorzwemmen. Toen hoorde ik over de remake op de XBox en ben ik ermee gekapt. Dat, en ik raakte een beethe gefrustreerd van die N64 controller.quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:41 schreef Chocobo het volgende:
je bent niet ver gekomen dus,... ok ik zeg niets meer...
Ik voorzie weer een " wat een cool spel, hier ga ik uren mee verder"quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:43 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik ben gekomen tot dat stukje dat je onder water tussen die propellors moest doorzwemmen. Toen hoorde ik over de remake op de XBox en ben ik ermee gekapt. Dat, en ik raakte een beethe gefrustreerd van die N64 controller.
Nee Gijs...had gewoon moeite met die N64 controller. Spel zelf heerstequote:Op donderdag 23 juni 2005 18:44 schreef Bastard het volgende:
Ik voorzie weer een " wat een cool spel, hier ga ik uren mee verder"
"Kheb m verkocht, kut controllers"
Is wel waar wat je zegt.... ik wilde doorgamen toen, maar die analoge stick toen in het midden zoog wel jaquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:45 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Nee Gijs...had gewoon moeite met die N64 controller. Spel zelf heerste
ik zal iig nooit naar de makro komen, sligro is veeel beterquote:Op donderdag 23 juni 2005 17:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik kreeg er mijn handen niet omheen. Boven die stick, onder die vuurknop. Dan had je links nog wat actie-knoppen en rechts de knoppen voor de camera.quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:46 schreef Chocobo het volgende:
Is wel waar wat je zegt.... ik wilde doorgamen toen, maar die analoge stick toen in het midden zoog wel ja
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=nl&lc=nl&ver=4000&template=pp1_loader&php=php1_10242&zone=pp&lm=pp1&pid=10242quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |