de oplossing heb je zelf al gegevenquote:op woensdag 22 juni 2005 22:25 schreef yootje het volgende:
het zal wel een hele simpele vraag zijn, maar ik kan niet op de oplossing komen.
ik heb net bij scheikunde zepen en waterstofbruggen gehad, maar het enige dat bij warm water veranderd is dat de deeltjes sneller bewegen. is dit van invloed op de aantrekkingskrachten?quote:op woensdag 22 juni 2005 22:26 schreef hyperdude het volgende:
[..]
de oplossing heb je zelf al gegeven![]()
wel op de snelheid waarmee ze tegen het vuil aan beuken?quote:op woensdag 22 juni 2005 22:30 schreef yootje het volgende:
[..]
ik heb net bij scheikunde zepen en waterstofbruggen gehad, maar het enige dat bij warm water veranderd is dat de deeltjes sneller bewegen. is dit van invloed op de aantrekkingskrachten?
warmte is van invloed op reactiesnelheden, inderdaad. als ik het me goed herinner is een temperatuurstijging van 10 graden in het algemeen goed voor een versnelling van de reactie van 200 tot 300 procent.quote:op woensdag 22 juni 2005 22:32 schreef madmarine het volgende:
wel op de snelheid waarmee ze tegen het vuil aan beuken?
ja, en dus gaat de reactie ook sneller.quote:op woensdag 22 juni 2005 22:30 schreef yootje het volgende:
[..]
ik heb net bij scheikunde zepen en waterstofbruggen gehad, maar het enige dat bij warm water veranderd is dat de deeltjes sneller bewegen. is dit van invloed op de aantrekkingskrachten?
wat een uitspatting, zo laat op de avond!quote:op woensdag 22 juni 2005 22:56 schreef #ANONIEM het volgende:
heeft ook met de wil van moeder natuur te maken. bier smaakt juist weer minder goed als het warm is, terwijl wasmiddel dus juist weer beter werkt dan. het is nog steeds een grotendeels onopgelost deel van moeder natuur maar voor zover de wetenschap weet heeft het te maken met luchtdruk verschillen binnenin het water en de oppervlaktespanning waardoor het vuil in een vaccuum wordt gezogen en dus daardoor los laat. het water spoelt het vervolgens slechts weg.
dat zijn echter slechts mijn laatste theorieen op dit gebied.
wat een vergelijkingquote:op woensdag 22 juni 2005 22:56 schreef #ANONIEM het volgende:
bier smaakt juist weer minder goed als het warm is, terwijl wasmiddel dus juist weer beter werkt dan.
drogredenen (vb 3)quote:op woensdag 22 juni 2005 22:56 schreef #ANONIEM het volgende:
bier smaakt juist weer minder goed als het warm is, terwijl wasmiddel dus juist weer beter werkt dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |