Voetbal rellen maken niet uit, maar als motorrijders 1x in het jaar eens een evenement hebben in nederland moet alles ingezet worden om ze te "pakken"quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:38 schreef gelly het volgende:
Morgen oppassen op de A28, ze staan ongeveer om de kilometer te flitsen....
Vroeg ik mij dus ook weer af.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:35 schreef Ambrosius het volgende:
Misschien een lompe vraag, maar waarom wordt de TT op zaterdag gereden en alle andere races op zondag
Volgensmij niet.. En ik ben Assenaar.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:04 schreef mitt het volgende:
Is Assen geen christelijke gemeente?
Volgens mij geen reden en is het gewoon traditie.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:35 schreef Ambrosius het volgende:
Misschien een lompe vraag, maar waarom wordt de TT op zaterdag gereden en alle andere races op zondag
Eh, omdat in het Oosten van ons land de mensen veel geloviger zijn dan wij hier, en zondag daar een rustdag is?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:53 schreef zjroentje het volgende:
Vroeg ik mij dus ook weer af.
Deze weet ik iig. zeker: TT = Tourist Trophy. Wat het met toeristen te maken heeft, dat weet ik dan weer nietquote:En waar staat TT nu ook alweer voor, ik vergeet het elk jaar weer.![]()
Vanavond is toch veel leukerquote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:29 schreef Woldo het volgende:
Mja de TT.. Ik ga alleen zateravond de stad in zuipenVorig jaar stond me nichtje achter zo'n biertent. Gratis zuipen.
![]()
quote:Na de officiële hittegolf van afgelopen week, hebben we zaterdag een koelere dag. In de ochtend is er eerst nog een vervolg op de nachtelijke buien. Later op de dag keert de zon terug. Het wordt zo'n 19 tot 22 graden.
quote:Gauloises Yamaha star Valentino Rossi has secured his fourth pole position of the season in this afternoon’s qualifying session at Assen. The Championship leader emerged as the fastest rider of an intense last minute push for lap times, which saw the Italian battling for pole position with Movistar Honda pair Sete Gibernau and Marco Melandri.
Sete Gibernau was the first rider to lap under the 2 minutes mark, but was demoted from pole position with seven minutes to go by Rossi. The Spaniard was able to strike back on his last timed lap to improve by almost 0.2 seconds, but Rossi regained the top position with a blistering lap clocked in 1’58.936.
Marco Melandri will complete the front row after another impressive display, unfortunately marred by an incident with Max Biaggi. The second row will be formed by Shinya Nakano – the top Bridgestone runner this session – Nicky Hayden and Colin Edwards.
motograndprix.com
Ja, ben benieuwd naar morgenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:51 schreef tong80 het volgende:
Mooi die twee Nederlandse gastjes van 15 die in de 125 cc meedoen.
quote:In 1925 werden in de provincie Drenthe de eerste nationale T-T motorsnelheidswedstrijden op de weg gehouden, georganiseerd door Motorclub Assen en Omstreken. Dat gebeurde naar het voorbeeld van wedstrijden op het Engelse eiland Man. Daar werden wegraces gehouden met als deelnemers toeristen; in Engeland zelf waren wedstrijden op de openbare weg verboden. In 1907 werd voor de winnaar een trofee uitgeloofd, een tourist trophy. Zo ontstond de naam Tourist Trophy Races, kortweg TT-races
quote:Tot 1924 waren wedstrijden op de openbare weg ook in Nederland verboden. In dat jaar werd de nieuwe Motor- en Rijwielwet aangenomen, die de betrokken minister de mogelijkheid bood ontheffing te verlenen van het wedstrijdverbod. Daarvan maakte MAeO gebruik, mede met het doel om aandacht te vestigen op de noordelijke provincies, en Assen en Drenthe in het bijzonder.
Bronquote:Het eerste wedstrijdparcours in Drenthe bestond uit de route Rolde-Borger-Schoonlo-Grolloo-Rolde, en had een totale lengte van 28,4 km. In 1926 werd het parcours verplaatst naar Assen. Het werd met een lengte van 16,5 kilometer ook een aanzienlijk korter traject: Assen-Oude Tol-Hooghalen-Laaghalen-Laaghalerveen-De Haar-Assen. De wedstrijden werden internationaal in 1927, waardoor dus ook buitenlanders konden deelnemen. De toenmalige FIdCM (Fédération Internationale des Clubs Motocyclistes, sinds 1949 Fédération Internationale Motocycliste, FIM) gaf in 1930 aan de Asser TT de eretitel Classic Event en in 1931 de titel Groote Prijs van Nederland (der KNMV). Bij minimaal vier Nederlandse deelnemers in een klasse wordt dan tevens gereden om het nationaal kampioenschap.
14:00quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:18 schreef erikh het volgende:
hoe laat begint nou de motogp zelf?
Volgens mij komt die nu, start om 13:15 toch?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:18 schreef erikh het volgende:
hoe laat begint nou de motogp zelf?
Prachtige inhaalmanoeuvre idd.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 12:55 schreef Atreidez het volgende:
Wat een meesterlijke move van die porto in de een na laatste ronde van de 250 cc
Goed geprofiteerd van die kleine misstap van beide leiders en koelbloedig afgemaakt, netjes hoorquote:Op zaterdag 25 juni 2005 12:55 schreef Atreidez het volgende:
Wat een meesterlijke move van die porto in de een na laatste ronde van de 250 cc
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:35 schreef Ambrosius het volgende:
Idioot zeg: in goed 5 seconden op 200 km/u.
Maar de race is toch pas om 14:00??? zet net de tv aan, dus als de race al is geweest dan zou dat wel klote zijn.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:18 schreef Atreidez het volgende:
MotoGP begint dus echt nu, dus ik hoop dat Hans t niet gaat missen
Op Eurosport stond MotoGP 13:20 ET, was wat verwarrend dan.. maar je bent op tijdquote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:41 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Maar de race is toch pas om 14:00??? zet net de tv aan, dus als de race al is geweest dan zou dat wel klote zijn.
Mooi om die Humberto te zien genieten van het motor geluid.
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:42 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Op Eurosport stond MotoGP 13:20 ET, was wat verwarrend dan.. maar je bent op tijd
Wel in het voordeel van Honda, ze hoeven maar één van hun vijf cilinders van het blok af te zagenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:47 schreef erikh het volgende:
wat? motogp gat van 990 naar 800 cc in 2007?
Zonde zeg maar ja het moet wel veilig blijven natuurlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |