abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2005 @ 23:30:37 #26
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28105216
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:25 schreef thabit het volgende:

[..]

Indonesie is natuurlijk een kolonie van Nederland geweest.
ja dat snap ik ook wel. naar hoe zit het dan met die bachelor master structuur , is dat typisch Engels?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28105324
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ja dat snap ik ook wel. naar hoe zit het dan met die bachelor master structuur , is dat typisch Engels?
Dat is Engels/Amerikaans, hoewel steeds meer landen het overnemen.
pi_28105375
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

hoezo wordt dat niet erkend. het is dan toch een titel die je op je naambordjes en briefpapier mag zetten?? wat dat betreft is de situatie voo HEAOers wel verbeterd dus.
Jawel. Maar de titel MSc wordt in het buitenland erkent, het is officieel. Dat is niet zo bij een Ba.
pi_28105388
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

jeej, das ook balen, voor niks 4 jaar zitten blokken dus..
Tja, dan moet je maar een studie gaan volgen. Die ing. titel was ook totale onzin natuurlijk.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 00:33:38 #30
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_28106500
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:38 schreef ChrisJX het volgende:
Ik studeer nog in het doctoraalsysteem af, dus ik mag nog lekker de oude meesterstitel voeren.
Dat mogen nieuwe studenten ook, ook al staat er (waarschijnlijk) geen mr. meer op de bul.
quote:
Artikel 7.20 Titels ir., mr., drs., ing. en bc.
1.
Degene die op grond van artikel 7.19a gerechtigd is een graad in het wetenschappelijk onderwijs in de eigen naamsvermelding tot uitdrukking te brengen, is tevens gerechtigd tot het voeren van:
a.
de titel ingenieur, afgekort tot ir., indien het een masteropleiding in het wetenschappelijk onderwijs betreft op het gebied van de landbouw en natuurlijke omgeving of op het gebied van de techniek,
b.
de titel meester, afgekort tot mr., indien het een masteropleiding in het wetenschappelijk onderwijs betreft op het gebied van het recht, of
c.
de titel doctorandus, afgekort tot drs., indien het een masteropleiding in het wetenschappelijk onderwijs betreft waarop de onderdelen a en b niet van toepassing zijn.
[...]

3.
De in het eerste en tweede lid genoemde titels worden, afgekort, voor de naam geplaatst.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 01:43:17 #31
1239 Singa
Fear me!
pi_28107126
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:25 schreef thabit het volgende:
Indonesie is natuurlijk een kolonie van Nederland geweest.
En ongetwijfeld heeft hij in Nederland gestudeerd.
pi_28107138
Ik heb een hekel aan die nieuwe titels. Ik wil titels voor de naam.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_28108260
Ik heb destijds een Nederlandstalige bul gekregen die aangeeft dat ik me ir. mag noemen en een Engelstalige die het over MSc. heeft. Terwijl ik toch al in 1999 ben afgestudeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2005 07:05:05 ]
  dinsdag 21 juni 2005 @ 07:32:11 #34
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28108320
waarom zet je geen titel voor je naam dan. Je hebt er hard voor gewerkt en mag dat laten zien. Ik zou die titel zeker voor mn naam zetten. Ook op fok. dus Ir. k_man
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 21 juni 2005 @ 07:57:02 #35
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_28108408
Ik heb eigenlijk geen idee, terwijl dat als ik afgestudeerd ben ik gewoon een universitaire opleiding heb afgerond. Dan ben ik eerstegraads docent Maatschappijleer. Is docent niet gewoon je titel
pi_28108477
Ja, dan mag je 'juf' voor je naam zetten.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 08:12:25 #37
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_28108490
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 08:09 schreef k_man het volgende:
Ja, dan mag je 'juf' voor je naam zetten.
Cool, moet maar alvast een ander naam bordje bestellen voor de voordeur dan
pi_28109146
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

jeej, das ook balen, voor niks 4 jaar zitten blokken dus..
Als MBO'er krijg je ook niets. Die hebben ook vier jaar zitten leren

Met een titel kon je je makkelijk onderscheiden en zag een werkgever dat hij iemand met een bepaald niveau kreeg. Nu iedereen een titel krijgt, zijn ze niet al te veel meer waard natuurlijk
  dinsdag 21 juni 2005 @ 13:01:43 #39
1239 Singa
Fear me!
pi_28115158
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 07:04 schreef k_man het volgende:
Ik heb destijds een Nederlandstalige bul gekregen die aangeeft dat ik me ir. mag noemen en een Engelstalige die het over MSc. heeft. Terwijl ik toch al in 1999 ben afgestudeerd.
Maar dat is geloof ik standaard, iemand die alleen een Nederlandstalige ingenieursbul uit zeg 1950 heeft mag zich ook MSc noemen... Ik hou het ook op de Nederlandse titel (in Nederland), klinkt ook beter; niet iedereen krijgt de ir. titel, maar de MSc titel is voor alle beta/gamma/techniek studies.

[ Bericht 0% gewijzigd door Singa op 22-06-2005 23:09:50 ]
pi_28122098
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 09:12 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Als MBO'er krijg je ook niets. Die hebben ook vier jaar zitten leren

Met een titel kon je je makkelijk onderscheiden en zag een werkgever dat hij iemand met een bepaald niveau kreeg. Nu iedereen een titel krijgt, zijn ze niet al te veel meer waard natuurlijk
MBO hahaha.

Das toch niet studeren te noemen?
pi_28122323
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 07:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom zet je geen titel voor je naam dan. Je hebt er hard voor gewerkt en mag dat laten zien. Ik zou die titel zeker voor mn naam zetten. Ook op fok. dus Ir. k_man
Omdat veel mensen het te patserig vinden. Bovendien moet je extra betalen als je het op je huisnamen bordje wil hebben... ook zeer belangrijk natuurlijk.
pi_28129514
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:50 schreef snabbi het volgende:
Omdat veel mensen het te patserig vinden.
Dat is typisch Nederlands, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. Onderscheid op welk vlak dan ook tussen iemand die de lagere school nog net heeft afgemaakt en een academicus is uit den boze. Maar goed ik loop ook niet overal te koop met mijn titel.
  woensdag 22 juni 2005 @ 16:52:16 #43
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_28137502
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

hoezo wordt dat niet erkend. het is dan toch een titel die je op je naambordjes en briefpapier mag zetten?? wat dat betreft is de situatie voo HEAOers wel verbeterd dus.
Al die gare titels die hbo opleidingen tegenwoordig afgeven worden niet erkend in het buitenland. Enige titels die gelden zijn die door de universiteiten worden gegeven. Dus het is heel leuk dat je na afstuderen Bachelor of Business Administration of Bachelor of Marketing ofzoiets bent, maar het zijn titels van niks waar bedrijven geen fluit om geven.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:13:32 #44
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28139676
maar je kan ze wel op je naambordjes op de deur van je office zetten, of op je briefpapier/huisdeur!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28141073
Er is eigenlijk niet zoveel veranderd door de bama. Ik heb heel lang geleden eens de HEAO gedaan en toen mocht ik mij ook al bachelor noemen. Heb daarna economie gedaan en kreeg zowel een nederlandse als engelse bul met drs. en MSc titel vermeld. Nu met de bama is dat dus niet veranderd.
Dat mensen hun bachelor titel niet gebruiken heeft denk ik te maken met het feit dat het eigenlijk academische titels zijn en een bachelor titel stond vroeger gelijk aan het kandidaats examen. Maar na je kandidaats was je nog niet afgestudeerd en een bachelor titel staat dus zo'n beetje gelijk aan een niet afgemaakte studie, en je wilt toch niet overkomen als iemand die zijn studie niet heeft afgemaakt...
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:31:27 #46
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28141811
dus het is bij jou: Drs. Mbeis, Msc.

Is dat juist zo? Wel raar dat men dan de bachelor titel als het ware van betekenis heeft laten veranderen. Als het inderdaad vroeger stond voor een onafgemaakte opleiding is ( wat niet erg positief is) is dat wel vervelend voor de mensen die wel een echt HEAO diploma hebben en er nu fier op zouden moeten zijn dat ze hun bachelor titel mogen voeren. Het zou jammer zijn als zo'n titel een verkeerd beeld geeft.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28141997
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 13:01 schreef Singa het volgende:

[..]

Maar dat ik geloof ik standaard, iemand die alleen een Nederlandstalige ingenieursbul uit zeg 1950 heeft mag zich ook MSc noemen... Ik hou het ook op de Nederlandse titel (in Nederland), klinkt ook beter; niet iedereen krijgt de ir. titel, maar de MSc titel is voor alle beta/gamma/techniek studies.
Dat laatste is niet waar. Zo ben ik officieel een MA (Master of Arts) en ik heb planologie gestudeerd. Overigens mag je kiezne welke titel je wilt voeren, de Nederlandse of de Engelse. Dus ik mag drs. voor mijn naam zetten, of MA erachter. Allebei mag natuurlijk niet!

Voor mij bestaat de grote verwarring over de bachelor titels die je krijgt op de HBO opleidingen. BA en BSc zijn namelijk voorbehouden aan universitaire studies. Maar wat je nu krijgt als je op een HBO een bachelor haalt is mij niet helemaal duidelijk.
pi_28142325
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dus het is bij jou: Drs. Mbeis, Msc.
Niet helemaal, je kunt ze niet allebei tegelijk gebruiken.
pi_28142846
Overigens kan je wel eisen dat allerlei bedrijven je titels vermelden op je poststukken. Als je titel bekent is, moeten ze de titels gebruiken... en als ik weer eens melig ben, zal ik een paar briefjes sturen met wat dan mijn titel is.
pi_28145252
Op fora vind ik het voornamelijk patsen. Maar in professionele omgevingen zeg ik: waarom niet? Je hebt meerwaarde door zo'n titel en mensen gaan zich ook anders gedragen in bepaalde situaties. Ze zien bv aan je titel dat er geen "dom" persoon zit.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')