abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28152791
Probleem is de verkrijgbaarheid van de 7200 rpm schijfjes...

5400 rpm (MITS DE JUISTE) zijn ook snel zat...

De 4200 rpm schijven zijn gewoon waardeloos TRAAG...

Die van mij Fujitsu, 80 gb, 2 mb, 4200 rpm... Doorvoersnelheid is maximaal 28 mb per seconden... Fucking bagger dus... Ding is fluisterstil en 80 gb is gewoon goed, maar hij is gewoon echt te traag voor woorden, vooral in zware games merk je dat (Farcry/Doom3 e.d.)

Kortom this sux

In moderne laptop's is de Hd gewoon een ENORME bottleneck...

Als je zware applicaties/games wilt gebruiken ga dan niet bezuinigen op je HD koop dan de snelst mogelijke ! (maakt vrijwel niks uit voor je energieverbruik, wel voor je knip )
  donderdag 23 juni 2005 @ 04:20:01 #52
87975 Da_DvD
Raar maar waar!
pi_28152872
Wat iedereen hier vergeet is dat notebooks, óók wanneer je die bij de 'vakhandel' haalt, gewoon uit de fabriek zijn komen rollen, en daar ook gerepareerd zullen worden (in tegenstelling tot -pc's- van de vakhandel). Het maakt dus geen klap uit of je het ding nu bij Dell haalt, bij Lidl of bij je computerzaak. Het is meer dat een verkoper je meer vertrouwen geeft.

Wat betreft computeronderdelen van de Aldi en de Lidl. Zoals gezegd komen deze toch allemaal uit dezelfde fabrieken als de Acer's, HPs en Dells. En van Dell hoor je toch wat meer negative ervaringen wat betreft hun service..

@yup: Veel sneller dan 5200rpm is echt niet normaal voor laptops, de HD van deze laptop is dan ook sneller én groter dan de gemiddelde laptop HD. Het geheugen is zéér ruim (1 gigabyte) en de grafische kaart is echt prima (goed zelfs)
Dit is echt wel een high-end machientje hoor
"One Cannot leave footprints in the sand of time, while sitting down! Walk with the Brotherhood, and make your mark in history."
pi_28163188
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 04:20 schreef Da_DvD het volgende:
Wat iedereen hier vergeet is dat notebooks, óók wanneer je die bij de 'vakhandel' haalt, gewoon uit de fabriek zijn komen rollen, en daar ook gerepareerd zullen worden (in tegenstelling tot -pc's- van de vakhandel). Het maakt dus geen klap uit of je het ding nu bij Dell haalt, bij Lidl of bij je computerzaak. Het is meer dat een verkoper je meer vertrouwen geeft.

Wat betreft computeronderdelen van de Aldi en de Lidl. Zoals gezegd komen deze toch allemaal uit dezelfde fabrieken als de Acer's, HPs en Dells. En van Dell hoor je toch wat meer negative ervaringen wat betreft hun service..

@yup: Veel sneller dan 5200rpm is echt niet normaal voor laptops, de HD van deze laptop is dan ook sneller én groter dan de gemiddelde laptop HD. Het geheugen is zéér ruim (1 gigabyte) en de grafische kaart is echt prima (goed zelfs)
Dit is echt wel een high-end machientje hoor
Ik kan jou vertellen dat bij games zoals Farcry/Doom3/Half-life2 mijn Hd een MEGA bottleneck is...

Fujitsu Siemens Amilo M1425
Pentium M "Dothan core" 1600 mhz (centrino) 2 mb cacbe
512 MB DDR
128 mb Ati Radeon 9700 Mobility Radeon, Core/Mem 400/460 (230 mem normal, ddr is dus dubbele) (core heb ik overgeklokt met succes naar 450)
Nec ND-6500A (CD/DVD-RW+- en Dual Layer DVD brander)

Alles dus lekker

Totdat we bij de HD komen...

Fujitsu MHT2080AT 4200 rpm 2 mb cache geheugen

80 gb is wel lekker, maar die snelheid bij HD test haalt ie maximaal 28 mb per seconde

De bottleneck is dus echt de hd helaas... Maar daar komt binnenkort verandering in
pi_28163897
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:41 schreef yup het volgende:

[..]

Ik kan jou vertellen dat bij games zoals Farcry/Doom3/Half-life2 mijn Hd een MEGA bottleneck is...

Fujitsu Siemens Amilo M1425
Pentium M "Dothan core" 1600 mhz (centrino) 2 mb cacbe
512 MB DDR
128 mb Ati Radeon 9700 Mobility Radeon, Core/Mem 400/460 (230 mem normal, ddr is dus dubbele) (core heb ik overgeklokt met succes naar 450)
Nec ND-6500A (CD/DVD-RW+- en Dual Layer DVD brander)

Alles dus lekker

Totdat we bij de HD komen...

Fujitsu MHT2080AT 4200 rpm 2 mb cache geheugen

80 gb is wel lekker, maar die snelheid bij HD test haalt ie maximaal 28 mb per seconde

De bottleneck is dus echt de hd helaas... Maar daar komt binnenkort verandering in
Bij jou is volgens mij vooral het geheugen de bottleneck.
512mb is krap voor de moderne games.
Het gevolg van wat weinig geheugen is dat er meer gebruik moet worden gemaakt van de harde schijf, en dat merk je dan idd als die niet zo snel is.
Maar als je er 512mb geheugen bij zet, duurt hooguit het laden van de levels nog wat langer dan bij een snellere schijf, maar tijdens het spelen heb je maar weinig tot geen last van die langzamere schijf.

Dat zijn althans mijn ervaringen.
pi_28164589
Waarom is mijn broertjes pc dan sneller?

2600+ SEMPRON AMD
256 mb
80 gb 8mb cache
Geforce 4 Ti4200...

Mijn PC haalt 11000 3dmarks terwijl zijn pc maar 8000 marks haalt, maar toch is ie veel speelbaarder met games e.d. (die van hem haakt veel minder)...

Als mijn HD zit te lezen dan krijg je een leuk haakfeest

Hd is 100% goed, DMA is aan verder heeft de laptop geen bullshit erop (alle progjes uit GEEN SPYWARE erop)...

Mijn conclusie = HD is een dikke bottleneck, 512 mb is meer dan zat... Ook voor moderne supergames...
pi_28164737
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 03:10 schreef Beach het volgende:
Wat zit er precies in? CPu-HD-graph.card>?/?

Daarin ben ik het mest geintereesrd.
AMD Turion 64 1.8GHz, 1024Mb RAM, 80Gb HDD, Mobility radeon X700XT
Geen slechte specs dacht ik zo
pi_28165030
Als ik het goed heb, maakt jouw 9700 kaart gebruik van direct x 9, en die geforce 4 niet.
Dus dat is op zich logisch dat die geforce 4 met nieuwe spellen met meer fps (maar minder mooi) draait.

Verschil tussen die hd's is ook nog de cache, 2mb bij jou is idd weinig, dat merk je misschien wel ja, meer dan die lagere rpm.

Ook kan de ene laptop met 4200rpm beter presteren dan de andere, ik heb nu een aantal keer op laptops met 4200rpm schijf gespeeld (oa half-life 2 en doom3, wel met 1gb geheugen en x700 kaart) en dat loopt perfect zonder haperen.

Verder zou ik er toch een keer 512mb bij zetten, zelfs windows loopt dan nog wat soepeler en in games merk je gewoon dat hij veel minder naar de harde schijf hoeft te swappen (dus minder haperingen), ik heb zelf ook een tijdje met 512mb gewerkt maar 1gb of meer is echt een stuk fijner.

512mb is redelijk, maar zeker niet meer dan zat.
Bij veel nieuwe spellen staat 1gb geheugen als aanbevolen.
pi_28165073
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:35 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

AMD Turion 64 1.8GHz, 1024Mb RAM, 80Gb HDD, Mobility radeon X700XT
Geen slechte specs dacht ik zo
Staat niet bij hoeveel geheugen de videokaart heeft he, 64 of 128mb?
pi_28165089
Ik heb ooit meer dan 3 jaar geleden bij de Aldi een laptop gekocht voor 1849 euro. Erg duur, maar hij werkt nog steeds perfect. Wel had hij voor die tijd echt turbo specs (zit een desktop P-4 2ghz in die nog nauwlijks te koop was) , ik weet niet hoe dat met deze zit aagezien ik dat niet meer bijhoud.
Wat wel meestal het geval is met deze ding: heavy! en brakke accuduur die alleen maar korter wordt. En neiue accus zijn wel duur (100-250 euro). Je moet zelf bepalen of dat een probleem is. Ik neem hem nu elke dag mee in mn tas en das behoorlijk zwaar... waarschijnlijk is dat ook het geval met deze, gezien de 2800 gram!
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:01:31 #60
87975 Da_DvD
Raar maar waar!
pi_28165475
3 kilo is een heel normaal gewicht hoor.

@ StrayDog, er bestaat niet eens een 64mb versie van de X700.
@ yup, deze laptop heeft een 5200rpg HD, dus ik zie het nut van je posting niet echt ;-)
"One Cannot leave footprints in the sand of time, while sitting down! Walk with the Brotherhood, and make your mark in history."
pi_28165619
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:01 schreef Da_DvD het volgende:

@ StrayDog, er bestaat niet eens een 64mb versie van de X700.
Bestaat wel, model waar die bv. in zit is de Acer Travelmate 4000 serie, maar ik heb er al meer gezien.
Vandaar dus ook mijn vraag.
pi_28165738
Mijn Fujitsu ding is ook 3 kilo (helaas beetje groot door widescreen maar absoluut niet irritant) en ik vind hem superdraagbaar hoor,zolang je de scherm maar dichtklapt is ie gewoon super portable...

Da_Dvd, lezen is moeilijk... moeilijk voor mij dus
pi_28165882
Behoorlijk rap apparaat idd. En erg compleet. Voor dat geld is het zeker een goede koop!!
  donderdag 23 juni 2005 @ 22:25:08 #64
87975 Da_DvD
Raar maar waar!
pi_28176709
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:07 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Bestaat wel, model waar die bv. in zit is de Acer Travelmate 4000 serie, maar ik heb er al meer gezien.
Vandaar dus ook mijn vraag.
Ben hem op de PriceWatch niet tegen gekomen. Maar de versie waar jij het over hebt zal wel een OEM versie zijn
pi_28182277
Oei, waar blijf ik dan met mijn schijf van 7200rpm 120GB?
The power of beauty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')