ja dat snap ik ook wel.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:25 schreef thabit het volgende:
[..]
Indonesie is natuurlijk een kolonie van Nederland geweest.
Dat is Engels/Amerikaans, hoewel steeds meer landen het overnemen.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ja dat snap ik ook wel.naar hoe zit het dan met die bachelor master structuur , is dat typisch Engels?
Jawel. Maar de titel MSc wordt in het buitenland erkent, het is officieel. Dat is niet zo bij een Ba.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
hoezo wordt dat niet erkend. het is dan toch een titel die je op je naambordjes en briefpapier mag zetten?? wat dat betreft is de situatie voo HEAOers wel verbeterd dus.
Tja, dan moet je maar een studie gaan volgen. Die ing. titel was ook totale onzin natuurlijk.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
jeej, das ook balen, voor niks 4 jaar zitten blokken dus..
Dat mogen nieuwe studenten ook, ook al staat er (waarschijnlijk) geen mr. meer op de bul.quote:Op maandag 20 juni 2005 22:38 schreef ChrisJX het volgende:
Ik studeer nog in het doctoraalsysteem af, dus ik mag nog lekker de oude meesterstitel voeren.
quote:Artikel 7.20 Titels ir., mr., drs., ing. en bc.
1.
Degene die op grond van artikel 7.19a gerechtigd is een graad in het wetenschappelijk onderwijs in de eigen naamsvermelding tot uitdrukking te brengen, is tevens gerechtigd tot het voeren van:
a.
de titel ingenieur, afgekort tot ir., indien het een masteropleiding in het wetenschappelijk onderwijs betreft op het gebied van de landbouw en natuurlijke omgeving of op het gebied van de techniek,
b.
de titel meester, afgekort tot mr., indien het een masteropleiding in het wetenschappelijk onderwijs betreft op het gebied van het recht, of
c.
de titel doctorandus, afgekort tot drs., indien het een masteropleiding in het wetenschappelijk onderwijs betreft waarop de onderdelen a en b niet van toepassing zijn.
[...]
3.
De in het eerste en tweede lid genoemde titels worden, afgekort, voor de naam geplaatst.
En ongetwijfeld heeft hij in Nederland gestudeerd.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:25 schreef thabit het volgende:
Indonesie is natuurlijk een kolonie van Nederland geweest.
Als MBO'er krijg je ook niets. Die hebben ook vier jaar zitten lerenquote:Op maandag 20 juni 2005 23:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
jeej, das ook balen, voor niks 4 jaar zitten blokken dus..
Maar dat is geloof ik standaard, iemand die alleen een Nederlandstalige ingenieursbul uit zeg 1950 heeft mag zich ook MSc noemen... Ik hou het ook op de Nederlandse titel (in Nederland), klinkt ook beter; niet iedereen krijgt de ir. titel, maar de MSc titel is voor alle beta/gamma/techniek studies.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 07:04 schreef k_man het volgende:
Ik heb destijds een Nederlandstalige bul gekregen die aangeeft dat ik me ir. mag noemen en een Engelstalige die het over MSc. heeft. Terwijl ik toch al in 1999 ben afgestudeerd.
MBO hahaha.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:12 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als MBO'er krijg je ook niets. Die hebben ook vier jaar zitten leren
Met een titel kon je je makkelijk onderscheiden en zag een werkgever dat hij iemand met een bepaald niveau kreeg. Nu iedereen een titel krijgt, zijn ze niet al te veel meer waard natuurlijk
Omdat veel mensen het te patserig vinden. Bovendien moet je extra betalen als je het op je huisnamen bordje wil hebben... ook zeer belangrijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 07:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom zet je geen titel voor je naam dan. Je hebt er hard voor gewerkt en mag dat laten zien. Ik zou die titel zeker voor mn naam zetten. Ook op fok. dus Ir. k_man
Dat is typisch Nederlands, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. Onderscheid op welk vlak dan ook tussen iemand die de lagere school nog net heeft afgemaakt en een academicus is uit den boze. Maar goed ik loop ook niet overal te koop met mijn titel.quote:Op woensdag 22 juni 2005 01:50 schreef snabbi het volgende:
Omdat veel mensen het te patserig vinden.
Al die gare titels die hbo opleidingen tegenwoordig afgeven worden niet erkend in het buitenland. Enige titels die gelden zijn die door de universiteiten worden gegeven. Dus het is heel leuk dat je na afstuderen Bachelor of Business Administration of Bachelor of Marketing ofzoiets bent, maar het zijn titels van niks waar bedrijven geen fluit om geven.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
hoezo wordt dat niet erkend. het is dan toch een titel die je op je naambordjes en briefpapier mag zetten?? wat dat betreft is de situatie voo HEAOers wel verbeterd dus.
Dat laatste is niet waar. Zo ben ik officieel een MA (Master of Arts) en ik heb planologie gestudeerd. Overigens mag je kiezne welke titel je wilt voeren, de Nederlandse of de Engelse. Dus ik mag drs. voor mijn naam zetten, of MA erachter. Allebei mag natuurlijk niet!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:01 schreef Singa het volgende:
[..]
Maar dat ik geloof ik standaard, iemand die alleen een Nederlandstalige ingenieursbul uit zeg 1950 heeft mag zich ook MSc noemen... Ik hou het ook op de Nederlandse titel (in Nederland), klinkt ook beter; niet iedereen krijgt de ir. titel, maar de MSc titel is voor alle beta/gamma/techniek studies.
Niet helemaal, je kunt ze niet allebei tegelijk gebruiken.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dus het is bij jou: Drs. Mbeis, Msc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |