Je bent me voor, rekel.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:52 schreef -=Bioslock=- het volgende:
De blauwe kleur van de hemel komt door de manier waarop het zonlicht door de atmosfeer reist. De zon geeft wit licht af. Wit licht bestaat uit alle kleuren. Met behulp van een prisma kunnen we die verschillende kleuren scheiden. Er ontstaat dan een zogenaamd spectrum, waarbij de rode kleuren aan de ene kant liggen en de blauwe tinten aan de andere kant. Datzelfde zien we in de natuur terug in een regenboog. Kleuren zijn in feite niets anders dan licht van verschillende golflengte. Rood en geel hebben een langere golflengte dan blauw.
Om het aardoppervlak te bereiken, moet het zonlicht eerst door de atmosfeer dringen. Voor de kleuren met een lange golflengte, geel en rood dus, is dat geen enkel probleem. Die stralen direct door. Op kindertekeningen zien we dan ook altijd de zon als een gele of oranje bal terug. Het blauwe licht heeft echter meer problemen om daar de atmosfeer heen te komen. Door de gasmoleculen wordt het alle kanten opgestuurd. Dat verschijnsel noemen we verstrooiing. Doordat dat blauwe licht ons uiteindelijk van alle kanten ons bereikt, zien wij de hele hemel als blauw.
Als er naast gasmoleculen ook allerlei andere deeltjes in de lucht zitten, kunnen ook het gele en het rode licht worden verstrooid. Het gevolg daarvan is dat de lucht lichtblauw of zelfs wit kleurt.
zozo, jij bent slim...quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:52 schreef -=Bioslock=- het volgende:
De blauwe kleur van de hemel komt door de manier waarop het zonlicht door de atmosfeer reist. De zon geeft wit licht af. Wit licht bestaat uit alle kleuren. Met behulp van een prisma kunnen we die verschillende kleuren scheiden. Er ontstaat dan een zogenaamd spectrum, waarbij de rode kleuren aan de ene kant liggen en de blauwe tinten aan de andere kant. Datzelfde zien we in de natuur terug in een regenboog. Kleuren zijn in feite niets anders dan licht van verschillende golflengte. Rood en geel hebben een langere golflengte dan blauw.
Om het aardoppervlak te bereiken, moet het zonlicht eerst door de atmosfeer dringen. Voor de kleuren met een lange golflengte, geel en rood dus, is dat geen enkel probleem. Die stralen direct door. Op kindertekeningen zien we dan ook altijd de zon als een gele of oranje bal terug. Het blauwe licht heeft echter meer problemen om daar de atmosfeer heen te komen. Door de gasmoleculen wordt het alle kanten opgestuurd. Dat verschijnsel noemen we verstrooiing. Doordat dat blauwe licht ons uiteindelijk van alle kanten ons bereikt, zien wij de hele hemel als blauw.
Als er naast gasmoleculen ook allerlei andere deeltjes in de lucht zitten, kunnen ook het gele en het rode licht worden verstrooid. Het gevolg daarvan is dat de lucht lichtblauw of zelfs wit kleurt.
Nee, wel gehad...quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:02 schreef Chiwakka het volgende:
ook aarderijkskunde gekregen? :p
Dat noemen we verkapt, newbie.quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:24 schreef SamStar het volgende:
afgekapt zie-mijn-stoer-zijn-omdat-ik-blow-topic!
Haha.quote:
Zeker is ie stoer!!!quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:24 schreef SamStar het volgende:
afgekapt zie-mijn-stoer-zijn-omdat-ik-blow-topic!
oepsquote:
Waarom vandaag niet?quote:Op donderdag 23 juni 2005 07:15 schreef buzzer het volgende:
morgen behandelen we: waarom is de aarde rond ?
kut, nu moet ik de heledag met die vraag in m'n hoofd zittenquote:Op donderdag 23 juni 2005 07:15 schreef buzzer het volgende:
morgen behandelen we: waarom is de aarde rond ?
Daar gaan we het morgen over hebbenquote:Op donderdag 23 juni 2005 19:10 schreef k3_kill_me het volgende:
Stel je voor de aarde was vierkant en je zou dan op een hoek gaan staan.
What the hell zou je dan allemaal zien..
Is het niet al morgen?quote:
Dat heet taal, en wordt gebruikt om bepaalde dingen begrijpelijk te maken voor elkaar.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 21:13 schreef LissaP het volgende:
de volgende vraag.... vandaag bedacht
men zegt altijd: "Zo dom als het achtereind van een varken". Maar wat is er zo dom aan het achtereinde van een varken? Ik vind het eigenlijk best logisch dat het daar zit, en niet bijvoorbeeld aan de voorkant, dan zou ie schijten uit zn neus.....
En het feit dat een voorkant een relatief begrip is...... een kubus heeft geen voorkant, behalve als je er een deur op tekent, dan gaan wij er vanuit dat het een voordeur/achterdeur is, en is dat dus de voorkant/achterkant
Beetje ziektes verzinnen om je eigen fouten te relativeren :/quote:dat wist ik wel, dyslectie
Spannend toch..quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |