abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28777516
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:15 schreef Zabb het volgende:

[..]

Ja gelukkig wel! Ben ik erg blij mee!
Kan ik me voorstellen
Gun je jezelf nog ergens vakantie of ga je echt door?
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:27:18 #52
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_28777861
Wat gaan de afgestudeerden nu eigenlijk doen?
Verder studeren, werken, zes jaar lang op vakantie...?

Ikzelf heb inmiddels contact opgenomen met twee bedrijven.
Een daarvan is mijn stagebedrijf van anderhalf jaar terug. Daar wilde m'n stagebegeleider nameljik dat ik even contact op zou nemen als ik afgestudeerd was, om te kijken of we samen verder kunnen
Die andere is een interessant bedrijf waar een vriend van mij gaat afstuderen in september, en daar zoeken ze nog mensen. De vraag is alleen of ze daar wel op zo'n onervaren knuppel als ik zitten te wachten.
pi_28778047
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:27 schreef Mar10Segovia het volgende:

Ikzelf heb inmiddels contact opgenomen met twee bedrijven.
Een daarvan is mijn stagebedrijf van anderhalf jaar terug. Daar wilde m'n stagebegeleider nameljik dat ik even contact op zou nemen als ik afgestudeerd was, om te kijken of we samen verder kunnen
Die andere is een interessant bedrijf waar een vriend van mij gaat afstuderen in september, en daar zoeken ze nog mensen. De vraag is alleen of ze daar wel op zo'n onervaren knuppel als ik zitten te wachten.
Werken. Tenminste, ik ben nu werkzoekend. Heb drie afwijzingen gehad (te weinig ervaring ) en heb er nu nog twee lopen. Zo maar weer es wat versturen
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:33:59 #54
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28778104
* Christine meldt zich ook maar weer hier

De boel wordt uitgesteld tot oktober
pi_28778128
Ja, Christine? Is het niet gelukt? Gun je je zelf ook even vakantie dan? Kun je er straks weer fris tegenaan!
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:38:27 #56
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28778252
Er moest te veel aan mijn scriptie worden herschreven..... maar het concept en de gedachtegang erachter vonden ze op school echt goed, dus daar ben ik blij om Gaat vast een goed cijfer worden in oktober.

En nu ben ik eerst wat geld aan het verdienen met een vakantiebaantje, en verder geniet ik super van de vakantie Intussen probeer ik wat freelance opdrachten binnen te slepen, zodat ik in elk geval ook al wat ervaring krijg, en wat geld verdien...
pi_28778942
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:16 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen
Gun je jezelf nog ergens vakantie of ga je echt door?
Wij hebben nog niet echt vakantie gepland. Tussen het inleveren van het concept en de presentatie zit echter bijna een maand, dus misschien kunnen we in die periode nog een paar daagjes vrij nemen. Anders gaan we misschien in September op vakantie. Aanstaande vrijdag heb ik trouwens ook vrij, ga een weekendje weg met een vriendin!
pi_28778982
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:38 schreef Christine het volgende:
Er moest te veel aan mijn scriptie worden herschreven..... maar het concept en de gedachtegang erachter vonden ze op school echt goed, dus daar ben ik blij om Gaat vast een goed cijfer worden in oktober.

En nu ben ik eerst wat geld aan het verdienen met een vakantiebaantje, en verder geniet ik super van de vakantie Intussen probeer ik wat freelance opdrachten binnen te slepen, zodat ik in elk geval ook al wat ervaring krijg, en wat geld verdien...
Oh dat klinkt op zich goed toch, dat ze tevreden zijn over het concept!
  woensdag 13 juli 2005 @ 22:18:54 #59
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_28783388
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:27 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik werkte al 5 jaar naast mn studie... om een beetje te kunnen leven.
Dus nu werk ik vrolijk door, als docent op een middelbare school.
Ga nu wel samenwonen zodra we een huisje hebben
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
pi_28784227
netjes JD, hier wordt ook gewerkt
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:51:09 #61
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_28786628
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:13 schreef clauwheee het volgende:
nixxx je hebt ons niet bijgepraat!

Hé dat gaat allemaal zeer voorspoedig dus Zabb?? Wat fijn joh!!
Ow 8 8 8 dus een 8 pfoeeeeeeeee daar gaat een laast zeg ... nu nog een klein vakje en dan ben ik echt klaar
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:11:24 #62
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_28787142
Gefeliciteerd man
  dinsdag 19 juli 2005 @ 11:52:10 #63
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_28938703
Yeah mijn scriptie is zo goed als klaar
Hij's uitgeprint.. nu nog ff goed doorlezen en dan alles uitprinten inbinden en naar school brengen..
*snik*
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_28938781
Sientje!!!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 11:55:50 #65
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_28938814
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 11:54 schreef clauwheee het volgende:
Sientje!!!
Nu maar heel hard hopen dat ik op gesprek mag komen.... *nu al zenuwachtig is *
pi_28938880
Laat ik me hier ook maar weer eens melden. Heb m'n scriptie schrijven en verdedigen een jaar geleden gelukkig al gedaan. Heb toen een jaartje vanalles en nog wat gedaan, behalve iets verstandigs en ben nu eindelijk toch maar weer eens begonnen aan een afstudeeropdracht/stage, wat dus betekend dat ik hier nu al weer iets van anderhalve maand op kantoor aan het fokken ben. Owja, en af en toe wat dingen schrijf....maar de inspiratie mist een beetje.....en ik moet over anderhalve maand alles hebben afgerond
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_28953330
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 11:55 schreef appelsientje het volgende:
Nu maar heel hard hopen dat ik op gesprek mag komen.... *nu al zenuwachtig is *
Wow goed zeg!! Spannend!!

Wij hebben vandaag eigenlijk de laatste inhoudelijke stukken van ons verslag geschreven. Nu hebben we nog een week de tijd om dit te optimaliseren en alles samen te voegen. Volgende week leveren we ons conceptverslag in en daarna hebben we nog iets van twee/drie weken om op- en aanmerkingen nog aan te passen. Gaat allemaal goed dus!
pi_28970601
Ik zit weer vast.
ALWEER! Mên ik krijg er ondertussen toch zo de schurft van.
Begeleider is weg van 20 jul tot 15 aug. Niet dat ik al veel aan 'm heb gehad in die vijf jaar

Ik ben in staat om een bureau door het raam te flikkeren, zo ontzettend WOEST ben ik.
Gelukkig zit ik in mijn eentje op het werk met genoeg materiaal om door het kantoor te flikkeren

Misschien is het toch tijd om in te zien dat ik heel misschien toch wel te dom ben om een scriptie te schrijven

Zit ik hier met 33 pagina's zonder kop of staart en interne samenhang Nog steeds
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28970707
Syrena! Adem in......adem uit......What's the problem, waarmee zit je vast??

Adem innnnn....Adem uit......

pi_28971190
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:04 schreef clauwheee het volgende:
Syrena! Adem in......adem uit......What's the problem, waarmee zit je vast??

Adem innnnn....Adem uit......

Ademen....*huuuuhhh*

Ik zit vast in de zin dat ik dus al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geen probleemstelling heb. Ik schrijf en schrijf en schrijf, maar ieder hoofdstuk staat in principe op zichzelf. En dan kun je wel 4 hoofdstukken klaar hebben (ondertussen heb ik wel een boek vol denk ik) maar ze passen gewoon niet in/bij elkaar.

En elke keer als ik denk dat ik er eentje heb (probleemstelling dus) ga ik weer schrijven, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat er niks klopt van mijn vraag. Of dat het niet wetenschappelijk genoeg is. Of dat ik nog aanvullend onderzoek moet doen in musea, maar daar inmiddels al serieus geen tijd meer voor heb.

Ik zit me nu ook echt af te vragen wat ik al die jaren bij die begeleider ben gaan doen. Mocht ik ooit anderen moeten begeleiden dan gaat dat echt wel met een hardere hand dan ik tot nu toe heb gehad.

Waar ie ook op vakantie gaat, ik wens 'm veel regen, onweer, aardverschuivingen en voedselvergiftigingen toe
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28971235
Wat is globaal je onderwerp?
pi_28971642
Globaal gaat het over musea, educatie en marketing.

Ik heb net besloten dat ik ga schrijven over de parallellen die er (in mijn ogen) zijn tussen de ontwikkelingen op educatief gebied en de ontwikkelingen op marketing gebied.

Ik krijg het alleen niet netjes in een vraag Misschien weet iemand van jullie er een?

Het is namelijk zo dat musea al een eeuw (ongeveer) bezig zijn met bezoekersstudies, hoe gebruiken mensen een museum en hoe leren ze in een museum. Dat ze iets leren staat inmiddels wel vast, en wat ze precies leren dat hebben ze maar opgegeven, dat is te moeilijk en te kostbaar om te onderzoeken. Ze weten wel welke educatieve theorie het geschiktste is voor het museum (constructivisme).

Uiteraard is er in die jaren heel veel strijd geweest tussen educatieve medewerkers en de curatoren/museumdirecteuren. Leren is leuk, maar blijf met je poten van mijn collectie af, kijken, niet aankomen en niet meer dan vier bordjes per zaal. Terwijl de educatoren in principe overal wel verklarende teksten willen hebben en de mensen dingen willen laten aanraken.

Inmiddels loopt het allemaal niet meer zo lekker met de musea, ze krijgen steeds minder subsidies en worden geacht om zelf de broek op te kunnen houden. Ze zullen dus op de 1 of andere manier veel meer bezoekers moeten gaan trekken. De marketingmensen verschijnen op het toneel. Een museumbezoek moet een belevenis worden, musea moeten aan hun imago denken etc. Om een goed marketingplan te kunnen maken moet je allereerst weten waarom de mensen naar je museum komen (of niet willen komen). Dus je moet weer bezoekersstudies gaan doen, zij het met een iets andere focus dan bij de educatieve onderzoeken (maar ook daar zijn veel onderzoeken gedaan over welke mensen musea bezoeken en waarom).

Wederom strijd tussen de marketingmensen en de curatoren/msueumdirecteuren. Poten af van mijn collectie, je bent in een museum en niet in de Efteling.

Volgens mij moet ik gewoon concluderen dat ze die directeure allemaal de keien opsturen.
En mij aannemen

Maar bovenstaande moet dan toch iets wetenschappelijker verantwoord in 40 pagina's worden neergezet.
pi_28971796
Ik ga ff (mee)denken Syrena
pi_28972012
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:36 schreef clauwheee het volgende:
Ik ga ff (mee)denken Syrena
Tnx!
Ik ga even een stapel boeken inwerken om mijn zinnen te verzetten (heb ik tenminste nog iets gedaan vandaag behalve printen op kosten van de baas..)
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:27:19 #75
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_28973531
Zo hij's ingeleverd mijn scriptie.. eindelijk.
En nu afwachten maar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')