Nijntje is ondertussen al in vele landen verschenen:quote:nijntje wordt 50 jaar, vier met ons mee:
Het jaar 2005 is een feestelijk jaar, want het is precies 50 jaar geleden dat tekenaar Dick Bruna (geboren in 1927) zijn eerste nijntje-illustratie maakte.
Genoeg reden dus om het sympathieke konijntje dit jaar eens extra in de bloemetjes te zetten.
Voor meer informatie in verband met de geplande feestelijkheden kan je binnenkort steeds terecht op deze pagina of op de officiële website www.nijntje.nl
Geschiedenis nijntje:
1927: Dick Bruna wordt geboren
1953: Bruna maakt eerste kinderboek "de appel"
1955: Eerst nijntje-boek wordt uitgegeven
2000: Viering 45 jaar nijntje
2005: Viering 50 jaar nijntje
Weetjes nijntje:
Nijntje geniet al een halve eeuw bekendheid over de hele wereld, van Europa tot in Japan.
Bijna 85 miljoen exemplaren van nijntje en van Bruna's andere kinderboeken zijn sinds de jaren '50 van de vorige eeuw verkocht. De boekjes zijn in meer dan 40 talen uitgebracht, met meer dan 107 originele titels. Er zijn zo'n 70 licentiehouders in de Benelux, die meer dan 1500 producten op de markt brengen.
In 2005 wordt het Dick Bruna-huis geopend in de voormalige Willem Arntstz Kliniek te Utrecht.
nijntje door de jaren heen:
Op onderstaande pancarte kan je de evolutie van nijntje zien door de jaren heen.
Aan mij.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 00:07 schreef paultjuhhh het volgende:
Aan wie werd het vroeger nou niet voorgelezen ?
wat vergelijk je een vieze negerin zonder clit met een lief schattig konijntjequote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:25 schreef Youssef het volgende:
Ha! Nijntje wordt tenminste ouder dan Hirshi Ali
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:25 schreef Jett het volgende:
[..]
wat vergelijk je een vieze negerin zonder clit met een lief schattig konijntje
Die goudkleurige? Die zag ik vandaag bij de Bijenkorf. Heb een Nijntje-papierhouder gekocht (zo'n klemmetje waar je bonnetjes enzo in kunt doen, of een foto).quote:Op dinsdag 21 juni 2005 06:17 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik heb laatst nog een houten Nijntje spaarkonijn gekregen.
er loopt ook een ander topique, dies wat drukker dacht ikquote:
Ook van mij.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:52 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Dick Bruna komt altijd kaas halen bij me, ik zal hem eens feliciteren
Kopkaas?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:52 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Dick Bruna komt altijd kaas halen bij me, ik zal hem eens feliciteren
Een man die zo'n lief konijn bedenkt, doet niet zulke rare dingen!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:57 schreef BB-King het volgende:
Kopkaas?
Ja, die goudkleurige van zo'n 30cm hoog. De grotere waren niet te koop.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Die goudkleurige? Die zag ik vandaag bij de Bijenkorf. Heb een Nijntje-papierhouder gekocht (zo'n klemmetje waar je bonnetjes enzo in kunt doen, of een foto).
Ik vond 'm wel heel mooi, maar ik kan niet sparen, heb een enorm gat in m'n hand. Of je kunt eigenlijk beter zeggen dat ik gewoon helemaal geen handen meer heb.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:20 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ja, die goudkleurige van zo'n 30cm hoog. De grotere waren niet te koop.
Ik heb helemaal geen spaargeld, dat boek ik altijd weer over naar m'n gewone rekening.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vond 'm wel heel mooi, maar ik kan niet sparen, heb een enorm gat in m'n hand. Of je kunt eigenlijk beter zeggen dat ik gewoon helemaal geen handen meer heb.
Ik vermoed dat we dezelfde aandoening hebben.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:23 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik heb helemaal geen spaargeld, dat boek ik altijd weer over naar m'n gewone rekening.
Tienjarenplan?quote:Met dit spaarkonijn ga ik sparen voor een vakantie.
Dat denk ik zeker, heb slechts 1x succesvol gespaard en dat was voor een stereotoren.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vermoed dat we dezelfde aandoening hebben.
Gaan vooral hele euromunten in en papiergeld, dus hopelijk is het na een half jaar een beetje vol.quote:[..]
Tienjarenplan?Er past in elk geval heel wat geld in.
Ik voor mijn eerste eigen paard.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:33 schreef Dr_Crouton het volgende:
Dat denk ik zeker, heb slechts 1x succesvol gespaard en dat was voor een stereotoren..
Hou ons op de hoogte!quote:Gaan vooral hele euromunten in en papiergeld, dus hopelijk is het na een half jaar een beetje vol.![]()
*bookmark*quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik voor mijn eerste eigen paard.
[..]
Hou ons op de hoogte!
Jezus, wat had je verwacht zeg, dat ze vroegtijdig overleden wasquote:
jep koneijnen worden meestal niet zo oudquote:Op woensdag 22 juni 2005 21:54 schreef Djaser het volgende:
[..]
Jezus, wat had je verwacht zeg, dat ze vroegtijdig overleden was
Nou prestatie van dat klote konijn hoor.
Papieren konijnen wel.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:58 schreef jojarno het volgende:
[..]
jep koneijnen worden meestal niet zo oud
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |