abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28102032
Vroeger had je toch helemaal geen technisch directeur?
Wat doet zo'n man eigenlijk (zijn er wel vrouwen die het zijn)?

Nu weer die Van Geel bij Ajax en eerder die Wotte bij Feyenoord. Al sla je me dood: ik zou niet weten wie de TD van Heerenveen is en ik wil het niet weten ook. Ik weet wel wie er over de kaartjes ging: Meneer de Graaf, maar die gaat deze week met pensioen.

Ik weet er wel iets van: volgens mij houden ze zich bezig met het kopen van spelers. Maar eigenlijk heb je daar de scouts voor en de penningmeester en voorzitter en de trainer: zo'n TD heeft geen zak in te brengen als het erom draait.

Maar serieus: zo'n TD is toch een gecreeerde baan om wat meer mensen macht te geven. Heeft het wel zin? Volgens mij is er altijd ruzie en lopen die lui elkaar altijd maar in de weg. De TD heeft meestal sterke lijnen met de voorzitter en zit een beetje klem tussen de trainer en het bestuur en heeft uiteindelijk ook helemaal geen macht.

Een baantje voor uitgerangeerde voetbalproleten dus. Of voor net-niet trainers als Van Gaal en Wotte.

Mee eens?

Uit mijn enneagram komt leider en bemiddelaar en om die laatste eigenschap wat kracht bij te zetten, dit verzoeningstopic in het kader van een vredesmissie tussen zaltbommel, den bosch en bloemendaal

[ Bericht 0% gewijzigd door SCH op 20-06-2005 22:05:00 ]
pi_28102095
Het is een manier om te voorkomen dat iemand de schuld krijgt, afschuifsyteem heet dat
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 juni 2005 @ 21:51:52 #3
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28102116
Ach tis een baantje gemaakt zodat de voorzitter de trainer niet hoeft te ontslaan en dat de trainer kan zeggen dat hij de spelers heeft gehaald.

Opvallende is dat de TD er moet zijn voor de lange termijn maar meestal ligt de TD er binnen een paar uit uit
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 20 juni 2005 @ 22:11:21 #4
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28102729
Nu item op Radio1
  maandag 20 juni 2005 @ 22:12:20 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28102761
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:48 schreef SCH het volgende:

Uit mijn enneagram komt leider en bemiddelaar en om die laatste eigenschap wat kracht bij te zetten, dit verzoeningstopic in het kader van een vredesmissie tussen zaltbommel, den bosch en bloemendaal

Creatief. en jij in de rol van bemiddelaar is weer een nieuwe wereld die voor mij open gaat
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_28103013
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Creatief. en jij in de rol van bemiddelaar is weer een nieuwe wereld die voor mij open gaat
Ik zei tegen Tong dat ie een blauwtje had gelopen over Van Geel, vond hemzelf wel grappig. Ik ga je nog verbazen jongen

Maar wees eerlijk: het is toch een prutsfunctie die altijd aan van die haantjes wordt toebedeeld. Echt zo'n Beenhakkerbaantje.
pi_28103083
Alleen Hiddink weet hoe zo'n functie naar behoren ingevuld moet worden, maarjah, komt mss omdat hij TD en trainer is
  maandag 20 juni 2005 @ 22:23:13 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28103139
Een goede TD houdt het lange termijnbelang van de club voor ogen en laat zich niet door 'tijdelijke' trainers voor het karretje binden door paniekaankopen te doen.
Helaas zijn er maar weinig echt goede TD's die sterk genoeg in hun schoenen staan om niet naar de waan van de dag te handelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_28103356
Een trainer moet met de spelers werken die de TD haalt, dus als de trainer het er niet mee eens is, komt de speler niet. Komt er dus op neer dat er toch altijd de spelers komen die de trainer wil, iets wat men met een TD juist probeert te voorkomen (het doen van paniekaankopen, dat is).

In mijn ogen zou een TD de clubcultuur en de technische lange termijn moeten bewaken. Dus het structureren van de scouting en de jeugdopleiding. Welke speelstijl, naar welke type spelers wordt gescout, etc. Slechts een gedeelte van die functie is daadwerkelijk het kopen van spelers, dat gebeurt altijd met de algemeen directeur en de trainer erbij.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 juni 2005 @ 22:33:02 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28103444
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:23 schreef golfer het volgende:
Een goede TD houdt het lange termijnbelang van de club voor ogen en laat zich niet door 'tijdelijke' trainers voor het karretje binden door paniekaankopen te doen.
Helaas zijn er maar weinig echt goede TD's die sterk genoeg in hun schoenen staan om niet naar de waan van de dag te handelen.
idd, k kan me zo 123 weinig goede TD's bedenken
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_28103530
Hiddink
Van Geel hopen we maar op.
pi_28103609
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:23 schreef golfer het volgende:
Wotte is geen goede TD dus
  maandag 20 juni 2005 @ 22:38:23 #13
121928 Maquiladora
Here it comes
pi_28103631
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:37 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Wotte is geen goede TD dus
Maar dat is logisch
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 juni 2005 @ 22:46:22 #14
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28103901
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:35 schreef JeroenV het volgende:
Hiddink
Van Geel hopen we maar op.
Ploegsma deed t ook goed
DeLuna vindt me dik ;(
pi_28104255
Sorry ff crossposten uit: Gullit dient ontslag in bij Feyenoord
quote:
De TD bij Ajax is al vorig jaar oktober opgestapt en daarna zijn er toch ook nog wel wat problemen geweest. Maar een TD aanstellen terwijl er al een trainer is, is volgens mij ook vragen om problemen. Omdat de TD dan niet kan werken met de trainer van zijn keuze.

Eigenlijk is er geen natuurlijke constructie mogelijk bij een voetbalclub; het lange en korte termijn overlappen elkaar voor een (groot) deel, dus als je daar verschillende mensen voor hebt zullen die altijd met elkaar in conflict kunnen komen (met kans op een prestigestrijd waar niemand beter van wordt). Maar alle macht in één hand is meestal ook niet goed voor de club.
Ook als de trainer door een bepaald bestuur is aangesteld en op een relatief korte termijn weer wordt ontslagen is die aanstelling in principe net zo goed een fout van het bestuur. Dan zou het bestuur eigenlijk tegelijk met de trainer weg moeten gaan. Maar dan is er niemand meer om een nieuwe trainer aan te stellen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_28104404
Maar Van Geel en Blind kunnen het wel goed met elkaar vinden en kenden elkaar al. Dat scheelt een hoop.
  maandag 20 juni 2005 @ 23:14:08 #17
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_28104765
Vanuit een heel ander perspectief:
Bij Sparta doken ombeurten de algemeen directeur, een lid uit de RvC en een sponsor ombeurten op in de media op dingen over het voetbal te zeggen. Onzin natuurlijk dat de laatste 2 menen zich te moeten uiten, die mensen hebben er ook de ballen verstand van. Een duidelijk aanspreekpunt voor de pers lijkt me dan wel een voordeel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 juni 2005 @ 23:17:03 #18
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28104846
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:14 schreef Stpan het volgende:
Vanuit een heel ander perspectief:
Bij Sparta doken ombeurten de algemeen directeur, een lid uit de RvC en een sponsor ombeurten op in de media op dingen over het voetbal te zeggen. Onzin natuurlijk dat de laatste 2 menen zich te moeten uiten, die mensen hebben er ook de ballen verstand van. Een duidelijk aanspreekpunt voor de pers lijkt me dan wel een voordeel.
trainer en voorzitter lijkt me. Een goede communicatiemedewerker meot dat kunnen regelen daar heb je geen TD voor nodig
DeLuna vindt me dik ;(
pi_28134453
Van Geel vind ik geen net-niet trainer. Die heeft volgens mij niet eens papieren. Je hebt dus de echte TD, zoals Van Geel of Brands, en idd de categorie uitgerangeerde / weggepromoveerde trainers als Van Gaal, Beenhakker, Wotte.

Op zich is het voor de zogenaamde "rode draad" of "lange termijn" een goede functie, al ben ik het met je eens dat bij een dispuut vaak de TD toch verliest van de man van de korte adem, de coach dus.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 9 januari 2006 @ 15:06:50 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33866697
Feyenoord laat nu zien dat het overbodig is, ze vervangen Wotte gewoon niet.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_33868387
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:06 schreef rubbereend het volgende:
Feyenoord laat nu zien dat het overbodig is, ze vervangen Wotte gewoon niet.
Wat doet Wim Jansen dan?
  maandag 9 januari 2006 @ 17:38:10 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33871861
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:55 schreef MaxPower het volgende:

Wat doet Wim Jansen dan?
Die is Technisch Adviseur van de directie.
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 9 januari 2006 @ 18:17:38 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_33873161
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Die is Technisch Adviseur van de directie.
Als het beessie maar een naam heeft

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 9 januari 2006 @ 18:22:57 #24
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_33873344
Een echte TD is best nuttig voor een club. Alleen in Nederland is er bijna niemand die echt de positie van TD invult zoals het hoort
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_33881441
Hoe hoort het dan? En waar in het buitenland gaat het dan wel goed?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')