Pffffffff Ook maar nadat de CDA en haar eigen VVD daar in de kamer wel erg dringend om hadden "verzocht", samen met de voltallige oppositie!quote:Op maandag 27 juni 2005 14:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
Jawel. Alle uitzettingen naar Congo zijn opgeschort.
Dat ze haar aftreden bekend had gemaaktquote:Wat voor "accuraat en daadkrachtig handelen" had je dan verwacht?
quote:Op maandag 27 juni 2005 15:04 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat ze haar aftreden bekend had gemaakt
Daar heb je een punt. Als ze niet het hele functioneren van de dienst onderzoekt en alleen dit incident dan doet ze dat punt tekort. Maar er komt een onderzoek en de uitzettingen zijn opgeschort.quote:Serieuze vraag? Dat ze onmiddelijk alle uitzettingen naar Congo had opgeschort en was begonnen met een diepgaand intern onderzoek bij de IND
Daadkrachtig: ja. Maar ook roekeloos. Waarom niet eerst het onderzoek afwachten? Misschien ligt de oorzaak van het probleem wel ergens anders. Dan gooi je iemand eruit die er misschien niets aan kon doen.quote:Daadkrachtig had ze kunnen beginnen de directie eruit te gooien.
Klopt, of zoals Verdonk het zelf heeft gezegd in het spoeddebat van drie dagen geleden:quote:
Nou, als een actualiteitenrubriek meer boven tafel krijgt dan Buitenlandse Zaken (dat vrolijk volhield dat Sudan en Irak veilig waren/zijn terwijl je er de massamoorden/bombardementen live op tv kon zien of na kon lezen in verslagen van Amnesty International e.d.) dan zegt dat meer over BuZa dan over dat actualiteitenprogramma. Overigens kan BuZa ook niet weten dat het die mensen even wat moeilijker wordt gemaakt door ze inclusief hun getuigenissen over het regime terug te sturen....quote:Op maandag 27 juni 2005 16:49 schreef Sidekick het volgende:
Klopt, of zoals Verdonk het zelf heeft gezegd in het spoeddebat van drie dagen geleden:
“Buitenlandse Zaken is heel zorgvuldig in het maken van het ambtsbericht. Daarop baseer ik mij. Het kan toch niet zo zijn dat suggesties en anonieme getuigen in een actualiteitenrubriek gaan bepalen of de Nederlandse overheid wel of niet mensen kan terugsturen?
quote:
Gelukkig kan ook dat verhaaltje weer in de prullebak:quote:Het dagelijkse allochtonenonderwerp in het Journaal ging over het feit dat ook steeds meer Turkse en Marokkaanse vrouwen liever een partner uit eigen land halen.![]()
![]()
je vergeet dat er een verschil zit tussen woorden en daden en dat de ondervraagden niet geheel eigen baas zijn als het gaat om de huwelijkspartner, er wordt heel veel getrouwd om de familie ten gunste te zijn, die familie kiest regelmatig voor vertrouwen: Partner uit eigen kring (familie) of parner uit de vroegere omgeving.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig kan ook dat verhaaltje weer in de prullebak:
"Veel jonge Turken en Marokkanen die de afgelopen jaren zijn getrouwd, hebben hun partner uit Turkije of Marokko laten overkomen. Uit nieuw onderzoek blijkt dat jonge, ongehuwde Turken en Marokkanen het belangrijk vinden dat hun toekomstige partner een Turkse of Marokkaanse achtergrond heeft. Dat de partner ook in Turkije of Marokko moet zijn opgegroeid vinden zij veel minder belangrijk.
Turken en Marokkanen trouwen jong
Tweede-generatie Turken en Marokkanen trouwen op jongere leeftijd dan autochtonen. Van de Turkse vrouwen van 18–27 jaar is 41 procent getrouwd of getrouwd geweest. Van de Turkse mannen is 23 procent gehuwd (geweest). Het aandeel ooit-gehuwde Marokkanen ligt aanzienlijk lager. Van de autochtone vrouwen is 11 procent gehuwd of gehuwd geweest en van de autochtone mannen en nog geen 5 procent.
Ook tweede generatie wil trouwen
Veel jongeren (18–27 jaar) die nog niet getrouwd zijn, verwachten wel te gaan trouwen. Ongeveer 90 procent van de jonge Turken en Marokkanen is getrouwd of verwacht te trouwen. Alleen onder Marokkaanse mannen ligt dit aandeel lager. Van autochtone jongeren verwacht driekwart te trouwen. Zij kiezen vaker voor ongehuwd samenwonen dan Turkse en Marokkaanse jongeren.
Geloofsovertuiging belangrijk
Zowel Turken als Marokkanen hechten veel waarde aan het feit dat de toekomstige partner dezelfde geloofsovertuiging heeft. Bijna acht op de tien mannen en zelfs negen op de tien vrouwen vindt dit (zeer) belangrijk.
De partner moet het liefst ook van Turkse of Marokkaanse afkomst zijn, al is de afkomstwens minder urgent dan de geloofswens. Vijf à zes op de tien mannen vinden het belangrijk dat de partner van dezelfde afkomst is, voor de vrouwen ligt dit aandeel rond de 70 procent.
Helft huwelijksmigratie
De afgelopen jaren heeft ongeveer 50 tot 60 procent van de in Nederland geboren Turken en Marokkanen de partner uit Turkije of Marokko laten overkomen. Van de jonge Turken en Marokkanen die de komende jaren in het huwelijksbootje zullen stappen, geeft echter slechts één op tien aan het belangrijk te vinden dat de partner in Turkije of Marokko is opgegroeid. Of zij daadwerkelijk een in Nederland opgegroeide partner zullen trouwen, of zullen kiezen voor een partner uit Turkije of Marokko, zullen we pas over een aantal jaren weten.
Arie de Graaf"
Bron: CBS
Ah je bedoeld de loverboy generatiequote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Van de jonge Turken en Marokkanen die de komende jaren in het huwelijksbootje zullen stappen, geeft echter slechts één op tien aan het belangrijk te vinden dat de partner in Turkije of Marokko is opgegroeid.
Eerste graads wel, ik bedoelde dan ook neven en nichten en daar de achter- vorm van.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:43 schreef desiredbard het volgende:
Incest heet dat toch als je met een familielid naar bed gaat?
Nou het is vrij gebruikelijk om met een neef of nicht te trouwen hoor, hoe de regering hier tegenaan kijkt weet ik niet eigenlijk, maar volgens mij wilden ze een verbod hierop.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:50 schreef desiredbard het volgende:
Sorry tweede en derde genaratie ook hoor 4e (en 5e) heb je toestemming van de regering nodig.
(tweede graads is dus neven en nichten achterneven en nichten al naar gelang wat jouw verhouding tot hen is is 3e of 4e)
Maar natuurlijk is dit een [cultuur[/i] verschil begrijp ik het niet en moet ik meer rezpect hebben voor incest zodra het uit een achterlijke cultuur komt
Mwah, ik vraag me af in hoeverre dit soort gebruiken nog kunnen doorgaan. Toevallig weet ik dat er in Den Haag een Turks gezin is met 5 kinderen. Althans, het zouden er 5 moeten zijn. Twee zijn nu dood, en de drie die zijn overgebleven hebben zeer ernstige handicaps. Nu is dit natuurlijk een extreem voorbeeld, maar toch...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:58 schreef Elgigante het volgende:
Nou het is vrij gebruikelijk om met een neef of nicht te trouwen hoor, hoe de regering hier tegenaan kijkt weet ik niet eigenlijk, maar volgens mij wilden ze een verbod hierop.
Dat is al eeuwen traditie, dus je moet het wel voorzichtig aankaarten denk ik en hen wijzen op de gevaren (wat weer een tegenstelling: wetenschap-religie oplevert) en de bizarre situatie (naar onze normen en waarden).
Maar de moslims die ik regelmatig spreek willen best een Nederlands-marokkaanse partner (en zullen dit ook beamen bij een enquete) maar worden veelal door familie voor het blok gezet om toch te vervallen in oude tradities.
Misschien dus dat er langzamerhand een kentering inkomt, maar een garantie daarin heb je niet.
De man van een collega van me heeft een baan bij het gemeentehuis en zit in de gemeenteraad, maar hoe daar thuis over de verhouding vrouw-man wordt gedacht stemt me zeer somber, terwijl je van iemand die deelneemt in de gemeenteraad in Nederland toch wel mag verwachten iets verwesterd te zijn.
Yep, er is 10% meer kans op afwijkingen. Let wel, als dit de 1e keer is dat er in een bloedlijn onderling getrouwd wordt. Kun je nagaan wat generatie na generatie neef-nicht-huwelijken doen met je genenpoeltje...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Mwah, ik vraag me af in hoeverre dit soort gebruiken nog kunnen doorgaan. Toevallig weet ik dat er in Den Haag een Turks gezin is met 5 kinderen. Althans, het zouden er 5 moeten zijn. Twee zijn nu dood, en de drie die zijn overgebleven hebben zeer ernstige handicaps. Nu is dit natuurlijk een extreem voorbeeld, maar toch...
Dus volgens jou liegt men massaal tegen het CBS en is uithuwelijking aan familieleden meer regel dan uitzondering? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:40 schreef Elgigante het volgende:
[..]
je vergeet dat er een verschil zit tussen woorden en daden en dat de ondervraagden niet geheel eigen baas zijn als het gaat om de huwelijkspartner, er wordt heel veel getrouwd om de familie ten gunste te zijn, die familie kiest regelmatig voor vertrouwen: Partner uit eigen kring (familie) of parner uit de vroegere omgeving.
Ik ga hier maar niet serieus op in.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:43 schreef desiredbard het volgende:
Incest heet dat toch als je met een familielid naar bed gaat?
[..]
Ah je bedoeld de loverboy generatie
Inderdaad hoeren kun je inderdaad beter achter het raam zetten dan is het meteen voor iedereen duidelijk wat ze zijn
Nee, maar deze enquete biedt zeker geen garantie wat betreft de uiteindelijke partnerkeuze. Onlangs nog een item hier gezein waaruit bleelk dat veel Turken en Marokkanen onder druk van hun familie toch maar emt een meiske uit hun streek trouwden.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:35 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dus volgens jou liegt men massaal tegen het CBS en is uithuwelijking aan familieleden meer regel dan uitzondering? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Absoluut!quote:Overigens dienen dergelijke praktijken uiteraard hard aangepakt te worden. Een verblijfsvergunning voor een familielid op basis van verblijf bij partner, moet wat mij betreft dan ook verboden worden. (Ter verduidelijking, als de persoon in kwestie een neef, nichtje, etc is, verbod op vergunning voor verblijf bij partner. Zo voorkom je huwelijken binnen de familie)
Incest moeten we aanpakken, daar zijn we het allemaal wel over eens. Probeer wel de realiteit onder ogen te blijven zien dat niet iedere migrant zo is. De meerderheid bestaat uit twee mensen die geen enkele familieband hebben.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:38 schreef desiredbard het volgende:
Nee doe dat maar niet nee
Incest is Incest
Loverboy is de politie correcte naam voor pooie,r niet?
Inderdaad. Het patroon zal inderdaad in een paar jaar tijd veranderen van 60 (of zelfs nog meer) procent naar 10 procent.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:35 schreef Vhiper het volgende:
Dus volgens jou liegt men massaal tegen het CBS en is uithuwelijking aan familieleden meer regel dan uitzondering? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Het probleem is natuurlijk hoe je dat wil bewijzen. Verplichte DNA-tests?quote:Overigens dienen dergelijke praktijken uiteraard hard aangepakt te worden. Een verblijfsvergunning voor een familielid op basis van verblijf bij partner, moet wat mij betreft dan ook verboden worden. (Ter verduidelijking, als de persoon in kwestie een neef, nichtje, etc is, verbod op vergunning voor verblijf bij partner. Zo voorkom je huwelijken binnen de familie)
Nope, maar ik geloof wel degelijk dat, mede omdat men hier nu langere tijd is en dus minder onder invloed is van verweg wonende familie, men meer vrijheid in de eigen keuze zal hebben en dat het percentage van 60% wel degelijk de komende jaren flink zal dalen. De daling is overigens al ingezet, als je kijkt naar de immigratieontwikkeling. Die is immers al geruime tijd aan het dalen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Inderdaad. Het patroon zal inderdaad in een paar jaar tijd veranderen van 60 (of zelfs nog meer) procent naar 10 procent.
Geloof je dat zelf?
Geboorteakte moet al aardig kunnen helpen en aangezien men die toch al nodig heeft om hier te kunnen wonen, mag dat geen probleem zijnquote:Het probleem is natuurlijk hoe je dat wil bewijzen. Verplichte DNA-tests?
In een docu vorig jaar bleek het percentage zelfs op 80 voor de Turken en 90 voor de Marocs te liggen... (zoek straks wel even naar exacte cijfers)quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Inderdaad. Het patroon zal inderdaad in een paar jaar tijd veranderen van 60 (of zelfs nog meer) procent naar 10 procent.
Geloof je dat zelf?
Duur!quote:Het probleem is natuurlijk hoe je dat wil bewijzen. Verplichte DNA-tests?
Nee, bekijk het anders...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:35 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Overigens dienen dergelijke praktijken uiteraard hard aangepakt te worden. Een verblijfsvergunning voor een familielid op basis van verblijf bij partner, moet wat mij betreft dan ook verboden worden. (Ter verduidelijking, als de persoon in kwestie een neef, nichtje, etc is, verbod op vergunning voor verblijf bij partner. Zo voorkom je huwelijken binnen de familie)
Ja en Neequote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:43 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De term is voor een migrant dus compleet misplaatst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |