abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2005 @ 13:54:39 #251
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28248323
Verdonk verdient een prijs. Haar laten aftreden vanwege uitgelekte informatie, waarvan nog helemaal niet zeker is dat die niet door die Congolezen zelf is verspreid, is laffe linkse wraakpolitiek.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 26 juni 2005 @ 13:58:04 #252
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28248370
Waar het om gaat is dat ondanks dat het op dat moment niet volledig duidelijk was of er informatie uitgelekt was, de bitch zelfs niet even tijdelijk de Congolezen die nog uitgezet moesten worden in bescherming wilde nemen...dat getuigt IMHO van grote onmenselijkheid

...icecold..
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_28248475
quote:
Op zondag 26 juni 2005 13:54 schreef PJORourke het volgende:
Verdonk verdient een prijs. Haar laten aftreden vanwege uitgelekte informatie, waarvan nog helemaal niet zeker is dat die niet door die Congolezen zelf is verspreid, is laffe linkse wraakpolitiek.
Stellen dat uitgezette Congolezen zelf voor hun levensgevaarlijke informatie verstrekken aan die autoriteiten die ze met die informatie gaat vervolgen, dat, mijn beste, getuigt van een compleet idiote gedachtegang.
  zondag 26 juni 2005 @ 14:11:15 #254
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28248634
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:03 schreef Vhiper het volgende:
Stellen dat uitgezette Congolezen zelf voor hun levensgevaarlijke informatie verstrekken aan die autoriteiten die ze met die informatie gaat vervolgen, dat, mijn beste, getuigt van een compleet idiote gedachtegang.
Of door wraakzuchtige ambtenaren, de asielindustrie, of voor mijn part, de PvdA, die hebben er allemaal belang bij dit te laten gebeuren.
  zondag 26 juni 2005 @ 14:11:57 #255
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28248652
quote:
Op zondag 26 juni 2005 13:58 schreef HAL9000S het volgende:
Waar het om gaat is dat ondanks dat het op dat moment niet volledig duidelijk was of er informatie uitgelekt was, de bitch zelfs niet even tijdelijk de Congolezen die nog uitgezet moesten worden in bescherming wilde nemen...dat getuigt IMHO van grote onmenselijkheid

...icecold..
Congo is officieel veilig verklaard, dus oprotten, en wel nu.
pi_28248709
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Of door wraakzuchtige ambtenaren, de asielindustrie, of voor mijn part, de PvdA, die hebben er allemaal belang bij dit te laten gebeuren.
Ongefundeerde en compleet onbewezen complottheorieën van iemand die gewoon de fouten van Verdonk niet wilt zien.
  zondag 26 juni 2005 @ 14:29:49 #257
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28249004
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:14 schreef Vhiper het volgende:
Ongefundeerde en compleet onbewezen complottheorieën van iemand die gewoon de fouten van Verdonk niet wilt zien.
Er is nog niet aangetoond hoe die papieren in Congo zijn gekomen, al staat de vijde colonne van GL klaar om een schuldige aan te wijzen.

Ik zie er in dit geval geen fout van Verdonk in, tenzij die papieren op haar bevel naar Congo zijn gestuurd. Wel politieke verantwoordelijkheid, maar dat is wat anders.

Om een analogie te nemen: jij eist van JFK de garantie dat Oswald hem niet zal afknallen.
  zondag 26 juni 2005 @ 14:37:48 #258
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28249164
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Congo is officieel veilig verklaard, dus oprotten, en wel nu.
Blijf je maar verschuilen achter regeltjes. En dan naderhand zeggen dat je het niet hebt geweten.

De feiten zijn als volgt: Verdonk twijfelt nu aan die officiele verklaring vanwege de reportage van Netwerk en heeft om een nieuwe officiele verklaring gevraagd door Buitenlandse Zaken. Alleen dacht ze dat ze dan door kon gaan met de uitzettingen, maar gelukkig heeft de meerderheid van de Kamer haar op haar nummer gezet door te stellen dat je bij twijfel en eventuele verouderde en onjuiste verklaringen je tijdelijk moet stoppen met uitzettingen totdat je duidelijkheid hebt. Verdonk en haar kritiekloze achterban willen niet wachten op feiten, want dat zou het xenofobische beleid kunnen tegenwerken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28249166
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:29 schreef PJORourke het volgende:

Er is nog niet aangetoond hoe die papieren in Congo zijn gekomen, al staat de vijde colonne van GL klaar om een schuldige aan te wijzen.
Het doet er niet eens toe hoe ze er zijn gekomen. Feit dat papieren van de IND in Congo zijn, is al voldoende. Die papieren horen thuis in een kluis van de IND en nergens anders. Verdonk is daar politiek verantwoordelijk voor. Aanwijzingen voor complottheorieën zijn er verder helemaal niet.
quote:
Ik zie er in dit geval geen fout van Verdonk in, tenzij die papieren op haar bevel naar Congo zijn gestuurd. Wel politieke verantwoordelijkheid, maar dat is wat anders.
Laat ze die politieke verantwoordelijkheid dan maar eens nemen
quote:
Om een analogie te nemen: jij eist van JFK de garantie dat Oswald hem niet zal afknallen.
Dat dat toch gebeurt is, heeft JFK dan ook ten dele aan zichzelf te wijten. Oswald had, dankzij het toestaan van vuurwapens, in die tijd zelfs zonder enige wachttijd, geen enkel probleem aan een wapen te komen. Verder heeft de beveiliging van JFK jammerlijk gefaald door de omgeving niet voldoende te beveiligen en JFK in een ongepanserde open auto te laten rijden.

Verder gaat dit vergelijk nergens over en is het compleet off topic.
pi_28267650
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:37 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het doet er niet eens toe hoe ze er zijn gekomen. Feit dat papieren van de IND in Congo zijn, is al voldoende. Die papieren horen thuis in een kluis van de IND en nergens anders. Verdonk is daar politiek verantwoordelijk voor. Aanwijzingen voor complottheorieën zijn er verder helemaal niet.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is
Mischien werkt er wel een congoleese mol bij de ind
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_28268199
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:50 schreef desiredbard het volgende:

Het tegendeel is bewezen, er liggen papieren van de IND bij onbevoegde derden.
quote:
Het is de verantwoordelijkheid van Verdonk om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot vertrouwelijke stukken bij de IND. Als er een mol zou zijn, is het dus Verdonk's fout als die stukken in handen krijgt en naar Congo kan verschepen.

Aanwijzingen voor een dergelijke mol zijn er echter helemaal niet.
pi_28268446
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:50 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Als er papieren van de IND in Congo liggen, waar komen die dan vandaan? Wie heeft er toegang tot dergelijke papieren? De asielzoekers? Nee, die hebben alleen verslagen van hun beschikkingen en verhoren. Die nemen ze niet mee, want dat brengt ze in gevaar.
Trouwens, aan degenen aan wie de vragen gesteld worden is al te merken waar deze papieren vandaan komen: bij de IND dus.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_28268885
Zoals ik al zei
Hebben ze geen blinde harige Congolees bij het IND?

Het is zwart, harig en ziet geen steek...... het is ....een mol
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_28269943
quote:
Op maandag 27 juni 2005 12:32 schreef desiredbard het volgende:
Zoals ik al zei
Hebben ze geen blinde harige Congolees bij het IND?

Het is zwart, harig en ziet geen steek...... het is ....een mol
Zoals ik al zei:

Niet relevant.
pi_28270254
quote:
Op maandag 27 juni 2005 12:10 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het tegendeel is bewezen, er liggen papieren van de IND bij onbevoegde derden.
[..]

Het is de verantwoordelijkheid van Verdonk om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot vertrouwelijke stukken bij de IND. Als er een mol zou zijn, is het dus Verdonk's fout als die stukken in handen krijgt en naar Congo kan verschepen.

Aanwijzingen voor een dergelijke mol zijn er echter helemaal niet.
Dan zou Remkes dus ook zijn biezen moeten pakken nav de mol bij de AIVD?
Yeah baby Yeah!
pi_28270456
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:12 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dan zou Remkes dus ook zijn biezen moeten pakken nav de mol bij de AIVD?

Natuurlijk wel erg schandalig dat je een mol hebt in je eigen binnenlandse veiligheidsdienst!
pi_28270707
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:18 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Natuurlijk wel erg schandalig dat je een mol hebt in je eigen binnenlandse veiligheidsdienst!
erger dan in de IND vind ik, zeker als blijkt dat bewijs tegen deze man zeer lastig is aangezien ev bewijs zou moeten bestaan uit vertrouwelijke stukken die de AIVD weer niet aan de rechter prijsgeeft.
Zoiets moet je op de oude stempel der geheime diensten oplossen, niet met tussenkomst van de rechter.

Maar het geeft wel te denken over wie we nog kunnen vertrouwen, nu onze privacy gerelateerde gegevens op het punt staan om overhandigd te worden aan de overheid(sdiensten) kunnen deze mollen vaker opduiken met alle gevolgen van dien.

Maar en mol in de organistatie van de IND kun je niet op conto van Verdonk zetten vind ik, zij neemt die mensen niet aan, dat doet een andere afdeling.
Wel is het zaak om bij meldingen van onjuist verstuurde info, in dit soort saillante gevallen, accuraat en daadkrachtig te handelen binnen en binnen een week een oplossing te hebben.
Yeah baby Yeah!
pi_28270952
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:24 schreef Elgigante het volgende:

[..]

erger dan in de IND vind ik, zeker als blijkt dat bewijs tegen deze man zeer lastig is aangezien ev bewijs zou moeten bestaan uit vertrouwelijke stukken die de AIVD weer niet aan de rechter prijsgeeft.
Zoiets moet je op de oude stempel der geheime diensten oplossen, niet met tussenkomst van de rechter.

Maar het geeft wel te denken over wie we nog kunnen vertrouwen, nu onze privacy gerelateerde gegevens op het punt staan om overhandigd te worden aan de overheid(sdiensten) kunnen deze mollen vaker opduiken met alle gevolgen van dien.
Mijn vertrouwen in deze overheid is dus wel miniem, maar dat mag geen verrassing zijn Nu maar weer on topic: Verdonk.
quote:
Maar en mol in de organistatie van de IND kun je niet op conto van Verdonk zetten vind ik, zij neemt die mensen niet aan, dat doet een andere afdeling.
Verdonk is politiek verantwoordelijk voor alles wat er bij haar departement gebeurt. Als daar een mol zit (Waar overigens helemaal geen aanwijzingen voor zijn. Het is niets meer en niets minder dan een hersenspinsel van een mede-Fok!ker), is dat haar verantwoordelijkheid.
quote:
Wel is het zaak om bij meldingen van onjuist verstuurde info, in dit soort saillante gevallen, accuraat en daadkrachtig te handelen binnen en binnen een week een oplossing te hebben.
Verdonk heeft nu een onderzoek gelast. Dat gaat uiteraard maanden duren. Tot die tijd verandert er dus helemaal niets. So much voor accuraat en daadkrachtig handelen....
pi_28271110
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:31 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Mijn vertrouwen in deze overheid is dus wel miniem, maar dat mag geen verrassing zijn Nu maar weer on topic: Verdonk.
[..]

Verdonk is politiek verantwoordelijk voor alles wat er bij haar departement gebeurt. Als daar een mol zit (Waar overigens helemaal geen aanwijzingen voor zijn. Het is niets meer en niets minder dan een hersenspinsel van een mede-Fok!ker), is dat haar verantwoordelijkheid.
[..]

Verdonk heeft nu een onderzoek gelast. Dat gaat uiteraard maanden duren. Tot die tijd verandert er dus helemaal niets. So much voor accuraat en daadkrachtig handelen....
Nu hebben wij natuurlijk weinig inzicht welk bureaucratisch handelen allemaal verplicht is om deze zaak om te buigen, maar mij zou het niets verbazen dat het in de praktijk vies tegenvalt om fouten van de IND meteen te herstellen.
En zolang er twijfels zijn moet er ook een onderzoek komen, toch mag je gedurende het onderzoek al wel aan de slag gaan.
Yeah baby Yeah!
pi_28272872
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:31 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Jawel. Alle uitzettingen naar Congo zijn opgeschort.

Wat voor "accuraat en daadkrachtig handelen" had je dan verwacht?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 27 juni 2005 @ 14:30:45 #271
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28272967
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:27 schreef sizzler het volgende:

[..]

Jawel. Alle uitzettingen naar Congo zijn opgeschort.
Tegen de wil van Verdonk toch?
pi_28273063
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:30 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Tegen de wil van Verdonk toch?
Geen idee.

Maar behalve dat zou ik niet weten wat je nog meer zou kunnen doen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 27 juni 2005 @ 14:42:14 #273
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28273353
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

Geen idee.

Nouja, als het belangrijk genoeg is alle uitzettingen naar Congo stop te zetten, lijkt het me zaak uitzettingen naar andere landen waar het eventueel overdragen van dergelijke dossiers soortgelijke gevolgen kan hebben, ook maar even stop te zetten tot er opheldering is over de vraag of Nederland dergelijke dossiers doorspeelt.
pi_28273355
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

Geen idee.

Ze zou alles in het werk moeten stellen om de kamer zo snel mogelijk te informeren en ze had natuurlijk moeten zorgen dat er niet weer vraagtekens rond haar persoon opdoemen. Dit is de zoveelste keer in korte tijd dat ze een pas op de plaats moet maken, dat ze de kamer niet volledig heeft geinformeerd. Een commissietje instellen, zo vlak voor de zomervakantie waardoor de storm een beetje gaat liggen is erg slim maar wel heel erg ouwe politiek natuurlijk.
pi_28273433
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:35 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nu hebben wij natuurlijk weinig inzicht welk bureaucratisch handelen allemaal verplicht is om deze zaak om te buigen, maar mij zou het niets verbazen dat het in de praktijk vies tegenvalt om fouten van de IND meteen te herstellen.
En zolang er twijfels zijn moet er ook een onderzoek komen, toch mag je gedurende het onderzoek al wel aan de slag gaan.
Dat gaat dus niet gebeuren, wedden?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')