Wat wil je hiermee zeggen dan? Dat er geen dierproeven voor cosmetica meer worden gedaan?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:07 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
[..]
dierproeven voor cosmetica zijn in nederland verboden (dus alle franse cosmetica artikelen zijn op dieren getest), proefdiervrij aanhangers laten zich in de luren leggen met foto's uit de jaren '70 en zouden eens een cursus proefdierkunde moeten volgen en zich vervolgens eens druk moeten maken over hoe huisdieren behandeld worden...
Klopt, maar in Frankrijk dus nog wel. En een groot deel van de cosmitica die hier in de winkels ligt, komt uit Frankrijk.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:25 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
Niet in nederland nee..maar al dat soort proeven worden dan uitbesteedt aan franse laboratoria..
In nederland wordt getest voor humane en dierfarmaceutica, geneeskunde, voedingsstoffen en een groot gedeelte zijn gedrags- fysiologie- of fundamentele proeven.
quote:dierproeven voor cosmetica zijn in nederland verboden (dus alle franse cosmetica artikelen zijn op dieren getest), proefdiervrij aanhangers laten zich in de luren leggen met foto's uit de jaren '70 en zouden eens een cursus proefdierkunde moeten volgen en zich vervolgens eens druk moeten maken over hoe huisdieren behandeld worden...
grappig hoor. Er staan vaak oudere beelden bij ja. Recente beelden zijn van undercover opnames die door o.a. peta zijn gedaan. Het is lastig om tegenwoordig ergens binnen te dringen (denk ik). Maar er gaan binnenkort wel wat nieuwere recentere beelden komen hoorquote:Op donderdag 23 juni 2005 22:07 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
dierproeven voor cosmetica zijn in nederland verboden (dus alle franse cosmetica artikelen zijn op dieren getest), proefdiervrij aanhangers laten zich in de luren leggen met foto's uit de jaren '70 en zouden eens een cursus proefdierkunde moeten volgen en zich vervolgens eens druk moeten maken over hoe huisdieren behandeld worden...
Volgens mij heb ik dat op deze pagina al verteld...of is het al weer de vorige pagina?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:10 schreef TeleluvR het volgende:
@TechXP:
Gebruik je uberhaupt medicijnen/medicatie?
Zo kan er juist meer onderzoek naar medicijnen gedaan wordenquote:Op woensdag 22 juni 2005 17:43 schreef Lllaura het volgende:
Medicijnen kan je vaak niet omheen. Maar hiervoor wordt véééél te weinig gezocht naar alternatieven. Maar één procent van het totale budget voor dierproeven (incl. loonkosten e.d.) wordt besteed aan het zoeken naar alternatieven...![]()
Of ze doen het onder de noemer voor 'medische doeleinden' maar dan is het indirect bedoeld voor gewoon cosmetica. Maar volgens mij komt de meeste cosmetica sowieso uit het buitenland. Het beleid van de EU word vanaf 2012 geen cosmeticatesten meer en ook niet producten waar zulke testen mee zijn gedaan. Dat vind ik al heel wat. Dat biedt perspectief in andere zaken, omdat andere producten waar dierenleed aankleeft niet geweigerd mocht worden in de EU, maar dat zullen ze ook maar selectief doen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:25 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
Niet in nederland nee..maar al dat soort proeven worden dan uitbesteedt aan franse laboratoria..
In nederland wordt getest voor humane en dierfarmaceutica, geneeskunde, voedingsstoffen en een groot gedeelte zijn gedrags- fysiologie- of fundamentele proeven.
dat een hele hoop informatie (propaganda ?) waar groepen als proefdiervrij en PETA mee aankomen hopeloos verouderd is en vaak gebaseerd is op onjuiste aannames: de bekende foto's van konijntjes die vastgeklemd zitten zijn serieus 25 jar oud. De meest schokkend overkomende foto's zijn vaak van onderzoeken die worden gedaan in het kader van geneesmiddelen/geneekunde onderzoeken waar dan voorbij gegaan wordt aan het feit dat de dieren in kwestie pijnstillers lrijgen om juist het ongerief niveau tot een minimum te verminderen om zo de resultaten zo dudielijk mogelijk te hebben (immers, pijn en ongerief leidt tot de afgifte van een heel zwik stresshormonen die de reacties van de dieren beinvloeden zodat je nooit een statistisch significant resultaat haalt)quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:41 schreef Lllaura het volgende:
Maar ik snap nog steeds niet wat je hiermee wilt zeggen...![]()
[..]
Ja, dat zal zeker de reden zijn... of juist gewoon dat de vivisectie industrie niet wil zoeken naar alternatieven... dieren pijnigen is gewoon een leuke bezigheid.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:44 schreef whosvegas het volgende:
Zo kan er juist meer onderzoek naar medicijnen gedaan worden
Dat denk ik maarquote:Op donderdag 23 juni 2005 22:47 schreef Lllaura het volgende:
Waaruit maak jij op dat het geld dat bespaard wordt op het niet zoeken naar alternatieven voor diereproeven voor cosmetica, naar dierproeven voor medicijngebruik gaat?
Nee meestal goedkoper. Tig keer minder geld nodig voor personeel, voor verzorging van dieren, etc.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:50 schreef Varr het volgende:
Let er nooit op, daarnaast zullen proefdiervrije alternatiefen wel duurder zijn.
Klopt, Vervanging is een van de pijlers van het onderzoek van proefdierkundequote:Op donderdag 23 juni 2005 22:51 schreef TechXP het volgende:
[..]
Nee meestal goedkoper. Tig keer minder geld nodig voor personeel, voor verzorging van dieren, etc.
No offence, maar als je ze ooit nodig hebt?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:44 schreef TechXP het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat op deze pagina al verteld...of is het al weer de vorige pagina?
Antwoord: nee.
Kijk eens op de site van peta...vernieuwende beelden voor je?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:50 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
dat een hele hoop informatie (propaganda ?) waar groepen als proefdiervrij en PETA mee aankomen hopeloos verouderd is en vaak gebaseerd is op onjuiste aannames: de bekende foto's van konijntjes die vastgeklemd zitten zijn serieus 25 jar oud.
Nou ik vind het allemaal even verschrikkelijk en schokkend. Ik krijg wel een glimlach als er weer wat mensen dood zijn gegaan doordat dierproeven valse resultaten hebben gegeven en achteraf ook vele bijwerkingen zijn geweest. Bij dierproeven gebruiken ze niet zo snel pijnstillers om dat die de resultaten kunnen beinvloeden. Men moet neutrale dieren hebben.quote:De meest schokkend overkomende foto's zijn vaak van onderzoeken die worden gedaan in het kader van geneesmiddelen/geneekunde onderzoeken waar dan voorbij gegaan wordt aan het feit dat de dieren in kwestie pijnstillers lrijgen om juist het ongerief niveau tot een minimum te verminderen om zo de resultaten zo dudielijk mogelijk te hebben (immers, pijn en ongerief leidt tot de afgifte van een hel zwik stresshormonen die de reacties van de dieren beinvloeden zodat je nooit een statisctisch significant resultaat haalt)
Huisdieren ook slecht behandeld. Ben ik mee eens. Maar de DEC stelt niks voor. Oh...er zitten wat punten in je aanvraag wat niet klopt...even veranderen...weer indienen etc. Bijna alles gaat er door heen. En de regels stellen natuurlijk ook niks voor dat snap je ook wel.quote:over de huisdieren: voor o.a de huisvesting en voeding van proefdieren zijn ontzettend strenge regels neergelegd die continu getoetst worden door de DEC (dier Experiment Commissie) en het blijkt dus dat een groot gedeelte (denk 40% of meer) van de huisdieren in NL behandeld/gehuisvest worden op een manier die een proefdierdeskundige subiet zijn vergunning zou kosten..
Inderdaad...quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:50 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
[..]
dat een hele hoop informatie (propaganda ?) waar groepen als proefdiervrij en PETA mee aankomen hopeloos verouderd is en vaak gebaseerd is op onjuiste aannames: de bekende foto's van konijntjes die vastgeklemd zitten zijn serieus 25 jar oud. De meest schokkend overkomende foto's zijn vaak van onderzoeken die worden gedaan in het kader van geneesmiddelen/geneekunde onderzoeken waar dan voorbij gegaan wordt aan het feit dat de dieren in kwestie pijnstillers lrijgen om juist het ongerief niveau tot een minimum te verminderen om zo de resultaten zo dudielijk mogelijk te hebben (immers, pijn en ongerief leidt tot de afgifte van een heel zwik stresshormonen die de reacties van de dieren beinvloeden zodat je nooit een statistisch significant resultaat haalt)
over de huisdieren: voor o.a de huisvesting en voeding van proefdieren zijn ontzettend strenge regels neergelegd die continu getoetst worden door de DEC (dier Experiment Commissie) en het blijkt dus dat een groot gedeelte (denk 40% of meer) van de huisdieren in NL behandeld/gehuisvest worden op een manier die een proefdierdeskundige subiet zijn vergunning zou kosten..
Leuk stukje, maar er zit geen argument in.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:58 schreef TechXP het volgende:
Huisdieren ook slecht behandeld. Ben ik mee eens. Maar de DEC stelt niks voor. Oh...er zitten wat punten in je aanvraag wat niet klopt...even veranderen...weer indienen etc. Bijna alles gaat er door heen. En de regels stellen natuurlijk ook niks voor dat snap je ook wel.
Regels worden genoeg overtreden daarnaast ook. Zie maar bij de dierproeflabs die in opspraak raken door undercover beelden. Daar hadden ze ook zulke mooie 'welzijnsregels'. We weten hopelijk wel beter he?
Wat ik doe in zo een situatie? Geen idee. Daar ben ik nog niet gekomen. Wel gebruik ik nu iig geen medische middels voor mijn eczeem. Daarvoor gebruik ik gewone olien steeds en van die alternatieve dingen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:55 schreef TeleluvR het volgende:
No offence, maar als je ze ooit nodig hebt?
Ga je dan op zoek naar iets homeopathisch ofzo?
Of met 'ernstigere' dingen, wat doe je dan?
Nogmaals, no offence, maar ik ben gewoon benieuwd wat mensen in zo'n geval beweegt...
Sorry, maar regels worden gewoon overtreden of het nou je kan schaden of niet. Ze zouden er eerst achter moeten komen en zo streng is het niet.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:03 schreef TeleluvR het volgende:
Leuk stukje, maar er zit geen argument in. DEC is echt wel streng. Een onderzoek dat niet deugt, zal ook na aanpassing niet doorkomen. Regels overtreden laat je ook wel uit je hoofd (zie vorige post)
Ik ben ook voor wetenschaps redenen tegen dierproeven. Ik vind dierproeven gewoon een gevaar voor de mens. Ik weet dat we zonder dierproeven vele malen verder zouden zijn.quote:Welzijnsregels zijn inderdaad mooi. Ik ga niet zeggen dat proefdieren het leuk hebben, maar wij (de maatschappij) achten ze noodzakelijk. [Let wel, ik heb het hier over wetenschappelijk en/of medisch onderzoek: om iemand die ziek is, te kunnen helpen. Niet voor gebruik op zaterdagavond dus!]
quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:58 schreef TechXP het volgende:
[..]
Kijk eens op de site van peta...vernieuwende beelden voor je ?
* nee, maar dat zijn geen beelden uit NL.. ik zal nooit ontkennen dat buiten NL en helemaal in de VS dierproeven misselijkmakend lomp worden uitgevoerd
Daarnaast al zijn die beelden 25 jaar oud. Draize testen worden nog gedaan. Er is wel een vervanger voor of zelfs meerdere. Men kan de Eyetex gebruiken of skintex. De FDA in de VS had het goedgekeurd. Maar liet aan bedrijven over wat ze deden. En wat doen ze? Juist doorgaan met dierproeven. Dat zegt toch heel wat over de mensen die op dieren proeven doen.
[..]
* het zegt wat over de mensen die opdracht geven de proeven uit te voeren; niet over de uitvoerders: OK, dit lijkt een beetje op "I was only following orders" maar het is helaas zo dat NL vooroploopt op het gebied van het gebied van proeven diervriendelijk uitvoeren: vaak wéten ze in het buitenland niet eens dat het ook anders kan helaas.
Nou ik vind het allemaal even verschrikkelijk en schokkend. Ik krijg wel een glimlach als er weer wat mensen dood zijn gegaan doordat dierproeven valse resultaten hebben gegeven en achteraf ook vele bijwerkingen zijn geweest.
* dus....dieren zijn voor jou belangrijker dan mensen.. lekker..
Bij dierproeven gebruiken ze niet zo snel pijnstillers om dat die de resultaten kunnen beinvloeden. Men moet neutrale dieren hebben.
* wrong. pijnstillers zeker worden toegepast, zolang maar bij alle dieren uit een test hetzelfde middel gebruikt wordt met bekende invloeden geeft dat geen statistische afwijkingen.
[..]
Huisdieren ook slecht behandeld. Ben ik mee eens. Maar de DEC stelt niks voor. Oh...er zitten wat punten in je aanvraag wat niet klopt...even veranderen...weer indienen etc. Bijna alles gaat er door heen.
* niet bepaald, maar goed laten we daar even overheen stappenb.
En de regels stellen natuurlijk ook niks voor dat snap je ook wel.
* die regels zijn natuurlijk niet zomaar opgesteld: ze zijn er juist om te voorkomen dat dieren onnodig lijden: ongerief is natuurlijk niet te vermijden maar onnodig lijden wel.
Regels worden genoeg overtreden daarnaast ook. Zie maar bij de dierproeflabs die in opspraak raken door undercover beelden. Daar hadden ze ook zulke mooie 'welzijnsregels'. We weten hopelijk wel beter he?
* het enige recente geval in NL dat ik daarvan ken is het Beverwijk Primatencentrum: op basis daarvan zijn de regels weer flink aangescherpt: dat is een kenmerk van regelgeving -> door een continu proces van iteratie en evaluatie streven naar een verbetering.
Er zijn beelden in NL van BPRC en van Utrecht was het geloof ik. Staan geloof op www.bprcmoetdicht.orgquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:11 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
* nee, maar dat zijn geen beelden uit NL.. ik zal nooit ontkennen dat buiten NL en helemaal in de VS dierproeven misselijkmakend lomp worden uitgevoerd
Nee, want als je gewoon er aan meewerkt ben je net zo schuldig. Je kan toch zelf ook nadenken? Als je iets onjuist vind kan je het niet doen.quote:* het zegt wat over de mensen die opdracht geven de proeven uit te voeren; niet over de uitvoerders: OK, dit lijkt een beetje op "I was only following orders" maar het is helaas zo dat NL vooroploopt op het gebied van het gebied van proeven diervriendelijk uitvoeren: vaak wéten ze in het buitenland niet eens dat het ook anders kan helaas.
Daar doe ik geen oordeel over vellen. Ik vind een mensenleven even belangrijk als een dierenleven. Het ging mij er om dat ik gewoon elke keer weer kan zeggen 'ik zei het toch...'. Snap je? Ik weet zeker nl. dat het gewoon elke keer een gok is.quote:* dus....dieren zijn voor jou belangrijker dan mensen.. lekker..
Zoals ik zei gebruiken ze dat niet altijd. En zeker met testen kan het toch beinvloeden. Men wil toch zekerheid? Proeven worden met pijnstillers alleen maar onbetrouwbaarder... want even er van uit gaan dat dierproeven representatief zijn voor de mens (wat dus niet zo is) heb je dan resultaten die zeggen iets over de werking van het medicijn bij de mens in de situatie dat de mens een bepaalde pijnstiller gebruikt. Snap je? Het zal natuurlijk ook vast voorkomen dat ze wel pijnstillers geven. Dat ligt ook aan de proeven.quote:* wrong. pijnstillers zeker worden toegepast, zolang maar bij alle dieren uit een test hetzelfde middel gebruikt wordt met bekende invloeden geeft dat geen statistische afwijkingen.
Tuurlijk... maar regels worden overtredenquote:* die regels zijn natuurlijk niet zomaar opgesteld: ze zijn er juist om te voorkomen dat dieren onnodig lijden: ongerief is natuurlijk niet te vermijden maar onnodig lijden wel.
Tuurlijk dat is goed. Maar wat weten we nou dat er verbeterd is? Niks of wel wat? Situatie blijft dat dieren lijden voor de mens en voor onnuttige resultaten. Resultaten die gewoon een gok zijn.quote:* het enige recente geval in NL dat ik daarvan ken is het Beverwijk Primatencentrum: op basis daarvan zijn de regels weer flink aangescherpt: dat is een kenmerk van regelgeving -> door een continu proces van iteratie en evaluatie streven naar een verbetering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |