Dankjewel! Zal binnenkort eens kijken wat mijn vader allemaal nog in de schuur heeft staan.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:46 schreef God_de_Vader het volgende:
dat is makkelijk te doen hoor ... je last (of laat lassen) een mooi kooitje ... dan een onderplaat in watervaste hout plaat ... zijwanden idem ... eventueel een deksel met scharnier als het dicht moet kunnen ... dan plooi je een metalen buiz naar bagagedrager hoogte. Voor de wielen kan je voor verschillende technieken opteren ... meest eenvoudige is ergens de achteras van een oude gocart of zo rippen
quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:53 schreef Auticia het volgende:
U kan het weten, immers u heeft de hemel en aarde ook gemaakt.
Ja. Gezien ik geen rijbewijs of auto heb, zou ik het leuk vinden als de hond mee kon naar het strand. Maar omdat ik geen idee heb of Spike het leuk vindt, vond ik het zonde om zo'n hondenfietskar van 200 euro aan te schaffen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:57 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
En Auticia, ga je je hond in de kar stoppen?
Sommige honden welquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:11 schreef Tique het volgende:
Foo_niks, denk jij dat een hond daar in blijft zitten
Meeste honden nietquote:
Opbouw is ongeveer gelijk aan : http://www.hondenfietskar.nl/quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:11 schreef Tique het volgende:
Foo_niks, denk jij dat een hond daar in blijft zitten
Als je goed kijkt zie je dat die karretjes rondom ongeveer even hoog zijn of een afsluitend luik er voor hebben. Een hond springt er anders overheen of de rand moet ongeveer zijn rughoogte zijn..quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:17 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Opbouw is ongeveer gelijk aan : http://www.hondenfietskar.nl/
Of je moet dat gemodde supermarktkarretje nemen,vind ik er nou niet zo gezellig uitzien![]()
ow, sorry. ik had dat niet door. ik zal het niet meer doenquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:26 schreef Tinkerbell het volgende:
slowchat mag ergens anders plaats grijpen.
een groter karretje maken.. is ook goed voor de conditiequote:Op woensdag 22 juni 2005 13:27 schreef AnneS het volgende:
Ik heb een sint bernard maar die past niet in het karretje
quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:32 schreef God_de_Vader het volgende:
Ik had net een idee ...
Wil je dit echt mooi doen hedan zou ik als volgt te werk gaan. Dit is geen zever voor de duidelijkheid ...
Maak op papier een mooi ontwerp ... voor je begint is het altijd goed een deftig plan te hebben. Daarna haal je een rolleke kippengaas en een hoop polyesterdoeken en mix. Je maakt de vorm van de kuip zeg maar volledig in kippengaas en mooi met correcte afmetingen ... dan polyestermatten met combo er op in een laag of 5 aan de binnen en buitenkant ... goed laten drogen en boeltje opschuren met schuurmachiene... dan primer op en lakken... komt nooit niks meer aan is super licht... je kan makkelijk doen in je garage, resultaat kan mooie afrondingen hebben etc ... de onderas maak je of wel via een as met voldoende schroefpunten of wel door middel van twee ijzerbalkjes waarop de as leunt. Neem je een as met kogellagertjes en mooi dunne wieltjes dan kan je echt wel een enorm proper licht en snel karretje maken !!! dat ook nog eens nooit kan roesten
ok sorry dat ik iets zei hoor... t is minder lastig dan dat jij het afschrijft zijn veel gasen die zo hun sportbumpers en dergelijke voor de auto maken maar goed... ieder zijn zinquote:Op woensdag 22 juni 2005 18:22 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Ja jij ken lekker lulle met je aarde in zes dagen ,neem aan dat carbonfiber met naadloos getrokken
deltavormig aluminiumprofiel TIG gelast voor het vrijdragende chassis wil nemen of een honinggraatstructuur verlijmd met geanodiseerde aluminiumplaten.
mag ik je er nog op wijzen dat het naafloze wiel te prefereren is boven de asstomp omdat hierbij het onafgeveerde gewicht zo laag mogelijk wordt gehouden![]()
in dat geval zou ik een mal trekken,scheelt veel schuur en plamuurwerk.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:48 schreef God_de_Vader het volgende:
[..]
ok sorry dat ik iets zei hoor... t is minder lastig dan dat jij het afschrijft zijn veel gasen die zo hun sportbumpers en dergelijke voor de auto maken maar goed... ieder zijn zin
Boa ik heb dat al in mijn gewone garage gedaan dat valt best wel mee hoor ... trouwens inderdaad een mal maken en dan gieten is ook een goede oplossing ... persoonlijk denk ik dat als je zo een ding zelf wil lassen en platen en zo zagen dat je even lang bezig bent. Dan heb je ook nog eens een echt vierkant hok... maar goed occassie kopen daar kan je niet tegen op hequote:Op woensdag 22 juni 2005 22:52 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
in dat geval zou ik een mal trekken,scheelt veel schuur en plamuurwerk.
Maar zeg nou eerlijk het werken met polysterharsglasmat en mierzuur is nou niet echt iets wat je op de keukentafel doet.
Hoe is het trouwens met de terreinwagen?
Ik zal eens gaan kijken! Dank voor deze tip!quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:04 schreef anneja het volgende:
fietsbagagekarretje als ze nu bij de Hema hebben staan, en dan bench erop vastsjorren. Extra voordeel is dat de koppeling aan je as gaat, karretje volgt echt prachtig.
uhm. Alu is misschien wel veel lichter dan staal. Alleen is staal tien keer sterker.quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:29 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je hem zelf maakt zou ik aluminuim nemen. Dat is licht en toch sterk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |